[EA2A/W 2.0] Brak iskry |
Autor |
Wiadomość |
zbyniu183
Nowy Forumowicz
Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2013 Posty: 17 Skąd: mysłowice
|
Wysłany: 09-02-2013, 17:15
|
|
|
wiec tak problem jest nadal elektryk mnie zrobil w bambuko cewki byly podmienione czujnik połozenia walka rozrzadu wymieniony i dalej niema iskry pomocy walcze z tym juz 2 tygodnie i dalej nic ????
moze wiece gdzie znajduje czujnik polozenia walu korbowego lub kots wie gdzie jest jakis dobry elektryk na slasku???? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-02-2013, 18:43
|
|
|
Czujnik położenia wału korbowego znajduje się za osłoną rozrządu, trzeba zdemontować koło pasowe i obudowy rozrządu, czujnik będzie widoczny pomiędzy kołem zebatym wału korbowego a kołem zebatym napędu pompy olejowej |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
zbyniu183
Nowy Forumowicz
Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2013 Posty: 17 Skąd: mysłowice
|
Wysłany: 09-02-2013, 21:13
|
|
|
aha i jak myslicie czy moze to byc to bo cewki sprawdzone czujnik polozenia walak rozrzadu i pozostal wlasnie ten czujnik jak i imo ale imo to chyba grubsza sprawa tak mi sie wydaje |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-02-2013, 21:16
|
|
|
A były wogóle sprawdzane kody błędów |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
zbyniu183
Nowy Forumowicz
Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2013 Posty: 17 Skąd: mysłowice
|
Wysłany: 09-02-2013, 21:40
|
|
|
wiesz co bylo juz trzech elektrykow i zaden nie powiedzial mi nic konkretnego a jesli ja mam wymieniac wszystko po koleji to mija mi sie to z celem.
jak wroce w wtorek z holandii to sprawdze te bledy
a powiedz mi czy ten czujnik pasuje tez od 2.5 czy nie ??? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-02-2013, 21:49
|
|
|
Różnią się |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
zbyniu183
Nowy Forumowicz
Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2013 Posty: 17 Skąd: mysłowice
|
Wysłany: 09-02-2013, 22:36
|
|
|
aha czyli bedzie ciezko znalezc uzywke nawet ??? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-02-2013, 09:41
|
|
|
Ogólnie rzecz biorąc to używki są, tylko ich kwota jest szalona, nie chciałbym Cię wprowadzić w błąd, ale wydaje mi się, że ten sam sensor posiada czujnik od Galanta 2.0TD, 2.4GDi, 2.4ES, Carisma 1.6 16V, 1.8 16V, 1.8GDI przed liftem wszystko, długością przewodu nie ma się co przejmować, ale jezeli masz mozliwośc to można by to sprawdzić, bo jak wspomniałem wczesniej to sa moje przypuszczenia.
Ewentualnie test elektryczny tego czujnika, podczas kręcenia silnikiem na terminalu 89 ECU napięcie powinno oscylowac pomiędzy 0.4 - 4V |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
zbyniu183
Nowy Forumowicz
Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2013 Posty: 17 Skąd: mysłowice
|
Wysłany: 10-02-2013, 10:28
|
|
|
to w wtorek to sprawdze sobie bo jestem narazie w holandii i jutro dopiero wyruszam do polski i bede miał czas zobaczyc a powiedzcie mi czy jak peknie pasek balansowy to stanie sie cos z silnikiem ??? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 10-02-2013, 18:01
|
|
|
Ale to wymieniane w ciemno jest bez sensu!!! Cały układ czujników jest monitorowany i diagnozowany przez ECU. Jeśli ECU nie zgłasza żadnego błędu to czujniki od razu można wykluczyć i skupić się na układzie wykonawczym.
Podłączasz oscyloskop do wyjścia ECU - sygnał sterujący cewkami i sprawdzasz sygnał. Na podstawie wyników można coś dalej myśleć. Wymiany w ciemno to można w gaźnikowych autach robić. |
|
|
|
 |
zbyniu183
Nowy Forumowicz
Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2013 Posty: 17 Skąd: mysłowice
|
Wysłany: 10-02-2013, 18:18
|
|
|
ale ja nie wymieniam w ciemno tylko podmieniam bo bylo juz trzech elektrykow podlaczali kompy i nic wiec musze sam to zrobic metoda prob i bledow |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 10-02-2013, 18:23
|
|
|
zbyniu183 napisał/a: | wymieniam w ciemno tylko podmieniam |
A co za różnica? Widać tacy elektrycy...
Masz auto przedliftowe. Wystarczy zakręcić parę razy rozrusznikiem, a potem wymrugać błędy i żaden elektryk nie potrzebny. Gorzej jak nic nie wykaże. Wtedy do zbadania układ wykonawczy, ew immo. |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-02-2013, 18:24
|
|
|
Owczar napisał/a: | Jeśli ECU nie zgłasza żadnego błędu to czujniki od razu można wykluczyć i skupić się na układzie wykonawczym. |
Owczar, problem w tym, że (jesli dobrze wyczytałem) kolega zbyniu183 jeszcze nie wymrugał błędów i tylko niepotrzebnie bije pianę.
zbyniu183 napisał/a: | ale ja nie wymieniam w ciemno tylko podmieniam |
A czy to nie to samo?
Wymrugaj błędy i napisz co wyszło - wtedy można dumać
Szerokiej drogi |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 10-02-2013, 18:33
|
|
|
W co drugim temacie na forum jest napisane żeby zacząć od wymrugania błędów. To jak pytanie czemu herbata się nie zaparza.... pierwsze pytanie to czy ugotowałeś wodę |
|
|
|
 |
zbyniu183
Nowy Forumowicz
Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2013 Posty: 17 Skąd: mysłowice
|
Wysłany: 18-02-2013, 14:29
|
|
|
juz juz wymrugalem i znalalzlem pasek balansowy pekniety i uszodzony czujnik polozenia walu korbowego
potrzebuje czujnik na allegro znalazłem ale do 2.5 a tu kolega pisal ze raczej nie podejdzie ale z tego widze to one raczej sie niczym nie roznia?? chyba ze tam w srodku
a i jeszcze jedno czy w tych czujnikach jest jakis pylyn czy cos w tym stylu bo w miejscu gdzie jest pekniecie wyciakalo mi cos takiego ?? |
|
|
|
 |
|