Przesunięty przez: lukasz12 12-02-2011, 01:46 |
Wariujący centralny zamek |
Autor |
Wiadomość |
pc [Usunięty]
|
Wysłany: 19-09-2006, 19:24 Wariujący centralny zamek
|
|
|
Witam!
Od 2 dni zauważyłem bardzo niepokojące zachowanie centralnego zamka.
Po zamknięciu i próbe otwarcia zamyka się (zapadają się zamki) samoczynnie. CZasem mam problem z wejściem lub wyjściem z auta...
niezależnie od tego czy otwierm auto z pilota (alarm) czy z zamka zachowanie jest podobne...
Chwile tańczy góra duł master i zamyka wszystkie zamki. Otwoeram i po sekundzie zamykają się ponownie...
Przy tym na panelu świeci się zielona kontrolka Security...
Ostatnio montowałem alarm i radio. Działało wszystko dobrze przez ponad tydzień.
Co to może być? Uszkodzony master od centralnego? Słaby akumulator? |
|
|
|
 |
old [Usunięty]
|
Wysłany: 27-09-2006, 13:09
|
|
|
ewentualnie masa jest gdzieś nie dokręcona lub zaśniedziała |
|
|
|
 |
Chi-Man [Usunięty]
|
Wysłany: 27-09-2006, 13:26
|
|
|
Możliwości jest sporo: może to być kończący się master jak również słaby akumulator. Ciekawe jest natomiast iż świeci się dioda Security, jak rozumiem wcześniej się nie świeciła?
Spróbuj jeżeli centralka alarmowa daje taką możliwość wydłużenia impulsu zamka centralnego może przynajmiej do czasu znalezienia winowajcy, rozwiąże to problem sterowania pilotem. Nie mogę sobie przypomnieć czy w tej plątaninie przewodów pod deską nie ma przypadkiem przekaźnika od centralnego zamka...zajrzę i dam znać. Jeśli jest sprawa wyjasniona
pozdrawiam. |
|
|
|
 |
stani78
Mitsumaniak
Auto: Galant E33A 2.0 GLSi 92r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Sie 2006 Posty: 132 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 27-09-2006, 16:51 wariujący centraly
|
|
|
Witam. Miałem taką sytuację w galancie winy był żle podłączony alarm.Pojechał bym do warsztatu sprawdzić. |
|
|
|
 |
pc [Usunięty]
|
Wysłany: 27-09-2006, 18:56
|
|
|
I co się działo? same śię zamykały zamki? Bo u mnie tak jest. Albo poszarpią moment i nie zamkną drzwi, albo ryglują. Ale nie zawsze. Bywa że kilka dni jest ok.
w warsztacie byłem, ale nic mi nie poradzili, bo przy nich się to nie działo. Więc puścili mnie na dalsze testowanie i obserwowanie. Też myślałęm czy to nie przypadkiem nie słaby akumulator.
Jak najprościej sprawdzić jego sprawność? |
|
|
|
 |
pit_314 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-10-2006, 08:52
|
|
|
ja stawiał bym na mastera, jeśli przed alarmem było ok. Rozumiem, że master jest oryginał? U mnie też coś świruje, ale tylko od czasu do czasu sobie lekko "pyknie" przy zamykaniu drzwi kierowcy. Jest jeszcze jeden temat - może przewody się kończą, te idące w gumowym przepuście w drzwiach? |
|
|
|
 |
pc [Usunięty]
|
Wysłany: 03-10-2006, 09:45
|
|
|
No własnie... i to jest szukanie igły w stodu siana.
Zamki potrafią się zaryglować po trzaśnięciu lub lekkim ruszeniu zamkiem po stronie kierowcy, jak i czasem od strony pasażera.
Generalnie zdaża się to raz na 10, ale jest taki efekt.
Muszę zawsze pamiętać o wyjęciu kluczyków ze stacyjki, bo mogą mi się zamknąć dżwiczki i już tylko szybke będę musiał łupać
Ciężko to ędzie zdjagnozować.
Chyba tylko autoryzowany serwis podpinając pod komputer będzie w stanie namierzyć usterkę... |
|
|
|
 |
przyczlapus [Usunięty]
|
Wysłany: 03-10-2006, 10:11
|
|
|
ja tak mam jak jest wilgotno...czyli problem z izolacją ,może u CIebie podobny problem?? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-10-2006, 10:55
|
|
|
PC - rozbierz drzwi: zdejmij boczki - może wisi tam jakiś kabel, który zwiera do masy i powoduje zamykanie. W Colcie mam CZ domontowany i obsługuje on 4 drzwi. Kiedyś coś robiłem przy pedale sprzęgła i majtnąłem wiszącym kablem, a tu zaczęły się drzwi zamykać/otwierać. Przez przypadek zwarłem go do masy i wysterowałem centralkę - może masz podobnie. |
|
|
|
 |
pc [Usunięty]
|
Wysłany: 03-10-2006, 11:13
|
|
|
Tak zrobię, dzięki za radę!
[ Dodano: 07-10-2006, 18:40 ]
No i już wszystko się wyjaśniło.
Winny był uszkodzony switsch w drzwiach pasażera (drógi master). Wystarczyło włożyć do tego zamka kluczyk i pomachać nim w prawo-lewo nie przekręcając kluczyka, aby zamki się zamknęły.
Tak namierzyłem dziada.
Odłączyłem go po prostu i teraz mam jeden master, nie dwa. Ale skończyły się problemy z "samochodem pułapką". |
|
|
|
 |
12andi
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi sigma
Kraj/Country: Austria
Dołączył: 19 Lut 2010 Posty: 29 Skąd: zbaszynek
|
Wysłany: 26-03-2013, 15:59
|
|
|
Witam,czytajac posty niedoczytalem nic,co rozwiazywalo by moj maly problem,lub podobnie,zdarzayl sie komukolwiek taki przypadek,wiazacy sie z warjujacym zamkiem cetralnym,nigdy nie posiadalem alarmu,ani pilota,mimo to zamykajac drzwi,zamki zamykaja i otwierasja sie samoczynnie,chcialbym dodac ze posiadam trzy miski,i w kazdym reakcja ta,powtarza sie,myslalem ze to slaba bateria,ale po kupnie nowej,wiem ze sie mylilem,czyzby to jakas choroba???za odp z gory dziekuje.Pozdrawiam |
_________________ 12andi |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3556 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 26-03-2013, 16:36
|
|
|
Mi pomogła wymiana siłownika centralnego zamka w drzwiach kierowcy. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
12andi
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi sigma
Kraj/Country: Austria
Dołączył: 19 Lut 2010 Posty: 29 Skąd: zbaszynek
|
Wysłany: 26-03-2013, 19:18
|
|
|
Czyli miales tez podobne efekty?jak mam rozumiec pewnie ten silownik nie jest rozbieralny,i nie nadaje sie do regeneracji,wiesz moze czy istnieja jakies zamienniki? |
_________________ 12andi |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3556 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 26-03-2013, 20:01
|
|
|
Niestety nie jest rozbieralny. Montowany był również w niektórych modelach Space Runner numer OEM MB6655573.
 |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
syski
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi sigma 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2012 Posty: 20 Skąd: Wojnicz
|
Wysłany: 02-04-2013, 21:03
|
|
|
tak dorzucę swojej, może nie koniecznie fachowej ,czy zgodnie ze sztuką naprawie,ale może trochę z doświadczenia nabytego w czasach kiedy o wszystko było trudno,ale do rzeczy, rozetnij nożem i z pomocą śrubokręta płaskiego właśnie ten siłownik, który wojtas przedstawił wyżej (toto czarne), w miarę możliwości tak abyś mógł go potem złożyc z powrotem.Po oddzieleniu obudów będziesz miał przekładnię satelitarną .Mała zębatka biega po dużej i zauważ że z prawej strony (pozycja jak na fotce wyżej)na krańcu masz gumowy odbojnik usuń go, ten z lewej pozostaw,złóż razem zakręć gdzie trzeba i powinno "banglać "
Wyjaśniając pokrótce jest to, można powiedzieć wydłużenie sygnału mechaniczne. |
|
|
|
 |
|