Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
mało mocy
Autor Wiadomość
przemo_wl 
Forumowicz
przemo_wl

Auto: mitsubishi l200, 2007r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 51
Skąd: psr, wielkopolska
  Wysłany: 10-04-2013, 19:17   mało mocy

witam
od pewnego czasu z moim pajero dzieją się dziwne rzeczy
zauważam spadek mocy, spalanie kręci się koło 16 litrów a dodatkowo jakoś mocno dymi
wciskając pedał gazy samochód nie ma ochoty się zbierać zwłaszcza przy niższych obrotach, a startując ze skrzyżowania zostawiam za sobą chmurę dymu
silnik pali na dotyk nawet przy tegorocznych mrozach i w tej sytuacji nie wiem od czego zacząć
może ktoś miał podobne objawy
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 10-04-2013, 20:23   

turbo się skończyło pewnie :wink:
 
 
przemo_wl 
Forumowicz
przemo_wl

Auto: mitsubishi l200, 2007r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 51
Skąd: psr, wielkopolska
Wysłany: 10-04-2013, 20:52   

najgorsze w tym wszystkim jest to że w lipcu 2012 dałem turbinę do regeneracji bo zalała się olejem
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 10-04-2013, 21:10   

Nie znam tego silnika , ale takie same objawy miałem w Santa Fe gdy pomyliłem wężyki podciśnienia od zaworu recyrkulacji spalin EGR.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 10-04-2013, 21:11   

A wtryski kiedy sprawdzałeś?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
przemo_wl 
Forumowicz
przemo_wl

Auto: mitsubishi l200, 2007r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 51
Skąd: psr, wielkopolska
Wysłany: 10-04-2013, 21:22   

wtryski były sprawdzane jakieś 2 lata temu, przejechane od tego czasu około 20tyś km
z tego co się orientuje to jakby wtryski lały to dymił by na biało jeśli się mylę to mnie poprawcie a mój zostawia czarną chmurę
muszę dodać jeszcze że razem z regeneracja turbo miałem robioną uszczelkę pod głowicą i pęknięta głowicę i jakoś tak od tego momentu mój misiek nie najlepiej sie czuje ale nie wiem czy to ma jakiś związek
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 10-04-2013, 21:27   

zanim zaczniesz coś rozbierać sprawdź szczelność i opaski węży od intercoolera i wężyk od boost pina na pompie , poprzeginaj pociągaj
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 10-04-2013, 22:20   

Sprawdź turbinę, podłącz jakiś manometr i zobacz do ilu doładowuje.
Sprawdź przy jakich obrotach silnika zaczyna dymić.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 10-04-2013, 23:03   

Skoro turbo było niedawno robione i od tego momentu coś jest nie tak, to opcje są trzy:
1) regeneracji turbo nie było, a chłopaki podkręcili tylko boost pina, żeby dawał większą dawkę - no a teraz turbo się już skończyło
2) zablokowany boost pin
3) źle ustawiony rozrząd do pompy,
Ciśnienie doładowania i jego reakcja na zwiększenie dawki to pierwsza rzecz do sprawdzenia.
 
 
seba314 
Forumowicz

Auto: Pajero IV 3.2DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Stargard
Wysłany: 11-04-2013, 15:13   

przemo_wl napisał/a:
z tego co się orientuje to jakby wtryski lały to dymił by na biało jeśli się mylę to mnie poprawcie a mój zostawia czarną chmurę


padnięte wtryski nie dają białego dymu tylko wlasnie czarny
 
 
przemo_wl 
Forumowicz
przemo_wl

Auto: mitsubishi l200, 2007r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 51
Skąd: psr, wielkopolska
Wysłany: 14-04-2013, 09:40   

kupiłem i podłączyłem coś takiego:
http://allegro.pl/wskazni...3140985631.html
i tu moje pytanie jakie ciśnienie powinna dawać sprawna turbina bo w moim przypadku dmucha do 0,5 bara
 
 
banderas40 
Mitsumaniak


Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 314
Skąd: Darłowo
Wysłany: 14-04-2013, 11:01   

Ten wskaźnik u mnie pokazuje w momencie ruszania lub mocnego dociśnięcia gazu nawet na 1,3 po chwili jak zdejmę lekko nogę z gazu lub autko potrzebuje jakby mniej mocy wskazówka spada do 0,5 - trochę ponad 0,5 a czasami to jest 0,9
Czyli wskazania tego wskaźnika są pomiędzy 0,5 a 1,3 z przewagą 0,9.
0,5 bara miałem jak mi się żółta kontrolka kiedyś zapaliła i wówczas moc jakby spadła ale to była chwila, zgaszenie i odpalenie silnika i objaw znikł.
Po zajechaniu do domu sprawdzenie połączeń w układzie zasilania i do dzisiaj nie mam odpukać problemu.
_________________
Niestety Pajero zamienione na Nissan Nawara NP300 jednak na zawsze pozostanę Mitsumianiakiem :-)
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 14-04-2013, 11:21   

Nie wiem jak w 2,8 ale w 2,5 turbina daje 0,8 przy 0,9 otworzy się wastegate a przy 1,1 wywali klapa bezpieczeństwa. Wbrew pozorom nie trzeba mocno katować by te parametry osiągnąć. Po regeneracji turbiny i wymianie zaciętej klapy chciałem sprawdzić co magicy od turbin poreperowali i odpiąłem dla testów wastegate a w to miejsce podpiąłem normalny manometr od sprężarki. Klapę otwierało podczas jazdy po każdym gwałtowniejszym daniu w pedał.
W 2,8 podejrzewam, że parametry są nieco wyższe ale tylko nieco, pewnie o 0,1-0,2 bara. trzeba by w serwisówce sprawdzić.
Jeśli daje Ci do 0,5 i nie wyżej to turbina out. Ale sprawdź to normalnym manometrem.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 14-04-2013, 12:51   

Musisz sprawdzić teraz taką rzecz. Za turbiną jest kierownica turbiny, z niej wystaje ramie do którego przymocowany jest drut od tej gruszki na pocisnienie. Musisz rozkręcić tan żeliwny element i zobaczyć czy pierścień pod klapka nie jest popękany. Bo jeśli jest to znaczy że nie może doładować ciśnienia.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
przemo_wl 
Forumowicz
przemo_wl

Auto: mitsubishi l200, 2007r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 51
Skąd: psr, wielkopolska
Wysłany: 14-04-2013, 14:41   

banderas40 napisał/a:
Ten wskaźnik u mnie pokazuje w momencie ruszania lub mocnego dociśnięcia gazu nawet na 1,3 po chwili jak zdejmę lekko nogę z gazu lub autko potrzebuje jakby mniej mocy wskazówka spada do 0,5 - trochę ponad 0,5 a czasami to jest 0,9


w moim przypadku gdy wciskam pedał gazu wskazanie wynosi 0,5 max 0,6 bara a przy wyrównanych obrotach to jakieś 0,2-0,3, na wolnych obrotach to wskazówka ledwo co drgnie

zbyszekm2 napisał/a:
Za turbiną jest kierownica turbiny, z niej wystaje ramie do którego przymocowany jest drut od tej gruszki na pocisnienie. Musisz rozkręcić tan żeliwny element i zobaczyć czy pierścień pod klapka nie jest popękany. Bo jeśli jest to znaczy że nie może doładować ciśnienia.


to znaczy że będzie konieczny demontaż turbiny
jeszcze jedno moje spostrzeżenie mogące przemawiać na rzecz słabego turbo to fakt że jak zduszę wąż na dolocie i dodaje gazu to tak jakoś słabo puchnie

[ Dodano: 15-04-2013, 23:43 ]
zdemontowałem dzisiaj turbinę i muszę stwierdzić że Zbyszek postawił chyba trafną diagnozę odnośnie spękanego pierścienia pod klapką
http://www.fotosik.pl/pok...4630dd5428.html
na dodatek spękane jest przyłącze pod kolektor
http://www.fotosik.pl/pok...4630dd5428.html
tak wiec czeka mnie chyba wymiana turbiny

[ Dodano: 15-04-2013, 23:47 ]
mała poprawka ze zdjęciami bo dwa razy wrzuciłem to samo
a tak wygląda pierścień pod klapką
http://www.fotosik.pl/pok...00420e733c.html

[ Dodano: 17-05-2013, 23:11 ]
wracając do tematu
przełożyłem popękany korpus turbiny od innej ale nie ma większej poprawy
może ktoś mi podać jak wygląda doładowanie na biegu jałowym przy niskich obrotach, jak np przy 2000obr/min a jak podczas jazdy
u mnie jest tak, że na wolnych obrotach mam 0, przy wkręceniu na ponad 2000 dochodzi do 0,5 bara
a podczas jazdy przy równej jeździe mam ok 0,2-0,3 a prze rozpędzaniu mam max0,6 bara
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.