Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8] Oobroty, szarpanie...
Autor Wiadomość
saszkowa 
Forumowicz


Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 26 Mar 2013
Posty: 74
Skąd: Legionowo
  Wysłany: 29-03-2013, 01:49   [Cari 1.8] Oobroty, szarpanie...

Witam.

Pewnie zaraz spotkam się z komentarzami, że poruszam po raz kolejny temat falujących obrotów, szarpania etc.

W każdym razie, prosiłabym o zrozumienie. ;)

W poniedziałek kupiłam Carismę 1,8 benzyna wersja GLS. Mam problem z obrotami i temat nie powstał po to abyście mi powiedzieli co mam zrobić - tylko raczej w której kolejności. Wiem, że jest możliwość przeczyszczenia przepływomierza, nauki poprawnych obrotów, wymiana krokowca też wchodzi w grę...
Ogólnie moja sprawa wygląda tak, Carisma raczej sprawuje się dobrze - ale jak już wspomniałam wcześniej - mam problem z obrotami. Mianowicie spadają one, czasami tak nisko że mam wrażenie że samochód za chwilę zgaśnie- wtedy przy gwałtownym dodaniu gazu zauważyłam, że tak jak by światła przygasają i trochę się rozjaśniają jak by na chwilę... Co gorsza jak chcę jechać jedną prędkością to samochód zaczyna szarpać- muszę dodawać gazu/ujmować lub zmieniać biegi by to szarpanie się uspokoiło .
Mechanik stawia na silniczek krokowy, i tu kieruję do Was pytanie - czy z tego dość chaotycznego opisu wg Was bardziej to wygląda na krokowca czy może przeczyszczenie wystarczy- albo ta cała nauka obrotów?

Kolejna kwestia podświetlenie obrotomierza. Czy jeśli cała lewa połowa tego okienka ;) nad kierownicą jest normalnie podświetlona, a prawa ciemna jak noc - to wystarczy wymienić jakąś żarówkę - czy to już całe liczniki są do wymiany?


Mam też problem ze spryskiwaczami. Płyn jest zalany, ale nie leci na szybę - nawet pompka nie wydaje żadnego odgłosu... Ma ktoś jakieś pomysły ? Myślałam, że może płyn był zalany letni i przymarzł gdzieś- ale wtedy raczej był by odgłos, że pompka chce pobrać płyn czy coś w tym stylu...


Aha i już ostatnie pytanie - dokąd maksymalnie może dojść wskazówka temperatury ? Ponieważ w poprzednich autach były napisane stopnie - i mniej więcej wiedziałam kiedy w razie czego działać. Tutaj mam tylko kropeczki i czerwone pole.

Wybaczcie, że zadaję Wam pewnie pytania dla Was już obcykane - ale z Mitsubishi mam pierwszy raz w życiu styczność i wolę wszystkiego dowiedzieć się wcześniej niż za późno ;)
Ostatnio zmieniony przez saszkowa 25-04-2013, 20:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mateelv 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-03-2013, 02:13   

W pierwszym temacie wiem tyle co Ty :wink:
Co do reszty:

Podświetlenie - Musisz ogarnąć żarówkę, zapewne się przepaliła. Na forum dostępny jest cały "tutorial" jak krok po kroku zmienić podświetlenie zegarów (chociażby tutaj: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70028 )

Spryskiwacze - jak pompka nie daje znaków życia to zapewne padła (może też jakimś cudem zaśniedziała na stykach?). Jakby było ją słychać to problem leżałby w samych dyszach, które potrafią zapchać się paprochami.

Wskazówka temperatury? Nigdy nie doszła mi dalej niż delikatnie ponad połowę na rozgrzanym silniku.
 
 
saszkowa 
Forumowicz


Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 26 Mar 2013
Posty: 74
Skąd: Legionowo
Wysłany: 29-03-2013, 02:22   

No właśnie mi dzisiaj też doszła delikatnie za połowę :P i trochę się przestraszyłam stąd też to pytanie odnośnie temperatury ;) W omedze np połowa to było 95 stopni ;) a tutaj na chwilę obecną nie mam pojęcia ;P a nie chciałabym w pierwszych dniach użytkowania tego samochodu zagotować go ;)

Dzięki ślicznie że podesłanie linku - muszę się bardziej wdrożyć w Wasze forum ;)

Niestety każde forum jest inne - i wiem, istnieje opcja szukaj ale jednak nie wszystko za pomocą 'szukajki' da się odnaleźć. No ale cieszy mnie fakt, że pierwsza odpowiedź w tym temacie to nie linczowanie za znajome każdemu pytanie ;)
_________________
25 marca 2013 - zaczęłam przygodę z Mitsubishi Carismą :)
 
 
daniel0011 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GLX + LPG 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 48
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 29-03-2013, 10:44   

Nagrzany silnik ma temperature 85 stopni - czyli wskazówka jest na środku.
Jezeli chodzi o obroty, to powiem Ci tyle, że nauka obrotów pomoże, na wolnych obrotach nie bedzie takiego małego skakania jakie wystepuje. Jak po nauce obrotów dalej bedzie tak samo, to wyczyść przepustnice. W sprawie szarpania Ci nie pomoge, bo poprostu nie wiem co poradzic.

A tu masz link do nauki obrotów.
 
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 29-03-2013, 17:25   

najlepiej posprawdzać czy są jakieś błędy...szarpanie może być problem z przepustnicą oraz pompą wysokiego ciśnienia.Warto też dowiedzieć się oczywistą żecz czy filtr paliwa był wymieniany.
_________________
carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 31-03-2013, 09:07   

radek8622 napisał/a:
szarpanie może być problem z przepustnicą oraz pompą wysokiego ciśnienia.Warto też dowiedzieć się oczywistą żecz czy filtr paliwa był wymieniany.


Jaką pompą wysokiego ciśnienia ? Przecież to zwykłe 1.8, nie GDI...

Jeśli chodzi o problemy z szarpaniem, to zacząłbym standardowo od elektryki - świece, cewki, przewody. Przepustnica i krokowiec oczywiście do sprawdzenia - znajdź w swojej okolicy jakiegoś konkretnego mechanika. Być może na forum regionalnym Ci pomogą ;)

saszkowa napisał/a:
Kolejna kwestia podświetlenie obrotomierza. Czy jeśli cała lewa połowa tego okienka ;) nad kierownicą jest normalnie podświetlona, a prawa ciemna jak noc - to wystarczy wymienić jakąś żarówkę - czy to już całe liczniki są do wymiany?


Żarówka do wymiany. Prosta sprawa, 5 minut i po krzyku ;)

saszkowa napisał/a:
Mam też problem ze spryskiwaczami. Płyn jest zalany, ale nie leci na szybę - nawet pompka nie wydaje żadnego odgłosu... Ma ktoś jakieś pomysły ? Myślałam, że może płyn był zalany letni i przymarzł gdzieś- ale wtedy raczej był by odgłos, że pompka chce pobrać płyn czy coś w tym stylu...


Sprawdź bezpieczniki i czy do przewodu dochodzi sygnał. Ale stawiam, że padła pompka - niestety w Carismach lubią padać pompki spryskiwaczy :(
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 31-03-2013, 09:38   

volve, Racja mój błąd zasugerowałem się 1.8
_________________
carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
 
tom1312 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.8 SOHC 16V GLS +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 194
Skąd: Komorów/Rzeszów
Wysłany: 31-03-2013, 09:43   

saszkowa co do obrotów to ja zrobiłbym to w następującej kolejności:
-czyszczenie przepustnicy + silniczka krokowego + wymiana świeczek ( jeśli nie wiesz kiedy były wymieniane)
- nauka obrotów
Jeśli to nie przyniesie efektów w dalszej kolejności przewody, cewki.
Sprawę podświetlenia Koledzy opisali :wink:
Temat spryskiwacza- obstawiam pompkę do wymiany.
Temperatura u mnie zatrzymuje się na przedostatniej kresce przed środkiem :)

Powodzenia w usuwaniu niedogodności i bezawaryjności życzę :wink:
_________________
"Mitsu" i wszystko jasne :)
01388/KMM
 
 
saszkowa 
Forumowicz


Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 26 Mar 2013
Posty: 74
Skąd: Legionowo
Wysłany: 25-04-2013, 20:47   

Auto ma mechanika właściwie mojego chłopaka , ale zawsze wole dać mu jakąś radę, jednak teraz szykuję motor na sezon i na cari nie ma czasu.
Dziękuje serdecznie za rady i obiecuję , że auto będzie godnie prezentować forum :)

[ Dodano: 25-04-2013, 20:46 ]
Pozwolę sobie odświeżyć swój temat.

Czyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego nie przyniosły żadnego efektu. Dodatkowo kupiłam specyfik który dodaje się do benzyny i podobno czyści wtryski - niestety również brak efektu poprawy. Dlatego teraz chyba czas na wymianę świeczek.

No i tu mam pytanie. Czy podana niżej informacje pasują do mojej carismy ? 1,8 GLS.



Firma NGK - V Line.

Sprzedawca mówi że raczej pasuje. Jednak wolę się upewnić niż kupić niewłaściwe.

Właśnie, czy tego typu objawy jak spadające obroty (ładowanie było sprawdzane jest podobno dobre (14? chyba..), dławienie się tak jak by. Przy delikatnym dodawaniu gazu silnik szarpie, jednak jak gaz jest wciśnięty dość mocno to samochód sprawuje się bardzo dobrze - może to pompa paliwa jest coś uszkodzona ? Nie wiem, szukam rozwiązania bo to trochę denerwujące jest, że nie można stałą prędkością jechać... Nie wszędzie można ciągle wciskać gaz...
_________________
25 marca 2013 - zaczęłam przygodę z Mitsubishi Carismą :)
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-04-2013, 21:11   

NGK BKR6E-11
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
saszkowa 
Forumowicz


Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 26 Mar 2013
Posty: 74
Skąd: Legionowo
Wysłany: 25-04-2013, 21:23   

Dzięki wielkie. Teraz już wszystko wiem ;) jutro idzie zamówienie na świece i przewody. Ciekawe czy to wystarczy, czy to jednak nie to... Pomysły się już po woli kończą, a to szarpanie jest naprawdę uciążliwe :/
_________________
25 marca 2013 - zaczęłam przygodę z Mitsubishi Carismą :)
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 25-04-2013, 23:58   

Mi przygasają światła od kiedy pamiętam...denerwuję to strasznie,ale tłumacze to tym że seryjnie Carismy miały bardzo niskie wolne obroty ,przez co alternator przy tych obrotach może nie domagać...W Cari ładowaniem chyba steruję ECU i w Evoscanie widać skoki ładowania, nawet na luzie...Porównuję to do do swojego 2 autka (matiz) w którym ładowanie cały czas stoi bykiem 14,4V i nie ważne co włączę zawsze ładowanie trzyma 14,4-13,9V-pod obciążeniem a w Cari często spada nawet do 12,60V! U siebie zauważyłem że gdy dojeżdżam do skrzyżowania obroty spadają na ok 650, i gdy zatrzymam się już to po paru sekundach gdy poprawi się ładowanie obroty podskakują już do 850 i tak stoją, wygląda to tak jakby silniczek krokowy miał za małe napięcie żeby szybko podbić obroty...Ale to tylko moja teoria:)
_________________
- Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 
 
 
saszkowa 
Forumowicz


Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 26 Mar 2013
Posty: 74
Skąd: Legionowo
Wysłany: 26-04-2013, 00:26   

U mnie obroty falują od okolic 300-400 do 850-900 także przeskoki są spore...
Światła oczywiście też przygasają, jednak naprawdę najgorsze co jest to fakt że nie da się jechać jedną prędkością. Wtedy tak jak by się dusiła - już myślałam, że może pompa paliwa coś jest uszkodzona i raz daje tego paliwa więcej a raz mniej (jak delikatnie tylko naciskam pedał gazu to szarpie). Nawet na biegu jałowym jak delikatnie dodasz gazu to światełka przygasają a obroty spadają... Nie wiem, może w poniedziałek/wtorek świeczki i przewody będą wymienione - zobaczymy czy to pomoże... Dalej już nie mam pomysłów...
_________________
25 marca 2013 - zaczęłam przygodę z Mitsubishi Carismą :)
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 26-04-2013, 08:59   

a na pewno nie masz GDI ?przyczyn może być wiele, TPS,przepustnica,świece,przewody,pompa paliwa,czujniki wału itp ale może najlepiej zacząć od najprostszych tzn. wyczyścić przepustnice,wyczyścić cały kolektor dolotowy, razem z EGR (roboty na kilka godzin),przewody zapłonowe (jeśli to nie GDI ) i zalać dobrym paliwem np.Shell V-power cały bak. A jakiś kod błędu się zapisał?
_________________
- Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-04-2013, 10:34   

mateusz8230 napisał/a:
zalać dobrym paliwem np.Shell V-power cały bak
ale to syf a nie dobre paliwo
u mnie auto muliło
do GDI najlepsza bezsiarkowa 95 ze Statoil
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.