Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Hamulec ręczny
Autor Wiadomość
rolnikon 
Mitsumaniak

Auto: Lancer SB 2.0 DiD Invite 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 214
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-12-2012, 00:23   Hamulec ręczny

Czy ktoś już podciągał ręczny w Lancerku??
 
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 15-12-2012, 01:55   Re: Hamulec ręczny

rolnikon napisał/a:
Czy ktoś już podciągał ręczny w Lancerku??

Tak ja, systematycznie na każdym przeglądzie. Ręczny jest sprawdzany i ew. ustawiany tak by wychodziły 3-4 tryknięcia przy podniesieniu dźwigni.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 15-12-2012, 10:13   

Trik napisał/a:
Ręczny jest sprawdzany i ew. ustawiany tak by wychodziły 3-4 tryknięcia przy podniesieniu dźwigni.
Już kiedyś dyskutowaliśmy na ten temat i nie pojawiła się odpowiedź.....
Powiedzcie mi dlaczego 3-4 tyrknięcia a nie 1-2 :?:
Ja mam tak właśnie ustawione (krótko), co prawda inne auto ale to nie ma znaczenia, 1 ząbek ręcznego łapie lekko - wystarcza na niewielkich pochyłościach, zatrzymywanie przed skrzyżowaniami, itp. 2 ząbek łapie już "fest". Ciągnięcie ręcznego dalej to walka z linką.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15-12-2012, 10:14   

JCH - bo jak za szybko łapie to jest szansa, że ociera i potem wypuści ASO klienta, a jemu się przegrzeje bęben bo wyjedzie na autostradę.

A ten drugi samochód to jaki ma system? Może coś innego niż tarczobęben?
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 15-12-2012, 13:01   

Na 2 przeglądzie sam poprosiłem o regulację bo brał zbyt wysoko. Zostało to podciągnięte i wyregulowane. Sprawa z jego regulacją jest o tyle trudna,że ciężko zsynchronizować jego ustawienie z naciągnięciem linek, oraz kołem po przeciwnej stronie. Ja za każdym razem wjeżdżałem na pomiary na tzw. ścieżkę diagnostyczną.
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 15-12-2012, 17:21   

krzychu napisał/a:
bo jak za szybko łapie to jest szansa, że ociera
No ale po to jest ten "luz jałowy" pomiędzy położeniem spoczynkowym a 1 ząbkiem żeby nie ocierało. Tak ja to rozumiem.... :roll:
krzychu napisał/a:
A ten drugi samochód to jaki ma system?
Chodziło mi o to, że inny niż Lancer. OBK - są w nim tarczobębny.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 15-12-2012, 22:18   

JCH napisał/a:
Powiedzcie mi dlaczego 3-4 tyrknięcia a nie 1-2

Napisę tak.
Z ojcem w syrenie tak ustawialiśmy, potem w ładzie, potem w fiacie serwis i teraz w miśku też tak robię, w zasadzie ASO. Tak mi po prostu pasi. :mrgreen:
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
Robert_N 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sportback '09, 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 304
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-02-2013, 11:13   

Ja podkręciłem na 1-2 ząbki i jest lux, nic nie ociera, krótki skok pomaga w zimie na zabawę, chociaż znajomy policjant przestrzegł mnie, że taka zabawa na drodze publicznej kosztuje 500 złociszy :rolleyes:
_________________
Lancer Sportback '09, 1.8
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-02-2013, 12:09   

Robert_N napisał/a:
taka zabawa na drodze publicznej kosztuje 500 złociszy


Tzn. jaka zabawa... ja tej zimy na Punciaku (bez ESP) trzy razy pomoglem sobie w wyjsciu z poslizgu podsterownego i ladowania na krawezniku/zaspie/w rowie przy pomocy recznego... to podchodzi pod mandat czy nie? :roll:
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 11-02-2013, 12:20   

gzesiolek napisał/a:
trzy razy pomoglem sobie w wyjsciu z poslizgu podsterownego i ladowania na krawezniku/zaspie/w rowie przy pomocy recznego... to podchodzi pod mandat czy nie?
Owszem :)
Doprowadziłeś do niebezpiecznej sytuacji na drodze. Znajdzie się na to paragraf :lol: ;) 8)
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Robert_N 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sportback '09, 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 304
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-02-2013, 12:53   

gzesiolek, Jak napisał JCH doprowadziłeś do niebezpiecznej sytuacji na drodze. Prędkość powinna być dostosowana do panujących warunków drogowych. Ja ze swojej strony przestrzegł bym przed cudownym działaniem ESP, bo ono za nas nie będzie myślał. Ja u siebie wyłączyłem ESP i zawrotkę zrobiłem w poślizgu i za to należy się ww mandat.
_________________
Lancer Sportback '09, 1.8
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-02-2013, 13:06   

Gwoli scislosci, poza jedna jazda po bialej nieco kopnej drodze, jechalem bardzo wolno... ale lodowisko na skrzyzowaniu przysypane delikatnym sniegiem pieknie wynosilo kazdego smialka na przeciwlegly kraweznik... i reczny pomagal narzucic te 30cm na tyle i dal szanse na wyprowadzenie przodem z zakretu... zadnych dlugich poslizgow czy zamiatania tylem, ot wykorzystanie podstawowego wyposazenia samochodu dla zachowania bezpieczenstwa jazdy...

Technika jazdy dopuszcza wykorzystywanie hamulca recznego wiec nie rozumiem za co mialbym dostawac mandat...
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 14-02-2013, 13:26   

Gdyby się trafił jakiś upierdliwiec to np. za to:
gzesiolek napisał/a:
jechalem bardzo wolno... ale lodowisko na skrzyzowaniu przysypane delikatnym sniegiem pieknie wynosilo kazdego smialka na przeciwlegly kraweznik
Widocznie bardzo wolno było wciąż za szybko ;)

A tak realnie to fakt
gzesiolek napisał/a:
reczny pomagal narzucic te 30cm na tyle i dal szanse na wyprowadzenie przodem z zakretu
czasem to pomaga :)
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14-02-2013, 14:35   

gzesiolek napisał/a:
Tzn. jaka zabawa... ja tej zimy na Punciaku (bez ESP) trzy razy pomoglem sobie w wyjsciu z poslizgu podsterownego i ladowania na krawezniku/zaspie/w rowie przy pomocy recznego... to podchodzi pod mandat czy nie?

Robert_N napisał/a:
gzesiolek, Jak napisał JCH doprowadziłeś do niebezpiecznej sytuacji na drodze.

Ale dla kogo była niebezpieczna....?
Jak idę po pasach i się przewrócę (a w około samochodów brak), to należy mi się mandat?? :shock: Bez przesady.
_________________
- Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS
 
 
farel 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 71
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 26-11-2014, 16:57   

poradźcie czy te szczęki są odpowiednie do lancera 1.5 z 2008r?
http://e-katalog.intercar...-hamulcowa.html
średnica 228 a szerokość 37 a z tego co doczytałem to powinno być 167 i 32.
Strasznie w ogóle marny wybór w sklepach internetowych- na motointegrator nie ma wcale, intercars nic od ręki nie mają.
Może polecicie jakiś dobry sklep przy okazji
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.