Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Montaż UKP - potrzebna pomoc
Autor Wiadomość
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 22-01-2013, 22:05   Montaż UKP - potrzebna pomoc

Zabrałem się za montaż komputera pokładowego, doszedłem już do etapu podłączenia do instalacji samochodu, a do tego potrzebuję Waszej pomocy.

Muszę znaleźć:
- sygnał z czujnika prędkości samochodu
- sygnał do wtryskiwaczy
- sygnał z sondy lambda

Najprościej znaleźć je na kostce od kompa, ale które to piny?
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 23-01-2013, 00:40   

Najprościej sprawdzić w serwisówce jak się chce ;) Jest też serwisówka po niemiecku (nawet od kombi ;)

Oznaczenia wtyczek przy ECU



Co do sygnałów:



-czujnik prędkości- Y-W (żółto-biały) - wtyczka C-22



-wtryskiwacze - wtyczka C-21



-sonda W (biały) C-22

_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 27-01-2013, 21:17   

UKP zamontowany, ale... żle pokazuje prędkość ( zaniża dwukrotnie wskazania). :)
Ostatnio zmieniony przez mmatulek 27-01-2013, 21:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 27-01-2013, 21:24   

Cytat:

UKP zamontowany, ale... błędnie wskazuje prędkość (przekłamuje wskazując dwukrotnie mniejszą prędkość). Walka trwa. :)


a drogę zlicza dobrze?

jeśli drogę też nalicza przez pół to VSS masz za mały ustawiony, w sumie innej opcji nie ma za bardzo
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 27-01-2013, 21:34   

Być może trzeba zmienić ilość impulsów na 1 KM
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 27-01-2013, 21:35   

Właśnie to wyczytałem w instrukcji. Pierwszy sprawdzający wyjazd odbył się zaraz po montażu bez warunków do czytania manuala. Teraz dopiero na spokojnie czytam instrukcję kalibracji. Jakie to proste, a już myślałem, że mam coś uszkodzone. Dzięki za podpowiedź.
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 27-01-2013, 21:35   

Dla mnie to się wydaje oczywiste. Miałem okazję wczoraj zobaczyć UKP w akcji. Całkiem interesujący ;) Ale zegarka ze wskazówkami nie wyrzucę :)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 27-01-2013, 21:41   

lukasz12 napisał/a:
Dla mnie to się wydaje oczywiste. Miałem okazję wczoraj zobaczyć UKP w akcji. Całkiem interesujący ;) Ale zegarka ze wskazówkami nie wyrzucę :)


Pierwsza myśl to, że mam coś uszkodzone .... ale na szczęście nie. :D . Nie do końca mi się podoba kolor wyświetlacza. Pokombinuję jeszcze z filtarmi co by kolor zmienić na oryginalny. Czy się uda...., zobaczymy.
 
 
t0m3k 
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 956
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-01-2013, 22:40   

ja musze znależć jakies inne miejsce na UKP :) bo w miejscu zegarka chce miec zegarek a nie komputer :)
_________________

Moja Mitsubishi Sigma 3.0 V6
 
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 27-01-2013, 23:39   

Fajny byłby taki projektor na szybę :D A np. na obrotomierzu nie da rady?
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 28-01-2013, 13:13   

no zegarek też jest
ja mam wyświetlony zegarek + chwilowe spalanie i średnie spalanie +przebieg + zasięg na paliwie bieżącym

[ Dodano: 28-01-2013, 13:13 ]
no i światło przypominacz :P
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
t0m3k 
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 956
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-01-2013, 19:38   

no wiem ze tam jest zegarek :) ale ładniejszy jest ten orginalny :D
_________________

Moja Mitsubishi Sigma 3.0 V6
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 28-01-2013, 20:40   

dla mnie jest lepszy ten z ukp bo jest 24h no i mogę sobie lambde włączyc ;)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 28-01-2013, 21:03   

Fakt oryginalny jest ładniejszy. Kombinowałem nad inny miejscem ale nic sensownego nie wymyśliłem. :?
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 28-01-2013, 21:12   

A jak ostatecznie zamontowałeś komputer Maćku? W miejsce zegarka? Zastanawiam się bo w sumie komputerek byłby przydatną rzeczą, tylko gdzie zamontować ten ekranik? Szkoda mi ładnego zegarka.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.