Hamulce zamienniki |
Autor |
Wiadomość |
bulla
Nowy Forumowicz
Auto: O II 2.0 TDI 2008 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2010 Posty: 24 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: 16-02-2013, 23:51 Hamulce zamienniki
|
|
|
Witam
chce się tylko podzielić uwagami na temat tarcz, wiadomo , że mamy za małą średnice w stosunku do masy i tarcze szybko można załatwić,
po przerobieniu kilku zstawów u mnie sprawdza się zestaw klocki i tarcze TEXTAR , aktualny nalot ok 4000 km i kierownica nie bije za mną 2 trasy , hamowanie z ponad 150 km/h i jeszcze sie trzymaja , poprzednie zestawy po max 1-2 tyś km nadawaly się do prostowania |
_________________ Bulla Outlander 2008 @.0 DiD |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 17-02-2013, 13:16
|
|
|
A u mnie dobrze sprawdzały się - na tyle, ile to możliwe w Outku - tarcze Blueprint oraz klocki TRW. Bardzo dobre były też klocki Greenstuff EBC, ale chyba za mocno hamują i tarcze szybciej mi padły. Najgorsze to ori klocki. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
markowoj
Forumowicz Markowoj
Auto: outlander 2.0 tdi 2008r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Kwi 2010 Posty: 55 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 17-02-2013, 13:48
|
|
|
Jako drugie klocki po prawie 50 tys. km na orginalnych, założyłem boscha. na razie ok. ale jeszcze nie testowałem extremalnie . Lepszy zestaw przy wymianie tarcz ale to jeszcze trochę. |
|
|
|
 |
bulla
Nowy Forumowicz
Auto: O II 2.0 TDI 2008 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2010 Posty: 24 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: 17-02-2013, 17:22
|
|
|
markowoj napisał/a: | Jako drugie klocki po prawie 50 tys. km na orginalnych, założyłem boscha. na razie ok. ale jeszcze nie testowałem extremalnie . Lepszy zestaw przy wymianie tarcz ale to jeszcze trochę. |
mosz ori tarcze to ok , ale jak bedziesz zmienial dobrze sie zastanow , na tyle mam zestaw bosha i ostatnio sprawdzalem i nie ma bicia |
_________________ Bulla Outlander 2008 @.0 DiD |
|
|
|
 |
jmgmotocykle
Forumowicz marcin78
Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 353 Skąd: oleśnica
|
Wysłany: 17-02-2013, 21:29
|
|
|
Cytat: | mnie sprawdza się zestaw klocki i tarcze TEXTAR |
2 hamowania ze 180/200 km/h i się ... zapaliły!!!
wysłane na reklamacje - uznane = badziew....
bluprinty(tarcza) + ashika(klocki) - bdb połaczenie i ta cena - ok. 600 kpl. na całe auto ..
mitsu00 potwierdzi.... |
_________________ Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców |
|
|
|
 |
markowoj
Forumowicz Markowoj
Auto: outlander 2.0 tdi 2008r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Kwi 2010 Posty: 55 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 17-02-2013, 22:44
|
|
|
bulla napisał/a: | markowoj napisał/a: | Jako drugie klocki po prawie 50 tys. km na orginalnych, założyłem boscha. na razie ok. ale jeszcze nie testowałem extremalnie . Lepszy zestaw przy wymianie tarcz ale to jeszcze trochę. |
mosz ori tarcze to ok , ale jak bedziesz zmienial dobrze sie zastanow , na tyle mam zestaw bosha i ostatnio sprawdzalem i nie ma bicia |
Nie bardzo rozumiem sensu tego posta. co autor miał myśli? |
|
|
|
 |
bulla
Nowy Forumowicz
Auto: O II 2.0 TDI 2008 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2010 Posty: 24 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: 18-02-2013, 23:44
|
|
|
markowoj napisał/a: | bulla napisał/a: | markowoj napisał/a: | Jako drugie klocki po prawie 50 tys. km na orginalnych, założyłem boscha. na razie ok. ale jeszcze nie testowałem extremalnie . Lepszy zestaw przy wymianie tarcz ale to jeszcze trochę. |
mosz ori tarcze to ok , ale jak bedziesz zmienial dobrze sie zastanow , na tyle mam zestaw bosha i ostatnio sprawdzalem i nie ma bicia |
Nie bardzo rozumiem sensu tego posta. co autor miał myśli? |
oryginalne tarcze wytrzymaja spokojnie 2 wymiany klockow , ale jak juz zmienisz na inne , mialem trw,ate to niestety nie dawaly rady giely sie po paru hamowaniach , jedynie textar jakos sie trzyma , i wazne by porzadnie czyscic prowadzenia klockow |
_________________ Bulla Outlander 2008 @.0 DiD |
|
|
|
 |
and
Forumowicz
Auto: Mitsubishi outlander 2.0 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 95 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 06-04-2013, 17:32
|
|
|
bluprinty(tarcza) + ashika(klocki) - bdb połaczenie i ta cena - ok. 600 kpl. na całe auto ..
mitsu00 potwierdzi....[/quote]
Przy przebiegu ok. 60 kkm zmieniłem tarcze i klocki na zestaw jak wyżej.Po około 15 kkm pojawiło się dość wyraźne bicie.Przy 78 kkm wymiana na taki sam zestaw.Obecnie mam przejechane 95 kkm i przy powolnym dojeździe do skrzyżowań już znowu się zaczyna "nierówne" zwalnianie lub przy większych prędkościach lekkie naciśnięcie pedału hamulca pojawia się "bicie" na przodach.
W sumie dotychczas przejechałem kolejnymi samochodami około 400 kkm i jedynie w corolli zmieniałem tarcze z powodu bicia (przy wymianie okazało się ,że poprzedni właściciel włożył jakieś g... no name).Czyli temat tarcz jak dotychczas był mi obcy.Ale z mojego obecnego doświadczenia wynika,że jednak oryginalne są lepsze niż blueprint albo jest jeszcze jakaś inna przyczyna tak szybkiego ich krzywienia się.
Od razu uprzedzę domysły,nogi nie mam ciężkiej,hamowanie ze 180 do zera też mi nie grozi ,ponieważ takich prędkości outlanderem nie osiągam. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 06-04-2013, 21:21
|
|
|
and napisał/a: | jest jeszcze jakaś inna przyczyna tak szybkiego ich krzywienia się. | tak - za mała średnica do masy samochodu. Tarcze Outka grzeją się mocniej i wystarczy dobra kałuża, aby je skrzywić - praktycznie każde. Nie bez znaczenia u mnie było nieprzestrzeganie instrukcji napraw i przeglądów przez ASO Mitsubishi. Parexbud Lublin przy wymianie tarcz i klocków z tyłu po prostu "zapomniał" przeczyścić tarcze od środka z osadu i klocki z tyłu pracowały 1/3 swojej powierzchni - efekt to mocniejsze hamowanie przodem i częstsze wymiany klocków i wichrujących się tarcz. Niestety inne ASO jakoś "nie dostrzegały" problemu, mimo że w czynnościach przeglądów jest sprawdzenie hamulców - także tylnych. O fakcie, że brud, rdza, itd. hamulca ręcznego był dziewiczy prawdopodobnie od początku eksploatacji samochodu pomimo regularnego serwisowania co 20kkm w kilku ASO to już nawet nie wspominam, a sprawdzenie hamulca ręcznego też wchodzi w zakres czynności przeglądowych. Wyszło wszystko przy przeglądzie 140kkm w NIEAUTORYZOWANYM serwisie, który jako pierwszy zainteresował się naprawdę stanem samochodu. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
androzek
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 126 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 06-04-2013, 22:01
|
|
|
Oryginały wymieniłem na tarcze i klocki Ashika. Po 7 kkm tarcze zaczęły"bić". Wywaliłem w cholerę. Kupiłem BOSCH komplet na tył i przód ( dobra cena ). Po ok. 15 kkm spokój ,nie biją ale zużycie już trochę widać... |
|
|
|
 |
Gunner
Mitsumaniak

Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 315 Skąd: 3city
|
Wysłany: 07-04-2013, 18:41
|
|
|
Tarcze DBA nacinane - klocki Hawk Performance Plus.
Klocki skonczyły sie po 27 tys. Ale outi hamowal o niebo lepiej niz na fabrycznym setapie.
Teraz tarcze sa wciaz te same lecz klocki to Ashika .Maja sie dobrze. |
_________________ TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 |
|
|
|
 |
gold123
Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 DID 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2008 Posty: 54 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-04-2013, 01:12
|
|
|
Tarcze i klocki blueprint, po 30kkm żadnych objawów nie ma.
Aczkolwiek zazaczyć muszę, że jazda ze znaczną przewagą miejskiego eco-drivingu, ale w porównaniu z ori-badziewiem..
pozdrawiam
g |
_________________ --
Greg |
|
|
|
 |
etom [Usunięty]
|
Wysłany: 26-04-2013, 15:58
|
|
|
przy 45k wymieniłem klocki z przodu na Textar i teraz przy 81k klocki jeszcze są ale pojawiło się delikatne bicie, które w trasie po kilku dohamowaniach 'prawie ' zanika . mam plan na wymianę tarcze -brembo, klocki - ferodo , sprężynki QB, |
|
|
|
 |
Tux
Forumowicz
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 43 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-07-2013, 18:39
|
|
|
Właśnie wróciłem z przeglądu po 120 000 (faktyczny przebieg 114 000) i nacinane tarcze DBA nadal trzymają fason. Nic nie bije, grubość też OK. Przebieg tarcz: 77 000.
Klocki EBC przebieg 35 000, wg. mechanika mają pociągnąć kolejne 20 000 do następnego przeglądu. Ostatnio EBC na przodzie pociagneły jakieś 42 000 km.
Z tyłu mam tarcze z jakimi kupiłem Outka przy przebiegu 37 000 czyli pewnie orginały założone przez ASO poczas przeglądu 20 000. Przebieg tarcz ponad 77 000 km gdyż tyle km przejechałem tym autem.
Zestaw DBA + EBC trochę spisuje się znakomicie. |
_________________ Michał |
|
|
|
 |
markowoj
Forumowicz Markowoj
Auto: outlander 2.0 tdi 2008r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Kwi 2010 Posty: 55 Skąd: Łowicz
|
|
|
|
 |
|