Hamulec ręczny |
Autor |
Wiadomość |
rolnikon
Mitsumaniak
Auto: Lancer SB 2.0 DiD Invite 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lip 2011 Posty: 214 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-12-2012, 00:23 Hamulec ręczny
|
|
|
Czy ktoś już podciągał ręczny w Lancerku?? |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 15-12-2012, 01:55 Re: Hamulec ręczny
|
|
|
rolnikon napisał/a: | Czy ktoś już podciągał ręczny w Lancerku?? |
Tak ja, systematycznie na każdym przeglądzie. Ręczny jest sprawdzany i ew. ustawiany tak by wychodziły 3-4 tryknięcia przy podniesieniu dźwigni. |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 15-12-2012, 10:13
|
|
|
Trik napisał/a: | Ręczny jest sprawdzany i ew. ustawiany tak by wychodziły 3-4 tryknięcia przy podniesieniu dźwigni. | Już kiedyś dyskutowaliśmy na ten temat i nie pojawiła się odpowiedź.....
Powiedzcie mi dlaczego 3-4 tyrknięcia a nie 1-2
Ja mam tak właśnie ustawione (krótko), co prawda inne auto ale to nie ma znaczenia, 1 ząbek ręcznego łapie lekko - wystarcza na niewielkich pochyłościach, zatrzymywanie przed skrzyżowaniami, itp. 2 ząbek łapie już "fest". Ciągnięcie ręcznego dalej to walka z linką. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-12-2012, 10:14
|
|
|
JCH - bo jak za szybko łapie to jest szansa, że ociera i potem wypuści ASO klienta, a jemu się przegrzeje bęben bo wyjedzie na autostradę.
A ten drugi samochód to jaki ma system? Może coś innego niż tarczobęben? |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 15-12-2012, 13:01
|
|
|
Na 2 przeglądzie sam poprosiłem o regulację bo brał zbyt wysoko. Zostało to podciągnięte i wyregulowane. Sprawa z jego regulacją jest o tyle trudna,że ciężko zsynchronizować jego ustawienie z naciągnięciem linek, oraz kołem po przeciwnej stronie. Ja za każdym razem wjeżdżałem na pomiary na tzw. ścieżkę diagnostyczną. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 15-12-2012, 17:21
|
|
|
krzychu napisał/a: | bo jak za szybko łapie to jest szansa, że ociera | No ale po to jest ten "luz jałowy" pomiędzy położeniem spoczynkowym a 1 ząbkiem żeby nie ocierało. Tak ja to rozumiem.... krzychu napisał/a: | A ten drugi samochód to jaki ma system? | Chodziło mi o to, że inny niż Lancer. OBK - są w nim tarczobębny. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 15-12-2012, 22:18
|
|
|
JCH napisał/a: | Powiedzcie mi dlaczego 3-4 tyrknięcia a nie 1-2 |
Napisę tak.
Z ojcem w syrenie tak ustawialiśmy, potem w ładzie, potem w fiacie serwis i teraz w miśku też tak robię, w zasadzie ASO. Tak mi po prostu pasi. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
Robert_N
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback '09, 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Gru 2011 Posty: 304 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-02-2013, 11:13
|
|
|
Ja podkręciłem na 1-2 ząbki i jest lux, nic nie ociera, krótki skok pomaga w zimie na zabawę, chociaż znajomy policjant przestrzegł mnie, że taka zabawa na drodze publicznej kosztuje 500 złociszy |
_________________ Lancer Sportback '09, 1.8 |
|
|
|
 |
gzesiolek
Forumowicz

Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2698 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-02-2013, 12:09
|
|
|
Robert_N napisał/a: | taka zabawa na drodze publicznej kosztuje 500 złociszy |
Tzn. jaka zabawa... ja tej zimy na Punciaku (bez ESP) trzy razy pomoglem sobie w wyjsciu z poslizgu podsterownego i ladowania na krawezniku/zaspie/w rowie przy pomocy recznego... to podchodzi pod mandat czy nie? |
_________________ Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015

 |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 11-02-2013, 12:20
|
|
|
gzesiolek napisał/a: | trzy razy pomoglem sobie w wyjsciu z poslizgu podsterownego i ladowania na krawezniku/zaspie/w rowie przy pomocy recznego... to podchodzi pod mandat czy nie? | Owszem
Doprowadziłeś do niebezpiecznej sytuacji na drodze. Znajdzie się na to paragraf |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Robert_N
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback '09, 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Gru 2011 Posty: 304 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-02-2013, 12:53
|
|
|
gzesiolek, Jak napisał JCH doprowadziłeś do niebezpiecznej sytuacji na drodze. Prędkość powinna być dostosowana do panujących warunków drogowych. Ja ze swojej strony przestrzegł bym przed cudownym działaniem ESP, bo ono za nas nie będzie myślał. Ja u siebie wyłączyłem ESP i zawrotkę zrobiłem w poślizgu i za to należy się ww mandat. |
_________________ Lancer Sportback '09, 1.8 |
|
|
|
 |
gzesiolek
Forumowicz

Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2698 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-02-2013, 13:06
|
|
|
Gwoli scislosci, poza jedna jazda po bialej nieco kopnej drodze, jechalem bardzo wolno... ale lodowisko na skrzyzowaniu przysypane delikatnym sniegiem pieknie wynosilo kazdego smialka na przeciwlegly kraweznik... i reczny pomagal narzucic te 30cm na tyle i dal szanse na wyprowadzenie przodem z zakretu... zadnych dlugich poslizgow czy zamiatania tylem, ot wykorzystanie podstawowego wyposazenia samochodu dla zachowania bezpieczenstwa jazdy...
Technika jazdy dopuszcza wykorzystywanie hamulca recznego wiec nie rozumiem za co mialbym dostawac mandat... |
_________________ Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015

 |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 14-02-2013, 13:26
|
|
|
Gdyby się trafił jakiś upierdliwiec to np. za to:
gzesiolek napisał/a: | jechalem bardzo wolno... ale lodowisko na skrzyzowaniu przysypane delikatnym sniegiem pieknie wynosilo kazdego smialka na przeciwlegly kraweznik | Widocznie bardzo wolno było wciąż za szybko
A tak realnie to fakt gzesiolek napisał/a: | reczny pomagal narzucic te 30cm na tyle i dal szanse na wyprowadzenie przodem z zakretu | czasem to pomaga |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14-02-2013, 14:35
|
|
|
gzesiolek napisał/a: | Tzn. jaka zabawa... ja tej zimy na Punciaku (bez ESP) trzy razy pomoglem sobie w wyjsciu z poslizgu podsterownego i ladowania na krawezniku/zaspie/w rowie przy pomocy recznego... to podchodzi pod mandat czy nie? |
Robert_N napisał/a: | gzesiolek, Jak napisał JCH doprowadziłeś do niebezpiecznej sytuacji na drodze. |
Ale dla kogo była niebezpieczna....?
Jak idę po pasach i się przewrócę (a w około samochodów brak), to należy mi się mandat?? Bez przesady. |
_________________ - Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS |
|
|
|
 |
farel
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 71 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 26-11-2014, 16:57
|
|
|
poradźcie czy te szczęki są odpowiednie do lancera 1.5 z 2008r?
http://e-katalog.intercar...-hamulcowa.html
średnica 228 a szerokość 37 a z tego co doczytałem to powinno być 167 i 32.
Strasznie w ogóle marny wybór w sklepach internetowych- na motointegrator nie ma wcale, intercars nic od ręki nie mają.
Może polecicie jakiś dobry sklep przy okazji |
|
|
|
 |
|