[II 2.0 DID] Problem z brakiem mocy |
Autor |
Wiadomość |
kubagrudz
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 DiD / 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 23 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-02-2013, 10:24 [II 2.0 DID] Problem z brakiem mocy
|
|
|
Witam,
Chciałbym prosić o porade bo nie wiem co się dzieje z moim Outkiem 2008r 2.0 DiD. Jakieś 1tys km temu zmieniłem mu program na jakies 165KM i 360Nm, ale z płynnym przyrostem mocy żeby oszczędzić sprzegło i koło dwumasowe.
Jednakże już drugi raz spotykam się z następującym problemem.. odpalilem Outka przy ok -1st C stal na dworze, nie poczekalem az sie zagrzeje i ruszylem, po paru kilometrach okazuje się że autko w ogólnie nie ma mocy i nie przyśpiesza - tak jakby w ogóle TURBINA się nie włączyła lub wyłączyła. Po restarcie silnika wszystko wróciło do normy...tak już zdarzyło mi sie dwa razy w odstępie 3tyg.
Czy może wiecie czego jest to wina? prosze o porady:) |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 23-02-2013, 10:36
|
|
|
kubagrudz napisał/a: | Jakieś 1tys km temu zmieniłem mu program na jakies 165KM i 360Nm, ale z płynnym przyrostem mocy żeby oszczędzić sprzegło i koło dwumasowe | chyba sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Zareklamuj program. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
bonito
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 556 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 23-02-2013, 14:21
|
|
|
A mnie się zdarzyło ostatnio dokładnie to samo - a nie mam wgranego żadnego programu. Ponawiam więc pytanie kolegi - może ktoś się spotkał z takim objawem?
bonito |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 23-02-2013, 15:29 Re: Problem z brakiem mocy
|
|
|
kubagrudz napisał/a: | Witam,
Chciałbym prosić o porade bo nie wiem co się dzieje z moim Outkiem 2008r 2.0 DiD. Jakieś 1tys km temu zmieniłem mu program na jakies 165KM i 360Nm, ale z płynnym przyrostem mocy żeby oszczędzić sprzegło i koło dwumasowe.
Jednakże już drugi raz spotykam się z następującym problemem.. odpalilem Outka przy ok -1st C stal na dworze, nie poczekalem az sie zagrzeje i ruszylem, po paru kilometrach okazuje się że autko w ogólnie nie ma mocy i nie przyśpiesza - tak jakby w ogóle TURBINA się nie włączyła lub wyłączyła. Po restarcie silnika wszystko wróciło do normy...tak już zdarzyło mi sie dwa razy w odstępie 3tyg.
Czy może wiecie czego jest to wina? prosze o porady:) | Ile auto ma nawinietych km? Moze przeplywomierz nie wyrabia i nalezy go wymienic. Tez mialem podobne problemy po remapie i okolo 95 tys przebiegu. Po wymianie wszystko wrocilo do normy. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 23-02-2013, 17:23
|
|
|
Wklej wykres z hamowni po zrobionym sofcie.
ECU odcina doładowanie jak jest duża różnica między zadanym a rzeczywistym ciśnieniem w kolektorze.
Może masz z dołu za dużo ustawione, a na zimnym silniku EGR masz otwarty i nie ma takiego ciśnienia spalin żeby rozbujało turbinę. Rozumiesz? |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 23-02-2013, 17:57
|
|
|
bonito napisał/a: | A mnie się zdarzyło ostatnio dokładnie to samo - a nie mam wgranego żadnego programu. | Jeśli raz - to nie przejmować się TTTM . Gdyby się powtarzało to wtedy diagnoza - przyczyn może być wiele od padającej turbiny, przez EGR, przepływkę, zaklejone kierowniczki turbiny, wadliwa gruszka turbiny, itd.... i wreszcie ekonomiczny tryb jazdy czyli wrzucamy 6 przy 50km/h co spowoduje po jakimś czasie w/w problemy, a turbina lubi popracować |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
13zbyszek13
Forumowicz

Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 2450 Skąd: PL
|
Wysłany: 26-02-2013, 12:55
|
|
|
kubagrudz napisał/a: | Czy może wiecie czego jest to wina? prosze o porady:) |
U mnie po takich objawach wymienili turbinę na nowa i problem z głowy.
[ Dodano: 26-02-2013, 12:56 ]
bonito napisał/a: | A mnie się zdarzyło ostatnio dokładnie to samo - a nie mam wgranego żadnego programu. Ponawiam więc pytanie kolegi - może ktoś się spotkał z takim objawem?
bonito |
Jak pisałem wcześniej miałem ten sam objaw, wymiana turbiny zakończyła ten objaw. |
_________________ MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 |
|
|
|
 |
borsak1
Forumowicz 2.2D MiVEC Intense+
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 542 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 26-02-2013, 14:26
|
|
|
A u mnie po takim objawie zmieniłem filtr paliwa i nadal śmiga jad diabeł |
_________________ szerokości wszystkim i sobie |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 26-02-2013, 15:56
|
|
|
borsak1 napisał/a: | A u mnie po takim objawie zmieniłem filtr paliwa i nadal śmiga jad diabeł | dlatego pisałem, że przyczyn może być dużo i pojedynczym przypadkiem braku mocy nie przejmowałbym się zbytnio. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
coltito
Nowy Forumowicz HKS4G63T
Auto: Colt CA5A, Starion A183A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 15 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 27-02-2013, 22:39
|
|
|
Zacznij od odczytania dtc w sterowniku silnika, stawiam na Zbyt wysokie ciśnienie doładowania w takim przypadku będzie naniesiony błąd a kontrolki nie zapali i do tego po zgaszeniu silnika i ponownym rozruchu wszytko wraca do normy. Wadliwy soft albo blokują sie kierownice zmiennej geometrii w turbinie. |
|
|
|
 |
Portugal
Nowy Forumowicz
Auto: Outek
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 16 Skąd: Z krainy 1000 jezior
|
Wysłany: 10-03-2013, 10:16
|
|
|
Miałem wczoraj podobny objaw.
W przedzień wyjazdu wymieniłem olej przy 80k km.
Pojawił się mrozek po takich fajnych ciepłych dniach.Jadę tak 110 i nagle czuję że pod pedałem przyspieszenia brak mi mocy.Jechałem jakiś czas i ciągle to samo.Potem zatrzymałem się i zrestartowałem silnik i już było ok.
W drodze powrotnej sytuacja się powtarza.Ponownie staję i potem próbuję wejść na wysokie obroty.Koło 4000 obrotów znowu spadek mocy i na dodatek zapala się lamka kontrolna silnika.
Ponawiam manewr z restartem i już spokojnie dojeżdżam do domu ale ciągle taki niepokój że jak tylko przyspiesze to Outek straci moc.
Nie mam żadnego czipa ani nie wgrywałem mapy.
Wszystko oryginał od początku tylko że już niestety po gwarancji |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 17-03-2013, 18:22
|
|
|
Sprawdź gruszkę od turbo czy nie dostała się tam woda i druga rzecz to zespolony zawór podciśniena do sterowania turbiną i egr, najlepiej podmienić i zobaczyć czy na innym jest ok. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 17-03-2013, 19:49
|
|
|
Równie dobrze mogą być zapieczone (zawalone sadzą) kierowniczki turbiny. Z wodą gruszce się nie spotkałem, ale zablokowane kierowniczki przy spokojnej jeździe to powszechne zjawisko |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
etom [Usunięty]
|
Wysłany: 26-04-2013, 15:51
|
|
|
[quote="bonito"]A mnie się zdarzyło ostatnio dokładnie to samo - a nie mam wgranego żadnego programu. Ponawiam więc pytanie kolegi - może ktoś się spotkał z takim objawem?
mam taki objaw od 40k i na dwa dni przed końcem gwarancji sie pojawiło to to i walczę do dziś... trzy razy czyszczona kierownica turbiny , troszke wzrosło spalanie, przeprogramowane doładowanie i jakiś 2k jest spokój...a wyrok to wymiana kierownicy ok 1tys zł |
|
|
|
 |
przemekm2024
Nowy Forumowicz Przemko
Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2024 Posty: 2 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 19-12-2024, 22:08 Brak polowy powietrza w ukladzie (brak mocy)
|
|
|
Witam. 2.0 DID nie przyspiesza. Wczesniej kulalo trzeba bylo co chwileczke gasic i odpalas silnik aby jechac bez szarpania autem. Po wyczyszczeniu EGR problem zmiejszyl sie i mozna jezdzic ale moc tylko na chwile gdy zbyt dlugo przytrzymam gaz jedzie czasami z ledwoscia pod wieksze gorki. Wyczyszczenie EGR bardzo kolosalna roznica ale nadal problem....gdzie szukac tego braku polowy dawki powietrza do dawki zadanej jaka powinna byc. Grandis 2.0 DID .
[ Dodano: 25-12-2024, 08:28 ]
 [img]https://i.ibb.co/BnmY3ND/1000006363.jpg" resizemod="on" onload="rmw_img_loaded(this)" border="0" alt="">
[/img]
tabele roznych wartosci w tablica na powyzzszym linku. Ogolnie brak mocy,rozpedza sie do 120 km/m maks. Co jeszcze moyna wymienic? Dodam ze wiekszosc wazniejszych elementow juz wymienionych ktos mi sugeruje ze to jakis tryb po wczesniejszym zalaczeniu awaryjnego trybu czy tez nawet zalaczeniu swiatel awaryjnych!
[ Dodano: 25-12-2024, 08:38 ]
Ogolnie pierwszy blad jaki sie pojawia to P0299 (obecny)
Niedoładowanie turbosprężarki aczkolwiek turbina niby dobra. osiaga chwilowe swoje parametry po wyresetowaniu bledu laduje do przynajmniej 1,6 bara z tego co zdazylem przyuwazyc i po chwili wpada w tryb awaryjny .
[ Dodano: 25-12-2024, 08:39 ]
Ogolnie pierwszy blad jaki sie pojawia to P0299 (obecny)
Niedoładowanie turbosprężarki aczkolwiek turbinka osiaga chwilowe swoje parametry po wyresetowaniu bledu laduje do przynajmniej 1,6 bara z tego co zdazylem przyuwazyc i po chwili wpada w tryb awaryjny . |
|
|
|
 |
|