 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EA5A/W 2.5] Galant 2.5 r.97 problem z silnikiem- zgasł podc |
Autor |
Wiadomość |
byq69
Nowy Forumowicz
Auto: galant 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2013 Posty: 2 Skąd: sdl
|
Wysłany: 02-04-2013, 21:34 [EA5A/W 2.5] Galant 2.5 r.97 problem z silnikiem- zgasł podc
|
|
|
Witam wszystkich mitsumaniaków.
Tydzień temu okazyjnie kupiłem galanta 2.5 V6 z 97r. z sekwencją w automacie z przebiegiem 300k. Jestem bardzo zadowolony z auta sprawuje się świetnie. Aż do dziś.
Znajomy poprosił mnie o sholowanie jego auta 15 km bo skrzynia biegów rozsypała mu się w fordzie. Z lekkim zawahaniem postanowiłem mu pomóc(w końcu silnik 163KM nie powinien mieć problemów, z drugiej strony automat z takim przebiegiem...). Po dojechaniu na miejsce z autem na lince zauważyłem, dziwne rytmiczne cykanie, którego wcześniej nie było jakby na którymś pasku(nie znam się zbytnio na mechanice,odgłos dochodzi gdzieś z okolic silnika).
OK myślę sobie ważne że nic się nie stało jeździ przyspiesza jest cacy pójdę w tygodniu do mechanika pewnie jakaś drobnostka.
Ruszyłem w trasę 25 km wszystko ok - był to bardzo spokojny odcinek bez rwania przyspieszeń, następnie wjechałem na autostradę, a że lubię wyścigi to but w podłogę wziuum przyspieszenie 7 tysięcy obrotów i... obroty spadają, po czym zgasł... palą się kontrolki akumulatora i oleju oraz miga kontrolka obok trybu N- neutral. Wrzuciłem N jak prosił awaryjki zjazd na bok macha w góre. Już się bałem, że zabrakło oleju ale jest tyle samo co przedwczoraj.
Odpaliłem go i teraz już spokojnie 130 tempomat tak pokonałem 30km. Potem zjazd z autostrady i postanowiłem go sprawdzić czy sytuacja się powtórzy. Automat zaczął dziwnie zmieniać biegi,inaczej niż dotychczas(wcześniej nie było problemów redukcja, reakcja na pedał gazu niemalże wzorowa). Tymczasem im mocniej gaz tym wciskałem tym bardziej z opóźnieniem łapał lub w ogóle nie reagował na depnięcie w pedał.
Zajechałem skrzynie czy motor? Prowadzić go do mechanika czy już raczej przygotować na złom? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 02-04-2013, 22:22
|
|
|
Sprawdzałeś olej w skrzyni? Wymrugaj błędy skrzyni bo prawdopodobnie z nią coś jest nie tak. |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 02-04-2013, 22:30
|
|
|
Olej ładny czerwony i nie śmierdzi spalenizną? Konwerter nie wyje (szumi)? |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
byq69
Nowy Forumowicz
Auto: galant 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2013 Posty: 2 Skąd: sdl
|
Wysłany: 02-04-2013, 23:17
|
|
|
Przed chwilą ruszyłem po mieście i.. ku mojej uciesze wszystko wróciło do normy. Tak czy siak w tygodniu zostawię go u znajomego mechanika i jak już dowiem się co było to napisze. Pytanie do posiadaczy Galantów w tej wersji - czy to normalne, że przy zmianie biegów jest lekkie szarpnięcie? O ile przy płynnym dodawaniu gazu jest prawie nie odczuwalne to przy kicku już można poczuć mocniejsze szarpnięcie przy redukcji. Znajomy przejechał się moim Galantem i stwierdził, że to wina oleju w skrzyni i warto wziąć pod uwagę jego wymianę.
Jeszcze pytanie dodatkowe skoro już powstał temat a nie mogę znaleźć odp w sieci. Czy kick down ma różne poziomy redukcji? Zaobserwowałem, że czasami redukuje do 4000obrotów i ciągnie do 6000obrotów, a nieraz redukuje do 5000 i ciśnie do 7000. Od czego to zależy? |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 02-04-2013, 23:22
|
|
|
Cytat: | Znajomy przejechał się moim Galantem i stwierdził, że to wina oleju w skrzyni i warto wziąć pod uwagę jego wymianę. |
I tutaj bym sie skupił na problemie , im cieplejszy olej to problem bedzie sie nasilał |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-04-2013, 23:24
|
|
|
Może skrzynia potrzebuje resetu ECU AT gdyż ciągnąc inne auto mozliwe, że załapała jakieś informacje o większym obciązeniu i do tego się przuczyła. Można ściągnąc kleme z aku, przyuczyć obroty http://forum.mitsumaniaki...p=607690#607690 pojeździć trochę i sprawdzić jak jest |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24299 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-04-2013, 07:36
|
|
|
olej obowiązkowo do wymiany
na forum jest opisane, jak to zrobić dynamicznie - czyli z wymianą całego oleju a nie tylko 4 litrów z skrzyni |
|
|
|
 |
|
|