Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Dziura w gazie przy 1500 obrotach.... :-(((
Autor Wiadomość
tomek_slask
[Usunięty]

Wysłany: 14-10-2006, 19:32   [CA4A 1.6] Dziura w gazie przy 1500 obrotach.... :-(((

Witam wszystkich...

...a było tak pieknie...

...tak po krótce, stało się to z dnia na dzień...
Przy rozgrzanym silniku, przy normalnej temp pracy silnika....szczególnie przy 2 i 3 biegu...zaraz na poaczatku jazdy na tych biegach...czyli ruszam spokojnie na 1edynce, wrzucam 2ójke...i przy dokladnie ok 1500 obrotach mam taką półsekundową dziure w gazie..to samo przy zmianie z 2 na 3. Przy zmianie biegów przy obrotach powyzej 1500 nie ma takiego czegoś. Na luzie również nie mam takiej dziury.

Dodam ze z miesiac temu żona rozladowala aku i obroty sie zmieniły...są troche niższe. Ale do tej pory nie miałem takiego problemu...myslalem ze to z zimna...ale dzieje sie to tylko na cieplym silniku.

Z góry dziekuje za odpowiedź. Pozdrawiam.

ps. jesli trzeba bedazie cos wymienic prosze odrazu o przyblizony koszt częsci.

Pozdrawiam, Tomek.
Ostatnio zmieniony przez karolgt 18-10-2007, 00:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
p0gr0m 
Forumowicz

Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 248
Skąd: olsztyn
Wysłany: 14-10-2006, 21:49   

hm. ja mialem podobnie, bylo to spowodowane zlym ustawieniem czujnika przepustnicy(tps) zrob probe, wyjmij wtyczke od czujnika i pojedzij, jezeli bedzie dobrze to wiesz czego szukac , jak nie to wyeliminujesz jedna rzecz.pozdr
_________________
MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG
 
 
 
tomek_slask
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2006, 21:00   

Moze to byc spowodowane za duza dawka paliwa? i przy wysilku silnika na niskich obrotach nie spala wszystkiego ? czy zupelnie zle mysle i musze szukac w innym kierunku??
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 15-10-2006, 22:04   

OK...

Zrób na początek tak... zimny silnik..-:
odłączasz aku na około 1min...
podłączasz spowrotem...

Odpalasz autko i niczego nie dotykasz... poprostu niczego...świateł kierwonicy - NICZEGO...
i tak do momentu aż włączy sie wentylator chłodnicy...
Później możesz już normalnie jeździć...
Jakby ktoś pytał to był RESTART ECU... Idać tropem rozjechaneho aku przez twą Żonkę...

Druga rada - nie używaj 1500rpm do jazdy bo niszczysz silnik, a do tego jazda staję sie bardzo nieeokonomiczna... rozumię że jak ruszasz to mijasz tą prędkość obrotową..ale na pozostałych biegach nie powinno sie schodzić poniżej 2000rpm... a i tak przy 2000rpm nie powinno sie obciążać silnika...

Jeśli to nie zlikwiduje efektu - odezwij sie a będziemy myśleć dalej...

PZDR
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24297
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-10-2006, 15:43   

Dokładnie - mam zasadę, że jeżdżąc na biegach poniżej przełożenia 1:1 (czyli z reguły 4,5, czasem 3), nie schodzę z rpm poniżej 2000 - nie masz pojęcia, jakie siły działają na tłok przy depnięciu na gaz np. na 4 biegu i 1500 rpm - pierścienie niemal zdzierają gładź cylindra i vice versa.
 
 
tomek_slask
[Usunięty]

Wysłany: 16-10-2006, 22:13   

reset ECU niestety nie pomógł...

co dalej ? jakas regulacja obrotów, wymiana ? co robić?


a tak na marginesie, ile plynu chlodniczego i jaki wlac najlepiej...zima idzie a u mnie woda w zbiorniku.?
 
 
simpson 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJ4 4g92 '97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 26
Skąd: Kraków / Bielsko-Biała
Wysłany: 23-01-2007, 13:36   

Podepnę się pod temat.

Colt CJ0/CJ1 '98 4g13 nie ma LPG

jako że nie mam obrotomierza będę posługiwał się prędkościami przy jakich zjawisko "dziury w gazie" występuje.

Przyspieszamy
Na 1 biegu minimalne "szarpnięcie" w okolicy 20km/h
Na 2 biegu w przedziale 40-42 km/h wyraźnie odczuwalne słabsze przyspieszanie
Na 3 biegu w przedziale 60-65 km/h odczuwalne słabsze przyspieszanie
Na 4 nie odczuwalne

Na "ucho" jest to mniej więcej ten sam zakres obrotów silnika.

W podanych przedziałach prędkości samochód słabiej "przyspiesza", przy mniejszych lub większych prędkościach wszystko wygląda OK.
Odnoszę wrażenie że po zatankowaniu benzyny 98, albo jakiegoś lepszego shella "dziura" jest mniej "wyraźna".

Poza tymi przypadkami silnik pracuje stabilnie, nie szarpie ani nie krztusi się.
Pojawienie się "dziury" raczej nie zależy tego jak wciśnięty jest pedał gazu, czy jest to gaz do dechy czy 3/4 czy 1/2.
Przewody WN ,świece i wszystkie filtry są nowe

Drodzy mitsumaniacy - proszę w wszelkie wskazówki, sugestie, przemyślenia i pomysły.
Ostatnio zmieniony przez simpson 29-01-2007, 11:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 23-01-2007, 23:38   

Wymienił bym filtr paliwa. Pozatym może być woda w zbiorniku, lewe powietrze albo zapłon.
 
 
simpson 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJ4 4g92 '97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 26
Skąd: Kraków / Bielsko-Biała
Wysłany: 29-01-2007, 11:00   

Dzięki za wskazówki.
Filtr paliwa został już wcześniej wymieniony. Nie pomogło.
Jak można w prosty sposób pozbyć się ewentualnej wody i sprawdzić czy to lewe powietrze lub zapłon?

Spalanie raczej normalne, w cyklu mieszanym w okolicach 7,8-8,5
Check Engine nie pokazuje problemów.
 
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 29-01-2007, 11:28   

simpson napisał/a:
Podepnę się pod temat.

Colt CJ0 '98 4g13 nie ma LPG

jako że nie mam obrotomierza będę posługiwał się prędkościami przy jakich zjawisko "dziury w gazie" występuje.

Przyspieszamy
Na 1 biegu praktycznie nie odczuwalne
Na 2 biegu w przedziale 40-42 km/h wyraźnie odczuwalne słabsze przyspieszanie
Na 3 biegu w przedziale 60-65 km/h odczuwalne słabsze przyspieszanie
Na 4 nie odczuwalne

Na "ucho" jest to mniej więcej ten sam zakres obrotów silnika.

W podanych przedziałach prędkości samochód słabiej "przyspiesza", przy mniejszych lub większych prędkościach wszystko wygląda OK.
Odnoszę wrażenie że po zatankowaniu benzyny 98, albo jakiegoś lepszego shella "dziura" jest mniej "wyraźna".

Poza tymi przypadkami silnik pracuje stabilnie, nie szarpie ani nie krztusi się.
Pojawienie się "dziury" raczej nie zależy tego jak wciśnięty jest pedał gazu, czy jest to gaz do dechy czy 3/4 czy 1/2.
Przewody WN ,świece i wszystkie filtry są nowe

Drodzy mitsumaniacy - proszę w wszelkie wskazówki, sugestie, przemyślenia i pomysły.

Walczę z tym już jakiś czas i obstawiam zapłon (albo przestawiony, albo uszkodzony).
Jeśli coś z tym zrobisz daj mi znać na PW.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 31-01-2007, 22:44   

simpson napisał/a:
Dzięki za wskazówki.
Filtr paliwa został już wcześniej wymieniony. Nie pomogło.
Jak można w prosty sposób pozbyć się ewentualnej wody i sprawdzić czy to lewe powietrze lub zapłon?

Spalanie raczej normalne, w cyklu mieszanym w okolicach 7,8-8,5
Check Engine nie pokazuje problemów.
Aby pozbyć się wody dolewsz dynaturat, jak by zapłon był przestawiony to troszke inne są objawy, wykręć świecę i będziesz wiedział czy to zapłon. opisz mi jaki ma kolor to ci powiem.
 
 
simpson 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJ4 4g92 '97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 26
Skąd: Kraków / Bielsko-Biała
  Wysłany: 14-08-2008, 12:15   Dziura w gazie - rozwiązanie CJ0

:!: :!: :!: Rozwiązanie mojego przypadku, opisanego powyżej: :!: :!: :!:

Wspomniałem o tym mechanikowi klubowemu i okazało się że problem był w ustawieniu zapłonu.
:arrow: Pan Leszek przestawił "na oko" :idea: aparat zapłonowy (mam nadzieje że tak się to nazywa), po prostu obrócił go o kilka stopni.

Jak ręką odjął. Misiek przyspiesza ładnie w całym zakresie obrotów. Normalnie jak bym nowe auto kupił ;) :!:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.