Przesunięty przez: robot 10-02-2007, 22:52 |
[CA1A 1.3] Spalanie misia, coś nie tak :/ |
Autor |
Wiadomość |
apsik85 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-01-2007, 11:56 [CA1A 1.3] Spalanie misia, coś nie tak :/
|
|
|
Witam
Autko colt CA0 1.3 GLi
Ostatnio wyciołem katalizator (był bardzo zniszczony i masakrycznie pierdział więc musiałem to zrobić) Od tamtego czasu colt pali około 11 litrów na 100. wypieła mi się wtyczka od sondy, zapaliła się lampa CheckEngine, po wtyknięciu lampka zgasła ale spalanie nadal jest masakryczne!!! Niby powiino być na odwrót, wycinam katalizator - spalanie mniejsze. Nie mam zielonego pojęcia co się stało. Help |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 18-10-2007, 00:55, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
kaeres [Usunięty]
|
Wysłany: 30-01-2007, 12:26
|
|
|
Niestety sonda i komputer dozuje mieszanke odpowiednio do calego dolotu i wylotu.
Wycinajac katalizator zmieniles parametry wydechu. |
|
|
|
 |
pawcio777 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-01-2007, 13:00
|
|
|
moja propozycja jest taka zebys zresetowal komputer jak to sie robi bylo wielokrotnie na forum, jezeli sonda jest sprawna to powinno pomoc ( o ile oczywoscie nie uszkodziles sondy przy wycinaniu katalizatora) |
|
|
|
 |
slo_mo [Usunięty]
|
Wysłany: 30-01-2007, 13:06
|
|
|
A nie prościej po prostu kupić nowego kata? |
|
|
|
 |
mugen [Usunięty]
|
Wysłany: 30-01-2007, 13:35
|
|
|
slo_mo napisał/a: | A nie prościej po prostu kupić nowego kata? |
a jaki zwiazek ma katalizator ze spalaniem? |
|
|
|
 |
tommi [Usunięty]
|
Wysłany: 30-01-2007, 13:46
|
|
|
nie wiem jak w CAO ale w CJO są np. 2 sondy jedna za druga przed katalizatorem a wiec brak kata to zmiana parametrów jakie odczyta druga sonda. |
|
|
|
 |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-01-2007, 14:04
|
|
|
w CAO 1.3 jest jedna zaraz za łącznikiem elastycznym..
co do spalania nie koniecznie mniejsze..sprawdz sonde..
kiedys czytałem artykuł na temat wydechu przelotowego i strumienic--autor napisał ze nieumiejetne wstawienie strumienicy/wyciagniecie katalizatora moze spowodowac nawet uszkodzenie silnika na dłuższą mete,wzrost spalania poniewaz dochodzi do zawirowan spalin etc --ale to chyba dotyczy samochodów z sonda za katem.. |
|
|
|
 |
apsik85 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-01-2007, 14:07
|
|
|
Najpierw wycieli mi kata (robił to sprawdzony mechanik) następnego dnia jadąc po naszych pięknych ulicach gdzie leżały "skały" ze śniegu odpieła mi się wtyczka od sondy i zapalił się CE (najprawdopodobniej przy wycinaniu katalizatorka wtyczka się poluzowała, a przy wstrząsach się wypieła). Podłączyłem ją i po paru chwilach CE zniknęło. Spalanie miałem w granicach 7-8 litrów przy normalnej jeździe, a teraz przy jeździe emeryckiej jest około 11. Czasami nie jest tak że katalizator "blokuje" spaliny, a bez niego spaliny łatwiej się wydostają? Jeżeli sonda byłaby zła to czasami nie pokazywało by mi się CE tak jak to miało miejsce wtedy kiedy wtyczka się wypieła? Spróbuje zrestartować kompa (temat na forum już znalazłem) zobaczymy co potem. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 30-01-2007, 21:23
|
|
|
Jeśli masz dwie lambdy - jedną przed a druga za katem - to wycięcie kata powoduje że sygnały z nich są bardzo zbliżone do siebie co ECU interpretuje albo jako uwalenie kata albo uwalenie lambdy albo głupieje i pompuje zbyt wiele paliwa lub też przechodzi w jakiś tam tryb awaryjny itp. itd. po prawdzie co auto to trochę inne zachowanie kompa ale generalnie brak kata w takim układzie to problem. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
mugen [Usunięty]
|
Wysłany: 31-01-2007, 07:40
|
|
|
Panowie ale po co te wszystkie opisy ukladu z dwoma lambdami jak kolega ma jedna przed katem |
|
|
|
 |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 31-01-2007, 18:40
|
|
|
apsik85 napisał/a: | Jeżeli sonda byłaby zła to czasami nie pokazywało by mi się CE |
nie..dopiero przy odczycie błędów wywala..CE nie świeci (u mnie tak było).. |
|
|
|
 |
Kokos
Forumowicz

Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 175 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31-01-2007, 19:39
|
|
|
ja tez jezdze bez kata - po tym zabiegu spalanie nie zmieniło sie ani w dół ani w góre |
_________________ Michał Kraków |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 01-02-2007, 15:52
|
|
|
Kokos napisał/a: | ja tez jezdze bez kata - po tym zabiegu spalanie nie zmieniło sie ani w dół ani w góre |
to cos sie zmienilo TYlko dzwiek
A co zamiast katalizatora uzyles |
|
|
|
 |
Kokos
Forumowicz

Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 175 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-02-2007, 19:01
|
|
|
dzwiek bardziej metaliczny w zakresie obrotów 3-5 tys ogólnie glosniej
facet od tłumików wsadził w obudowe katalizatora strumienice
nie robilem tego specjalnie aby pozbyc sie katalizatora
wydech miał dziury w kilku miejscach (burczał ) katalizator po wyjeciu stanowił kilka białych brył i był do kitu
ta strumienica to raczej kwestia ciecia kosztów przy remoncie wydechu nie zmienia w sumie nic... |
_________________ Michał Kraków |
|
|
|
 |
drozek [Usunięty]
|
Wysłany: 04-02-2007, 09:47
|
|
|
Witajcie!
Dolacze sie do tematu gdyz mam podobny problem. Otoz dzis bylem na badaniu komputerowym samochodu, wszystko wyszlo ok - sondy sa w porzadku, obroty, silniczek krokowy itp itd. Oprocz jednej rzeczy...
Obie sondy podaja takie same wartosci, czyli albo mam wyciety katalizator albo nie dziala (samochod kupilem niedawno).
Spalanie mam wysokie bardzo: 11-12 litrow przy spokojnej jezdzie. Czy ten katalizator ostatecznie ma wplyw na to spalanie czy nie?
Dodam,ze znajomy ktory mi robil diagnozowowanie kazal mi zmienic styl jazdy mocno: nie dojezdzac na skrzyzowaniach na luzie bo wtedy odciecie wtrysku sie nie wlacza i dlatego tez pali wiecej. Poslucham go, bo pokazal mi na komputerze,ze tak dokladnie jest. Dodatkowo dzis zrobilem uczenie ECU od nowa. Zobaczymy co bedzie ze spalaniem.
Ten znajomy (pracuje w ASO Mitsu) twierdzi,ze to nie powinno miec zbyt duzego wplywu na spalanie.
Prosze o rade jak ostatecznie jest z tym katalizatorem bo informacje sa sprzeczne.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|