Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Falujace obroty, przygasanie silnika
Autor Wiadomość
Mikebambo 
Forumowicz
Mikebambo


Auto: galant 97 2.5l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 73
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12-04-2013, 18:54   [EA5A/W 2.5] Falujace obroty, przygasanie silnika

Witajcie

Jakis czas temu stalem sie wlascicielem wymarzonego galanta. Silnik 2,5l, rocznik 97 skrzynia automatyczna, do tego instalacja lpg. Jestem z niego bardzo zadowolony, ale mam problem z obrotami. Kiedy silnik sie nagrzeje obroty silnika wydaja mi sie za niskie (Oscyluja w granicach 400-500) i auto lekko drga. Kiedy przelacze dzwignie na tryb Neutralny obroty wzrstaja do 1000 po czym powoli spadaja do ok 600. Dwa razy zdazylo mi sie, ze auto w korku zgaslo. Dodam, ze tym wahaniom towarzyszy czasem pewne 'pykniecie'/stukniecie w siniku. Tak jakby lpg sie wlaczalo i wylaczalo. Nawet kiedy przelacze tylko na benzyne dzieje sie to samo. Bardzo prosilbym o pomoc. Chucham, dmucham no to wspaniale autko jak sie tylko da i chce jak najszybciej pozbyc sie tej usterki.

Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam serdecznie - Mike
_________________
Pozdrawiam
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 13-04-2013, 16:29   

Mikebambo, zacznij od tego: http://forum.mitsumaniaki...p=607690#607690

Mikebambo napisał/a:
Dodam, ze tym wahaniom towarzyszy czasem pewne 'pykniecie'/stukniecie w siniku. Tak jakby lpg sie wlaczalo i wylaczalo.


Może tak być jak ustawili Ci np próg na LPG do 600rpm.

Niech zmienią min obroty na lpg na 300.

[ Dodano: 13-04-2013, 16:31 ]
A najlepiej najpierw czyszczenie przepustnicy, a potem programowanie ECU.
 
 
Mikebambo 
Forumowicz
Mikebambo


Auto: galant 97 2.5l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 73
Skąd: Gdynia
Wysłany: 13-04-2013, 17:09   

Dziekuje za zainteresowanie tematem i odpowiedz :) Zajme sie tym w nadchodzacym tygodniu, poniewaz chyba tym powinien zajac sie gazownik. Doczytalem jeszcze, ze przyczyna takiego zachowania moze byc lewe powietrze lub zabrudzona przepustnica/silniczek krokowy (jezeli dobrze zrozumialem w v-ce to jedno i to samo, zgadza sie?). A martwi mnie fakt, iz mimo wylaczonego gazu, wahania i dzwieki nie ustepuja :( Co do samej pracy silnika w ruchu nie mam zadnych zastrzezen :) Przed kupnem nie spodziewalem sie, ze te samochody, az tak dobrze sie zbieraja :)

Owczar napisał/a:
Mikebambo

[ Dodano: 13-04-2013, 16:31 ]
A najlepiej najpierw czyszczenie przepustnicy, a potem programowanie ECU.


Zauwazylem dopiero teraz :P Czy jest w sieci jakis tutorial jak sie za to zabrac ?
_________________
Pozdrawiam
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-04-2013, 01:56   

Krokowca można wyczyścić przy okazji czyszczenia przepustnicy. Tutorial znajdziesz na forum.
 
 
Mikebambo 
Forumowicz
Mikebambo


Auto: galant 97 2.5l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 73
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-04-2013, 19:59   

Ok juz wiem jak sie za to zabrac :) Dzisiaj zlokalizowalem przyczyne stukniania, kiedy auto pracuje na wolnych obrotach. Odglos ten pojawia sie chwile przed zalaczeniem sie wentylatorow chlodnicy. Obroty lekko faluja, niby opadaja, pojawia sie "stukniecie" i wtedy lekko sie podnosza. Czy to normalne dzwieki ?
_________________
Pozdrawiam
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-04-2013, 22:43   

Mikebambo napisał/a:
Ok juz wiem jak sie za to zabrac :) Dzisiaj zlokalizowalem przyczyne stukniania, kiedy auto pracuje na wolnych obrotach. Odglos ten pojawia sie chwile przed zalaczeniem sie wentylatorow chlodnicy. Obroty lekko faluja, niby opadaja, pojawia sie "stukniecie" i wtedy lekko sie podnosza. Czy to normalne dzwieki ?


A klimatyzacje masz wtedy włączoną ?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 15-04-2013, 22:58   

Dokładnie, to stuknięcie to elektrosprzęgło sprężarki.
 
 
Mikebambo 
Forumowicz
Mikebambo


Auto: galant 97 2.5l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 73
Skąd: Gdynia
Wysłany: 16-04-2013, 05:50   

Macie racje, dzwiek slychac przy odpalonym climatronicu :) W czwartek wezme sie za przepustnice i zdam relacje.
_________________
Pozdrawiam
 
 
Carlitto 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Benz. Kombi 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 2
Skąd: Siewierz
Wysłany: 03-08-2013, 10:25   

Mam identyczny problem. Najpierw wyczyszczę przepustnicę
 
 
mariuszmitsu 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi galant 2,0 benzyna
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-08-2013, 09:41   

Witam
Panowie przeglądam forum by wpasować się w podobny temat by nie pisać 5 razy o tym samym, sprawa podobna misiek 99 2,0 benzyna 136km co sie dzieje, silnik pracuje jak by miał się zaraz rozsypać tzn jak włączy sie zasilanie LPG + klima silnikiem strasznie szarpie na Pb jest gitara, świece nowe kable po obejrzeniu nie mają brunatnego nalotu itp nie sprawdzałem oporności czyli chyba iskra nie szaleje, silnikiem na Lpg szarpie tak w przedziale 1000-2200rpm czyli przy ruszaniu powyżej jest ok, o co kaman? sekwencja jest walnięta czy co bo dlaczego na Pb jest ok a LPG już nie, cewki padają?
Z góry thx za najdrobniejsze wskazówki

Pozdrawiam Mariusz
_________________
Mariusz
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 09-08-2013, 10:28   

Jakie wtryskiwacze, sterownik? Generalnie ciężko wróżyć z fusów. Konieczne będą oscylogramy u istawienia z centralki sterownika lpg.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.