 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Kontrolka Check Engine |
Autor |
Wiadomość |
Janusz5 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-11-2006, 18:09 Kontrolka Check Engine
|
|
|
Mam Carismę 1.6 16V z 1998 roku. Od pewnego czasu zaczęła mi świecić kontrolka check engine. W serwisie po podpięciu do kompa powiedzieli mi, że błędy wyrzuca sonda lambda, jednak po jej sprawdzeniu okazało się , że działa prawidłowo. Serwis sprawdził przewody, przeczyścił styki, wykasował błąd. W drodze do domu kontrolka ponownie się zaświeciła. Po kilku dniach w drodze testów okazało się, że kontrolka świeci się gdy jadę na gazie, natomiast gdy przejdę na benzynę, kontrolka gaśnie. Po około 20-60 km jazdy na gazie ponownie świeci, przełączenie na benzynę - gaśnie itd. Moja carisma miała instalację vialle - wtrysk gazu w fazie ciekłej, jednak instalacja uległa awarii i musiałem założyć nową sekwencyjną(zbyt duży koszt naprawy vialle). Od mniej więcej tego momentu zaczęły się problemu z check engine. Dodam, że serwis powiedział iż wymiana sondy lambda może nie pomóc w tej usterce. Podczas jazdy z zaświeconą kontrolką nie widać jakiś problemów z pracą silnika.
Z góry dziękuję za pomoc. |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 15-11-2006, 19:09
|
|
|
pewnie cos jest z instalacja tzn. kompem "oszukujacym" lambde lub z emulatorem jesli masz stara instalcje.
bylo tego sporo na tym forum, poszukaj, problem wystepuje w roznych modelach tzn, w kazdym.
na gazie to ja sie zupelnie nie znam wiec niech mnie poprawia, jak cos, lpg-owcy |
|
|
|
 |
wolgaster
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Lis 2006 Posty: 276 Skąd: Jelenia Góra City
|
Wysłany: 03-01-2007, 22:19
|
|
|
I dzisiaj akurat u mnie podobny przypadek. Stanąłem na światłach a tu kontrolka "Check"się zaświeciła na jakieś 2-3 sekundy potem zgasła. Sytuacja się powtórzyła raz jeszcze i potem już ok. Nie zauważyłem różnicy w pracy silnika poza tym że wolne obroty troszkę falująi są dosyć nisko. Ale przymierzam się do wymiany świec bo podejrzewam że się kończą. A propo czy zużyte świece mogą mieć wpływ na kontrolkę i powodować falowanie obrotów ??? Nie mam instalacji gazowej więc jej wpływ odpada. Zaczynam się niepokoić. I jeszce jedno-kasować błąd zdejmując kleme czy też zostawić.
[ Dodano: 03-01-2007, 22:33 ]
A dodatkowo mam wrażenie że z przodu jest gdzieś przedmuch na wydechu w okolicy łącznika elastycznego takie wrażenie po tym że silnik pracuje troszkę głośniej i jak stoję na zewnątrz to słychać coś delikatnie na dole jakby była gdzieś dziurka. I czy to może powodować żę sonda dostaje błedne informacje a wolnych obrotach i zapala się kontrolka. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-01-2007, 23:38
|
|
|
wolgaster, jeszcze moment i za takie posty będziesz dostawał redbary.
Dlaczego?
bo wszystkie aspekty, które poruszyleś były już omawaiane niejednokrotnie, a Tobie kończy się okres ochrony dla nowych userów.
masz pewność, że to kontrolka CE a nie kontrolka niskiego poziomu płynu od spryskiwaczy ?
świece nie mają wpływu na kontrolkę CE, podobnie jak uszkodzony łącznik elastyczny
sam dziurawy łącznik, może osłabić dynamike auta i zwiekszyć spalanie.
Gdybyś miał błąd, to kontrolka migałby cały czas, bo komputer zapamieuje błąd, i chwali sie nim, dotad, dokąd nie zostanie wykasowany z pamięci. |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
wolgaster
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Lis 2006 Posty: 276 Skąd: Jelenia Góra City
|
Wysłany: 04-01-2007, 00:09
|
|
|
Mam pewnośc że to CE. Jeszcze wzrok mam poprawny a poziom płynu jest uzupełniony prawie na max. Co do migającej CE to pytam w tym temacie bo większość porusza ten temat w związku z instalacjami gazowymi a opcja szukaj jest mi znana biorąc pod uwagę że temat ten właśnie tam znalazłem wcześniej czytając podobne i szczerze mówiąc w prosty acz nie dokońca grzeczny sposób sposób odpowiedziałeś mi na moje pytanie. U mnie CE mrugnęło i zgasło więc jeśli to tylko chwilowe nie wiem zwarcie to powinno być ok. Nie miga cały czas acz przejechałem tylko 2-3 kilometry dzisiaj. Zaznacze że wcześniej przez 2 lata użytkowania auta nigdy nie było takiego przypadku do dzisiaj dlatego ta panika. Ale jakby odpukać coś się działo to...... cóż kończy mi się okres ochronny. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 04-01-2007, 05:34
|
|
|
sam oceń trafność swojego pytania....
"jadę i mi pomruguje CE...co może byc przyczyną?"
to ja odpowiem, że to pewnie wina działającego silnika, jak będzie wyłączony, to nie bedzie pomrugiwać.
Niestety nikt nie ma certyfikatu z wrózbiarstwa, aby wiedzieć co w Twoim aucie jest przyczyną, że sobie pomruguje
Zachęcam do odczytania błędów,(zajmuje to pare chwil) i jeśli coś faktycznie zalicza padake, to sie ujawni.
a te obroty falują w jakim zakresie i częstotliwości ? |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
wolgaster
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Lis 2006 Posty: 276 Skąd: Jelenia Góra City
|
Wysłany: 04-01-2007, 15:26
|
|
|
Falowanie w zakresie ok. 150 obr : +,-. Podjade na kompa i sprawdze a dodatkowo zrobie mały przeglądzik- świece,filtry itp. Wcześniej wskazówka zawsze stała w miejscu a teraz lekko pływa. A dzisiaj jazda do pracy i spowrotem -20 km zrobione i CE milczy i obroty też ustabilizowały się także może gdzieś wilgoć wlazła i tyle. Dobra dzięki. A na przyszłość postaram się bardzie szczegółowo formować pytania. |
_________________
 |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 04-01-2007, 15:35
|
|
|
Czasem mrugnięcie CE ma związek ze spalaniem stukowym. Jeśli zatankowałeś paliwo gorszej jakości, może mrugać CE. Falujące obroty oczywiście mogą też być spowodowane wilgocią i świecami/przewodami wn. |
|
|
|
 |
bums75 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-01-2007, 17:27
|
|
|
Witam,
Tez mam problemy z kontrolka CE, moze macie jakis kontakt na komputer w Trojmiescie. Z gory dzieki za info. |
|
|
|
 |
:rma [Usunięty]
|
Wysłany: 26-01-2007, 11:32
|
|
|
bums75 napisał/a: | Tez mam problemy z kontrolka CE, moze macie jakis kontakt na komputer w Trojmiescie. Z gory dzieki za info. |
Nie chce krakać, ale moje "kłopoty z kontrolką" skończyły się wymianą turbiny... Kontrolka co jakiś czas mrugała, a w komputerze były dziwne błędy od turbiny, a ona sama zaczęła "rzygać" olejem. |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 26-01-2007, 13:20
|
|
|
Chooper napisał/a: |
Gdybyś miał błąd, to kontrolka migałby cały czas, bo komputer zapamieuje błąd, i chwali sie nim, dotad, dokąd nie zostanie wykasowany z pamięci. |
Nie prawda, miałem lekką awarię instalacji LPi i komputer co jakiś czas wyrzucał mi CE (błąd wtrysków - sterowanie nie działało prawidłowo), świeciło sie w momencie złej pracy, potem gdy silnik dobrze pracował już ani razu nie zapliło się CE mimo, że błąd był w pamieci. |
|
|
|
 |
|
|