Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
List otwarty - STRATOPOLONEZ
Autor Wiadomość
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-09-2005, 23:50   List otwarty - STRATOPOLONEZ

krzysiek-stratos napisał/a:
Zwracam się o pomoc do ludzi, którym nie obojętna historia polskiej motoryzacji i sportu motorowego, przy odbudowie pojazdu wyścigowego STRATOPOLONEZ.

Zakończyła się właśnie pierwsza faza remontu jednego z najszybszych pojazdów zbudowanych przez polskich konstruktorów i mechaników – Poloneza z silnikiem Ferrari Dino zwanego też Stratopolonezem. Remont silnika był konieczny, aby uratować jego podzespoły przed całkowitym zniszczeniem, a przeprowadzony został praktycznie w ostatniej chwili. Zostały wymienione na nowe elementy, które niestety z braku wystarczających funduszy nie są oryginalne (wykonane z innych materiałów) przez to są bardziej narażone na uszkodzenia.

Celem zbiórki jest zebranie pieniędzy na zakup oryginalnych podzespołów, aby bez obaw samochód ten mógł osiągać swoją legendarną moc 285KM. Kwota, jaka jest potrzebna na te części jest uzależniona od kursu funta, dolara lub euro. Dla przykładu ceny części wynoszą odpowiednio*:

- komplet tłoków o średnicy 92,5mm 800 funtów bez VAT
93,0mm 900 funtów bez VAT
- komplet uszczelek 180 funtów bez VAT
- zawory 273 funtów bez VAT

Dodatkowo do całkowitego uzdrowienia najszybszego Poloneza w dziejach Polski potrzebny jest remont skrzyni biegów i mechanizmu różnicowego niemieckiej firmy ZF(Zahnradfabrik Friedrishafen AG), potrzebne są także nowe opony wraz z felgami.

.
Wszystkie wydatki związane z odrestaurowaniem auta znacznie przekraczają możliwości Muzeum Techniki. Zwracam się do wszystkich ludzi dobrej woli, firm motoryzacyjnych, mediów w całej Polsce o pomoc przy uratowaniu tego pojazdu od zapomnienia i zniszczenia.

Podaję numer konta, na które można wpłacać pieniądze:

mBank
nr rach. 60 1140 2004 0000 3802 3263 8065

Dane odbiorcy:
Maciej Janiszewski
ul.Korotyńskiego 48 m.127
02-123 Warszawa
W tytule podać: nazwisko, imię lub pseudonim z dopiskiem „STRATOPOLONEZ”


Z wyrazami szacunku,
Krzysztof ”stratos” Matosek


*ceny pochodzą z cennika firmy Omicron
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Kofi 
moderator mitsumaniak
Michał


Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 1242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-09-2005, 15:41   

Silnik ferrari dino? Statopolonez zostal przeciez zbudowany z odzyskanych czesci z rozbiej, przez Jaroszewicza, Lanci stratos. Lancia Stratos miala silnik ferrari?
BTW. Juz nie raz sie chwalilem, ale przypomne, ze znam czlowieka, ktory byl mechanikiem Jaroszewicza i to wlasnie ten czlowiek pracowal nad przelozeniem resztek z lanci do poloneza. Pozostalosci z tej rozbitej lanci zostaly wrzucone do podmorówki, jednego z bloków przy ul. Waszyngtona w Warszawie. Czlowiek ten teraz jest juz od dawna na emeryturze, nie moze jednak zyc bez grzebania w samochodach wiec w okolicach ulicy stalowej na starej pradze, w malym i ciasnym garazu, za grosze remontuje (glownie taksowkarzom) polonezy. Sam wiele razy korzystalem z jego uslug w sluzbowym poldku, przy ktorych to nasluchalem sie wielu ciekawych opowiesci z tamtych pieknych czasów. Widzialem tez rozne ciekawe zdjecia:
- 6 kołowy polonez picup - zbudowany wlasnie przez niego
- polonez stratos
- lancia stratos i wiele zdjec z rajdow.
_________________
"Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-09-2005, 15:56   

Ale ta właśnie Lancia miała silnik Ferrari.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Kofi 
moderator mitsumaniak
Michał


Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 1242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-09-2005, 20:01   

Co do listu otwartego to mało mnie interesuje odbudowanie tego pojazdu, wiec ja napewno ani grosza nieprzeleje. :)
_________________
"Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-09-2005, 08:36   

Szkoda - to część rajdowej historii. Ale it's up to you.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Kofi 
moderator mitsumaniak
Michał


Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 1242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-09-2005, 20:23   

E tam. Ten polonez w zasadzie wogule sie nie scigal. Po 1. Na trasy byly jeszcze dwa stratosy. Po 2. W na rodzimych rajdach czy wyscigach nie miał konkurencji. Do tego z tego co wiem byl zle wywazony i ciezko sie nim jezdzilo.
Oczywiscie. Napewno jakis to kawalek histori jest. Jednak wolalbym przelac jakas kase na cel charytatywny, niz na odbudowanie tego poloneza. Zlozony do kupy jest i na wystawach taki sobie stac moze. Jezdzic nie musi, bo i tak do ruchu dopuszczony niebedzie.
oczywiscie, to tylko moje skromne zdanie.
_________________
"Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-09-2005, 23:14   Re: List otwarty - STRATOPOLONEZ

Hubeeert napisał/a:
krzysiek-stratos napisał/a:


.
Wszystkie wydatki związane z odrestaurowaniem auta znacznie przekraczają możliwości Muzeum Techniki. Zwracam się do wszystkich ludzi dobrej woli, firm motoryzacyjnych, mediów w całej Polsce o pomoc przy uratowaniu tego pojazdu od zapomnienia i zniszczenia.

Podaję numer konta, na które można wpłacać pieniądze:

mBank
nr rach. 60 1140 2004 0000 3802 3263 8065

Dane odbiorcy:
Maciej Janiszewski
ul.Korotyńskiego 48 m.127
02-123 Warszawa
W tytule podać: nazwisko, imię lub pseudonim z dopiskiem „STRATOPOLONEZ”


Z wyrazami szacunku,
Krzysztof ”stratos” Matosek


*ceny pochodzą z cennika firmy Omicron
Samochód ten nie ma nic wspólnego z Muzeum Techniki,podobnie jak podane konto.Jeżeli ktoś chce naprawiać i restaurować swój prywatny samochód to powinien robić to na własny koszt i nie wprowadzać w błąd ludzi.Ja muszę wyremontować własne mieszkanie i Muzeum Architektury nie ma pieniędzy może ktoś mi da podaję numer konta.................
 
 
luk_szc 
Mitsumaniak
mitsumaniak


Auto: Carisma GDI '99 EXE
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1056
Skąd: się biorą dzieci ???
Wysłany: 14-09-2005, 00:41   

Kofi napisał/a:
Do tego z tego co wiem byl zle wywazony i ciezko sie nim jezdzilo.

Ja też śmigałem poldonem 2,0 z fiatona (200 leciał) i nie mówię , że było źle . Kogoś dotować to jest subiektywna sprawa każdego z nas . Ja tam nie zamierzam dotować poldona i tyle. Też mam na oku fajne zabytkowe autko i co mam wyjechać z nr konta - jakoś nie zamierzam bo nie mam takiej potrzeby ( nie to że pieniężnej ) ale jakoś nie .
_________________
Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE

Mitsumaniaki QR-Code:


 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-09-2005, 07:51   

Mamy w klubie 2 samochody w fazie rekonstrukcji, jeżeli dotować to własnie te. :)
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Fido__
[Usunięty]

Wysłany: 14-09-2005, 08:57   Re: List otwarty - STRATOPOLONEZ

sla napisał/a:
Samochód ten nie ma nic wspólnego z Muzeum Techniki,podobnie jak podane konto.Jeżeli ktoś chce naprawiać i restaurować swój prywatny samochód to powinien robić to na własny koszt i nie wprowadzać w błąd ludzi.Ja muszę wyremontować własne mieszkanie i Muzeum Architektury nie ma pieniędzy może ktoś mi da podaję numer konta.................


Hehehe, popieram w 100%. Może człowiek ma i szlachetne intencje, ale zabrał się do tego od d.... strony. I niestety właśnie przez to cała sprawa wygląda słabo. IMHO najpierw powinien się uwiarygodnić zdobywając poparcie jakichś mediów motoryzacyjnych. A potem pieniądze od sponsorów same by się znalazły.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-09-2005, 09:19   

Całość sprawy opisana tutaj w tym wątku na sr.pl
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
kordiank2 
Mitsumaniak
MojTytułJestZaDługi

Auto: eclipse 4G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 704
Skąd: Boćki - podlaskie
Wysłany: 14-09-2005, 09:51   

wichura1 napisał/a:
Mamy w klubie 2 samochody w fazie rekonstrukcji, jeżeli dotować to własnie te. :)


...dzięki, wichura.
jest ciężko, ale dam radę :lol:
podaję nr konta......... :mrgreen:
_________________
taka prawda i lepiej naucz się w zgodzie z nią żyć - zapamiętaj: jest jak jest, nie jak powinno być

DZIEŁA na SZTUKI
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.