mało mocy |
Autor |
Wiadomość |
przemo_wl
Forumowicz przemo_wl
Auto: mitsubishi l200, 2007r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 51 Skąd: psr, wielkopolska
|
Wysłany: 10-04-2013, 19:17 mało mocy
|
|
|
witam
od pewnego czasu z moim pajero dzieją się dziwne rzeczy
zauważam spadek mocy, spalanie kręci się koło 16 litrów a dodatkowo jakoś mocno dymi
wciskając pedał gazy samochód nie ma ochoty się zbierać zwłaszcza przy niższych obrotach, a startując ze skrzyżowania zostawiam za sobą chmurę dymu
silnik pali na dotyk nawet przy tegorocznych mrozach i w tej sytuacji nie wiem od czego zacząć
może ktoś miał podobne objawy |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 10-04-2013, 20:23
|
|
|
turbo się skończyło pewnie |
|
|
|
 |
przemo_wl
Forumowicz przemo_wl
Auto: mitsubishi l200, 2007r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 51 Skąd: psr, wielkopolska
|
Wysłany: 10-04-2013, 20:52
|
|
|
najgorsze w tym wszystkim jest to że w lipcu 2012 dałem turbinę do regeneracji bo zalała się olejem |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 10-04-2013, 21:10
|
|
|
Nie znam tego silnika , ale takie same objawy miałem w Santa Fe gdy pomyliłem wężyki podciśnienia od zaworu recyrkulacji spalin EGR. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 10-04-2013, 21:11
|
|
|
A wtryski kiedy sprawdzałeś? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
przemo_wl
Forumowicz przemo_wl
Auto: mitsubishi l200, 2007r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 51 Skąd: psr, wielkopolska
|
Wysłany: 10-04-2013, 21:22
|
|
|
wtryski były sprawdzane jakieś 2 lata temu, przejechane od tego czasu około 20tyś km
z tego co się orientuje to jakby wtryski lały to dymił by na biało jeśli się mylę to mnie poprawcie a mój zostawia czarną chmurę
muszę dodać jeszcze że razem z regeneracja turbo miałem robioną uszczelkę pod głowicą i pęknięta głowicę i jakoś tak od tego momentu mój misiek nie najlepiej sie czuje ale nie wiem czy to ma jakiś związek |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 10-04-2013, 21:27
|
|
|
zanim zaczniesz coś rozbierać sprawdź szczelność i opaski węży od intercoolera i wężyk od boost pina na pompie , poprzeginaj pociągaj |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 10-04-2013, 22:20
|
|
|
Sprawdź turbinę, podłącz jakiś manometr i zobacz do ilu doładowuje.
Sprawdź przy jakich obrotach silnika zaczyna dymić. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 10-04-2013, 23:03
|
|
|
Skoro turbo było niedawno robione i od tego momentu coś jest nie tak, to opcje są trzy:
1) regeneracji turbo nie było, a chłopaki podkręcili tylko boost pina, żeby dawał większą dawkę - no a teraz turbo się już skończyło
2) zablokowany boost pin
3) źle ustawiony rozrząd do pompy,
Ciśnienie doładowania i jego reakcja na zwiększenie dawki to pierwsza rzecz do sprawdzenia. |
|
|
|
 |
seba314
Forumowicz
Auto: Pajero IV 3.2DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 270 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 11-04-2013, 15:13
|
|
|
przemo_wl napisał/a: | z tego co się orientuje to jakby wtryski lały to dymił by na biało jeśli się mylę to mnie poprawcie a mój zostawia czarną chmurę |
padnięte wtryski nie dają białego dymu tylko wlasnie czarny |
|
|
|
 |
przemo_wl
Forumowicz przemo_wl
Auto: mitsubishi l200, 2007r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 51 Skąd: psr, wielkopolska
|
|
|
|
 |
banderas40
Mitsumaniak

Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 314 Skąd: Darłowo
|
Wysłany: 14-04-2013, 11:01
|
|
|
Ten wskaźnik u mnie pokazuje w momencie ruszania lub mocnego dociśnięcia gazu nawet na 1,3 po chwili jak zdejmę lekko nogę z gazu lub autko potrzebuje jakby mniej mocy wskazówka spada do 0,5 - trochę ponad 0,5 a czasami to jest 0,9
Czyli wskazania tego wskaźnika są pomiędzy 0,5 a 1,3 z przewagą 0,9.
0,5 bara miałem jak mi się żółta kontrolka kiedyś zapaliła i wówczas moc jakby spadła ale to była chwila, zgaszenie i odpalenie silnika i objaw znikł.
Po zajechaniu do domu sprawdzenie połączeń w układzie zasilania i do dzisiaj nie mam odpukać problemu. |
_________________ Niestety Pajero zamienione na Nissan Nawara NP300 jednak na zawsze pozostanę Mitsumianiakiem
 |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 14-04-2013, 11:21
|
|
|
Nie wiem jak w 2,8 ale w 2,5 turbina daje 0,8 przy 0,9 otworzy się wastegate a przy 1,1 wywali klapa bezpieczeństwa. Wbrew pozorom nie trzeba mocno katować by te parametry osiągnąć. Po regeneracji turbiny i wymianie zaciętej klapy chciałem sprawdzić co magicy od turbin poreperowali i odpiąłem dla testów wastegate a w to miejsce podpiąłem normalny manometr od sprężarki. Klapę otwierało podczas jazdy po każdym gwałtowniejszym daniu w pedał.
W 2,8 podejrzewam, że parametry są nieco wyższe ale tylko nieco, pewnie o 0,1-0,2 bara. trzeba by w serwisówce sprawdzić.
Jeśli daje Ci do 0,5 i nie wyżej to turbina out. Ale sprawdź to normalnym manometrem. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 14-04-2013, 12:51
|
|
|
Musisz sprawdzić teraz taką rzecz. Za turbiną jest kierownica turbiny, z niej wystaje ramie do którego przymocowany jest drut od tej gruszki na pocisnienie. Musisz rozkręcić tan żeliwny element i zobaczyć czy pierścień pod klapka nie jest popękany. Bo jeśli jest to znaczy że nie może doładować ciśnienia. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
przemo_wl
Forumowicz przemo_wl
Auto: mitsubishi l200, 2007r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 51 Skąd: psr, wielkopolska
|
Wysłany: 14-04-2013, 14:41
|
|
|
banderas40 napisał/a: | Ten wskaźnik u mnie pokazuje w momencie ruszania lub mocnego dociśnięcia gazu nawet na 1,3 po chwili jak zdejmę lekko nogę z gazu lub autko potrzebuje jakby mniej mocy wskazówka spada do 0,5 - trochę ponad 0,5 a czasami to jest 0,9 |
w moim przypadku gdy wciskam pedał gazu wskazanie wynosi 0,5 max 0,6 bara a przy wyrównanych obrotach to jakieś 0,2-0,3, na wolnych obrotach to wskazówka ledwo co drgnie
zbyszekm2 napisał/a: | Za turbiną jest kierownica turbiny, z niej wystaje ramie do którego przymocowany jest drut od tej gruszki na pocisnienie. Musisz rozkręcić tan żeliwny element i zobaczyć czy pierścień pod klapka nie jest popękany. Bo jeśli jest to znaczy że nie może doładować ciśnienia. |
to znaczy że będzie konieczny demontaż turbiny
jeszcze jedno moje spostrzeżenie mogące przemawiać na rzecz słabego turbo to fakt że jak zduszę wąż na dolocie i dodaje gazu to tak jakoś słabo puchnie
[ Dodano: 15-04-2013, 23:43 ]
zdemontowałem dzisiaj turbinę i muszę stwierdzić że Zbyszek postawił chyba trafną diagnozę odnośnie spękanego pierścienia pod klapką
http://www.fotosik.pl/pok...4630dd5428.html
na dodatek spękane jest przyłącze pod kolektor
http://www.fotosik.pl/pok...4630dd5428.html
tak wiec czeka mnie chyba wymiana turbiny
[ Dodano: 15-04-2013, 23:47 ]
mała poprawka ze zdjęciami bo dwa razy wrzuciłem to samo
a tak wygląda pierścień pod klapką
http://www.fotosik.pl/pok...00420e733c.html
[ Dodano: 17-05-2013, 23:11 ]
wracając do tematu
przełożyłem popękany korpus turbiny od innej ale nie ma większej poprawy
może ktoś mi podać jak wygląda doładowanie na biegu jałowym przy niskich obrotach, jak np przy 2000obr/min a jak podczas jazdy
u mnie jest tak, że na wolnych obrotach mam 0, przy wkręceniu na ponad 2000 dochodzi do 0,5 bara
a podczas jazdy przy równej jeździe mam ok 0,2-0,3 a prze rozpędzaniu mam max0,6 bara |
|
|
|
 |
|