 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.9DI-D] Hamulce carisma di-d |
Autor |
Wiadomość |
misiek84
Nowy Forumowicz
Auto: carisma di-d 102km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 3 Skąd: kielce
|
Wysłany: 21-03-2013, 13:29 [Cari 1.9DI-D] Hamulce carisma di-d
|
|
|
Witam.
Mam pewien problem z hamulcami w swoim aucie. Bardzo podobny do opisanego http://forum.mitsumaniaki...d74]tutaj[/URL] w temacie przem_79.
Czyli za pierwszym razem hamulce są dobre, ale za każdym kolejnym naciśnieciu pedału, staje się on twardszy i słabiej hamuje. Wystarczy odczekać 2s i znowu hamulce działają.
Ponadto wydaje mi się, że kiedyś były troche mocniejsze aniżeli teraz.
Różnice co do tematu w powyższym linku to inny silnik i układ podciśnienia jak się domyślam. Auto posiada ABS ostatnio na lodzie działał juz po stwierdzeniu problemów z hamulcami. Tarcze i klocki na obu osiach są dobre. Serwo działa, bynajmniej wedle testu zawartego tutaj napisanego przez robertdg.
Zauważyłem też, że auto jest jakby słabsze (chyba niewiele ale jednak), dlatego też podejżewam, że winny jest tu układ podciśnienia, bo ten steruje też turbosprężarką jeśli się nie mylę (sprężarka chyba bez zmiennej geometrii - wersja 102 KM). Nie wiem czy to bedzie potrzebne ale opisze: ok rok temu pękła mi rura gumowa prowadząca od sprężarki do aluminiowej rury okrążającej silnik i dalej do intercoolera (100 PLN używka, ponoć lubią pękać). Jednak na pękniętej rurze byłem zmuszony wracać do domu ponad 300 km (wtedy jeszcze nie wiedziałem co się stało). Chwilami świeciła się kontrolka silnika ale jak jechałem spokojnie to gasła. Po wymianie rury i przejechaniu ok 50 km wszystko wróciło wtedy do normy (nie wiem dlaczego musiałem przejechać jakiś dystans po wymianie rury). Jednakże podczas usterki tej rury nie było problemów z hamulcami. Wspominam o tym ponieważ wydaje mnie się że, oba układy są połączone poprzez układ podciśnienia.
Nie pokazują mi się żadne kontrolki na desce (w czasie uruchamiania świeci co powinno a później wszystkie gasną).
Płyn hamulcowy jak wyczytałem z tego forum muszę wymienić w najbliższej przyszłości.
Czy problemem może być nieszczelność w układzie podciśnienia? Jeśli tak to jak to sprawdzić 'samemu' przy tym silniku. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 21-03-2013, 20:00
|
|
|
Sprawdź układ podciśnień na nieszczelność, jednakże sprawdź tez wydajnośc pompy Vacum |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|
|