Leci olej spod osłonki gniazda na świece. |
Autor |
Wiadomość |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 02-03-2013, 20:15 Leci olej spod osłonki gniazda na świece.
|
|
|
Hej
Dzisiaj przy dolewaniu płynu do spryskiwaczy dojrzałem zaolejony cały tył pokrywy zaworów. Pierwsza myśl uszczelka pokrywy, ale po wnikliwszym oglądzie wychodzi na to, że olej leci spod osłonki gniazda na świece (ta na przewodzie WN). Misiek póki co pali i jeździ bez zmian, więc nic nie ruszałem. Pytanie tylko skąd ten olej w tym miejscu... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-03-2013, 22:26
|
|
|
Hornet napisał/a: | Pytanie tylko skąd ten olej w tym miejscu... | Z uszczelniaczy gniazd świec. Do wymiany. |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 02-03-2013, 23:04
|
|
|
Hugo napisał/a: | Z uszczelniaczy gniazd świec. Do wymiany. |
Dużo z tym zachodu ? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-03-2013, 13:16
|
|
|
Praktycznie sama przyjemność. Musisz tylko zdjąć pokrywę zaworów i już masz te oringi na wierzchu. Zdejmujesz stare reką, wkladasz nowe, przykrecasz pokrywę i wio |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 03-03-2013, 20:32
|
|
|
Sam się tego nie podejmę, ale skoro to przyjemność to koszty będą niskie
Te oringi to jakieś standardowe czy dedykowane ? Bo np na stronie IC nie mogę ich znaleźć?
Przy okazji dopytam: można z czymś takim jeździć ? Do tej pory nic się nie stało, a do mechanika trzeba jakoś dojechać... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-03-2013, 17:14
|
|
|
Hornet napisał/a: | Sam się tego nie podejmę | Wstyd! Hornet napisał/a: | Te oringi to jakieś standardowe czy dedykowane ? | Pasują zamiennie z innych silników, ale jakich to nie wiem. Hornet napisał/a: | Przy okazji dopytam: można z czymś takim jeździć ? | Za chwilę dojdzie do przebić na przewodach WN i auto zacznie szarpać, kichać, a w ostateczności nie odpali. Po co robić sobie dodatkowe koszty? |
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 290 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 10-03-2013, 20:21
|
|
|
Komplet marki REINZ uszczelka klawiatury+uszczelki pod świece koszt około 60zł.
Sprawa do końca nie jest taka prosta, trzeba dokręcić pokrywę odpowiednim momentem(3-3,5Nm wg manuala).
U mnie jakiś pseudo-mechanik dokręcił na chama, pomiażdżył uszczelkę i powyginał pokrywę. |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 10-03-2013, 20:58
|
|
|
Nie wiem jakiej marki (zapomniałem), ale już zamówiłem w motoryzacyjnym,jutro odbiór i umawianko z magikami Akurat o tych "moich" jestem spokojny, jeszcze nie zdarzyło się żeby miśka skrzywdzili
BTW: Czy po takiej przypadłości trzeba wymienić świece ? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 13-03-2013, 16:20
|
|
|
Hornet napisał/a: | BTW: Czy po takiej przypadłości trzeba wymienić świece ? | Absolutnie nie, tylko odtłuścić część ceramiczną. |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 15-03-2013, 18:14
|
|
|
Tak jak mówił Hugo (dzięki wielkie), padła uszczelka gniazda świecy.Wszystkie były już tak twarde, że nie przypominały gumy i puszczały 2 sztuki. Zamontowałem uszczelki firmy VICTOR REINZ 15-52726-01 (komplet), koszt 74 zł.
Świece też wymieniłem, bo już długo pracowały. Nie wiem tylko czy kupiłem dobre - NGK BKR6E-11, ale był też napis V-LINE No 14. W drodze powrotnej od mechanika misiek dziwnie wchodził na obroty, tak jakby z opóźnieniem. Nie wiem czy to wina świec, czy znowu coś nowego... Jutro może będzie okazja do testów, jak pogoda znormalnieje |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 16-03-2013, 19:06
|
|
|
Hornet napisał/a: | Nie wiem tylko czy kupiłem dobre - NGK BKR6E-11, ale był też napis V-LINE No 14 | Będą OK. |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 16-03-2013, 20:26
|
|
|
Rzeczywiście, wszystko gra. Dzisiaj misiek spisywał się bez zarzutów |
|
|
|
 |
|