| 
		[Cari 1.9DI-D] Po 3 godzinach padł akumulator. | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 adaśko  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 11 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 590 Skąd: bielsk podlaski 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-01-2013, 20:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Bismarck, a ja mam w swojej carismie akumulator od malucha bo jak ją kupiłem to ma założony jakiś włoski akumulator 60 Ah i prąd rozruchowy 450 A  i nie mam żadnych problemów z nim nawet w najgorsze mrozy a na podlasiu jak wiadomo są one największe więc nie potrzebny jest wcale jakiś duży akumulator jak widać ale najważniejsze żeby wszystko było sprawne w aucie    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cwaniak  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM 
                  Kraj/Country: Belgium 
                  Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-01-2013, 21:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               adaśko, dobrze gadasz, ja w poprzedniej Cari 1.6 16v miałem tez taki mały akumulatorek. cari stała z dwie doby nie odpalana, a da dworze grubo ponad -30 i bez problemu za pierwszym razem odpaliła.
 
 
carismax, raczej to normalne w tym modelu, u mnie też za szybko się nie nagrzewa. | 
             
						
				_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM
 
  
 
Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D
 
   
 
 
Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bismarck  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: SdKfz 181 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 193 Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-01-2013, 09:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | adaśko napisał/a: | 	 		   jakiś włoski akumulator 60 Ah i prąd rozruchowy 450 A
 
ale najważniejsze żeby wszystko było sprawne w aucie    | 	  
 
 
1. sam widzisz a czy to bedzie od malucha czy roweru to bez znaczenia jezeli w miare pasuja parametry aku do autka ,a nie chce mi sie tlumaczyc  dlaczego do roznych samochodow sa stosowane rózne akumulatory  - to moszesz sobie pocztyac na google
 
 
a co do 2 informacji to masz 100% racje
 
 
 
dla informacji są dwie wielkości: pojemność i prąd rozruchu. Pierwsza z nich określa ile energii elektrycznej akumulator jest w stanie zmagazynować. Podawane jest to amperogodzinach (Ah) i  można przyjąć, choć z pewnym zastrzeżeniem, że im większa pojemność tym lepiej, bo dłużej będzie można korzystać z rozrusznika czy innego odbiornika prądu.
 
Drugi parametr, wyrażany w amperach (A), mówi o zdolności baterii do szybkiego oddawania prądu w niskich temperaturach. Jest to wbrew pozorom bardzo istotna właściwość. Cóż bowiem z tego, że do dyspozycji mamy wielki zasób energii, gdy może ona płynąć tylko cieniutkim strumyczkiem, a rozrusznik jak na złość potrzebuje jej dużo i w krótkim czasie, bo taka natura jego działania.
 
 
a co zrobisz i co zamontujesz twoja wola bo mnie to LOTTO     | 
             
						
				_________________ http://www.youtube.com/watch?v=xEGvaJMDia8 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 adaśko  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 11 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 590 Skąd: bielsk podlaski 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-01-2013, 20:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Bismarck, dobrze napisałeś dla wielu forumowiczów przyda sie taka informacja bo kupuja akumulatory patrzą    c tylko na ich pojemność a nie prąd rozruchowy który zimą ma bardzo ważne znaczenie    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 carismax  		  
		 
         Mitsumaniak Forumowicz
  
  
                  Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 405 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-02-2013, 21:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dziś okazało się że słabym punktem mojej cari (pewnie innych też) jest blachówa pod akumulatorem. Wszędzie rdza, przez co kabel masowy nie dawał rady. Piotr wymienił mi jeszcze dziś świece i dorobił kable masowe. Pojeździmy zobaczymy co będzie. | 
             
						
				_________________ Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bismarck  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: SdKfz 181 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 193 Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 carismax  		  
		 
         Mitsumaniak Forumowicz
  
  
                  Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 405 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-02-2013, 08:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tak wygląda pod tacką akumulatora w 1.9 DiD
 
 
 
 
 
 
 
Na pierwszym zdjęciu czerwonymi kółkami oznaczyłem gdzie przypięta jest masa z akumulatora do kasty i do bloku silnika | 
             
						
				_________________ Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-02-2013, 11:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Korozja potworna, musiało kiedyś dojść do wylania elektrolitu z akumulatora, mimo wszystko masa na podłużnicy powinna łączyć, gdyż gwint jest czysty. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Student  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-02-2013, 07:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Carismax po pierwsze to wyjmij zasłony z kratek, jest to pierwszy krok do zabicia Turbiny poprzez słabe chłodzenie intercoolera.
 
Jak słabo grzeje to sprawdź jeszcze termostat kosztuje grosze ok. 50zł .
 
Co z kablami pomogło? | 
             
						
				_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |