krzywe koło pasowe |
Autor |
Wiadomość |
zdzisek_09
Nowy Forumowicz
Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sty 2013 Posty: 8 Skąd: dc
|
Wysłany: 16-01-2013, 20:19 krzywe koło pasowe
|
|
|
witam,kolejny problem z moim galantem sprawa wyglada mniej wiecej tak: rozwulkanizowalo mi sie koło pasowe na wale to ktore napedza miedzy innymi alternator,wiec dotoczylem nowe,zalozylem a koło znowu ma bicie na boki takie ze az mi pasek zlatuje,stare koło tez tak miało ,wiec moje pytanie gdzie teraz mam szukac usterki? czy mozliwe ze wał jest krzywy? |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 17-01-2013, 10:31
|
|
|
no walu raczej paskiem klinowym nie skrzywisz... jakie masz to kolo? to z guma? czy cale metalowe? |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
zdzisek_09
Nowy Forumowicz
Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sty 2013 Posty: 8 Skąd: dc
|
Wysłany: 17-01-2013, 16:00
|
|
|
stare koło mialem z guma teraz zrobilem nowe bez gumy aluminiowe ktore jest duzo lzejsze wiec co moze byc nie tak? |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 18-01-2013, 13:58
|
|
|
aluminium jest delikatne i moglo sie skrzywic... zaloz stalowe z guma tak jak nalezy i powinno byc dobrze... guma z czasem ma prawo sie uszkodzic, moze za mocno byl napiety pasek... kup kolo oryginalne uzywane i zaloz i bedzie dobrze. na 99% to nie wal |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
zdzisek_09
Nowy Forumowicz
Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sty 2013 Posty: 8 Skąd: dc
|
Wysłany: 18-01-2013, 16:16
|
|
|
tez tak mysle ze nie wał,ale ostatnio patrzylem i kółko od rozrzadu do ktorego przykreca jest to koło pasowe tez ma bicie wiec w tym raczej tkwi problem sam nie wiem |
|
|
|
 |
tom11
Forumowicz
Auto: galant 4g93
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2008 Posty: 163 Skąd: lubartów
|
Wysłany: 18-01-2013, 19:38
|
|
|
Ty nie czekaj człowieku tylko odkręcaj to kółko na wale co chodzi pasek rozrządu bo może być tak że klin ci się kończy |
|
|
|
 |
zdzisek_09
Nowy Forumowicz
Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sty 2013 Posty: 8 Skąd: dc
|
Wysłany: 18-01-2013, 20:08
|
|
|
no i co musze zrobic jak odkrece to kołko wyjasnijscie mi prosze to w jasniejszy sposob ten klin sie wymienia ? |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11204 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 19-01-2013, 12:54
|
|
|
Tak.klin się wymienia.obejrzyj dokładnie wał po zdjęciu trybu,i sam tryb w środku.tryb powinien ciasno siedzieć na wale. |
_________________
 |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 20-01-2013, 11:06
|
|
|
Rozrzad rzecz swieta... ale nie rozumiem jednego, jak kolo zebate od rozrzadu moze miec bicie? Jakim cudem? Wyglada, ze rzeczywiscie wal by sie skrzywil... przeciez jak tnie klina to moze sie obrocic wg osi, ale zeby bicie? No chyba ze w dieslu jest inaczej niz w benzynie... |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 20-01-2013, 20:10
|
|
|
Panowie co Wy chrzanicie i ludzi w błąd wprowadzacie ?? Czy ktoś z Was ma alu koło pasowe ? NIE, więc po co ta gadka? Jaki klin, jakie koło zębate, jaki rozrząd ? Masakra.
Weź wyciagnij nowe koło pasowe i sprawdź czy jest równie, ew. daj komuś do sprawdzenia wyważenie bo to jest jedyna możliwa wada tego koła. Jak koło robił Ci profesjonalny zakład tokarski to nie powinno być bicia, chyba że ktoś zapomniał zebrać lekko materiału po przeciwnej stronie do wywierconego otworu na klin, wystarczy lekko podjechać szlifierką i miodzio
A skąd to wiem ? bo ja MAM alu od lat w swoim galu i też miałem taki objaw i już go nie mam.
Koszt koła aluminiowego to 300zł vs ori to niebo a ziemia, ori tylko w serwisie, a używką to sobie można pokój wytapetować, bo guma parchacieje ze starosci |
|
|
|
 |
zdzisek_09
Nowy Forumowicz
Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sty 2013 Posty: 8 Skąd: dc
|
Wysłany: 20-01-2013, 22:32
|
|
|
ale to dlaczego jak sciagne kolo pasowe to mam bicie na tym kolku od razrzadu?nowe kolo jest na 100% proste i bez bicia, w ktorym dokladnie miejscu mam podjechac bo z tego co widze jest wszystko ok |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20-01-2013, 22:46
|
|
|
zdzisek_09 napisał/a: | ale to dlaczego jak sciagne kolo pasowe to mam bicie na tym kolku od razrzadu?nowe kolo jest na 100% proste i bez bicia, w ktorym dokladnie miejscu mam podjechac bo z tego co widze jest wszystko ok |
Nagraj filmik i przedstaw szczegóły problemu . |
|
|
|
 |
tom11
Forumowicz
Auto: galant 4g93
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2008 Posty: 163 Skąd: lubartów
|
Wysłany: 21-01-2013, 11:27
|
|
|
Frost napisał/a: | Panowie co Wy chrzanicie i ludzi w błąd wprowadzacie ?? Czy ktoś z Was ma alu koło pasowe ? NIE, więc po co ta gadka? Jaki klin, jakie koło zębate, jaki rozrząd ? Masakra. |
Co TY człowieku chrzanisz ,jasno było napisane że po zdjęciu koła pasowego koło rozrządu bije faluje czy coś takiego . Więc na logike to jak byś miał krzywą felge to czepiał byś sie opony???
[ Dodano: 21-01-2013, 11:29 ]
z całym szacunkiem do Ciebie ale najpierw trzeba skasować bicie na wale,płaszczyzne wału klin i koło rozrządu trzeba sprawdzić jako pierwsze |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 21-01-2013, 16:46
|
|
|
tom11 napisał/a: | Frost napisał/a: | Panowie co Wy chrzanicie i ludzi w błąd wprowadzacie ?? Czy ktoś z Was ma alu koło pasowe ? NIE, więc po co ta gadka? Jaki klin, jakie koło zębate, jaki rozrząd ? Masakra. |
Co TY człowieku chrzanisz ,jasno było napisane że po zdjęciu koła pasowego koło rozrządu bije faluje czy coś takiego . Więc na logike to jak byś miał krzywą felge to czepiał byś sie opony???
[ Dodano: 21-01-2013, 11:29 ]
z całym szacunkiem do Ciebie ale najpierw trzeba skasować bicie na wale,płaszczyzne wału klin i koło rozrządu trzeba sprawdzić jako pierwsze |
ręce opadają do ziemi i kopią dołek
Jak wibruje koło od rozrządu niby jak jest spasowane z wałem ?? Kto wogóle odkręca koło pasowe i odpala silnik ? Mam nadzieje że kolega dokręcił chociaż to koło zębate śrubą ze sporą podkładką bo jak nie to nie dziwie sie czemu wibrowało, dobrze ze nie wyjechało przez osłonę rozrządu i nie walnęło kogoś w czoło
Jakby było bicie na wale co mnie nadal śmieszy, to już by było po korbach i silniku po takim czasie użytkowanie a i dźwięk silnika byłby piękny. Bicie wału ...... dobre dobre
Silnik wytwarza wibracje, które przenoszą się na wszystkie elementy, a myślicie ze po co była ta guma w kole pasowym ? dla urody ? Na aluminiowym kole będzie drganie i tego się nie wyeliminuje, no chyba że gumą, bez tego będzie wibrowało nie ma mocnych.
Jeżeli koło pasowe wibruje na tyle mocno że aż spada pasek PK to ja obstaje przy swoim, że pasówka jest do poprawy albo ktoś coś przekombinował (zakładam że poza kołem nikt nic nie ruszał ? ) W dieslu wibrację są jeszcze większe więc będzie to bardziej widoczne.
Co do klina - czemu nie, rozepnij rozrząd i obejrzyj sobie klin, cyknij fotke i wklej, zobaczymy jak to wygląda
Jeszcze panewy główne może wypadałoby sprawdzić, jak się kończą to wał może dostać bicie w to bym prędzej uwierzył, ale bicie powinno wystąpić wcześniej.
A tak wogóle, to koło wymieniłeś ponieważ guma sie rozsypała czy dlatego ze wystąpiło bicie i ktoś tak wymyślił że to może być od tego ??
a tak wygląda koło pasowe z aluminium zrobione bardzo dobrze i bez bicia ale z drganiami
tu pierwsza wersja z gumą
http://www.fotosik.pl/u/e.../2/album/597266
http://www.fotosik.pl/u/e.../1/album/597266
a tu już bez gumy
http://www.fotosik.pl/pok...c409d032ae.html
zdzisek_09 zrób fote i pokaż to koło będzie prościej |
|
|
|
 |
tom11
Forumowicz
Auto: galant 4g93
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2008 Posty: 163 Skąd: lubartów
|
Wysłany: 22-01-2013, 18:32
|
|
|
Cytat: | Jak wibruje koło od rozrządu niby jak jest spasowane z wałem ?? Kto wogóle odkręca koło pasowe i odpala silnik ? Mam nadzieje że kolega dokręcił chociaż to koło zębate śrubą ze sporą podkładką bo jak nie to nie dziwie sie czemu wibrowało, dobrze ze nie wyjechało przez osłonę rozrządu i nie walnęło kogoś w czoło |
no jak miało odjechać jak nie trzeba odkręcać tej dużej śruby.koło pasowe przykręcone jest na 4 śruby do koła rozrządu . Chyba że rozmawiamy o innym silniku ??? rozbierałem ostatnio 2.0 TD z galanta koło pasowe było przykręcone na 4 śróbki coś jak w szmelcwagenie 1.9 tdi |
|
|
|
 |
|