Pierścienie |
Autor |
Wiadomość |
pkonopek
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 20 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 17-04-2013, 23:37 Pierścienie
|
|
|
Witam. Mam taki mały dylemat. Czy uda się wyjąć tłoki w dół, żeby nie zdejmować głowic. Muszę prawdopodobnie wymienić pierścienie. Z tłumika "wali" białym dymem i nie spalonym paliwem. Dodam że sprężania jeszcze nie mierzyłem. Podzespoły zmieniałem (świece, przewody, zapłon, cewki, przepustnica, silnik krokowy) i dalej to samo. Auto jest zagazowane, żadnej różnicy czy na gazie czy na benzynie. Według mnie brak odpowiedniego sprężania i dlatego takie są objawy. jak zmierzę sprężanie to się odezwę. |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 18-04-2013, 06:00
|
|
|
Cześć,
A płynu chłodzącego nie ubywa? |
_________________ Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3549 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 18-04-2013, 07:11
|
|
|
Witamy, wyjąć to się może i uda ale wkładać powinieneś od góry. Jak zmierzysz kompresję to możesz się pozytywnie zdziwić. Warto zwalić głowice sprawdzić stan prowadnic zaworowych oraz wymienić uszczelnienia zaworów. Wymiana samych pierścieni może nie rozwiązać twoich problemów z białym dymkiem. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 18-04-2013, 07:19
|
|
|
Wg mnie nie ma szansy, jak rownież za bardzo sensu - głowice zdemontujesz na samochodzie, do wyjęcia wału musisz wyjąć silnik lub przynajmniej skrzynię biegów. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
pkonopek
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 20 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 18-04-2013, 16:30
|
|
|
głowice zmieniłem na nowe tzn. po regeneracji jakieś 15000 km, nawet niedawno w tych głowicach zmieniłem popychacze. Ale problem szarpania i smród nie spalonego paliwa pojawił się przed zmianą głowic. Jak zmierzę sprężanie to będę wiedział czy to pierścienie czy nie. Generalnie to chodzi mi o to czy uda wyjąć i włożyć tłoki od dołu, żeby nie wchodzić w dodatkowe koszty związane z uszczelkami, itd. żeby nie ruszać góry. |
|
|
|
 |
t0m3k
Mitsumaniak
Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 956 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 18-04-2013, 18:27
|
|
|
da sie wyjąć dołem. tyle ze musisz uważac zeby panewek sobie nie zrysować, bo szkoda zeby je bylo trzeba wymieniać potem |
_________________
Moja Mitsubishi Sigma 3.0 V6 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 19-04-2013, 23:40
|
|
|
Teraz pytanie jak włożyć dołem...
Pozwolę sobie zacytować słowa kolegi Sława, który chwilowo nie mogąc napisać na forum ze swojego konta prosił o przekazanie informacji na ten temat.
"A jak chcesz włożyć tłoki z pierścieniami skoro trzeba pierścienie skompresować i wbijać tłoki z nimi od góry. Od dołu można wsadzić sobie tłoki bez pierścieni".
Od siebie dodam tyle, że nie bawiłem się w remonty silników, wiec nie wypowiem się. Natomiast z tego co mówił Sławek to jest to logiczne i pamietam że serwisówka faktycznie wspomina o takim narzędziu do sciskania pierścieni.
I taka luźna uwaga - pozorne oszczędności uwielbiają się mścić...Ile kosztują uszczelki głowic? 160 zł ?? |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3549 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 19-04-2013, 23:50
|
|
|
Może troszkę namieszam, bo moja odpowiedz nie dotyczy sigmy. Tak jak pisałem wcześniej Może da się wyciągnąć tłoki dołem w sigmie. Tylko tak jak dodał Bartek. Czy to się opłaca? W mercedesie 1,8D z bodajże 60 któregoś tam roku. korbowody są większe niż tłoki i niema opcji włożenia ich górą Od taka ciekawostka. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
Ostatnio zmieniony przez wojtas 25-04-2013, 07:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
pkonopek
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 20 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 21-04-2013, 20:44
|
|
|
ciśnienie zmierzone tylko na 1,3,5 cylindrze i wynosi około 5 - 6 bar. na drugiej głowicy nie mierzyłem ale chyba wystarczy aby postawić diagnozę - PIERŚCIENIE. Dodam jeszcze że na zimnym silniku jakby równiej pracował i mniej dymkiem walił. Jak rozgrzany to telepie i dym większy. czyli jak olej gorący to rzadszy i już tak nie uszczelnia |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 21-04-2013, 20:46
|
|
|
A miernik był wkręcany czy dociskany? Upewniłeś się że rorząd ustawiony prawidłowo? Przy takiej kompresji to cud że to pali w ogóle...norma przewiduje ok 12.5-13 a minimum wg. serwisówki 10 dla 12v 9.5 dla 24v |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 21-04-2013, 21:10
|
|
|
Zrób jeszcze test olejowy - wlej strzykawką około 15-20 ml oleju do cylindra i zmierz kompresję. Jeśli podskoczy to sprawa sie wyjasni. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
pkonopek
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 20 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 23-04-2013, 01:58
|
|
|
lipa z tym pomiarem. muszę jeszcze raz gdyż w trakcie kręcenia przepustnica powinna być otwarta na maxa. jak pomierzę to dam znać. |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 24-04-2013, 14:45
|
|
|
Od 12,5 bara - 180 psi do 13,5 jakieś 200 psi / 13,7 /
Może jakiś błąd zrobiłeś że taki wynik wyszedł ??? |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
wiewioor
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Kwi 2013 Posty: 282 Skąd: Rz-ów
|
Wysłany: 24-04-2013, 17:39
|
|
|
co do samego pomysłu wyciągania tłoków dołem by głowicy nie ruszać to jak piszą koledzy nietrafione bo można się przejechać. Ze swojej strony dodam by być kompletnie pewnym powinieneś dać do zmierzenia blok czy nie zrobiła się przypadkiem owalizacja. W takim przypadku wymiana pierścieni nic nie pomoże. |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 24-04-2013, 19:47
|
|
|
moim zdaniem mamy tu ostrych magików,czy któryś z Was wkładał tłoki z pierścieniami dołem czy tylko bzdury piszecie.Nie ma opcji montarzu tłoków od dołu,proponuję rozebrać silnik i spróbować tak złożyć a wtedy głupoty nikt nie napisze tylko się zastanowi nad tym co doradza |
|
|
|
 |
|