Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C62A 1.5] Problem z ECU
Autor Wiadomość
karol2409
[Usunięty]

  Wysłany: 29-01-2007, 23:14   [C62A 1.5] Problem z ECU

Witam.Mam problem z ECU w moim lancerku.Wszystko było ok. dopuki mechaniory nie przeczyścili mi wtyków do ECU wd-40.Po tej operacji ECU wysypało się.Pożyczyłem drugi od szwagra ale to już nie to obroty skaczą, a rano nie chce palić na PB.Kilkakrotnie próbowałem podmieniać ten stary ale nawet nie rusza ani na LPG ani na PB.Wczoraj zmieniłem kondensatorki na nowe i go przelutowałem, mój stary dobry ECU ożył.Wszystko było ok. check gasł (na pożyczonym ECU świeci cały czas) i mój lancerek pracował super ale tylko pół godz. potem nagle zgasł i zamarł na dobre.Pomóżcie już nie wiem co może być.
Ostatnio zmieniony przez akbi 16-06-2007, 20:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 30-01-2007, 07:03   

Możesz podwesłać do mnie oba ECU - mam jak je sprawdzić i ew. naprawić :)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
burst
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2007, 23:51   

A jak po tym nagłym zejściu zachowuje się kontrolka CE ? Zapala się normalnie i gaśnie, świeci się stale czy może wcale się nie zapala ?
 
 
wisnia_84
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2007, 23:57   

Witam Szanownych użytkowników forum
Niechce mnozyć postów dlatego podepne się pod ten. Zaangazowałem się w reanimacje Lancerka 1.5 (8v) z 90 roku. W chwili obecnej jego stan jest taki, że ma zdemontowany ECU, ponieważ właściciel twierdzi że jest on uszkodzony. Po jego rozkręceniu stwierdziłem, że mial on mniej lub bardziej porfesjonalnie wymieniany jeden kondensatork. Z tego co ustaliłem robił to jeszcze poprzedni własciciel. Dlatego tez mam pytanie czy mozna jakoś sprawdzić ECU jak jest nie podpięty do instalacji w samochodzie?? Np jakimś miernikiem przez konkretne styki, bo zaczynam się zastanawiac czy to jest faktycznie wina sterownika czy moze czegoś innego.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 31-01-2007, 07:37   

Można sprawdzić, ale do tego potrzeba trochę więcej niź miernika + bateryjki ja używam:
- PeCet
- oscyloskop
- własnej produkcji symulator czujników (potencjometry do czujników napięciowych, komputer jednoukładowy do częstotliwościowych + knock sensora + czujnik położenia wału)

Jesteś z wawki, więc podjedż do mnie, ja w 3 minuty powiem czy ECU jest sprawne czy nie....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
karolw78
[Usunięty]

Wysłany: 31-01-2007, 18:31   szkoda

Bartek dlaczego nie mieszkasz gdzieś bliżej mojego miejsca zamieszkania, ja sprawdzałem swoje ECU, choć trudno nazwać to sprawdzaniem bo jedyne co zrobiłem to wymontowałem, przelutowałem kondziorki, ale CE mi nie świeci, a mam również problemy z zapalaniem. Gdybyś mieszkał bliżej to podrzuciłbym ci swoje ECU i zacieśnił krąg poszukiwan. Do stolicy mam ok 250 km.
Jeżeli chodzi o śmierć lancerka to miałem podobnie, zaholowałem do warsztatu i diagnoza- rozregulowane zawory, może sprawdź ciśnienie w cylindrze. Ale tak było u mnie (w ECU nikt nie grzebał wcześniej), to tylko sugestia.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 31-01-2007, 18:53   

karolw78 napisał/a:
Do stolicy mam ok 250 km.


Ale poczta, kurierzy i konduktorzy działają.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
karolw78
[Usunięty]

Wysłany: 31-01-2007, 19:04   wielkie dzieki

Wielkie dzieki Bartek wiedziałem że można liczyć na "forumowiczów" MM. Jak tylko nie będę potrzebował miśka \w znaczeniu-może stać w garażu\ to znajdę drogę jaką mógłbym Ci podesłac swoje ECU, wczesniej jednak skontaktuje się z Tobą aby ustalić szczegóły. Chwała Ci :!:
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 31-01-2007, 19:11   

Jak chcesz, mogę podesłać Ci sprawne ECU, jak okaże się, że to ECU winne - odeślesz mi swoje i będę walczyć - daj tylko namiary na PM'a
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
karolw78
[Usunięty]

Wysłany: 31-01-2007, 19:15   

przepraszam może to śmieszne ale co to PM (post maile)?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24318
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-01-2007, 19:46   

karolw78 napisał/a:
przepraszam może to śmieszne ale co to PM (post maile)?

private message = wiadomosc prywatna = PW pod postem Bartka
 
 
karol2409
[Usunięty]

Wysłany: 31-01-2007, 20:23   

Dzięki jak będe wybierał się do Warszawy to się skontaktuje z tobą.

[ Dodano: 31-01-2007, 20:33 ]
burst napisał/a:
A jak po tym nagłym zejściu zachowuje się kontrolka CE ? Zapala się normalnie i gaśnie, świeci się stale czy może wcale się nie zapala ?

Kontrolka CE po włączeniu zapłonu nie gaśnie.Dziś wymieniłem w ECU wszystkie D1415 i B1018 ale bez rezultatu.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 31-01-2007, 21:11   

To na 94% ECU, na 4,999999% ślimak w silniczku uchylającym przepustnicę, 1% czujnik temperatury silnika..... Jeżeli nie gaśnie CE, to wybłyskaj błąd - stawiam na 15 ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
karol2409
[Usunięty]

Wysłany: 31-01-2007, 21:23   

Czy mógłbyś mi poradzić co wg ciebie mogło się wysypać w ECU? z góry dzięki.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 31-01-2007, 22:25   

Od pierdółki typu opornik generujący napięcie referencyjne dla przetworników do samych przetworników (niestety zaszytych w procesorze)...... Wylew z kondensatora to poważny szok dla całego ECU - powoduje przedostawanie się impulsów wyższego napięcia niż 5V do zasilania logiki
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.