Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pierścienie
Autor Wiadomość
pkonopek 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 20
Skąd: Białystok
Wysłany: 17-04-2013, 23:37   Pierścienie

Witam. Mam taki mały dylemat. Czy uda się wyjąć tłoki w dół, żeby nie zdejmować głowic. Muszę prawdopodobnie wymienić pierścienie. Z tłumika "wali" białym dymem i nie spalonym paliwem. Dodam że sprężania jeszcze nie mierzyłem. Podzespoły zmieniałem (świece, przewody, zapłon, cewki, przepustnica, silnik krokowy) i dalej to samo. Auto jest zagazowane, żadnej różnicy czy na gazie czy na benzynie. Według mnie brak odpowiedniego sprężania i dlatego takie są objawy. jak zmierzę sprężanie to się odezwę.
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 18-04-2013, 06:00   

Cześć,

A płynu chłodzącego nie ubywa?
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3549
Skąd: Gniezno
Wysłany: 18-04-2013, 07:11   

Witamy, wyjąć to się może i uda ale wkładać powinieneś od góry. Jak zmierzysz kompresję to możesz się pozytywnie zdziwić. Warto zwalić głowice sprawdzić stan prowadnic zaworowych oraz wymienić uszczelnienia zaworów. Wymiana samych pierścieni może nie rozwiązać twoich problemów z białym dymkiem.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 18-04-2013, 07:19   

Wg mnie nie ma szansy, jak rownież za bardzo sensu - głowice zdemontujesz na samochodzie, do wyjęcia wału musisz wyjąć silnik lub przynajmniej skrzynię biegów.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
pkonopek 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 20
Skąd: Białystok
Wysłany: 18-04-2013, 16:30   

głowice zmieniłem na nowe tzn. po regeneracji jakieś 15000 km, nawet niedawno w tych głowicach zmieniłem popychacze. Ale problem szarpania i smród nie spalonego paliwa pojawił się przed zmianą głowic. Jak zmierzę sprężanie to będę wiedział czy to pierścienie czy nie. Generalnie to chodzi mi o to czy uda wyjąć i włożyć tłoki od dołu, żeby nie wchodzić w dodatkowe koszty związane z uszczelkami, itd. żeby nie ruszać góry.
 
 
t0m3k 
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 956
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 18-04-2013, 18:27   

da sie wyjąć dołem. tyle ze musisz uważac zeby panewek sobie nie zrysować, bo szkoda zeby je bylo trzeba wymieniać potem :)
_________________

Moja Mitsubishi Sigma 3.0 V6
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 19-04-2013, 23:40   

Teraz pytanie jak włożyć dołem...

Pozwolę sobie zacytować słowa kolegi Sława, który chwilowo nie mogąc napisać na forum ze swojego konta prosił o przekazanie informacji na ten temat.

"A jak chcesz włożyć tłoki z pierścieniami skoro trzeba pierścienie skompresować i wbijać tłoki z nimi od góry. Od dołu można wsadzić sobie tłoki bez pierścieni".

Od siebie dodam tyle, że nie bawiłem się w remonty silników, wiec nie wypowiem się. Natomiast z tego co mówił Sławek to jest to logiczne i pamietam że serwisówka faktycznie wspomina o takim narzędziu do sciskania pierścieni.

I taka luźna uwaga - pozorne oszczędności uwielbiają się mścić...Ile kosztują uszczelki głowic? 160 zł ??
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3549
Skąd: Gniezno
Wysłany: 19-04-2013, 23:50   

Może troszkę namieszam, bo moja odpowiedz nie dotyczy sigmy. Tak jak pisałem wcześniej Może da się wyciągnąć tłoki dołem w sigmie. Tylko tak jak dodał Bartek. Czy to się opłaca? W mercedesie 1,8D z bodajże 60 któregoś tam roku. korbowody są większe niż tłoki i niema opcji włożenia ich górą :wink: Od taka ciekawostka.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
Ostatnio zmieniony przez wojtas 25-04-2013, 07:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pkonopek 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 20
Skąd: Białystok
Wysłany: 21-04-2013, 20:44   

ciśnienie zmierzone tylko na 1,3,5 cylindrze i wynosi około 5 - 6 bar. na drugiej głowicy nie mierzyłem ale chyba wystarczy aby postawić diagnozę - PIERŚCIENIE. Dodam jeszcze że na zimnym silniku jakby równiej pracował i mniej dymkiem walił. Jak rozgrzany to telepie i dym większy. czyli jak olej gorący to rzadszy i już tak nie uszczelnia
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 21-04-2013, 20:46   

A miernik był wkręcany czy dociskany? Upewniłeś się że rorząd ustawiony prawidłowo? Przy takiej kompresji to cud że to pali w ogóle...norma przewiduje ok 12.5-13 a minimum wg. serwisówki 10 dla 12v 9.5 dla 24v
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 21-04-2013, 21:10   

Zrób jeszcze test olejowy - wlej strzykawką około 15-20 ml oleju do cylindra i zmierz kompresję. Jeśli podskoczy to sprawa sie wyjasni.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
pkonopek 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 20
Skąd: Białystok
Wysłany: 23-04-2013, 01:58   

lipa z tym pomiarem. muszę jeszcze raz gdyż w trakcie kręcenia przepustnica powinna być otwarta na maxa. jak pomierzę to dam znać.
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 24-04-2013, 14:45   

Od 12,5 bara - 180 psi do 13,5 jakieś 200 psi / 13,7 /
Może jakiś błąd zrobiłeś że taki wynik wyszedł ???
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
wiewioor 
Forumowicz


Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 282
Skąd: Rz-ów
Wysłany: 24-04-2013, 17:39   

co do samego pomysłu wyciągania tłoków dołem by głowicy nie ruszać to jak piszą koledzy nietrafione bo można się przejechać. Ze swojej strony dodam by być kompletnie pewnym powinieneś dać do zmierzenia blok czy nie zrobiła się przypadkiem owalizacja. W takim przypadku wymiana pierścieni nic nie pomoże.
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 24-04-2013, 19:47   

moim zdaniem mamy tu ostrych magików,czy któryś z Was wkładał tłoki z pierścieniami dołem czy tylko bzdury piszecie.Nie ma opcji montarzu tłoków od dołu,proponuję rozebrać silnik i spróbować tak złożyć a wtedy głupoty nikt nie napisze tylko się zastanowi nad tym co doradza
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.