WIĘCEJ mocy Grandis |
Autor |
Wiadomość |
otre79
Forumowicz

Auto: ROCKET2300, SMAX 190KM PS-AUT.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 80 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 13-02-2013, 12:12 WIĘCEJ mocy Grandis
|
|
|
zapraszam do komentarzy
62kkm na wirusie i wszystko hula jak należy
na razie u mnie wygląda to tak(zlecenie na moment obr.):
drugie wirusowanie docelowo bardziej płaskiego momentu i parę PS do nowych 18" |
_________________ BYŁ GRANDIS 2.0 DID JEST S-MAX 163KM AUTOMAT POWER SHIFT 2010
Triumph ROCKET III 2300ccm |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 13-02-2013, 18:21
|
|
|
Mod 2 - obecny, nowa głowica, turbo od BMN, doładowanie 1,57 bara
Mod 1, turbo BMN, doładowanie 1,57 bara , rezultat to słaby dół i w rezultacie mało nM (prawdopodobnie już była pęknięta głowica)
Mod 0 - reakcja silnika na usunięcie wkładu z DPF-a (mapa seryjna) ze 144PS i 315 nM na:
P.S.
Tak powinien twój otre79 seryjny wykres prawidłowo wyglądać czyli max moment poniżej 2000 obr, bo przecież fabrycznie Grandis ma 310 nM przy 1750 obr. Coś tu jest źle wyskalowane. Wartości mocy i momentu są ok ale nie przy takich obrotach. |
|
|
|
 |
otre79
Forumowicz

Auto: ROCKET2300, SMAX 190KM PS-AUT.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 80 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 14-02-2013, 11:01
|
|
|
ps ile dałeś za surową (gołą) głowice ?
już wiem że cała operacja 3tysie
z tego co pamięta ciśnienie w moim sofcie podniesione o 0.1 bara |
_________________ BYŁ GRANDIS 2.0 DID JEST S-MAX 163KM AUTOMAT POWER SHIFT 2010
Triumph ROCKET III 2300ccm |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 14-02-2013, 11:39
|
|
|
Goła głowica firmy AMC po rabatach w IC to 1500 netto.
Jeśli się nie mylę to seria w BSY to 1,35 bara, więc masz 1,45 bara co jest maxem dla tej rumuńskiej turbiny. Powyżej tej wartości bardzo rośnie ryzyko awarii.
Oczywiście ja gdy miałem 180/400 na seryjnej turbinie to miałem ustawione 1,5 bara, ale długo tak nie jeździłem tylko 15 miesięcy czyli jakieś 35kkm i podejrzewam że to ten soft był przyczyną pęknięcia głowicy na 95%. Ale seryjna turbina wytrzymała, i nie miałem reklamacji od jej nabywcy, nawet z własnej ciekawości dzwoniłem do niego 3 mies po sprzedaży. Zresztą widać na 3 wykresie powyżej jak pracowała tuż przed zmianą.
A tu wspomniany soft 180/400 i efekt pracy uszkodzonej vaccum pompy oraz źle wysterowane EGT (na hamowni inercyjnej u pierwszego "super" tunera wykresik był wzorowy natomiast hamownia obciążeniowa pokazała całą prawdę o sofcie i pracy turbiny):
TZW FALE DUNAJU
 |
|
|
|
 |
otre79
Forumowicz

Auto: ROCKET2300, SMAX 190KM PS-AUT.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 80 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 14-02-2013, 13:05
|
|
|
niezłego musisz mieć kopa
między 2 a 4tys. obr. ponad 360Nm tylko pozazdrościć
no i sprzęgło też swoje dostaje
[ Dodano: 14-02-2013, 13:10 ]
ostatni wykres mówi o niedostatku podciśnienia powyżej 3,5tys obr. wytwarzanego przez pompę vaccum do sterowania gruszką turbiny |
_________________ BYŁ GRANDIS 2.0 DID JEST S-MAX 163KM AUTOMAT POWER SHIFT 2010
Triumph ROCKET III 2300ccm |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 14-02-2013, 13:12
|
|
|
Ale widzisz różnice, jak moment rośnie w serii a jak przy dużej turbinie.
Teraz u mnie nie ma takiego strzału w fotel ale za to później idzie jak turbo benzyna.
Wydaje mi się że jak dwumas nabierze obrotów to już dalej to nie ma znaczenia, na wyższych obrotach najbardziej obciążona jest tarcza.
[ Dodano: 14-02-2013, 13:19 ]
otre79 napisał/a: |
ostatni wykres mówi o niedostatku podciśnienia powyżej 3,5tys obr. wytwarzanego przez pompę vaccum do sterowania gruszką turbiny |
Widzisz teraz to i ja wiem, ale każdy mówił że turbo do wymiany, no i wymieniłem dobrze że na większe to do nikogo nie mam żalu, ale jak bym kupił seryjną to ............. . |
|
|
|
 |
otre79
Forumowicz

Auto: ROCKET2300, SMAX 190KM PS-AUT.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 80 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 14-02-2013, 13:20
|
|
|
optymalnie krzywa momentu między 2 a 4tys. obr. czyli najlepszy użytkowy powinna być zbliżona do płaskiego i ty tak masz
........ podzielam twoje kropki ale nie ma tego złego.. |
_________________ BYŁ GRANDIS 2.0 DID JEST S-MAX 163KM AUTOMAT POWER SHIFT 2010
Triumph ROCKET III 2300ccm |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 14-02-2013, 13:26
|
|
|
Żeby spalał 6,5 litra muszę jechać na 5 biegu 90 km/h , najekonomiczniej paliwowo/czasowo wychodzi jadąc 140 km/h na 6 biegu ok 8 litrów. |
|
|
|
 |
otre79
Forumowicz

Auto: ROCKET2300, SMAX 190KM PS-AUT.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 80 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 14-02-2013, 13:34
|
|
|
wg mojej wiedzy najekonomiczniej pracuje silnik przy obrotach max momentu obr. wtedy ma najlepszą sprawność
i w moim przypadku jest to 2450 obr/min co daje ok. 120 km/h na 6 biegu jak dobrze pamiętam prędkość
[ Dodano: 14-02-2013, 13:44 ]
ty możesz śmiało przyjąć między 2400 a 3000 obr/min
pamiętając że opory powietrza rosną do kwadratu prędkości
[ Dodano: 14-02-2013, 14:14 ]
PS. przy mojej Hayce boję się wyjrzeć za owiewkę przy 300km/h |
_________________ BYŁ GRANDIS 2.0 DID JEST S-MAX 163KM AUTOMAT POWER SHIFT 2010
Triumph ROCKET III 2300ccm |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 14-02-2013, 21:07
|
|
|
Jeszcze myślę nad taką małą modyfikacją. Gadałem już z tunerem i się zaszczepił.
Może to zainstalować i zmierzy na hamowni ile to daje.
Tylko gdzie to zainstalować:
1. Zrobić wyjście w puszce po DPF przed katalizatorem
2. Za katalizatorem
3. Przed tłumikiem końcowym
A ta zabawka to: Electric cut out exhaust
www.youtube.com/watch?v=Rn6v5UegRxY
Ciekawe czy za decybelami pójdą osiągi? |
|
|
|
 |
otre79
Forumowicz

Auto: ROCKET2300, SMAX 190KM PS-AUT.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 80 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 14-02-2013, 21:38
|
|
|
tak na gorąco:
z nazwy wynika tj z założenia podstawowego ominięcie układu wydechowego i skróceniu go do minimum i strat z tym związanych - wynika z tego że zaraz za turbiną
odp. nr 1 |
_________________ BYŁ GRANDIS 2.0 DID JEST S-MAX 163KM AUTOMAT POWER SHIFT 2010
Triumph ROCKET III 2300ccm |
|
|
|
 |
slawek1001
Forumowicz

Auto: grandis 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Maj 2012 Posty: 75 Skąd: brzesko
|
Wysłany: 20-03-2013, 20:09
|
|
|
Podłączę się do tematu jeśli szanowne grono pozwoli częściowo od niego odejdę mianowicie Patrycjuszek czy masz może wsad po usunięci dpf-a z auta??
Teraz na temat chyba sobie muszę zasponsorować wywalenia tego smyśnego urządzenia z autka niby nie mam problemów w chwili obecnej, ale biorąc pod uwagę odległości pokonywane przez mojego miśka wnioskuję, że chyba nieuchronnie brnę w nieodwracalne. Pytanie następnie i "oczy wiście jak wypadły" nie na temat pytanie ponownie do Patrycjuszka ile taki modzik z usunięciem Cię kosztował czy może robiłeś to razem w wirusem. Z góry dziękuję za jakże oczekiwaną wyczerpującą odpowiedź. pozdrawiam |
_________________ Jest misiek i jest i gwiazda audi 80 b2 bj 85 1.8 GTE 112ps |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 21-03-2013, 13:06
|
|
|
Hey,
Wsadu nie mam, poza tym tunerzy to kodują i można niby skopiować z mojego ECU, ale nie otworzysz pliku bo jest zaszyfrowany.
Koszty:
1. Usunięcie DPF-a - w Grandise trzeba zrzucać całe zawieszenie żeby wyjąć dpf, 500 pln
2. Soft bez DPF - a 600 pln
3. Soft - podniesienie mocy 1000 pln ( normalnie 1500 ale jak usuwasz DPF to w "pakiecie" taniej)
Gadałem w www.fabryka-mocy.com , to dla Ciebie mają ofertę 1800 pln, jako że z forum i musisz dojechać no i mają już szlak przetarty po mnie bo BWC to trochę inny soft niż BSY.
Za 1800 pln masz:
1. 3 pomiary na hamowni
2. Usunięcie DPF-a - puszka po DPF-ie zostaje z katalizatorem ( wkład DPF zostaje wyjęty a puszka na nowo zaspawana) i czujnikami temp aktywnymi a ciśnienia wyłączonymi.
3. Soft bezdymny i oszczędzający turbo.
Koszty dodatkowe to 1 dzień urlopu i 200pln na paliwo do Lublina.
W Rzeszowie maja drugi punkt więc później jakbyś chciał coś ewentualnie poprawić to nie musisz gnać aż do Lublina. |
|
|
|
 |
slawek1001
Forumowicz

Auto: grandis 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Maj 2012 Posty: 75 Skąd: brzesko
|
Wysłany: 22-03-2013, 07:51 dzięki
|
|
|
Patrycjuszek jak dla mnie to w rachubę wchodzi tylko soft bez dpf-a. Jesli chodzi i podniesienie mocy sam się zastanawiam co i jak z tym tematem. co do skasowania środka dpf-u to temat w sam raz na kolegę i flaszkę przy operacji czasami z domu pasuje się wyrwać. Dziękuję za odpowiedź. |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 29-03-2013, 12:31
|
|
|
Samo usunięcie DPF-a to już będziesz miał przyrost do ok 160 ps i 340 nM, jeżeli masz zdrowy motor.
Także masz racje najpierw usuń programowo, później z kolegą wydłubiesz DPF-a mechanicznie. Auto będzie oddychać pełną rurą
A zawsze możesz zhamować auto po tej operacji i zobaczysz jak silnik zareagował na odetkanie. |
|
|
|
 |
|