pisk powyżej 2000 obrotow (czy to padające turbo?) |
Autor |
Wiadomość |
beny2011
Forumowicz
Auto: Galloper 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 36 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-01-2013, 22:57 pisk powyżej 2000 obrotow (czy to padające turbo?)
|
|
|
Witam,
Wczoraj mój galloperek 2,5TD zaczął piszczeć jak się doda gazu powyżej 2200 obrotów. Nie zauważyłem by kopcił. Pisk/świst jest taki jakby coś tarło na sucho.
Znacie kogoś kto się zna w okolicach Krakowa na Pajerkach i mógłby to zdiagnozować?
Pytanie czy można z tym jeździć, oczywiście spokojnie, bez szaleństwa... z podobnym piskiem widziałem jezdzące stare niemieckie dostawczaki - dźwięki podobne.
A i ciężko okreśłić, czy mocy mu braknie bo demonem prędkości to on nigdy nie był |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 30-01-2013, 23:12
|
|
|
pewny jesteś ,że to od turbo-paski etc.
jeśli upierasz się przy turbo to zdejmij wąż gumowy od filtra powietrza przypatrz się wirnikowi i delikatnie sprawdź palcem luzy , jeśli są ślady tarcia na obudowie albo wyczuwalny luz turbo do wyrzucenia |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 31-01-2013, 11:36
|
|
|
lukas 78 napisał/a: | turbo do wyrzucenia | może da radę zreanimować ją ??? Połowa ceny nowej. beny2011 napisał/a: | Znacie kogoś kto się zna w okolicach Krakowa na Pajerkach i mógłby to zdiagnozować? | masz namiar na PW |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
piotr277
Forumowicz

Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 172 Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany: 31-01-2013, 12:34
|
|
|
Piszczeć/gwizdać może też alternator albo wspomaganie. U mnie gwizdał/szumiał alternator - łożysko było do wymiany. |
_________________ PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 31-01-2013, 14:03
|
|
|
jawaldek napisał/a: | lukas 78 napisał/a: | turbo do wyrzucenia | może da radę zreanimować ją ??? Połowa ceny nowej. beny2011 napisał/a: | Znacie kogoś kto się zna w okolicach Krakowa na Pajerkach i mógłby to zdiagnozować? | masz namiar na PW |
Waldek regeneracja się nie kalkuluje
dobre używane turbo kupisz za 500 zł z gwarancją na rozruch
też mi się nie chce wierzyć żeby turbo się tak ot skończyło ale to on słyszy i jeździ nie my |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 31-01-2013, 14:40
|
|
|
lukas 78 napisał/a: | dobre używane turbo kupisz za 500 zł z gwarancją na rozruch | na dwoje babka wróżyła albo pojeździ sobie jeszcze ładny czas albo kucnie szybko. Chyba lepiej dołożyć te parę groszy (150-200 to już max) i mieć gwarancję na rok. Turbo to poczuje na przyspieszeniu->> jest widoczny wzrost mocy choć pomny mojego turbo (już zregenerowanego) luz był duży oj duży i szedł->> załączało się przy 2000obrotów->> było to czuć beny2011 napisał/a: | A i ciężko okreśłić, czy mocy mu braknie bo demonem prędkości to on nigdy nie był | w Miśku 2,5 żony ma takie przyspieszenie że w fotele wgniata. No może nie tak jak w formule I ale jest to odczuwalne Co do braku mocy to zobacz czy aby od interkluera nie zsunął się lub jest luźny wąż a może dziurawy ?????
Masz zamontowaną klimę ?? może niechcący została włączona i to ona jako że może mieć suchy nośnik "jęczy" ??? Najważniejsze zlokalizować dźwięk bo teraz to gdybamy
Na niepracującym i zimnym silniku zdejmij rurę doprowadzającą do turbiny i sprawdź czy ma luzy. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 31-01-2013, 17:12
|
|
|
Waldek ja nie mam przekonania do regenerowanych turbin jakoś miałem kilka wtop i wolę kupić używkę z pewnego źródła ale każdy ma swoje |
|
|
|
 |
beny2011
Forumowicz
Auto: Galloper 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 36 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-02-2013, 11:28
|
|
|
piotr277 napisał/a: | Piszczeć/gwizdać może też alternator albo wspomaganie. U mnie gwizdał/szumiał alternator - łożysko było do wymiany. |
Wczoraj wieczorem się przysłuchałem gdzie to świszczy i raczej od strony pompy paliwa i rozrządu jak się doda gazu ponad połowę. Jak się nie depcze to nic nie piszczy. Zaczyna piszczeć jak się wciśnie gaz więcej niż połowę.
http://forum.mitsumaniaki.../icon/icon6.gif
Jeszcze nie miałem czasu nic rozbierać pod maską, bo nie zabardzo się na tym znam.
Na razie jeżdżę bez deptania - prawie jak Ursus C360 ... http://forum.mitsumaniaki.../icon/icon6.gif
[ Dodano: 01-02-2013, 11:33 ]
jawaldek napisał/a: | Co do braku mocy to zobacz czy aby od interkluera nie zsunął się lub jest luźny wąż a może dziurawy. |
Mój Gallop nie ma intercoolera - wersja bez chłodzenia no chyba, że go nie widzę (ale on jest nad silnikiem z tego co wiem) |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 01-02-2013, 12:33
|
|
|
a nie masz ty paska od alternatora luźnego ...jedź chłopie do jakiegoś majstra i sam się za to nie bierz , z twoją wiedzą narobisz sobie tylko szkód |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
|
|
|
 |
beny2011
Forumowicz
Auto: Galloper 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 36 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-02-2013, 10:47
|
|
|
Dzięki za rady.
Byłem dziś w poleconym warsztacie.
Wydmuchało uszczelkę spod kolektora - umówiłem się na przyszły tydzień na wymianę (można z tym jeździć).
Swoją drogą nie myślałem, że wydmuchana uszczelka brzmi w ten sposób.
Pozdrawiam,
PS. A i to co wysłuchałem od strony pompy paliwa okazało się, ze piszczy po drugiej stronie koło kolektora.
[ Dodano: 07-02-2013, 12:55 ]
jawaldek, dzięki za namiary na mechanika - od razu widać, że nie jedno pajero rozebrał
[ Dodano: 20-02-2013, 22:40 ]
Dzięki za namiary jeszcze raz.
Uszczelka na kolektorze wymieniona - z turbem wszystko OK
(odpukać) coś jakby ciszej się zrobiło...
Pozostaje śmigać po śniegu... w końcu trochę sypie
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|