Zamknięty przez: mkm 25-10-2015, 17:16 |
Ford Mondeo mk IV 1.8 TDCi |
Autor |
Wiadomość |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
Wysłany: 28-09-2009, 14:17 Ford Mondeo mk IV 1.8 TDCi
|
|
|
Tak jak pisałem w temacie o Vectrze, ma ona już następcę w postaci Forda Mondeo.
Wersja wyposażeniowa GOLD, chyba z jakimiś dodatkami- nawet nie wiem. Generalnie klima dwustrefowa i... to chyba wszystko
Samochód w uboższej wersji niż Vectra więc wrażenia estetyczne ciut gorsze. Tak się trafiło, że tuż przed wyjazdem do Włoch, podmieniono nam samochody, na nowego Forda
Zdjęcia też pochodzą z tego właśnie wyjazdu.
Prowadzi się super, na górskich autostradach jak i serpentynach jest niemal genialnie. Na polskich drogach również jest OK. W porównaniu do Vectry to tak samo komfortowy, ale w szybkich zakrętach zdecydowanie lepszy.
Teraz silnik. Ma się poczucie nadwyżki mocy, jednak jest to tylko złudzenie, ten 125 konny silnik wystarcza, ale nie szokuje. Jedzie w zakresie 2000-2750, później się trochę męczy, a poniżej 2000 nie dzieje się nic. Nie można jednak odmówić cichej pracy silnika, nawet przy wysokich prędkościach autostradowych.
Co ciekawe na trasie 3800km, przy średniej 77 km/h, auto spaliło średnio tylko 6,2l/100km.
Była to trasa głównie autostradami- dość szybkie tempo, jak i odcinki miejskie oraz górskie serpentyny.
Inną ciekawostką, która od razu rzuciła się w oczy, to fakt, że trudno go zgasić podczas ruszania, podczas manerwrów parkingowych można spokojnie się poruszać bez dodawania gazu, w razie problemów, elektronika sama steruje obrotami i je troszkę podnosi (choć być może auto wyposażone jest w Hill Holder). Po doświadczeniach z poprzednim Mondeo jakie mieliśmy, dość łatwo to zauważyć.
Nie można nie wspomnieć o ilości miejsca w środku (Vectra się chowa) jak i o ogromnym bagażniku.
Cały samochód oceniam pozytywnie, jednak do pełni szczęścia brakuje lepszego wyposażenia (np najbogatszej wersji) i mocniejszego silnika.
Zdjęcia:
// nie wiem co z nimi, ale po kliknięciu w nie pojawia się strona fotosik.pl, jeśli ktoś chce powiększyć, to trzeba kliknąć PPM i wybrać "pokaż obraz"
Widok z wnętrza
Krótki postój
Wyjazd z hotelu... co ciekawe dzień wcześniej w tej uliczce zmieściły się dwa autobusy...
 |
_________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
Obecnie: F34 |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 28-09-2009, 14:41
|
|
|
Zdjęcia się otwierają tylko na poczatku poazkuje się fotsik a w innym oknie fotka:P
Autko bardzo fajne.Rozglądaliśmy się nawet za takim ale uzywane ciężko kupić z racji jego świerzości a na nowe w odpowiednim wyposażeniu kasy nie mieliśmy(zresztą kogo dziś stać na nowe auta:P).
Z tym silnikiem to już Ci mówię, faktycznie w poprzenich generacjach diesla(TDDI czy TDCI) każdy znał problem z duszeniem się silnika przy ruszaniu. Jak ludzie poprzesiadali się na nowe Mondki odrazu wyczuli że to poprawili i już nie gasną tak notorycznie także za to duży plus.
Mi się osbiście bardziej podoba liftback z racji tego że sedan ma strasznie olbrzymi bagażnik jak się patrzy z zewnątrz.
Ale autko ogólnie ładne i przyjemne. teaz czekać jak policja tkie będzie miała to będziecie się czuć jak panowie tajniacy jak w tej vectrze:P |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
Wysłany: 28-09-2009, 14:46
|
|
|
No z Vectrą były czasem takie sytuacje, że jak ktoś nas zauważył we wstecznym lusterku to od razu zwalniał. Jak jechali sami Rodzice to tak nie było, ale gdy jechałem ja i Tata to niemal zawsze. |
_________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
Obecnie: F34 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 28-09-2009, 15:01
|
|
|
Piękne są nowe Fordy. Ten oczywiście też. |
|
|
|
 |
j-rules
Mitsumaniak devil inside

Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 1422 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 28-09-2009, 15:19
|
|
|
Haha gratuluje wyboru Wlasnie na dniach mam zamiar opisac nasz nowy nabytek - dokladnie tego mondka Poki co potwierdzam wiekszosc tego opisu, szczegoly ujme w swoim temacie. |
_________________ Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
Wysłany: 28-05-2012, 10:48
|
|
|
Eksploatacja w miarę bezproblemowa.
Raz był wymieniany czujnik od temperatury (na tablicy przyrządów, cały czas silnik był zimny).
Teraz (ok 80 tyś km) wymieniono wykładzinę przednią i końcówki drążków kierowniczych.
Wcześniej przy 60 tyś km klocki z tyłu, wymiany przednich nie pamiętam.
Najważniejsze, w sobotę byłem z nim na hamowni, podczas Auto Show Wrocław. Wykres poniżej:
 |
_________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
Obecnie: F34 |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 28-05-2012, 11:54
|
|
|
gratisy |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
Wysłany: 28-05-2012, 12:09
|
|
|
Hamował go heko z klubu mondeo. Mówił, że to dość często się zdarza... chcę odkupić tego Mondziaka dla własnego użytku. Wtedy będzie chip. |
_________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
Obecnie: F34 |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 28-05-2012, 15:07
|
|
|
Bardzo fajne auto !! Świetnie wygląda, kapitalnie jeździ i całkiem spoko wykończone |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-05-2012, 22:26
|
|
|
gigant87 - strasznie fajny wykres mocy i momentu jak na dyszla. |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
Wysłany: 29-05-2012, 22:47
|
|
|
Będzie chip!
Trzeba trochę podciągnąć "górę". Z dołem podobno niewiele da się już zrobić, ale chciałbym móc chociaż do tych 3500 pokręcić.
Jakoś przyzwyczajenie z Carismy, że im wyżej tym lepiej trzeba będzie zmienić.
Z tego co widzę po wynikach innych 1.8 TDCi to da się zrobić ~150KM/400Nm
Wykres potwierdza się w jeździe.
Na 6-stce jedzie od ok 100km/h (1750obr/min) i kończy się w granicach 170km/h (3000obr/min). Tak czy tak przyśpieszanie powyżej 120 robi wrażenie... wskazówka fajnie "lata" po tarczy. No i przy 140 jest cicho. Poza tym mało pali, więc jesteśmy z niego zadowoleni. |
_________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
Obecnie: F34 |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
Wysłany: 20-09-2012, 10:42
|
|
|
Pierwsza "usterka".
Lewy kierunkowskaz cały czas miga.
Po kilku minutach kombinowania przestał i miga tylko wtedy jak chce tego kierowca. Hmm... 3-letnie auto |
_________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
Obecnie: F34 |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
Wysłany: 03-03-2013, 17:24
|
|
|
Jak już niektórzy wiedzą, od jakiegoś czasu przesiadłem się właśnie do Mondziaka.
Zdecydowanie wyższy komfort jazdy i krótsze wyprzedzanie.
No i odczuwam jeszcze jedno, dość istotne, co mnie irytowało - mianowicie LPG do Cari tankowałem codziennie lub góra co dwa dni (250km zasięgu).
Mondeo tankuję raz na 5-6 dni. Jednak ponad 1000km na jednym baku robi różnicę.
Brakuje jednak automatycznej skrzyni biegów... Może w następnym aucie.
Poza tym... spalanie na poziomie 6,7l/100km.
Skok w górę w porównaniu do spalania Taty to 1l/100km. Zobaczymy jak będzie później.
Auto ma już 97 tyś przebiegu (jak je przejąłem miało 92 tyś) czyli w ciągu miesiąca zrobiłem 5 tyś km.
W sam raz na diesla.
Przypomniało mi się jeszcze, że jakoś dziwnie, same, gasną w nim światła, wystarczy popukać w reflektory i świecą... Chyba styki do sprawdzenia. |
_________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
Obecnie: F34 |
|
|
|
 |
danino88
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 1315 Skąd: Częstochowa/Wrocław
|
Wysłany: 04-03-2013, 08:02
|
|
|
Cytat: | Zdecydowanie wyższy komfort jazdy i krótsze wyprzedzanie. |
Gdybyś miał gala 2.5v6 w manualu to byś tak nie powiedział
Cytat: | No i odczuwam jeszcze jedno, dość istotne, co mnie irytowało - mianowicie LPG do Cari tankowałem codziennie lub góra co dwa dni (250km zasięgu).
Mondeo tankuję raz na 5-6 dni. Jednak ponad 1000km na jednym baku robi różnicę.
|
A w złotówkach jak to ma się do siebie? |
_________________ Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365
Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562 |
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 04-03-2013, 13:57
|
|
|
chyba niedługo "nasze nieMiśki" będzie najprężniej działającym działem |
|
|
|
 |
|