Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
4g63 sohc --> 4g63 dohc
Autor Wiadomość
dymek
[Usunięty]

Wysłany: 01-02-2007, 01:06   4g63 sohc --> 4g63 dohc

Witam, wpadłem na genialny (albo i nie) pomysł reanimacji mojego galanta... Generalnie padła mi skrzynia i od pewnego czasu auto stoi. próbowałem je posprzedawać na cześci, ale jest jeszcze kompletne, więc pomyślałem, że może by go tak wyremontowac. zresztą... do rzeczy:

padnieta skrzynia to nie problem, chcialbym mieć silnik dohc. obecnie niema żadnej przyzwoitej oferty cenowej i jakościowej silnika 4g63 dohc, moj obecny jest w calkiem niezlej kondycji, więc przeglądajac allegro wpadłem na pomysł dokupienia 'góry' od dohc tu, problem jest tylko w tym, że sam nie wiem co będzie potrzebne. Jeśli okazało by się to nieopłacalne, to wolałbym wymienić cały silnik, ale z drugiej strony kupowac coś w ciemno, a dokupić samą górę i przy okazji zrobić remoncik składając go chyba jest rozsądniejsze.

dodam, że w planie miałbym kolejne modyfikacje...

mam nadzieje, ze ktoś mi pomoże, z góry dzięki!

pozdrawiam, Jacek
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 01-02-2007, 01:13   

hmm :|

jak dla mnie to troche nie realne.

SOHC ma 8 zaworow, natomiast DOHC 16, dwa walki rozrzadu, ... jak dla mnie to bylaby rzezba siakas.

lepiej kupic uzywany 4g63 SOHC lub DOHC i przeswapowac na GTI . (juz kilka swapow z SOHC na DOHC sie udalo ,bo przeciez praktycznie to jest plug&play. bo galanciorki przeciez produkowali z 4g63 DOHC)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 01-02-2007, 07:29   

Między sohc a dohc różnic jest więcej niż podobieństw......łatwiej wymienić podobieństwa:

Takie same są:
- blok (też nie do końca, bo DOHC ma natrysk oleju na denka tłoków)
- wał
- miska olejowa
- wałki wyważające
- parę drobiazgów jeszcze się znajdzie....

O samym swapie pisałem nie raz ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
dymek
[Usunięty]

Wysłany: 01-02-2007, 11:27   

Rafal_Szczecin napisał/a:
lepiej kupic uzywany 4g63 SOHC lub DOHC i przeswapowac na GTI . (juz kilka swapow z SOHC na DOHC sie udalo ,bo przeciez praktycznie to jest plug&play. bo galanciorki przeciez produkowali z 4g63 DOHC)


wiem o tym, ale tak jak pisalem wyzej - nie znalazlem zadnej dobrej oferty, bo nawet jesli cena jest juz na realnym poziomie to są to silniki 'niesprawdzone'. myslalem ze skoro to 'ten sam' silnik tylko z 16 zaworami i dwoma wałkami to da sie to jakos przelozyc i poskladac do kupy. wtedy przynajmniej bym wiedział co mam, ale z tego co napisał Bartek, to takie coś udało by się mając drugi silnik dohc i poprostu zamieniając częsci, ale w takiej sytuacji można włożyć cały gotowy silnik dohc...


może macie jakiś namiar na silniczek w przystepnej cenie?
 
 
remkowsky
[Usunięty]

Wysłany: 01-02-2007, 12:20   

jakie 8 zaworów??? :? to skad w moim 4G63 SOHC wzielo sie ich 16...??.

[ Dodano: 01-02-2007, 12:21 ]
no chyba ze w E33 tak bylo....
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-02-2007, 16:12   

Modele E3x posiadały silniki 8-o zaworowe na jednym wałku, 16-tki tylko na dwóch wałkach.
Modele powyżej czyli od E5x posiadały już 16-tki na jednym wałku.
_________________

 
 
remkowsky
[Usunięty]

Wysłany: 01-02-2007, 17:04   

no to jestem spokojnieszy.... juz sie balem ze o czyms nie wiem :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.