Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS DID] Żółta kontrolka check engine
Autor Wiadomość
StarSpace 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 2002 MR 02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sie 2012
Posty: 12
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 05-03-2013, 13:10   [MSS DID] Żółta kontrolka check engine

Witam.

Przypadłość dotyczy Space Star 1.9 DID 115 koni. Podczas szybkiego przyśpieszania (gaz do dechy) zapala się kontrolka check engine w momencie maksymalnego obciążenia silnika. Gdy zdejmuje nogę z gazu (niekoniecznie całkowicie) kontrolka popali się 0,5-1 sekundy i znika. Czy ktoś miał za sobą lub ma podobną sytuację i wie jak temu zaradzić aby kontrolka się nie paliła.

Pozdrawiam :)
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 05-03-2013, 13:52   

Najpierw trzeba odczytać numer błędu komputerem i wtedy szukać usterki. Może się EGR przycina, albo dolot jest nieszczelny, albo przepływomierz nawala. Możliwości jest dużo.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
StarSpace 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 2002 MR 02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sie 2012
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-03-2013, 14:29   

Tak po cichu obstawiałem EGR, w weekend wyczyszczę przepływkę i sprawdzę czy od strony obudowy filtra powietrza nie ma żadnych szpar. z wydechu nic nie dymi nadprogramowo więc lewego powietrza na linii turbo-intercooler mi raczej nie wciąga. Szukam także przyczyny dziwnego rezonansu w który wpada mi samochód przy +-1000 rpm i 2100-2500 rpm, drży całą budą. :|
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 05-03-2013, 18:06   

StarSpace, a może to kontrolka od spryskiwaczy :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 05-03-2013, 20:16   

W DID z tego rocznika nie było kontrolki płynu spryskiwacza.
Była w którychś tam wersjach przedliftowych....

Z tym czyszczeniem przepływki uważaj, żeby nie pogiąć tych drucików :roll:
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
StarSpace 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 2002 MR 02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sie 2012
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-03-2013, 11:10   

Bizi78, dolanie płynu nieznacznie wpłynęło na poprawę sytuacji z kontrolką :wink: ale jednak nadal się pali.

Druciki wiem że są nietykalne. Używam zmywacza do tarcz i klocków w sprayu.
EGR też można tym czyścić czy wd40 czy benzyna ekstrakcyjna ?

Miałem niedawno podpinany komputer przy wymianie uszczelki pod głowicą, zero błędów wyszło ale zastanawiam się czy komputer z oprogramowaniem do renault czyta te same kody błędów co komputer dedykowany do "Mitsu" :?
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 08-03-2013, 07:07   

Numery kodów pewnie czyta ale opisy już niekoniecznie - mogą się znacznie różnić. Zreszta próbowałem się kiedyś zorientować czy program do renowki zadziala z mitsu- w jego opisie jest Renault, Nissan,Dacia , ni słowa o Mitsu więc nie wiem (program DDT2000 czy jakoś tak).

Przyszło mi do głowy,że to może czujnik ciśnienia doładowania ten na rurze od intercoolera po prawej stronie komory silnika- przy pełnym wcisnieciu gazu turbo daje za male lub za duze cisnienie i wywala CE sprawdź czy nie jest zatkany ew.spróbuj podmienić.
A moze cos z podcisnieniami jest? W 115KM jest zmienna geometria łopatek turbiny, jak cos jest przytkane przy podcisnieniach to nie zmienia kąta łopatek i ten sam efekt?

EGR zazwyczaj o ile wiem daje błąd ktòry komp zczytuje ale nie zapala CE.

Nie jestem ekspertem w temacie ale wydaje mi się,że jeśli CE pali się przy pełnym obciążeniu i głęboko wciśniętym gazie to ja bym w turbo i przyległościach szukał.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 08-03-2013, 20:31   

Podobny objaw miałem u teścia w pasacie tylko tam przy gwałtowniejszym wciśnięciu gazu i późniejszym odpuszczeniu check tak szybko nie znikał (dopiero po kilku odpaleniach). Błąd był chyba związany (nie wiem czy dobrze powtórzę ;-) ) z przeładowaniem turbiny. Po drodze wyszło jeszcze coś, masakryczne kopcenie z wydechu, olej w turbinie i ostatecznie zakończyło się na regeneracji turbiny.
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
FredPL 
Forumowicz

Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 211
Skąd: Przemyśl / Rzeszów
Wysłany: 26-07-2016, 20:34   Re: Żółta kontrolka check engine

StarSpace napisał/a:
Witam.

Przypadłość dotyczy Space Star 1.9 DID 115 koni. Podczas szybkiego przyśpieszania (gaz do dechy) zapala się kontrolka check engine w momencie maksymalnego obciążenia silnika. Gdy zdejmuje nogę z gazu (niekoniecznie całkowicie) kontrolka popali się 0,5-1 sekundy i znika. Czy ktoś miał za sobą lub ma podobną sytuację i wie jak temu zaradzić aby kontrolka się nie paliła.

Pozdrawiam :)


I jak się temat zakończył ? Coś udało się ustalić ? W moim od wczoraj mam coś podobnego, od czasu do czasu ( nie za każdym razem ) jak depnę w podłogę to zapala się kontrolka i po odpuszczeniu zaraz gaśnie.
 
 
marecki338 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 6, COLT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 278
Skąd: bartoszyce
Wysłany: 27-07-2016, 20:37   

w silnikach renault 1.9 dci to jest stały objaw . za mało powietrza przez zawalony kanał dolotowy od zaworu egr. zwalamy kolektor im czyszczenie smoły. wyczyściłem przez wlot zaworu egr pomogło na chwile .
 
 
 
wojtek199223 
Nowy Forumowicz

Auto: space star 2003 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 5
Skąd: Lublin
Wysłany: 05-08-2016, 01:11   



Miałem podobny objaw. Czyszczenietego kroćca pomogło. Odpinasz dwa wężyki od podciśnienia. Imbus w rekę- dwie śrubki do odkręcenia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.