[CY8A 2.0DID] Wydech przelotowy |
Autor |
Wiadomość |
rolnikon
Mitsumaniak
Auto: Lancer SB 2.0 DiD Invite 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lip 2011 Posty: 214 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-12-2012, 16:45 [CY8A 2.0DID] Wydech przelotowy
|
|
|
Ktoś myślał albo robił wydech przelotowy ? |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 30-12-2012, 18:54
|
|
|
Przelotowy wydech przydaje się przy modyfikacji 220PS i więcej.
Ja mam 205 PS na seryjnym i z katalizatorem. Tuner mówił mi o przelotowym, że to da więcej mocy na górze czyli powyżej 4000 obr. no i ten smród spalin.
Ja mam garaż podziemny i małe dzieci więc się nie zdecydowałem. |
|
|
|
 |
rolnikon
Mitsumaniak
Auto: Lancer SB 2.0 DiD Invite 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lip 2011 Posty: 214 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31-12-2012, 00:53
|
|
|
ja chciałbym też przelot dla dźwięku |
|
|
|
 |
QaDo
Forumowicz
Auto: Lancer Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2012 Posty: 79 Skąd: K-zy
|
Wysłany: 04-01-2013, 00:06
|
|
|
Dzwięk taki se, w Skodzie Octavi RS 2.0 diesel 140PS z modem na 200 po wymianie turbinki, wywalono kata, dpf, pełen przelot i jedyne co fajnie to gwiżdże
Dymu i smrodu przy sprawnych wtryskach nie ma. |
_________________ Zdecydowanie najszybszy Lancer w mieście.
V-max 240 Km/h |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 04-01-2013, 00:17
|
|
|
rolnikon, diesel na przelocie wcale nie brzmi dobrze |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 04-01-2013, 07:39
|
|
|
QaDo napisał/a: | Dymu i smrodu przy sprawnych wtryskach nie ma. |
Tu bym polemizował, paliwo jakie mamy w Polsce każdy wie, po drugie EGR się otwiera na wolnych obrotach, i po odpaleniu auta aż się silnik nagrzeje też. W dolocie jest troszkę oliwy z odmy która się miesza ze spalinami z egr-u. Więc nawet sprawne wtryski tu nie pomogą.
Można założyć OIL CATCH TANK i zaślepić egr , wtedy sprawne wtryski mają znaczenie, w przeciwnym wypadku smród i lekki dymek zawsze będzie. |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-01-2013, 20:06
|
|
|
patrycjuszek napisał/a: | EGR się otwiera na wolnych obrotach, i po odpaleniu auta aż się silnik nagrzeje też. |
EGR działa praktycznie w całym zakresie pracy silnika, mniej więcej do 3300 obr/min i dawki paliwa nie przekraczającej 80% dawki maksymalnej.
EGR nie działa na zimnym silniku (poniżej 30 st C), kiedy temp. na dolocie jest niższa od 0 i kiedy ciśnienie atmosferyczne jest niższe od 850 mbar.
Do 70 st C spaliny nie są chłodzone, powyżej tej temp. spaliny kierowane sa na rdzeń chłodnicy EGR.
patrycjuszek napisał/a: | zaślepić egr , |
I masz od razu błąd P0401.
patrycjuszek napisał/a: | Więc nawet sprawne wtryski tu nie pomogą. |
Na wszytkie smrody samochodu na gnojówkę sposobem jest DPF. |
_________________
 |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 06-01-2013, 10:18
|
|
|
A ja myślałem że jednym z zadań egr-u jest szybsze osiągnięcie przez silnik właściwej temperatury pracy. |
|
|
|
 |
szerszeniak
Forumowicz

Auto: AUDI 80
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 41 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 06-01-2013, 23:16
|
|
|
patrycjuszek napisał/a: | A ja myślałem że jednym z zadań egr-u jest szybsze osiągnięcie przez silnik właściwej temperatury pracy. | bo jednym z zadań jest |
|
|
|
 |
QaDo
Forumowicz
Auto: Lancer Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2012 Posty: 79 Skąd: K-zy
|
Wysłany: 07-01-2013, 10:52
|
|
|
Dzięki EGR silnik osiągnie wyższą temperaturę, ale jest to działanie poboczne, cel jak każdy wie całkiem inny. Ogólnie EGR zbędny gadget. NIe jest wymagane jednak jego zaślepianie. W nowszych samochodach stosuje się tylko wykodowanie w sterowniku i tyle
Co do zapachu spaliny wiadomo nigdy nie pachną fiołkami, ale przy lejących wtryskach szczypie w oczy, gryzie w gardło. |
_________________ Zdecydowanie najszybszy Lancer w mieście.
V-max 240 Km/h |
|
|
|
 |
|