Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Spadające paski wielo klinowe
Autor Wiadomość
foxster 
Nowy Forumowicz
Foxster

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 2
Skąd: białystok
Wysłany: 25-09-2012, 11:34   [Cari 1.8 GDI] Spadające paski wielo klinowe

Witam Forumowiczów , czytam was od dawna :roll: ale dopiero teraz przyszło sie zarejestrować , :oops: ponieważ mam problem z autem :idea: ,a nie miałem jakieś 170 tys . Moja cari to udana konstrukcja i nic w niej nie psuło sie aż do dziś ,a mianowicie zapaliła mi sie kontrolka akulumatora,ok rozumiem brak ładowania i bedzie problem ,pacze pod maske brak paska od alternatora (a wracałem z wawy do domu) ok dojade ile starczy aku i najwyżej zostawie na stacji paliw i jutro wruce z paskiem i tak zrobiłem założyłem pasek w 20min i jazda do domu, wszystko ok ,auto rano odpalam i zrzuca mi paski obydwa, od alternatora i od sprezarki klimy z pompą wody.Dlaczego ? zakładam 3 razy i spadają po odpaleniu ,czas sie temu inaczej przyjrzeć pacze lukam i widze przyczyne ,koło pasowe wielo klinowe które napedza alternator i sprezarke i pompe wody jest blisko podłużnicy jakieś 5mm to za blisko sprubowałem wcisnąć w strone silnika i O dziwo weszło jakieś 1cm mimo to koła pasowe nie sa jeszcze w lini , decyzja laweta i warsztat bo sam nie poradze. Moje pytanie brzmi czy ktoś z kolegów miał takie coś bo mimo przeszukiwania forum nie znalazłem nic na temat (szukajka dobrze działa,sprawdziałem na wiele sposobów i ustawień),nastepne pytanie moje to czy ktoś ma schemat bebechów silnika 4G93 bo szukałem i też nie znalazłem .
Szykuje sie też do wyeliminowania ''cykania '' szklanek ale najpierw zobacze co z tym kołem pasowym ,bo może trzaba nowe serce bedzie moja Cari ma już 305tys moze już czas a moze nie zobaczymy.
Pozdrawiam i sorki za potok słów ale tam mam i nie zmieniam tago...
_________________
17 lat motoryzacji :-) )))
mitsubishi carisma 1.8 gdi 98
mercedes s500 02 (sprzedany)
mercedes sprinter 2.2 08
mitsubishi sigma 3.0 16v 94 (sprzedana)
ford transit 2.5t 95 (sprzedany)
honda fireblade 1000rr 07 (sprzedam odpowiedzialnej osobie)
yamaha r6 08 (sprzedana)
kawasaki zx6r ninja 05 (sprzedana)
łada 2107 (sprzedana )cud techniki koła na wiadukcie pogubiłem :-)
opel omega 2.4 91 (zezłomowany)
opel rekord 1.8b (pod maską 2.5d takie cudo kupiłem ale wtedy byłem noga z motoryzacji)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21958
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-09-2012, 14:37   

Czytając temat wątku od razu wiedziałem, że przyczyną będzie rozwulkanizowane koło pasowe wału. Rzeczywiście rzadko spotykana usterka w Carismie 1.8 GDI, ale to dobrze, bo ceny używanych kół nie powinny być wysokie. Wymień koło pasowe wału i w drogę.
 
 
foxster 
Nowy Forumowicz
Foxster

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 2
Skąd: białystok
Wysłany: 25-09-2012, 17:29   

Witam :lol: bez błedna ocena ,rzeczywiście tak mi powiedziano w warsztacie ,tylko cena mi sie nie zgadzała jaką mi powiedzieli za kółko o jakieś 300% droższe niż w sklepie, tak że jutro zamawiam ,a w czwartek je wsadza , ......może to przypadek z tą cena może w sklepie sie pomylili ,jutro zobacze. dzieki za pomoc
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21958
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-09-2012, 10:06   

Gdybyś chciał kupić używane to śmiało kupuj u tego sprzedawcy: http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=21381658
W 100% pewne zakupy i zadowolenie.
 
 
Tryniu 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 16
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10-01-2013, 18:06   

Witam. Szukałem podobnego tematu aż znalazłem.
Otóż mam podobny problem. Autko jeździło super aż do momentu, zaświeciła się kontrolka ładowania. Byłem pewien że stało się coś z alternatorem lecz gdy usiłowałem go wykręcić zauważyłem ze zsunęło się koło pasowe przez co spadają paski. Zdjęcie przedstawiam poniżej.
Chciałbym dodać że paski założyłem z powrotem dlatego są mniej więcej na swoim miejscu.
Moje pytanie brzmi:
Czym może być spowodowane to zsunięcie i uszkodzenie miejsca zaznaczonego strzałką?
Czy miał ktoś podobny problem i jak sobie z nim poradzić?

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23648
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-01-2013, 18:49   

Rozwulkanizowało się koło pasowe, do natychmiastowej wymiany
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.