Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.2 DID] pisać - kto wyciął DPF ???
Autor Wiadomość
jmgmotocykle 
Forumowicz
marcin78

Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 353
Skąd: oleśnica
Wysłany: 10-02-2013, 13:23   [II 2.2 DID] pisać - kto wyciął DPF ???

jak w temacie - ktos usuwał???
pytam bo jest dużo opini za usunięciem tego ustrojstwa, min. wzrost dynamiki, zmiejszenie spalania....???
piszcie jak macie takowe doswiadczenia.
_________________
Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców
 
 
 
Aleksander1965 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 480
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 10-02-2013, 13:58   Re: pisać - kto wyciął DPF ???

jmgmotocykle napisał/a:
jak w temacie - ktos usuwał???
pytam bo jest dużo opini za usunięciem tego ustrojstwa, min. wzrost dynamiki, zmiejszenie spalania....???
piszcie jak macie takowe doswiadczenia.


A zapchał się już? ja nie mam z nim problemu...a przy obecnych cenach dpf-un jak i dodatku do pdf nie sadze by był sens pozbywać się tego.No ale to moje zdanie...
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 10-02-2013, 14:38   Re: pisać - kto wyciął DPF ???

Aleksander1965 napisał/a:
jmgmotocykle napisał/a:
jak w temacie - ktos usuwał???
pytam bo jest dużo opini za usunięciem tego ustrojstwa, min. wzrost dynamiki, zmiejszenie spalania....???
piszcie jak macie takowe doswiadczenia.


A zapchał się już? ja nie mam z nim problemu...a przy obecnych cenach dpf-un jak i dodatku do pdf nie sadze by był sens pozbywać się tego.No ale to moje zdanie...
W/g czynnosci serwisowych FAP nalezy wymienic dopiero przy przebiegu 180 tys km. Nawinales juz tyle?
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
jmgmotocykle 
Forumowicz
marcin78

Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 353
Skąd: oleśnica
Wysłany: 11-02-2013, 10:09   

nie - mam niespełna 130 tysi.... ale poczytałem inne fora i opinie są podzielone z przewaga , aby usuwać zawczasu.... kilka wypowiedzi jest sugerujących , że jak DPF zacznie się nieodwracalnie zapychać to może pociągnąć za sobą turbo... jeśli tak jest, i jest dużo dobrodziejstwa z tego, że się go usunie (same plusy) to może warto zawczasu się z nim pożegnać...
_________________
Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców
 
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 11-02-2013, 10:47   

Co prawda mam inny silnik, ale DPF miałem typu zamkniętego. Denerwowało mnie, ciągłe wypalanie- nierówna praca silnika, zwiększone spalanie.

Wywaliłem sam wkład z DPF bo tam w tej puszce jest też katalizator który zostawiłem.
Na hamowni auto miało 144 PS i 315 nM, po usunięciu wkładu moc wzrosła do 159PS i 340 nM bez żadnego chipa.
Widać jak mój silnik 2.0 tdi był dławiony.
DPF najlepiej, i najpewniej usuwa się z aut w których wersja silnikowa była bez DPF, wtedy tuner wgrywa serię od takiego silnika. Wtedy ma się 100% pewności że jest ok, i można trochę dać większe doładowanie to będzie mniej palił i dymił.

W innym wypadku oprócz DPF tuner może jeszcze powyłączać inne rzeczy a to grozi awarią.
Najlepiej po takim zabiegu odłączyć kolejno kilka czujników w silniku np: od EGT, Mapsensor, przepływomierz, egr i patrzeć przy każdym osobno czy się check engine zapala.

Ogólnie jak nie chcesz podnosić mocy to nie usuwaj DPF-a.
A awarie turbiny w wyniku przekroczenia temp spalin jest mało prawdopodobna ze względu na czujnik EGT przed turbiną i jeszcze 3 czujniki w DPF-e.
 
 
jmgmotocykle 
Forumowicz
marcin78

Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 353
Skąd: oleśnica
Wysłany: 11-02-2013, 13:39   

Cytat:
Ogólnie jak nie chcesz podnosić mocy to nie usuwaj DPF-a.

rzecz w tym, że mam podniesiona moc od ok. 5 tyś km (prawie od nowości) - nigdy mi nic się nie działo, DPF zawsze się ładnie wypalał i zawsze dbałem o to, żeby jak się ten proces rozpocznie to w pełni się dokończył...
_________________
Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców
 
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 11-02-2013, 14:01   

To twój tuner powinien ci powiedzieć czy modyfikował EGT? Bo to oznacza, że ECU bedzię tolerować wyższą temperaturę spalin niż ustawił producent. A to przy zapchanym DPF tak jak pisałeś grozi awarią turbiny.
 
 
Aleksander1965 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 480
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 11-02-2013, 17:25   

jmgmotocykle napisał/a:
Cytat:
Ogólnie jak nie chcesz podnosić mocy to nie usuwaj DPF-a.

rzecz w tym, że mam podniesiona moc od ok. 5 tyś km (prawie od nowości) - nigdy mi nic się nie działo, DPF zawsze się ładnie wypalał i zawsze dbałem o to, żeby jak się ten proces rozpocznie to w pełni się dokończył...


A w jakim momencie wiedziałeś o rozpoczętym procesie wypalania?

[ Dodano: 11-02-2013, 18:03 ]
Tutaj ciekawy artykuł na temat FAP
http://www.warsztat.pl/pl...problemem/nopub
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 11-02-2013, 20:37   

Aleksander1965 napisał/a:
A w jakim momencie wiedziałeś o rozpoczętym procesie wypalania?
Bardzo proste: jak zatrzymasz auto to smierdzi spalonym plastikiem w okolicach wydechu>>>> wtedy trwa wypalanie sadzy.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
Aleksander1965 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 480
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 11-02-2013, 21:16   

mitsu00 napisał/a:
Aleksander1965 napisał/a:
A w jakim momencie wiedziałeś o rozpoczętym procesie wypalania?
Bardzo proste: jak zatrzymasz auto to smierdzi spalonym plastikiem w okolicach wydechu>>>> wtedy trwa wypalanie sadzy.

To co piszesz dotyczy silnika 2,0 w 2,2 to zjawisko nie występuje
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 11-02-2013, 21:23   

Aleksander1965 napisał/a:
mitsu00 napisał/a:
Aleksander1965 napisał/a:
A w jakim momencie wiedziałeś o rozpoczętym procesie wypalania?
Bardzo proste: jak zatrzymasz auto to smierdzi spalonym plastikiem w okolicach wydechu>>>> wtedy trwa wypalanie sadzy.

To co piszesz dotyczy silnika 2,0 w 2,2 to zjawisko nie występuje
No ja akurat przez 5 lat jezdzilem 2.2 HDI :wink:
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
Aleksander1965 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 480
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 11-02-2013, 21:27   

mitsu00 napisał/a:
Aleksander1965 napisał/a:
mitsu00 napisał/a:
Aleksander1965 napisał/a:
A w jakim momencie wiedziałeś o rozpoczętym procesie wypalania?
Bardzo proste: jak zatrzymasz auto to smierdzi spalonym plastikiem w okolicach wydechu>>>> wtedy trwa wypalanie sadzy.

To co piszesz dotyczy silnika 2,0 w 2,2 to zjawisko nie występuje
No ja akurat przez 5 lat jezdzilem 2.2 HDI :wink:


A to sorrki ale pytanko czy to jedyne po czym poznamy wypalanie FAP?
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 11-02-2013, 21:29   

Aleksander1965 napisał/a:
A to sorrki ale pytanko czy to jedyne po czym poznamy wypalanie FAP?
Czy jedyne? Pewnie nie, ale na bank wiadomo ze jak cuchnie plastikiem to wypalanie trwa. W kabinie tego nie czuc, ale przy wydechu cuchnie dosyc ostro :mrgreen: Jesli temat bardzo cie nurtuje, to najprosciej zadzwon i zapytaj w ASO.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
Aleksander1965 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 480
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 11-02-2013, 21:34   

mitsu00 napisał/a:
Aleksander1965 napisał/a:
A to sorrki ale pytanko czy to jedyne po czym poznamy wypalanie FAP?
Czy jedyne? Pewnie nie, ale na bank wiadomo ze jak cuchnie plastikiem to wypalanie trwa. W kabinie tego nie czuc, ale przy wydechu cuchnie dosyc ostro :mrgreen: Jesli temat bardzo cie nurtuje, to najprosciej zadzwon i zapytaj w ASO.

Mnie generalnie nurtuje cały ten pojazd...
 
 
markowoj 
Forumowicz
Markowoj

Auto: outlander 2.0 tdi 2008r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 55
Skąd: Łowicz
Wysłany: 11-02-2013, 22:37   

Aleksander1965 napisał/a:
mitsu00 napisał/a:
Aleksander1965 napisał/a:
A w jakim momencie wiedziałeś o rozpoczętym procesie wypalania?
Bardzo proste: jak zatrzymasz auto to smierdzi spalonym plastikiem w okolicach wydechu>>>> wtedy trwa wypalanie sadzy.

To co piszesz dotyczy silnika 2,0 w 2,2 to zjawisko nie występuje


od 4 lat śmigam (i nie narzekam) 2.0tdi , i jeszcze nigdy nie zaobserwowałem tego wypalania... . Może do lepszego zrozumienia o jakim silniku mówimy bardziej to określajmy.
Do niedawna mowiliśmy tylko o dwóch dizelkach , teraz to już nie koniecznie skrót 2.2 wystarczy. Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.