Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.2D Mivec 177] Za wysokie wolne obroty.
Autor Wiadomość
jan_outII 
Forumowicz

Auto: OII 2.2D Mivec 177KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 12-02-2013, 13:05   [2.2D Mivec 177] Za wysokie wolne obroty.

Witam,

Ostatnio zauważyłem, że wolne obroty przy zimnym silniku skaczą od 1tyś do 2tyś. objaw jest następujący:
1. Po nocy (w garażu ok +4 stopnie) wyjeżdżam przed garaż (-5stopni) - obroty ok 1,1tyś.
2. Jadę do najbliższego skrzyżowania ok 150 metrów i zatrzymuje się - obroty ok 1,8 tyś
3. Jadę dalej około 400m i następne skrzyżowanie - obroty 1.1 tyś
4. Jadę dalej ok 200 metrów i zatrzymuje się na światłach - obroty 1,9 tyś (czasami przegazuję i spada do 1,1 a czasami to nie pomaga)
5. Po przejechaniu następnych 300m - obroty 1,1 tyś
6. Po dalszej jeździe silnik się nagrzewa i wolne obroty spadaja do ok 0,7 tyś

I teraz pytanie. Czy to jest normalne, że obroty skaczą na biegu jałowym między 1,1 a 1,9tyś?
Szczególnie te 1,9tyś powoduje,że silnik chce wyskoczyć z ramy a wszyscy na około patrzą co się dzieje. Rozumiem że obroty są wyższe do czasu nagrzania silnika ale dlaczego dochodzą do prawie dwóch tysięcy i to nie zawsze. Raz są koło 1tys a raz koło 2tys.

Zauwarzyliście taki objaw u siebie? Nie miałem czegoś takiego we wcześniejszych moich autach.
Chyba podjadę do serwisu.
 
 
borsak1 
Forumowicz
2.2D MiVEC Intense+

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 542
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 12-02-2013, 15:24   

Hej, masz grzałeczki elektryczne więc aby doładować ubytki w akumulatorze obroty rosną. Aczkolwiek wartości o jakich piszesz są dziwne u mnie może skoczą do 1,1 max. Może akumulator zaczyna mówić "wymień mnie". Wiem wiem na pewno samochód jest nowy, co nie znaczy że akumulator nie ma wady. Nie wiem może żeczywiście skiknij do ASO, fajnie to musi wyglądać na jałowym 1,9k obr.
_________________
szerokości wszystkim i sobie :)
 
 
loczek 
Forumowicz

Auto: OutlanderII 2,2DID177KM,manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-02-2013, 16:17   Podobne objawy na jałowym biegu

Witam. W moim aucie o identycznym silniku 2,3 - 177 kM podobny denerwujący objaw. Obroty rosną po starcie z 0,7 do 1,3.
Co to sa te grzałki, czy można je wyłączyć. Szczególnie widoczne jest to po włączeniu nawiewu powietrza.
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 12-02-2013, 17:28   

Spróbujcie przełączyć ogrzewanie na off obroty na pewno spadną .
_________________

 
 
borsak1 
Forumowicz
2.2D MiVEC Intense+

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 542
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 13-02-2013, 15:16   

loczek napisał/a:
Co to sa te grzałki


A no to takie ustrojstwa co to załączają się aby Tobie i Twoim dzieciom było ciepło natychmiast po zapaleniu samochodu a nie po przejechaniu 10km. Pewnie się da znajdź je wypnij kabel i po ptokach.
_________________
szerokości wszystkim i sobie :)
 
 
jan_outII 
Forumowicz

Auto: OII 2.2D Mivec 177KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14-02-2013, 10:54   

Dzięki za info. Jak to bywa w takich przypadkach od dwóch dni nie ma tego objawu (wcześniej był codziennie).
Jak wystąpi to spróbuję wyłączyć ogrzewanie - zobaczymy jak zareaguje.

A do serwisu udam się jak ponownie obroty zaczną szaleć - a na pewno poruszę tą kwestię najpóźniej na przeglądzie.
 
 
DJ Fazi 
Mitsumaniak
Fan bulwarówek


Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 439
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-02-2013, 12:18   

Ponieważ jest cieplej na zewnątrz.
_________________
glonojad rulezz
 
 
 
jan_outII 
Forumowicz

Auto: OII 2.2D Mivec 177KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 15-02-2013, 09:50   

Mam jeszcze dodatkowe pytanko.
Czy te grzałki dogrzewają tylko kabinę czy też działają coś jak elektryczne webasto i silnik jest również podgrzewany?

Dzisiaj rano sprawdziłem auto co prawda nie miało 1,8k obrotów ale po wyłączeniu ogrzewania
obrotu spadły z 1,1k do 0.7k. Czyli ogrzewanie wymuszało podwyższenie obrotów.

Podejrzewam, że przy mrozie obroty auta spokojnie by powędrowały do 1,8k.
Sprawdzę akumulator i jeśli będzie ok to podjadę do serwisu, bo wydaje mi się, że te grzałki nie powinny wymuszać aż tak wysokich obrotów - może coś z nimi jest nie tak.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15-02-2013, 14:16   

Gdzieś chyba było na forum jak zachowują się te grzałki. Z tego co pamiętam jak jest zimniej pracuję 2, jak cieplej to jedna....
 
 
Bulbo 
Forumowicz


Auto: Radiowóz Alfa 159
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2012
Posty: 108
Skąd: miasto moje a w nim
Wysłany: 15-02-2013, 17:21   

Ale masz problemy :shock: bardziej powinna przeszkadzac plastikowa skora niz wzrost obrotow
_________________

 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 15-02-2013, 18:17   

jan_outII napisał/a:
Mam jeszcze dodatkowe pytanko.
Czy te grzałki dogrzewają tylko kabinę czy też działają coś jak elektryczne webasto i silnik jest również podgrzewany?

Dzisiaj rano sprawdziłem auto co prawda nie miało 1,8k obrotów ale po wyłączeniu ogrzewania
obrotu spadły z 1,1k do 0.7k. Czyli ogrzewanie wymuszało podwyższenie obrotów.

Podejrzewam, że przy mrozie obroty auta spokojnie by powędrowały do 1,8k.
Sprawdzę akumulator i jeśli będzie ok to podjadę do serwisu, bo wydaje mi się, że te grzałki nie powinny wymuszać aż tak wysokich obrotów - może coś z nimi jest nie tak.
W 2.2 HDI tez sa grzalki i nigdy nie mialem takich obrotow. Max 1,0-1,1 Na zimnym silniku. A grzalki nie podgrzewaja bloku silnika jak w przypadku elektrycznej DEFA Warm Up, tylko sa po to aby powietrze wdmuchiwane do wnetrza kabiny szybciej sie nagrzalo.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
loczek 
Forumowicz

Auto: OutlanderII 2,2DID177KM,manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-02-2013, 19:06   

Czy można te grzałeczki definitywnie wyłaczyć aby zmniejszyć zużycie paliwa. Czy są przeciwskazania do wyłaczenia grzałek. Czy jedynym problemem jest przy wyłączeniu dłuższe nagrzewanie kabiny??
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 15-02-2013, 19:45   

loczek napisał/a:
Czy można te grzałeczki definitywnie wyłaczyć aby zmniejszyć zużycie paliwa. Czy są przeciwskazania do wyłaczenia grzałek. Czy jedynym problemem jest przy wyłączeniu dłuższe nagrzewanie kabiny??
.........?????????? Przeciez one nie sa wlaczone nonstop :mrgreen: Sterownik wylacza je automatycznie po jakims czasie .
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
Beduin 
Forumowicz

Auto: Outlander Intense 2.2D MiVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 53
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-02-2013, 19:27   

loczek napisał/a:
Czy można te grzałeczki definitywnie wyłaczyć aby zmniejszyć zużycie paliwa. Czy są przeciwskazania do wyłaczenia grzałek. Czy jedynym problemem jest przy wyłączeniu dłuższe nagrzewanie kabiny??


Witam,
Na szczęście nie zaobserwowałem aż takich skoków obrotów. Na małym gazie jest ok 700rpm. Co do tych grzałek to nie był bym taki pewien. Włączenie nawiewu niezależnie od temperatury panującej na zewnątrz jak i w środku zawsze w moim miśku powoduje wzrost obrotów o ok 100 rpm a przy włączonej klimie o ok 200 rpm
_________________
Szerokiej drogi.
 
 
loczek 
Forumowicz

Auto: OutlanderII 2,2DID177KM,manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-02-2013, 21:01   

W moim aucie jest identycznie. Przy włączeniu samego nawiewu bez ciepłego powietrza obroty wzrastają. Trochę jest to irytujące.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.