Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
pisk powyżej 2000 obrotow (czy to padające turbo?)
Autor Wiadomość
beny2011 
Forumowicz

Auto: Galloper 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 36
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-01-2013, 22:57   pisk powyżej 2000 obrotow (czy to padające turbo?)

Witam,

Wczoraj mój galloperek 2,5TD zaczął piszczeć jak się doda gazu powyżej 2200 obrotów. Nie zauważyłem by kopcił. Pisk/świst jest taki jakby coś tarło na sucho.

Znacie kogoś kto się zna w okolicach Krakowa na Pajerkach i mógłby to zdiagnozować?

Pytanie czy można z tym jeździć, oczywiście spokojnie, bez szaleństwa... z podobnym piskiem widziałem jezdzące stare niemieckie dostawczaki - dźwięki podobne.

A i ciężko okreśłić, czy mocy mu braknie bo demonem prędkości to on nigdy nie był :)
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 30-01-2013, 23:12   

pewny jesteś ,że to od turbo-paski etc.
jeśli upierasz się przy turbo to zdejmij wąż gumowy od filtra powietrza przypatrz się wirnikowi i delikatnie sprawdź palcem luzy , jeśli są ślady tarcia na obudowie albo wyczuwalny luz turbo do wyrzucenia
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 31-01-2013, 11:36   

lukas 78 napisał/a:
turbo do wyrzucenia
może da radę zreanimować ją ??? Połowa ceny nowej.
beny2011 napisał/a:
Znacie kogoś kto się zna w okolicach Krakowa na Pajerkach i mógłby to zdiagnozować?
masz namiar na PW
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
piotr277 
Forumowicz


Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 172
Skąd: Warszawa-Ursynów
Wysłany: 31-01-2013, 12:34   

Piszczeć/gwizdać może też alternator albo wspomaganie. U mnie gwizdał/szumiał alternator - łożysko było do wymiany.
_________________
PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 31-01-2013, 14:03   

jawaldek napisał/a:
lukas 78 napisał/a:
turbo do wyrzucenia
może da radę zreanimować ją ??? Połowa ceny nowej.
beny2011 napisał/a:
Znacie kogoś kto się zna w okolicach Krakowa na Pajerkach i mógłby to zdiagnozować?
masz namiar na PW

Waldek regeneracja się nie kalkuluje
dobre używane turbo kupisz za 500 zł z gwarancją na rozruch
też mi się nie chce wierzyć żeby turbo się tak ot skończyło ale to on słyszy i jeździ nie my :wink:
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 31-01-2013, 14:40   

lukas 78 napisał/a:
dobre używane turbo kupisz za 500 zł z gwarancją na rozruch
na dwoje babka wróżyła albo pojeździ sobie jeszcze ładny czas albo kucnie szybko. Chyba lepiej dołożyć te parę groszy (150-200 to już max) i mieć gwarancję na rok. Turbo to poczuje na przyspieszeniu->> jest widoczny wzrost mocy choć pomny mojego turbo (już zregenerowanego) luz był duży oj duży i szedł->> załączało się przy 2000obrotów->> było to czuć
beny2011 napisał/a:
A i ciężko okreśłić, czy mocy mu braknie bo demonem prędkości to on nigdy nie był :)
w Miśku 2,5 żony ma takie przyspieszenie że w fotele wgniata. No może nie tak jak w formule I ale jest to odczuwalne :mrgreen: Co do braku mocy to zobacz czy aby od interkluera nie zsunął się lub jest luźny wąż a może dziurawy :roll: ?????
Masz zamontowaną klimę ?? może niechcący została włączona i to ona jako że może mieć suchy nośnik "jęczy" ??? Najważniejsze zlokalizować dźwięk bo teraz to gdybamy :mrgreen:

Na niepracującym i zimnym silniku zdejmij rurę doprowadzającą do turbiny i sprawdź czy ma luzy.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 31-01-2013, 17:12   

Waldek ja nie mam przekonania do regenerowanych turbin jakoś miałem kilka wtop i wolę kupić używkę z pewnego źródła :wink: ale każdy ma swoje
 
 
beny2011 
Forumowicz

Auto: Galloper 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 36
Skąd: Kraków
  Wysłany: 01-02-2013, 11:28   

piotr277 napisał/a:
Piszczeć/gwizdać może też alternator albo wspomaganie. U mnie gwizdał/szumiał alternator - łożysko było do wymiany.


Wczoraj wieczorem się przysłuchałem gdzie to świszczy i raczej od strony pompy paliwa i rozrządu jak się doda gazu ponad połowę. Jak się nie depcze to nic nie piszczy. Zaczyna piszczeć jak się wciśnie gaz więcej niż połowę.
http://forum.mitsumaniaki.../icon/icon6.gif
Jeszcze nie miałem czasu nic rozbierać pod maską, bo nie zabardzo się na tym znam.

Na razie jeżdżę bez deptania - prawie jak Ursus C360 ... http://forum.mitsumaniaki.../icon/icon6.gif

[ Dodano: 01-02-2013, 11:33 ]
jawaldek napisał/a:
Co do braku mocy to zobacz czy aby od interkluera nie zsunął się lub jest luźny wąż a może dziurawy.


Mój Gallop nie ma intercoolera - wersja bez chłodzenia :) no chyba, że go nie widzę (ale on jest nad silnikiem z tego co wiem)
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 01-02-2013, 12:33   

a nie masz ty paska od alternatora luźnego ...jedź chłopie do jakiegoś majstra i sam się za to nie bierz , z twoją wiedzą narobisz sobie tylko szkód :wink:
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 01-02-2013, 13:31   

lukas 78 napisał/a:
jedź chłopie do jakiegoś majstra i sam się za to nie bierz , z twoją wiedzą narobisz sobie tylko szkód :wink:
namiar dałem beny2011 na http://www.motointegrator...ski-michalowice
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
beny2011 
Forumowicz

Auto: Galloper 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 36
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-02-2013, 10:47   

Dzięki za rady.
Byłem dziś w poleconym warsztacie.
Wydmuchało uszczelkę spod kolektora - umówiłem się na przyszły tydzień na wymianę (można z tym jeździć).

Swoją drogą nie myślałem, że wydmuchana uszczelka brzmi w ten sposób.

Pozdrawiam,

PS. A i to co wysłuchałem od strony pompy paliwa okazało się, ze piszczy po drugiej stronie koło kolektora.

[ Dodano: 07-02-2013, 12:55 ]
jawaldek, dzięki za namiary na mechanika - od razu widać, że nie jedno pajero rozebrał :)

[ Dodano: 20-02-2013, 22:40 ]
Dzięki za namiary jeszcze raz.

Uszczelka na kolektorze wymieniona - z turbem wszystko OK :)
(odpukać) coś jakby ciszej się zrobiło...

Pozostaje śmigać po śniegu... w końcu trochę sypie

Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.