Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] wiatrak od chłodnicy
Autor Wiadomość
shortybmx
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2007, 16:46   [CA4A 1.6] wiatrak od chłodnicy

sprawa wyglada tak:
jechałem na stacje pkp, wjechałem w głęboką kałuze taką ze sniegiem lodem i wodą ... potem na parking
zostawiłem auto i pojechałem pociagiem do pracy ...
wracam odpalam auto ... jade do domu wjezdzam na podwórko .. parkuje ... cos nie słysze wiatraka (zawsze było słychac, bo silnik sie juz rozgrzewał)
otwieram maske a tam jakis kawałek lodu jakos tak sie umiejscowił ze blokował wiatrak ...

no i teraz wiatrak nie działa :(
bezpieczniki sprawdzałem wszystkie ok, co mogło paśc? spalił sie wiatrak czy moze jakis czujnik ? jak to sprawdzic co sie popsuło ...

z gory dzieki za pomoc
Ostatnio zmieniony przez karolgt 19-10-2007, 01:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 30-01-2007, 22:05   

Żeby sprawdzić, co padło, odłącz wtyczkę z czujnika temperatury (tego dla wentylatora) i zewrzyj oba "gniazda" na wtyczce. Jak wentylator się nie włączy, to on jest padnięty...
Zakładając oczywiście, że czujnik od wentylatora jest 2-pinowy.
Ale nie wiem, czy to jest dobra metoda...

Można też innaczej:
http://www.mitsubishi-gra...ght=ch%B3odnicy
Z tym, że nie musisz go wykręcać. Wystarczy, jak rozgrzejesz płyn w chłodnicy.
 
 
 
shortybmx
[Usunięty]

Wysłany: 31-01-2007, 19:58   

jest tak ze teraz jest zimno i jak jezdze temp nie rosnie ponad połowe skali ... ale chciałem sprawdzic i po 15 minutach na rozgrzanym silniku na postoju sie nie włącza ... wiec wtdy chyba płyn w chłodnicy był juz gorący ...

wnioski dwa:
albo poadł czujnik (ten co wchodzi na wysokosci korka od chłodnicy do silnika)
albo padł silniczek w wiatraku ...

z tym czujnikiem ciezko mi sprawdzic bo ta wtyczka od niego jest jakos u mnie zabezpieczona przed wodą jakąś czerwoną mazią uszczelniającą ...
troche sie obawiam czy to zdejmowa i rozbierac ...
ktos wie jakie bedą skutki jak to rozbiore? i czy mozliwe ze ten czujnik padł ?

załączam zdjecie gdzie ten czujnik jest i czy to o ten chodzi ?
czy to te kabelki trzeba połączyć zeby sprawdzic ten wentylator? (są dwa kabelki)

 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 31-01-2007, 21:10   

shortybmx napisał/a:
po 15 minutach na rozgrzanym silniku na postoju sie nie włącza

No w końcu mamy zimę, więc silnik trochę dłużej się nagrzewa. Po tych 15 minutach w jakim położeniu jest wskazówka od temperatury?
shortybmx napisał/a:
bo ta wtyczka od niego jest jakos u mnie zabezpieczona przed wodą jakąś czerwoną mazią uszczelniającą

A to dziwne. Ja też kiedyś myślałem, że u mnie ten czujnik jest wręcz "wtopiony" w chłodnice. Też mam taką czerwoną, zaschniętą maź. Ale jak przyjrzałem się lepiej,i to tylko czujnik jest w tej mazi. Wtyczkę można swobodnie zdjąć, aczkolwiek też mam zabezpieczenie przed wodą w postaci takiej gumy nakładanej na tą wtyczkę. Przyjrzyj się dobrze. Może też masz coś takiego.
shortybmx napisał/a:
troche sie obawiam czy to zdejmowa i rozbierac ...

Co Ty chcesz tu rozbierać? Po prostu ściągnij wtyczkę, ewentualnie zdrap tą maź (jeżeli się okaże, że jednak była ona na wtyczce) i wtedy ściągnij wtyczkę. Żadnego rozbierania.

PS. To na zdjęciu to nie jest czujnik tempteratury od wiatraka. Ten, którego szukamy, znajduje się na samym dole chłodnicy, jest w nią wkręcony.
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 31-01-2007, 21:18   

kamilek napisał/a:
To na zdjęciu to nie jest czujnik tempteratury od wiatraka. Ten, którego szukamy, znajduje się na samym dole chłodnicy, jest w nią wkręcony.


To może być czujnik do wentylatora. W lancerze z tego rocznika w chłodnicy nie było żadnego czujnika. W nowym zamienniku za to była dziura na czujnik i trzeba było kombinować korek
 
 
shortybmx
[Usunięty]

Wysłany: 31-01-2007, 21:28   

ej bo teraz juz zgłupiałem ...

to w koncu to jest ten czujnik czy nie?
mi sie wydaje ze tak bo z niego wychodzą dwa kabelki i idą do wtyczki do której podłączony jest wiatrak ... całosc wkręcona jest w silnik .. widac na zdjeciu ...

co do tych 15 min zle mnie zrozumiałes ... ju zna rozgrzanym silniku po jezdzeniu powiedzmy 20-30 km jak przyjezdzam to stawiam auto n apodwórku, nie wyłączam .. chodzi jeszce przez 15 min i nic wiatrak ani drgnie ...
wskazówka tem jest na połowie skali i nie rosnie wyzej... tez nie wiem czemu bo chyba powinien sie grzac ??
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 31-01-2007, 21:59   

shortybmx napisał/a:
ej bo teraz juz zgłupiałem ...

to w koncu to jest ten czujnik czy nie?


Jak w chłodnicy nie ma innego, a przewody z tego na zdjęciu idą do wiatraka to tak - to jest czujnik wiatraka.
W zimie trudno zagrzać auto do włączenia wiatraka - jak wskazówka się dalej nie ruszyła to możliwe że jeszcze za mała temp.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 31-01-2007, 23:53   

shortybmx napisał/a:
to w koncu to jest ten czujnik czy nie?

Ciekawe, że u mnie w tym miejscu jest wkręcona śruba imbusowa :shock: (nie ma żadnego czujnika). Dziwne.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-02-2007, 09:00   

Generalnie sa 2 wersje - gdzies na dole chlodnicy czujnik bimetaliczny (dochodza do niego 2 kabelki), ktory poprzez przekaznik zalacza wiatrak. Oraz wersja druga - bez czunika, wiatrak jest zalaczany przez ECU na podstawie odczytu temp. z czujnika temp. silnika.
 
 
shortybmx
[Usunięty]

Wysłany: 02-02-2007, 16:17   

wiec sprawa wyglada tak ze u mnie nie ma zadnego czujnika na dole chłodnicy... :?

to co zaznaczyłem na zdjeciu to jest u mnie czujnik włączenia wiatraka ... po zwarciu tych przewodów wzałącza sie wiatrak wiec wnioskuje ze to ten własnei czujnik jest do wymiany

a teraz pytanie .. czy ktos z posiadaczy CA0 tez ma w tym miejscu czujnik? czy to tylko moj jest jakis dziwny ?

według service book powinien byc na dole :(
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 04-02-2007, 14:38   

shortybmx, u mnie tez nie ma czujnika na dole w chlodnicy. Pod koniec roku wymienialech chlodnice oryginalna bo ze starosci juz pogubila troche radiatora i sie pocila w 1 miejscu. A ze nie lubie zaskoczen w trasie to od Japaneeze zalatwilem nowa.

W starej chlodnicy na dole nie mam otworu-jest tylko wytloczenie. W nowej byl-bo sa 2 wersj-tak sie dowiedzialem od sprzedawcy z czujnikiem i bez. A wiec jak tam wkrecilem korek i wsio gra :D

A wiec u ciebie tez tak jest i nie masz sie czym martwic :wink:
 
 
shortybmx
[Usunięty]

Wysłany: 04-02-2007, 18:27   

no wiec u mnie to co na foto jest zaznaczone to jest czujnik od wiatraka .. na 100%
sprawdziłem bo jak wyjąłem kabelek i zwarłem te dwa przewody to wiatrak sie włączał !!!

z tego co szukałem po róznych sklepach to znalazłem taki czujnik własnie wkręcany z odpowiednim wejsciem ceny rózne 60-110zl w zaleznosci od sklepu ..

ale okazało sie ze czujnik jest dobry :mrgreen:
przysłoniłem troche chłodnice tekturką tak ok 3/4 powierzchni zasłoniłem tak dla sprawdzenia .. i temp silnika nie skakała wyzej niz polowa skali, wiatrak sie normalnie załaczał :) wiec problem rozwiązany ...
tylko dziwi mnie ze u wszystkich jest ten czujnik na dole a u mnie na górze
a według tego co podają inni te dwie wersje to jest albo z czujnikiem na dole albo w ogole bez czujnika ( cyt. krzyrzak )

tak czy inaczej teraz jak jezdze z przysłonietą chłodnica to i obroty ładnie sie zachowują i nie wariują a temp pracy silnika w zasadzie sie nie zmienia
wczesniej jak jechałem jakis dłuzszy odcinek ok 100km przy predkosci ok 100km/h temp otoczenia ok -5'C temp silnika spadała nawet do 1/3 skali przy np dojechaniu do skrzyzowania i zatrzymaniu auta przez jakis czas obroty były na poziomie 2 tys RPM, potemn powoli spadały tak jakby silnik był nie rozgrzany

teraz temp silnika cały czas w zasadzie jest na pol skali i obroty przy zatrzymaniu max 1200rpm i pozniej spadają do 800 wiec chyba tak jak powino byc

wnioskuje ze albo mam rozwalony termostat albo poprostu chłodnica dobrze chłodzi przy niskiej temp
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-02-2007, 21:01   

masz zepsuty termostat - wymien, bo to latwe i tanie, a zobaczysz jak komfortowo jest miec cieplo zima w aucie :)
 
 
shortybmx
[Usunięty]

Wysłany: 04-02-2007, 23:24   

mam jeszcze takie pytanie..
za co odpowiada termostat?

bo teraz jak wstawiłem tą tekturke to w aucie jest ciepło ..., wczesniej w trasie jak temp silnika spadala powietrze z nadmuchu lecialo zimniejsze ...

czy termostat ma za zadanie podtrzymywac stałą temp silnika?

i na jaki wymienic ? bo z tego co sie orientuje to są 82'C i chyba 88'C ...
który załozyc?
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 05-02-2007, 00:14   

shortybmx napisał/a:
wczesniej w trasie jak temp silnika spadala powietrze z nadmuchu lecialo zimniejsze ...

To jest właśnie objaw zepsucia się termostatu.
shortybmx napisał/a:
czy termostat ma za zadanie podtrzymywac stałą temp silnika?

Tak, takie właśnie ma zadanie.
Raczej kup ten na 88 stopni.
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.