Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprzęgło czy synchronizatory?
Autor Wiadomość
jules 
Forumowicz


Auto: Galant EA5A + LPG
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 39
Skąd: Wiesbaden
Wysłany: 04-03-2013, 15:17   

@Owczar powiem tak, dobrze obejrzałem sobie moja starą tarczę i nawet sam mechanior był w szoku, że tak zniszczona. Poza tym widziałem też mój stary olej...smoła dosłownie, nie dość że był gesty to do tego jeszcze dawno zużyty.
przed remontem miałem problem z przełączaniem biegów i redukcją, jak to wcześniej już z resztą pisałem, po remoncie problemy zniknęły, więc mów co chcesz ale ta wymiana rozwiązała mój problem.
_________________
satynowa Godzilla :P
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 04-03-2013, 15:24   

Ale ja nie twierdzę, że wymiana nie była konieczna jeśli sprzęgło było w złym stanie, ale uważam, że prędzej pomogła wymiana oleju niż sprzęgła.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 04-03-2013, 16:07   

Zużyte sprzegło to nie tylko tarcza.. mogł polec także docisk i wtedy ciezko wchodzą biegi.
jestem za tym ze dobry i świeży olej to podstawa..:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
jules 
Forumowicz


Auto: Galant EA5A + LPG
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 39
Skąd: Wiesbaden
Wysłany: 06-03-2013, 16:46   

Owczar napisał/a:
Ale ja nie twierdzę, że wymiana nie była konieczna jeśli sprzęgło było w złym stanie, ale uważam, że prędzej pomogła wymiana oleju niż sprzęgła.


też jestem tega zdania, szczególnie gdy zobaczyłem jaki był mój stary "olej" :D

najważniejsze, że jeździ się dobrze i teraz jazda to prawdziwa przyjemność, a nie obawa że skrzynia dostaje po tyłku ;)
_________________
satynowa Godzilla :P
 
 
 
predatorix 
Forumowicz


Auto: Galant 2.4 GDI Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 52
Skąd: sieć
Wysłany: 05-04-2013, 09:11   

Witam
Dużo czytałem postów na forum odnośnie sprzęgła,skrzyni i łożysk, no i od wczoraj GAL stoi u mojego mechaniora. Robione wszystko czyli sprzęgło, i wszystko co w skrzyni będzie się nadawało do wymiany będzie wymienione.... Mam nadzieje ,że już nie będę mieć problemów z wrzuceniem 2 i 3 :) :mrgreen:
_________________
Kuba
 
 
Arson88 
Forumowicz
Arson88

Auto: Mitsubishi Galant EA2A 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2011
Posty: 58
Skąd: Tuszyn
Wysłany: 13-04-2013, 11:57   

To i ja się dołączę do tematu. generalnie ze skrzynią problemów nie miałem do pewnego dnia gdzie mi sie bardzo spieszyło i byłem zmuszony szybciej jechać. A że droga kręta to i redukować. po parunasstu km zaczęły mi się problemy z wbiciem 3. no i tak: jak wbijam z 2 przy spokojnej jeździe to 3 wchodzi z lekkim oporem jednak przy wyższej prędkości dość głośno zdrzytnie. przy redukcji z 4 też zawsze zgrzytnie. jak np wbije już ta 3 i wejdzie ze zgrzytem i nie puszczając sprzęgła wbiję luz i znów 3 to wchodzi idealnie. to wina synchro czy przypaliłem sprzęgło i stąd te objawy? dodam że olej w skrzyni wymieniany był rok temu jednak mechanik nie jest w stanie mi powiedzieć jaki był dokładnie. i pyt 2 mam drugą skrzynię wyętą z tego auta z uszkodzonymi łożyskami. czy trudno byłoby mi samemu ją rozebrać na części i zregenerować?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 13-04-2013, 16:26   

Na forum jest tyle opisów ze zdjęciami, że powinieneś ogarnąć :)
 
 
Arson88 
Forumowicz
Arson88

Auto: Mitsubishi Galant EA2A 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2011
Posty: 58
Skąd: Tuszyn
Wysłany: 24-07-2013, 17:33   

Zna ktoś namiary na dobrego mechanika od skrzyń w łódzkim? wpadła kaska można się brać za robotę :mrgreen:
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 24-07-2013, 18:06   

42 215 44 02
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Mateusz25 
Forumowicz
Matthew

Auto: GALANT 2,0 GLS 1998 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 47
Skąd: Koszalin
  Wysłany: 06-11-2013, 16:53   Szarpania skrzyni podczas jazdy na 1,2,3 Galant 2,0 16V Kom.

Witam.
Podłączając się pod temat opisze wam szumne działanie mojej skrzyni, bo juz sam nie wiem co ja boli.
Przy zimnym silniku i jedzie wrzucając biegi 1 , 2 , 3 biegi wchodzą łatwo, prócz jak zawsze od roku 1-nki ( trójka troszkę skrzypi na zimnym silniku ). Gdy silnik rozgrzeje sie po paru kilometrach jadąc na 1,2 ,3 i puszczając gaz następuje szarpnięcie i kołysanie jakby przód,tył - bardzo delikatne. Następnie po ponownym naciśnięciu gazu bez naciskania sprzęgła np.
na 2,3 i 4 - ciągłej jeździe na dłuższym odcinku następuję ponownie szarpnięcie i to dosyć mocne ( komfort jazdy wówczas = dno ), nie wciskając gazu dynamicznie spokojnie i cały czas bez użycia sprzęgła na jednym z wyżej opisanych biegów.
Nie wiem co dokładnie może być przyczyną( łożyska wałka sprzęgła, sprzęgło, mechanizm różnicowy, przeguby - wątpię ) Wymieniłem już olej w skrzyni, dolałem uszczelniacza WINNS ,jednak szumy i szarpnięcia dalej się powtarzają.
Dodatkowo przy wciśniętym pedale sprzęgła jest cisza na biegu jałowym , po jego odpuszczeniu mniej więcej na 3/4 wysokości skoku pedała pojawia się jakby metaliczny szum( lekko metaliczny ). Mam już tak od półtora roku.
Zastanawiam się nad wymiana skrzyni lub regeneracją obecnej, co waszym zdaniem jest lepsze, pewniejsze.
Doradźcie coś proszę, bo sam już głupieję.
Chętnie ogarnąłbym to sam, ale jako warsztatowiec eksperymentator nie wiem czy podołam. :|

Pozdrawiam. :|
_________________
Mam nadzieję pokochać tę furę.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-11-2013, 21:48   

A poduszki silnika i skrzyni biegów sprawdzone?
 
 
Arson88 
Forumowicz
Arson88

Auto: Mitsubishi Galant EA2A 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2011
Posty: 58
Skąd: Tuszyn
Wysłany: 19-05-2014, 21:18   

Rok temu miałem regenerować skrzynię no ale zwolnili mnie z pracy i mi się trochę zeszło:d teraz już napewno to zrobię ale nie o tym chciałem zaczaić. Jako że nie mam nic do stracenia i zapasową skrzynię postanowiłem dla potomnych i dla własnej ciekawości sprawdzić działanie ceramizera do skrzyni. Jutro zaleję i będę zdawał relację co i jak. :wink: w ramach przypomnienia mam problem z synchro 3 biegu zgrzyta. 1 tylko wchodzi na postoju, wsteczny czasem wchodzi z oporem i slychac lozyska. Trzymajcie kciuki :mrgreen:

[ Dodano: 22-05-2014, 19:08 ]
80 km od zalania biegi wchodzą lekko. Jedynkę mogę włączyć w czasie toczenia się auta. Trójka juz nie zgrzyta. Przy redukcji z 4 przy 80km/h czuc jedynie lekki opor jeśli mogę to tak nazwać. Wsteczny chyba bez zmian wchodzi z lekkim oporem. Cóż jestem miło zaskoczony. Zobaczymy jak będzie dalej.
 
 
a4ry 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 66
Skąd: Lublin
Wysłany: 23-05-2014, 21:52   

Arson88 napisał/a:
postanowiłem dla potomnych i dla własnej ciekawości sprawdzić działanie ceramizera do skrzyni

Bardzo jestem ciekaw tego co uzyskasz. Też się czaję żeby wlać ceramizer. Niby problem u mnie jest maleńki ale boję się, że za chwilę już tak różowo nie będzie.
 
 
Arson88 
Forumowicz
Arson88

Auto: Mitsubishi Galant EA2A 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2011
Posty: 58
Skąd: Tuszyn
Wysłany: 30-05-2014, 15:44   

No poki co jest ok. Cieszy mnie zwłaszcza ten 3 bieg. Przy 80km/h mogę zredukować z 5 na 3 i zero zgrzytu. Wsteczny bez zmian czasem wchodzi lekko czasem ciężko więc tu nie widzę różnicy.na początku zaraz po zalaniu miałem objaw tj za gęsty olej był wlany ale z czasem wszystko wróciło do normy. Jeżdżę I czekam co będzie za miesiąc.
 
 
a4ry 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 66
Skąd: Lublin
Wysłany: 01-06-2014, 08:57   

Arson88 napisał/a:
.na początku zaraz po zalaniu miałem objaw tj za gęsty olej był wlany ale z czasem wszystko wróciło do normy.

Co to znaczy? Czy po dodaniu ceramizera olej był za gęsty? Jak to się objawiało?
Ile przejechałeś już kilometrów?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.