 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:15 |
[I 2.0] Mitsubishi Outlander I vs. Honda HR-V |
Autor |
Wiadomość |
killKeny
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2013 Posty: 41 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-03-2013, 14:07 [I 2.0] Mitsubishi Outlander I vs. Honda HR-V
|
|
|
Witam.
Nie chciałem zadawać pytania jak w temacie na forum Mitsu czy Hondy, gdyż spodziewam się stronniczych wypowiedzi, ale każda podpowiedź jest pożądana. Jako, że w/w auta mają pseudo 4x4 chciałbym poradzić się Was, co do zakupu.
Nie jestem specem od aut i nigdy nie miałem auta z napędem więcej niż na jedną oś. Jednak te kilka razy do roku (głównie zima i związane z tym wyjazdy na narty) przydałby się pojazd o większym prześwicie aniżeli zwykłe kombi, napęd na 4 koła traktuję bardziej, jako dodatkowy element bezpieczeństwa.
I tu zaczyna się mój kłopot, bo zaproponowano mi dwa auta, mianowicie:
1. Honda HR-V, 1.6 benzyna, 124 KM, przebieg 132000 km, rok prod. 2004,
2. Mitsubishi Outlander, 2.0 benzyna, 136 KM, przebieg 112000 km, rok prod. 2004.
Oba auta są w tej samej cenie, nawet w identycznym kolorze. Nie upieram się przy konkretnym modelu, natomiast kopię po internecie od tygodnia i im więcej informacji mam tym trudniej mi się zdecydować.
Jedyne czego jestem pewien po lekturze internetowej, to to, iż Honda będzie bardziej ekonomiczna zarówno jeżeli chodzi o tankowanie, jak i naprawy. Nie mam odpowiedzi na pytania m. in. o:
1. Jakie są zabezpieczenia antykorozyjne (ocynk)? Które z aut ma większą tendencję na poddawanie się rdzy?
2. Jak odporne jest zawieszenie na "zmęczenie materiału" i nie chodzi tu o jazdę offroadową, raczej jaką trwałość względem czasu mają elementy zawieszenia?
3. Czy elektronika zastosowana w w/w autach jest problematyczna (oświetlenie, szyby, itp.)?
4. Czy są jakieś typowe powtarzające się problemy z silnikami (zwiększone zapotrzebowanie na olej, uszczelka głowicy, itp)?
Interesują mnie wszystkie Wasze cenne wskazówki, uwagi, opinie, materiały jeżeli zechcecie się podzielić.
Pomożecie w wyborze, podpowiecie? Bo już siwy jestem.
Z góry dziękuję za pomoc i zrozumienie. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 14-03-2013, 15:05
|
|
|
Czy outlander czy honda nie pomogę, wydaje mi się że oba samochody mają tyle samo plusów i minusów.
1. O1 ma ocynk, IMHO całkiem niezły, moje auto było bite i malowane w wielu miejscach, rdza się pojawia tu i ówdzie, ale nie widzę żeby zżerała ten samochód
2. Zawieszenie ciężko ocenić, ja u siebie wydałem stosunkowo dużo, a inny ze starszymi rocznikami jeszcze nic nie ruszali. Na pewno tylne zawieszenie jest kosztowne, poczytaj na forum, było o tym.
3. Elektronika u mnie się nie psuła zbytnio. Z pamięci to tylko sonda lambda, sterownik wentylatorów i żaróweczki do podświetleń.
4. Z silnikiem raczej nie ma problemów, szybciej to ze skrzynią lub przekładnią lub zużyciem sprzęgła.
Przeczytaj posty w dziale tego modelu dowiesz się wielu innych rzeczy.
A który wybrać to nie wiem, w tej chwili wolałbym dołożyć i kupić coś nowszego, zdecydowanie nie nowego outlandera, może jakąś Kia Sportage rocznik 2007. |
|
|
|
 |
killKeny
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2013 Posty: 41 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-03-2013, 15:24
|
|
|
No właśnie tak cały czas, czytam. Niestety dużo więcej informacji jest w internecie na temat Outlandera. O HR-Vce tylko nieliczne wzmianki. Trudno jakieś wnioski wyciągnąć na tej podstawie. W przypadku Outlandera ludzie opisują konkretne problemy, a w przypadku HR-Vki piszą tylko fajna/niefajna i koniec. |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 14-03-2013, 16:39
|
|
|
Nie wiem jak jest w tym konkretnym egzemplarzu, którym się interesujesz, bo wolnossące 2.0 wychodziły też z napędem na przód... no i co do napędu, wydaje mi się, że HR-V ma dołączany elektronicznie napęd tylnej osi, Outlander natomiast ma napęd stały (o ile dobrze wyczytałem na forum)
IMHO HR-V to fajne auto, ale sprawia wrażenie mniejszego od Outka, no i brak jej wersji z mocniejszym silnikiem
Outlander z wolnossącym silnikiem 2.0 raczej dynamiką grzeszył nie będzie, a i spalanie nie będzie dużo mniejsze od 2.0T
U mnie w elektronice wymieniłem kilka żarówek, i zespół przełączników otwierania szyb w drzwiach kierowcy, poza tym wszystko śmiga
Mam auto bezwypadkowe i gdyby nie odpryski od kamieni to nie byłoby najmniejszych śladów korozji
Pozostałe punkty jak pisał elektryk,
Polecam też zapoznać się z lekturą na portalach motoryzacyjnych typu autocentrum.pl albo autoświat |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
killKeny
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2013 Posty: 41 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-03-2013, 16:46
|
|
|
Pięknie dziękuję. I czekam na więcej... |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 14-03-2013, 17:05
|
|
|
killKeny napisał/a: | Jako, że w/w auta mają pseudo 4x4 | Oj.... zaraz użytkownicy Outlandera I się obrażą na Ciebie.
Outek I ma stały napęd na obie osie i na pewno bije na głowę Hondę. Silnik 2.0 jest też przyjazny dla gazu gdybyś szukał oszczędności, minusem jest mały bagażnik ale w HR-V pewnie jest jeszcze mniejszy
Bez zastanawiania brałbym Outlandera. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
killKeny
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2013 Posty: 41 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-03-2013, 16:29
|
|
|
OK. Kupiłem Outlandera... |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 21-03-2013, 21:38
|
|
|
No i super! Obyś był zadowolony i by auto było bezawaryjne |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
|
|