obroty silnika na biegu jałowym |
Autor |
Wiadomość |
fantazjusz
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 2013 1,6 benzyna
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2013 Posty: 1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-03-2013, 14:20 obroty silnika na biegu jałowym
|
|
|
Witam wszystkich. Chciałbym zapytać, jakie macie obroty na luzie? Zarówno przy zimnym, jak i ciepłym silniku? Mam wrażenie, że są podejrzanie wysokie. Na przykład teraz, gdy chwyci lekki mróz, na zimnym silniku oscylują w granicy 1000-1100, jak się trochę ogrzeje, to na światłach 700-800 (też chyba sporo!). |
|
|
|
 |
sh
Forumowicz
Auto: ----
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2011 Posty: 55 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-03-2013, 15:11
|
|
|
Powiedzialbym ze standardowo. U mnie na zimnym jest rowniez 1-1.1k, a na cieplym 600-700
Na poczatku po kupnie mailem akcje serwisowo, bo obroty na zimym byly 1.3-1.5k, wtedy mozna mowic o tym ze cos jest nie tak |
|
|
|
 |
DJ Fazi
Mitsumaniak Fan bulwarówek

Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 439 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22-03-2013, 20:18
|
|
|
ASX tak samo jak Outlander ma elektryczne grzałki do podgrzewania powietrza nawiewanego do kabiny gdy silnik się jeszcze nie rozgrzał. Zwiększone obroty kompensują prąd pobierany z alternatora na to podgrzewanie. Gdy silnik się rozgrzeje to wtedy grzałki się wyłączają i po zatrzymaniu się obroty spadną.
Pozdrawiam
P.S: Więcej na ten temat w dziale Outlandera |
_________________ glonojad rulezz |
|
|
|
 |
Krzych1
Mitsumaniak
Auto: ASX 1,8 HP 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Lut 2011 Posty: 83 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-05-2013, 11:35
|
|
|
Witam.
Zauważyłem coś takiego: silnik rozgrzany, postój na światłach,sprzęgło nie wciśnięte, obroty około 600 i na 5 s. obroty skaczą do około 900 po czym spadają do 600.DPF wypalony kilkadziesiąt km. wcześniej.
Zauważyliście coś takiego? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 07-05-2013, 12:03
|
|
|
klimatyzacja włączona czy wyłączona? |
|
|
|
 |
Krzych1
Mitsumaniak
Auto: ASX 1,8 HP 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Lut 2011 Posty: 83 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-05-2013, 12:15
|
|
|
Klimatyzacja włączona. Czyżby to efekt załączenia sprężarki klimy? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 07-05-2013, 12:24
|
|
|
Zapewne. |
|
|
|
 |
wlodeks
Mitsumaniak
Auto: ASX 1,8 150KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Paź 2010 Posty: 136 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 07-05-2013, 13:33
|
|
|
Raczej nie ma to związku z klimatyzacją i jest związane z "patentami ekologiczno-ekonomicznymi". Gdy silnik osiąga właściwą temperaturę pracy to niezależnie czy jest to zima czy lato, gdy znajduje się "na luzie" i nie jest wciśnięte sprzęgło obroty spadają do około 600. Wystarczy wcisnąć sprzęgło i obroty skaczą do 800-900, ponowne puszczenie sprzęgła i po chwili zejście obrotów do 600. Oczywiście opisana sytuacja ma miejsce wtedy gdy nic nie dociąża dodatkowo i nadmiernie silnika (latem klima w pierwszych minutach po uruchomieniu silnika i gdy w kabinie jest 60 stopni , czy też zimą przy włączonym ogrzewaniu foteli, ogrzewaniu szyby etc.). Oczywiście to co piszę dotyczy diesla 1,8 jak to wygląda "w benzynie" nie wypowiadam się |
|
|
|
 |
Lucas123w
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 977 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 07-05-2013, 14:33
|
|
|
Klima włącza i wyłącza się co jakiś czas nie działa non-stop i dlatego te wahania obrotów. Sprawdzić można to bardzo prosto, wrzucić luz wyjść z auta i posłuchać tykania sprężarki klimy.
Był nawet kiedyś taki temat o klimatyzacji w nowych autach. |
_________________  |
|
|
|
 |
wlodeks
Mitsumaniak
Auto: ASX 1,8 150KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Paź 2010 Posty: 136 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 07-05-2013, 14:45
|
|
|
Proponuję zrobić prosty test. Po nagrzaniu silnika wyłącz klimę i zobaczysz, że obroty zmieniają się tak jak napisałem powyżej, wtedy nie będzie juz dyskusji, że to klimatyzacja. |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 08-05-2013, 00:02
|
|
|
Jeśli to ten sam typ klimy co w lancerze, to obstawiam klimę. Nawet nie trzeba wysiadać z auta wystarczy ją wyłączyć przyciskiem. Czy przy okazji skoków obrotów, dochodzą do Ciebie jakieś inne dźwięki (cyknięcie i zbliżone do dźwięku pracy wentylatora wirowanie) z okolicy schowka przed pasażerem? No i czy jest to cykliczne np. ok 5-10s podwyższone obroty i spadek na niższe obroty na ok 15-30s? |
|
|
|
 |
Krzych1
Mitsumaniak
Auto: ASX 1,8 HP 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Lut 2011 Posty: 83 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-05-2013, 07:50
|
|
|
Po obserwacji podwyższania obrotów dochodzę do wniosku, że przyczyną jest włączanie sprężarki klimy a równolegle głosniejsza praca wentylatora.
Trik napisał/a: | No i czy jest to cykliczne np. ok 5-10s podwyższone obroty i spadek na niższe obroty na ok 15-30s? |
Wyższe obroty trwają około 5-7 s. natomiast praca na niższych obrotach trwa dłużej niż 15-30 s. ale to już pewnie zależy od temperatury zewnętrznej i nastawionej temperatury w aucie. |
|
|
|
 |
|