Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.2 DID] pisać - kto wyciął DPF ???
Autor Wiadomość
jmgmotocykle 
Forumowicz
marcin78

Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 353
Skąd: oleśnica
Wysłany: 11-02-2013, 22:42   

ja zawsze po jednej "rzeczy" poznaje - i nie biegam wąchać zadupie :mrgreen:
wentylatory chłodnicy pracują na max . zimą bez najmniejszego problemu to wyłapiemy , latem trzeba sprawdzić czy się nie "ugotował" w korku , lub klimy nie mamy załączonej...
zawsze jak wentylatory mi się załączą , to lekko uchylę okno i już wiem, że to na bank mój hałasuje :wink: - jeśli tak jest to jadę dalej - albo szybki przelot z ostrym potraktowaniem na obwodnicy , lub jazda na 1,2,3 biegu z obr. 3 tyś - taka przejażdżka max 20 minutowa załatwia temat....
ubolewam nad prostym brakiem zwykłej kontrolki - nie wiedzieć czemu żadna firma (wg. mojej wiedzy) tego nie stosuje - a ułatwiło by to nam życie znacznie...
_________________
Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców
 
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 11-02-2013, 23:06   

jmgmotocykle napisał/a:
ja zawsze po jednej "rzeczy" poznaje - i nie biegam wąchać zadupie :mrgreen:
wentylatory chłodnicy pracują na max . zimą bez najmniejszego problemu to wyłapiemy , latem trzeba sprawdzić czy się nie "ugotował" w korku , lub klimy nie mamy załączonej...
zawsze jak wentylatory mi się załączą , to lekko uchylę okno i już wiem, że to na bank mój hałasuje :wink: - jeśli tak jest to jadę dalej - albo szybki przelot z ostrym potraktowaniem na obwodnicy , lub jazda na 1,2,3 biegu z obr. 3 tyś - taka przejażdżka max 20 minutowa załatwia temat....
ubolewam nad prostym brakiem zwykłej kontrolki - nie wiedzieć czemu żadna firma (wg. mojej wiedzy) tego nie stosuje - a ułatwiło by to nam życie znacznie...
Po 20 minutowej jezdzie na 1 biegu to auto chyba ataku astmy by dostalo :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-02-2013, 07:33   

markowoj napisał/a:

od 4 lat śmigam (i nie narzekam) 2.0tdi


Bo w Twoim samochodzie się nie wypala.... TDI w OII (przynajmniej tych sprzedawanych w PL) mają otwarty DPF taki co nic nie daje i nie sprawia problemów...

Poza tym jak macie sprawny ten sprzęt to go nie wycinajcie w końcu powstał dla dobra nas i naszych dzieci...
 
 
emil_d 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.0DID Intense+ 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 248
Skąd: Stare Babice
Wysłany: 12-02-2013, 08:53   

krzychu napisał/a:
markowoj napisał/a:

od 4 lat śmigam (i nie narzekam) 2.0tdi


Poza tym jak macie sprawny ten sprzęt to go nie wycinajcie w końcu powstał dla dobra nas i naszych dzieci...


He he he - otwarty DPF to tak naprawdę wywalanie syfu poza obszarem zabudowanym i taki jest cel działania (wysoka temperatura, co najmniej 60km/h, itp.) Nie wpływa to nijak na poziom zanieczyszczeń - a jedynie ich dystrybucję :) (mniej w miastach, więcej w lesie).
Otwarty DPF to taka ściema, która pozwala spełnić wyśrubowane wymagania norm (o ile się właśnie nie wypala) i nic więcej - wszyscy o tym wiedzą i walą głupa :)
_________________
 
 
bonito 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 556
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12-02-2013, 09:04   

Zaryzykuję twierdzenie, że zamknięty DPF to też "ściema i walenie głupa". Niektórzy znają strefy w centrach miast niemieckich, gdzie można wjechać tylko z zielonym znaczkiem (dostają je właśnie silniki diesla z DPFami). Strefy miały zmniejszyć ilość pyłu w tych obszarach. No i co - wcale nie zmniejszyły - ilość pyłu jaka była wcześniej, taka jest obecnie! :)
Wolę też nie myśleć ile energii i gazów cieplarnianych kosztuje wyprodukowanie katalizatora i jego utylizacja, nie mówiąc już o zwiększonym zużyciu paliwa i silnika (znany problem rozrzedzania oleju silnikowego przy wypalaniu).
bonito
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 12-02-2013, 10:43   

jmgmotocykle napisał/a:

ubolewam nad prostym brakiem zwykłej kontrolki - nie wiedzieć czemu żadna firma (wg. mojej wiedzy) tego nie stosuje - a ułatwiło by to nam życie znacznie...


Ja w Grandise mam kontrolkę, ale ona mi się nigdy nie zapaliła, a wypalanie było. Ona się zaświeca przy przekręcaniu kluczyka tak jak check i później gaśnie, a jak się zapali podczas jazdy to do ASO na wypalanie trzeba jechać.
W AUDI A6 3.0 TDI '06 kolega ma kontrolkę i jak migała to robił procedurę wypalania a jak się świeciła to tylko ASO. I jeszcze motyw w AUDI jak masz niski poziom paliwa i się rezerwa pali to wypalanie ani na drodze ani w ASO się nie włączy.

Brak kontrolki = częste przerwanie procesu wypalania= zapchany DPF=wizyta w ASO = $$$$$
 
 
markowoj 
Forumowicz
Markowoj

Auto: outlander 2.0 tdi 2008r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 55
Skąd: Łowicz
Wysłany: 13-02-2013, 01:18   

[quote="krzychu"]
markowoj napisał/a:

od 4 lat śmigam (i nie narzekam) 2.0tdi


Bo w Twoim samochodzie się nie wypala.... TDI w OII (przynajmniej tych sprzedawanych w PL) mają otwarty DPF taki co nic nie daje i nie sprawia problemów...

wiem , tylko koledzy w postach powyżej nie mogli się zdecydować czy w 2.0 czy 2.2 :D
(To co piszesz dotyczy silnika 2,0 w 2,2 to zjawisko nie występuje) -napisał Aleksander 1965

a jak by nic nie dawał to by go nie było.
 
 
Gunner 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 315
Skąd: 3city
Wysłany: 13-02-2013, 04:40   

Kiedy ja swojego kupowalem , to Japonce dopiero DPFy w fabryce klecili :mrgreen:

No wlasnie , wydaje mi sie ze O2 dopiero w 2008 mialy DPF...(mowimy o TDI)
_________________
TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 14-02-2013, 14:45   

markowoj napisał/a:
TDI w OII (przynajmniej tych sprzedawanych w PL) mają otwarty DPF taki co nic nie daje i nie sprawia problemów...
dokładnie tak. A i bączka potrafiły puścić, czego w prawdziwym DPF trudno uświadczyć
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
slawek1001 
Forumowicz


Auto: grandis 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 75
Skąd: brzesko
Wysłany: 25-06-2013, 13:10   

Co do kontrolki w Grandisie Patrycjuszek nie masz racji. Po pierwsze wypalanie podstawowe uproszczone bez kontrolki jak wyłapiesz i nie zgasisz silnika to gitara. Jak warunki nie pozwolą bądź nie skapujesz i procedura wypalania podstawowego ulegnie przerwaniu po raz któryś to wtedy włącza się konrolka DPF (taki mały dymek smrodek)swiecący na pomarańczowo) wtedy jeszcze masz możliwośc dopalenie we własnym zakresie mi pomagało 15 min na 3 biegu ok 70-80km/h. Z uwagi na to, iż auto jeździ małe odcinki i przeważnie po miescie ja nie omieszkam usunąć dziada ( zresztą pisaliśmy o tym oboje w dziele Grandis).
_________________
Jest misiek i jest i gwiazda audi 80 b2 bj 85 1.8 GTE 112ps
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.