[EA5A/W 2.5] Rozrząd > check engine > cykanie |
Autor |
Wiadomość |
Sedinix
Mitsumaniak
Auto: Galant 1999r SE 2.5 V6 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 63 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 08-03-2013, 17:27
|
|
|
Panowie jeszcze jeden proble z racji tego że sam nie mogę wymigać błędów posłałem do auta szwagra. Złączył on ponoć pin 1 i 4 w złączu OBD z FAQ i po przekręceniu kluczyka nic nie mrugało tylko się kontrolki świeciły. Mimo tego że miał już egzamin na prawo jazdy nie potrafił powiedzieć jakie to kontrolki ale "czajniczek" podejrzewam olej już dalej nie chciałem go wypytywać bo aż mi się słabo zrobiło. Czy dobrze opisałem procedurę migania błędów ?
filmik: http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24342 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-03-2013, 21:40
|
|
|
jak to auto po 2 lifcie (a w 2000 r był), to nie odczyta w ten sposób
no chyba, że pomylił styki i nie zwarł 1-4 tylko od drugiej strony |
|
|
|
 |
Sedinix
Mitsumaniak
Auto: Galant 1999r SE 2.5 V6 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 63 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 08-03-2013, 21:53
|
|
|
z VIN'u: JMBLREA5WXZ000445 Owczar wyczytał Luty 1999 w dowodzie mam jak Pamiętam 2000r ale to chyba data pierwszej rejestracji już nie wiem może muszę do mechanika na kompa ? |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 08-03-2013, 22:11
|
|
|
Produkcja 2 luty '99 - przedliftowe dwie sondy. |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24342 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-03-2013, 23:27
|
|
|
to niech szwagier dobrze obejrzy złącze, bo chyba zwarł nie te piny |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 09-03-2013, 00:11
|
|
|
Niech pamięta że złącze jest do góry nogami.... |
|
|
|
 |
pawlos
Mitsumaniak Boski wiatr

Auto: EAxW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 518 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 09-03-2013, 01:38
|
|
|
w opisie jest bład czujnik położenia wału jest pod kołem pasowym , a sport edition nie było po 2 lifcie na europe
problem masz w czujniku tdc 1 cylindra w aparacie zapłonowym-przelutuj te nózki tranzystora albo popsikaj jakims kontaktem |
_________________ reprezentant DREAM TEAM 2012
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 09-03-2013, 01:44
|
|
|
W FAQ są prawidłowe kody:  |
|
|
|
 |
pawlos
Mitsumaniak Boski wiatr

Auto: EAxW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 518 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 09-03-2013, 01:57
|
|
|
masz racje to błąd 23 top dead centre sensor - tdc -czujnik hala aparacie zapłonowym ,powoduje to wypadanie zapłonu i w kolejnosci bład 22 wywala
4 dni temu z tym walczyłem
czujnik wału mozna sprawdzic we wtyczce nad rozrządem ,żeby nie sciągac osłon i pk
procedura sprawdzenia czujnika hala w aparacie zapłonowym też jest gdzies w manualu (napieciem 1,5v)tylko nie pametam które piny |
_________________ reprezentant DREAM TEAM 2012
 |
|
|
|
 |
Sedinix
Mitsumaniak
Auto: Galant 1999r SE 2.5 V6 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 63 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 09-03-2013, 15:09
|
|
|
Dziękuję za wszystkie rady po powrocie do domu wymigam błędy rozbiore aparat i przelutuje te 3 nóżki. Mam nadzieję że dam radę bo mało przy aucie robie |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24342 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-03-2013, 23:05
|
|
|
Sedinix napisał/a: | i przelutuje te 3 nóżki. Mam nadzieję że dam radę | no proste to nie jest, bo dobrze mieć lepszą lutownicę (stację) i kwas - zwykłą się tylko glutów narobi |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 10-03-2013, 18:57
|
|
|
Nie musi być stacja. Ja lutuję wszystko zwykłą kolbówką z kwasem i nie ma problemu |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 11-03-2013, 10:56
|
|
|
Owczar napisał/a: | Nie musi być stacja. Ja lutuję wszystko zwykłą kolbówką z kwasem i nie ma problemu |
Kwas robi robote..:) Zabezpieczacie to pozniej jakoś po takim lutowaniu z kwasem? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 11-03-2013, 10:58
|
|
|
Jeśli cyna pokrywa całą powierzchnię to nie zabezpieczam niczym. |
|
|
|
 |
Sedinix
Mitsumaniak
Auto: Galant 1999r SE 2.5 V6 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 63 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 28-03-2013, 10:25
|
|
|
Ok jestem już w domu i chciałem wymrugać błędy niestety aku padło zaraz będę szukać prostownika. Ma ktoś tutorial jak dostac się do tego czujnika TDC widziałem aparat zapłonowy i dostęp utrudniają plastiki od dolotu powietrza. Panowie czy mogę prosić o pomoc w odkręceniu aparatu gdzie jakie śrubki itd? Wybaczcie ale troszkę więcej roboty niż w Hondzie civic którą miałem ostatnio a nie chcę przed świętami dołożyć sobie roboty.
Chyba znalazłem czujnik nie jest w aparacie ale pod nim tak ? Różni się on trochę od tego z tematu: KLIK
na czujniku znaczek mitsu i G4T07171 pod spodem 9206
Panowie który czujnik z allegro będzie pasował ? ten od GDi 2.4 wygląda identycznie ale ma inny symbol.
No to naskrobałem czujnik który rozebrałem to czujnik prędkości A/T wrrr (pewnie go roz...) nie widzę tam tego czujnika tdc :/ czy muszę odkręcić cały aparat tzn pozostały te 2 duże śruby po bokach chyba 12 ?
Ok update poskładałem wszystko samochód odpalił a checka nie ma (auto stało 3 tyg + ładowałem aku w domu) tykania nie ma do pierwszego postu dodałem prace silnika (zimny był) i miganie błędów do czujnika TDC się nie dostałem nie dałem rady odkręcić tych 2x12 czujnik który rozebrałem działa (licznik wskazuje prędkość.
Podczas rozkręcania kopułki zauważyłem że grafitu nie ma praktycznie i źle to wyglądało więc zamówiłem już kopułkę blue print + palec blue print chyba teraz kupię używany ten czujnik TDC bo mam dosyć tej walki a we wtorek znowu wyjeżdżam na 2 tygodnie więc jak będzie kopułka palec i czujnik ktoś postawi auto w warsztacie i niech się tym zajmie mechanik. Czy ktoś z tu obecnych mógł by podać linka do czujnika dla mojego gala (używki) ? znalazłem taki
Filmiki w 1 poście.LINK |
|
|
|
 |
|