Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA6A/W 2.0TD] Przy rozgrzanym silniku dymi
Autor Wiadomość
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 13-03-2013, 21:54   

yam1530 napisał/a:
Od czego zacząć remont silnika 4D68?

Od wymiany silnika na 6A13 :mrgreen: :P

A tak na poważnie to co się dzieje? Jakie objawy, jakie spostrzeżenia?
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
yam1530 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 386
Skąd: Brzeg/Wrocław
Wysłany: 13-03-2013, 22:05   

Chodzi o to że w lusterku zaczynam tracić obraz:) strasznie czarno.
Podcieka z pod głowicy i przy obudowie rozrządu.
Myślałem nad wymianą uszczelki pod głowicą no i przy okazji chciałbym zrobić te rzeczy które trzeba.
Tylko co to za rzeczy?
_________________
Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 13-03-2013, 22:24   

Po pierwsze ubywa oleju :?:
Nastepnie trzeba sprawdzić wtryski, turbosprężarkę , ciśnienie sprężania ,jak zdejmujesz głowice to warto zmienić uszczelniacze zaworowe i sprawdzić zawory szczelność , i co ważne wyczyścić cały dolot bo pewnie cały w oleju ubabrany i egr pełno tam sadzy w kolektorze dolotowym najlepsze rozwiązanie to zaślepienie egr
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 14-03-2013, 05:22   

Cytat:
Sprawdzenie stopnia sprężania?
Sprawdzenie ciśnienia sprężania da Ci info n/t stanu "góry" silnika. Trzeba jeszcze zmierzyć m.in ciśnienie oleju by wiedzieć w jakim stanie jest reszta. No i pozostaje pytanie czy jest finansowy sens remontu silnika...
 
 
yam1530 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 386
Skąd: Brzeg/Wrocław
Wysłany: 14-03-2013, 08:48   

polaff, rozsądnie prawisz. Jak sprawdzić ciśnienie oleju? Wpinać się w miejsce gdzie jest bagnet?

milo, Oleju ubywa ale od zmiany do zmiany nie znika poza bagnet.
Chciałbym najpierw uzyskać obraz silnika, co da się zrobić i za ile. Jeżeli mam regenerować wtryski,turbinę, zawory,głowicę i bóg wie jeszcze to finansowo jest to nieopłacalne.
_________________
Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 14-03-2013, 08:55   

yam1530 napisał/a:
Jak sprawdzić ciśnienie oleju?
wkręcić w miejsce czujnika ciśnienia oleju manometr.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-03-2013, 09:08   

Według mnie dół silnika będzie ok. U mnie po 280kkm nie było śladów zużycia na cylindrach, a wręcz były widoczne jeszcze ślady po honowaniu.

W ostateczności można zmienić pierścienie na nominalne.

Próbę kompresji zrób na sucho i z próbą olejową. Wskaże to ewentualny słaby punkt.

Jeśli z olejem kompresja nie wzrośnie tzn, że puszczają za wory. Jeśli wzrośnie dużo, a pomiar na sucho będzie poniżej normy, to będzie informacja że pierścienie puszczają.

Główny nacisk połóż na turbinę. Sprawdź stan przewodów od IC.
 
 
yam1530 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 386
Skąd: Brzeg/Wrocław
Wysłany: 14-03-2013, 10:31   

Właśnie o to chodzi jak pierścienie i zawory będą do wymiany to zaczyna się to robić mało opłacalne.

[ Dodano: 14-03-2013, 10:32 ]
Jak sprawdzić stan przewodów? Na oko jest ok, brak dziur.
_________________
Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-03-2013, 10:36   

Pierścienie to nie jest kosmiczny koszt. Aczkolwiek według mnie inwestowanie w ten silnik nie jest dobrym posunięciem...

Przekalkuluj, sprawdź ile to będzie kosztowało i wtedy będziesz wiedział czy warto :)

[ Dodano: 14-03-2013, 10:37 ]
Sprawdź czy jest w nich dużo oleju. Tak samo w IC.
 
 
yam1530 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 386
Skąd: Brzeg/Wrocław
Wysłany: 14-03-2013, 10:38   

A ja tak lubię diesla :(
_________________
Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-03-2013, 10:49   

Też go lubiłem, dawno temu. Ale patrząc trzeźwym okiem- to ani on nie ma mocy, ani nie jest ekonomiczny, ani nie jest bezawaryjny. W zasadzie jedyna jego zaleta to prosta konstrukcja, ale co z tego jak padnie coś czego nie można dostać na rynku wtórnym, a ori kosztuje tyle co całe auto.

Sprawdź co do zrobienia. Myślę, że aż tak źle nie będzie. Powymieniać uszczelniacze, uszczelki i będzie jeszcze śmigał ;)
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 14-03-2013, 14:48   

yam1530 na jakim oleju jezdzisz :?:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
yam1530 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 386
Skąd: Brzeg/Wrocław
Wysłany: 14-03-2013, 19:10   

na pół syntetyku?
_________________
Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 14-03-2013, 19:50   

yam1530 napisał/a:
na pół syntetyku?

To pytanie czy odpowiedz :?:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
yam1530 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 386
Skąd: Brzeg/Wrocław
Wysłany: 15-03-2013, 08:00   

to odpowiedź w formie pytania:) Bo może chodziło Ci bardziej o markę?
_________________
Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.