Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
tylna oś, inne wymiary lewej i prawej strony?
Autor Wiadomość
micekm 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 29
Skąd: Brzeg
Wysłany: 08-04-2013, 23:14   tylna oś, inne wymiary lewej i prawej strony?

Witam.
Panie i Panowie jak to jest możliwe, że mierząc miarką odległość od ramy do opony na tylnej osi mam różnicę ok 2 cm między lewą a prawą stroną...?

Lewa strona ( kierowcy) od ramy do zewnętrznej części opony a dokładnie do krawędzi bieżnika zewnętrznego mam 34,5 cm , a z prawej strony mam ok 32 - 32,5 cm
Zawsze zastanawiałem się co tam jest nie tak i dziś zmierzyłem to i zastanawiam się skąd taka różnica?

Może ktoś mi powiedzieć o co chodzi?
_________________
Mitsubishi Pajero Long 1990 r
2,5 TD L0149
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 09-04-2013, 09:05   

Możliwości jest sporo. Może jedna z felg ma inne ET, może most masz przesunięty, może półoś wysuniętą, może krzywą ramę, może most zgięty, może koło źle przykręcone.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
warlock76 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero I '91 V6 3.0 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 9
Skąd: Lidzbark Warminski
Wysłany: 09-04-2013, 12:27   

No i po co mierzyłeś? teraz będziesz sie martwił :mrgreen:
 
 
 
micekm 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 29
Skąd: Brzeg
  Wysłany: 12-04-2013, 15:34   

No wlaśnie zmierzyłem :) teraz mam klina...
Tak poważnie to to widać dlatego zmierzyłem
Felgi takie same, tylko to jedno kolo jest wsunięte. Może mi ktoś powiedzieć jaki jest wymiar od ramy do tej metalowej osłony hamulca? Musiałbym porównać to z innym miśkiem. Czy cały most mogę przesunąć jakoś? Będę wdzięczny za odpowiedz :)

[ Dodano: 12-04-2013, 17:54 ]
Heilsberg napisał/a:
Możliwości jest sporo. Może jedna z felg ma inne ET, może most masz przesunięty, może półoś wysuniętą, może krzywą ramę, może most zgięty, może koło źle przykręcone.

Powiedz mi w takim razie jak to jest możliwe że most nie jest w osi auta? Jest możliwość żę jest przesunięty w jedną stronę o 2 cm?
Jak to sprawdzić najłatwiej?

[ Dodano: 16-04-2013, 21:45 ]
Panie i Panowie..
Dzis zobaczyłem że róznica jest mniejsza o 1,5 cm. Czy oznacza to że most przesuwa się względem auta.
Czy to możliwe?
Mogę tak jeździć? czy szukać kanału ?
_________________
Mitsubishi Pajero Long 1990 r
2,5 TD L0149
 
 
kdf 
Forumowicz


Auto: Pajero I '89 2.5TDI automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 31
Skąd: Jarocin
Wysłany: 28-04-2013, 08:59   

Jeździć możesz ale to tak jak z grzybami-wszystkie są jadalne, tyle że niektóre tylko raz.
 
 
gregter 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.4 benzyna 2010
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 58
Skąd: Melbourne
Wysłany: 28-04-2013, 12:27   

Uwazam ze powinienes zrobic weel alignment (po polsku to bedzie chyba ustawienie zbieznosci kol) ,robia to laserowo i tam napewno ci powiedza dokladnie jaka jest roznica.
Widzialem kiedys jak moj kolega ktory robil blacharke i samochody powypadkowe ustawial do wlasciwych pozycji uszkodzone samochody. Wrzucal auto na specjalna rame ustawial specjalne czujniki wokolo , do kazdego samochodu mial fabryczna ksiazke parametrow i w ten sposob wiedzial jak prostowc auta , lub jego elementy. Jesli udasz sie do kogos takiego to robiac to co ci napisalem napewno okresli gdzie masz odkrztalcenia w gabaryrach samochodu lub jego elementow.Dla bezpieczenstwa warto zaplacic za cos takiego i wiedziec co jest grane.
 
 
michoł 
Forumowicz


Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 179
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 29-04-2013, 09:00   

a nie jest czasem tak, że jeśli sprężyny są już tak padnięte ( ale bardzo, bardzo ) to drążek panharda wysuwa oś właśnie w lewo ?? nie znam, się ale z konstrukcji mojego sporta tak by wynikało, a w pajero I też jest chyba tak samo.
 
 
micekm 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 29
Skąd: Brzeg
Wysłany: 29-04-2013, 12:42   

witam problem jest taki że koła czasamisą równo czasami występuje taka różnica o jakiej pisalem. Mozliwe zeby tylny most mial miejsce na to żeby pod obciążeniem przesuwać się minimalnie w lewo lub w prawo czy powinien być sztywny? chodzi o przesuwanie się na boki.
_________________
Mitsubishi Pajero Long 1990 r
2,5 TD L0149
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 29-04-2013, 13:15   

To weź w końcu sprawdź pod autem a nie odpowiedzi szukasz w necie. Podnieś go do góry i zobaczysz czy most się może przesuwać. Pewnie, że może jak ma luzy w zawieszeniu. Sprawdziłeś cokolwiek z tego co było pisane?
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
micekm 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 29
Skąd: Brzeg
Wysłany: 29-04-2013, 14:30   

Pewnie że sprawdzałem.. dlaczego od razu z zębami? Przecież gdybym znalazł przyczynę, to nie pisałbym ponownie.. Chyba po to szuka się odpowiedzi w necie jeżeli wszystkie "własne" pomysły się skończyły? Jeżeli się myle to mnie popraw..
Nie widać nic z pod auta. wszystko ciasno siedzi... Wygląda na to że przy mocniejszym zakręcie np w prawo wał ok 1 cm wędruje w lewo i odwrotnie. Ale nie zawsze. Tak też sprawdzałem i nie ma reguły. Sam nie wiem o co chodzi dlatego szukam tutaj..
W drugim poście napisałeś że może być most przesunięty.

W takim razie kolego Heilsberg powiedz mi jak to możliwe aby most się przesuną skoro taką sugerujesz przyczynę? Dodam tylko że to wersja bez resorów z tyłu.
Wiesz? To napisz, nie wiesz to nie komentuj...
_________________
Mitsubishi Pajero Long 1990 r
2,5 TD L0149
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 29-04-2013, 15:04   

Jest to możliwe gdy mocowania wahaczy do ramy i mostu do wahaczy mają duże luzy. Dlatego napisałem czy to sprawdzałeś. Ja się ciebie nie czepiam tylko skoro zadajesz pytanie to podawaj jakieś dane: sprawdziłem to to i to, jest tak i tak czy sprawdzać to i to czy nie. Nawet nie wiemy czy masz prostą lub wg ciebie prostą ramę bo nic o tym nie piszesz.

Chodzi o to by w miarę możliwości dać sobie pomóc. Nie wiem czy zauważyłeś ale kilka razy ludziom pomogłem więc nie siedzę tu po to by się czepiać.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
micekm 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 29
Skąd: Brzeg
Wysłany: 29-04-2013, 15:28   

Z całym szacunkiem kolego nie mam nic do Ciebie , ale nie mam kanału, nie mam podnośnika. Jedyne co mam to garaż 80 m2 i najazdy. To co mogę sprawdzić, sprawdziłem ale nie mam pomysłu jak sprawdzić ramę. Wydaje się że jest ok.
Co do tyłu
Z tego co widzę pod autem to most trzyma się na sprężynach, amortyzatorach i na tych 2 dużych wspornikach które sa przykręcone na środku zakończone gomowymi połączeniami.
Wygląda na to że wał może sie przesuwać nieznacznie w obydwie strony bo nigdzie nie trzyma się sztywno ramy po za wspornikami ( wahaczami)
Wystarczy że wachacze będą miały luzy i mogą delikatnie puszczać na boki całośc.
Dobrze myślę czy się myle?
_________________
Mitsubishi Pajero Long 1990 r
2,5 TD L0149
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 29-04-2013, 15:35   

No właśnie dobrze myślisz. Ale nie sprawdzisz tego bez podniesienia auta bo kiedy auto stoi to wszystko jest ściśnięte i dociśnięte i tych luzów nie widać.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
PawełK 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I 2.5 Diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2018
Posty: 1
Skąd: Tenczynek
Wysłany: 21-07-2018, 00:25   

Witam,

Czy udało rozwiązać się tą zagadkę?

W moim pajero I 1990r. (Zawieszenie z tyłu na sprężynach) mam identyczny problem, mianowicie lewe koło (str kierowcy) jest bardziej wysunięte na zewnątrz niż prawe.
Różnica wynosi ok 2cm mierząc od opony do ramy.

Luzów na zawieszeniu brak, rama prosta, felgi o tym samym et.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.