Montaż UKP - potrzebna pomoc |
Autor |
Wiadomość |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 22-01-2013, 22:05 Montaż UKP - potrzebna pomoc
|
|
|
Zabrałem się za montaż komputera pokładowego, doszedłem już do etapu podłączenia do instalacji samochodu, a do tego potrzebuję Waszej pomocy.
Muszę znaleźć:
- sygnał z czujnika prędkości samochodu
- sygnał do wtryskiwaczy
- sygnał z sondy lambda
Najprościej znaleźć je na kostce od kompa, ale które to piny? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 23-01-2013, 00:40
|
|
|
Najprościej sprawdzić w serwisówce jak się chce Jest też serwisówka po niemiecku (nawet od kombi
Oznaczenia wtyczek przy ECU
Co do sygnałów:
-czujnik prędkości- Y-W (żółto-biały) - wtyczka C-22
-wtryskiwacze - wtyczka C-21
-sonda W (biały) C-22
 |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 27-01-2013, 21:17
|
|
|
UKP zamontowany, ale... żle pokazuje prędkość ( zaniża dwukrotnie wskazania). |
Ostatnio zmieniony przez mmatulek 27-01-2013, 21:31, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 27-01-2013, 21:34
|
|
|
Być może trzeba zmienić ilość impulsów na 1 KM |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 27-01-2013, 21:35
|
|
|
Właśnie to wyczytałem w instrukcji. Pierwszy sprawdzający wyjazd odbył się zaraz po montażu bez warunków do czytania manuala. Teraz dopiero na spokojnie czytam instrukcję kalibracji. Jakie to proste, a już myślałem, że mam coś uszkodzone. Dzięki za podpowiedź. |
_________________ Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 27-01-2013, 21:35
|
|
|
Dla mnie to się wydaje oczywiste. Miałem okazję wczoraj zobaczyć UKP w akcji. Całkiem interesujący Ale zegarka ze wskazówkami nie wyrzucę |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 27-01-2013, 21:41
|
|
|
lukasz12 napisał/a: | Dla mnie to się wydaje oczywiste. Miałem okazję wczoraj zobaczyć UKP w akcji. Całkiem interesujący Ale zegarka ze wskazówkami nie wyrzucę |
Pierwsza myśl to, że mam coś uszkodzone .... ale na szczęście nie. . Nie do końca mi się podoba kolor wyświetlacza. Pokombinuję jeszcze z filtarmi co by kolor zmienić na oryginalny. Czy się uda...., zobaczymy. |
|
|
|
 |
t0m3k
Mitsumaniak
Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 956 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 27-01-2013, 22:40
|
|
|
ja musze znależć jakies inne miejsce na UKP bo w miejscu zegarka chce miec zegarek a nie komputer |
_________________
Moja Mitsubishi Sigma 3.0 V6 |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 27-01-2013, 23:39
|
|
|
Fajny byłby taki projektor na szybę A np. na obrotomierzu nie da rady? |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 28-01-2013, 13:13
|
|
|
no zegarek też jest
ja mam wyświetlony zegarek + chwilowe spalanie i średnie spalanie +przebieg + zasięg na paliwie bieżącym
[ Dodano: 28-01-2013, 13:13 ]
no i światło przypominacz |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
t0m3k
Mitsumaniak
Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 956 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 28-01-2013, 20:40
|
|
|
dla mnie jest lepszy ten z ukp bo jest 24h no i mogę sobie lambde włączyc |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 28-01-2013, 21:03
|
|
|
Fakt oryginalny jest ładniejszy. Kombinowałem nad inny miejscem ale nic sensownego nie wymyśliłem. |
_________________ Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 28-01-2013, 21:12
|
|
|
A jak ostatecznie zamontowałeś komputer Maćku? W miejsce zegarka? Zastanawiam się bo w sumie komputerek byłby przydatną rzeczą, tylko gdzie zamontować ten ekranik? Szkoda mi ładnego zegarka. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|