[EA6A/W 2.0TD] Przy rozgrzanym silniku dymi |
Autor |
Wiadomość |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 13-03-2013, 21:54
|
|
|
yam1530 napisał/a: | Od czego zacząć remont silnika 4D68? |
Od wymiany silnika na 6A13
A tak na poważnie to co się dzieje? Jakie objawy, jakie spostrzeżenia? |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
yam1530
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 386 Skąd: Brzeg/Wrocław
|
Wysłany: 13-03-2013, 22:05
|
|
|
Chodzi o to że w lusterku zaczynam tracić obraz:) strasznie czarno.
Podcieka z pod głowicy i przy obudowie rozrządu.
Myślałem nad wymianą uszczelki pod głowicą no i przy okazji chciałbym zrobić te rzeczy które trzeba.
Tylko co to za rzeczy? |
_________________ Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 13-03-2013, 22:24
|
|
|
Po pierwsze ubywa oleju
Nastepnie trzeba sprawdzić wtryski, turbosprężarkę , ciśnienie sprężania ,jak zdejmujesz głowice to warto zmienić uszczelniacze zaworowe i sprawdzić zawory szczelność , i co ważne wyczyścić cały dolot bo pewnie cały w oleju ubabrany i egr pełno tam sadzy w kolektorze dolotowym najlepsze rozwiązanie to zaślepienie egr |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 14-03-2013, 05:22
|
|
|
Cytat: | Sprawdzenie stopnia sprężania? | Sprawdzenie ciśnienia sprężania da Ci info n/t stanu "góry" silnika. Trzeba jeszcze zmierzyć m.in ciśnienie oleju by wiedzieć w jakim stanie jest reszta. No i pozostaje pytanie czy jest finansowy sens remontu silnika... |
|
|
|
 |
yam1530
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 386 Skąd: Brzeg/Wrocław
|
Wysłany: 14-03-2013, 08:48
|
|
|
polaff, rozsądnie prawisz. Jak sprawdzić ciśnienie oleju? Wpinać się w miejsce gdzie jest bagnet?
milo, Oleju ubywa ale od zmiany do zmiany nie znika poza bagnet.
Chciałbym najpierw uzyskać obraz silnika, co da się zrobić i za ile. Jeżeli mam regenerować wtryski,turbinę, zawory,głowicę i bóg wie jeszcze to finansowo jest to nieopłacalne. |
_________________ Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6 |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 14-03-2013, 08:55
|
|
|
yam1530 napisał/a: | Jak sprawdzić ciśnienie oleju? | wkręcić w miejsce czujnika ciśnienia oleju manometr. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 14-03-2013, 09:08
|
|
|
Według mnie dół silnika będzie ok. U mnie po 280kkm nie było śladów zużycia na cylindrach, a wręcz były widoczne jeszcze ślady po honowaniu.
W ostateczności można zmienić pierścienie na nominalne.
Próbę kompresji zrób na sucho i z próbą olejową. Wskaże to ewentualny słaby punkt.
Jeśli z olejem kompresja nie wzrośnie tzn, że puszczają za wory. Jeśli wzrośnie dużo, a pomiar na sucho będzie poniżej normy, to będzie informacja że pierścienie puszczają.
Główny nacisk połóż na turbinę. Sprawdź stan przewodów od IC. |
|
|
|
 |
yam1530
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 386 Skąd: Brzeg/Wrocław
|
Wysłany: 14-03-2013, 10:31
|
|
|
Właśnie o to chodzi jak pierścienie i zawory będą do wymiany to zaczyna się to robić mało opłacalne.
[ Dodano: 14-03-2013, 10:32 ]
Jak sprawdzić stan przewodów? Na oko jest ok, brak dziur. |
_________________ Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 14-03-2013, 10:36
|
|
|
Pierścienie to nie jest kosmiczny koszt. Aczkolwiek według mnie inwestowanie w ten silnik nie jest dobrym posunięciem...
Przekalkuluj, sprawdź ile to będzie kosztowało i wtedy będziesz wiedział czy warto
[ Dodano: 14-03-2013, 10:37 ]
Sprawdź czy jest w nich dużo oleju. Tak samo w IC. |
|
|
|
 |
yam1530
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 386 Skąd: Brzeg/Wrocław
|
Wysłany: 14-03-2013, 10:38
|
|
|
A ja tak lubię diesla |
_________________ Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 14-03-2013, 10:49
|
|
|
Też go lubiłem, dawno temu. Ale patrząc trzeźwym okiem- to ani on nie ma mocy, ani nie jest ekonomiczny, ani nie jest bezawaryjny. W zasadzie jedyna jego zaleta to prosta konstrukcja, ale co z tego jak padnie coś czego nie można dostać na rynku wtórnym, a ori kosztuje tyle co całe auto.
Sprawdź co do zrobienia. Myślę, że aż tak źle nie będzie. Powymieniać uszczelniacze, uszczelki i będzie jeszcze śmigał |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 14-03-2013, 14:48
|
|
|
yam1530 na jakim oleju jezdzisz |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
yam1530
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 386 Skąd: Brzeg/Wrocław
|
Wysłany: 14-03-2013, 19:10
|
|
|
na pół syntetyku? |
_________________ Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 14-03-2013, 19:50
|
|
|
yam1530 napisał/a: | na pół syntetyku? |
To pytanie czy odpowiedz |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
yam1530
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 386 Skąd: Brzeg/Wrocław
|
Wysłany: 15-03-2013, 08:00
|
|
|
to odpowiedź w formie pytania:) Bo może chodziło Ci bardziej o markę? |
_________________ Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6 |
|
|
|
 |
|