| stuk przy zmianie biegów | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | davido1990   Forumowicz
 DAVIDO
 
 Auto: Galant Avance 99 2.5 v6 163KM
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Lut 2012
 Posty: 39
 Skąd: Koszalin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-04-2013, 21:15   stuk przy zmianie biegów |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Nie wiem czy to tylko zbieg okoliczności ale po zmianie zimowych koł na alufelgi przy energicznej zmianie biegów słychać stuk podczas puszczania sprzęgła, przy delikatnym puszczaniu sprzęgła stuku nie ma. Stuk słychać w okolicy środkowej może od pasażera ciężko stwierdzić. Co to może być? Zgóry dzięki za odpowiedzi |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Łysy88   Mitsumaniak
 Pasjonata
 
  
 Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 9 razy
 Dołączył: 10 Kwi 2013
 Posty: 592
 Skąd: Otwock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-04-2013, 21:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja mam z kolei szorowanie podczas jazdy na biegu, coś jakby klocki się skończyły ale jak wysprzęgle silnik to szorowanie znika.. |  
				| _________________ Jest:
 Mitsubishi Galant EA5W 2000 Avance! - wreszcie taki jak chciałem
 
 Był:
 Mitsubishi Galant EA2W 1998 (szkoda całkowita)
 Mitsubishi Colt CA4A 1995
 Mitsubishi Colt CA4A 1994
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jaco_   Forumowicz
 
  
 Auto: EA 2.5L V6
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 23 Mar 2013
 Posty: 102
 Skąd: op
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-04-2013, 01:41 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Łysy88 napisał/a: |  	  | Ja mam z kolei szorowanie podczas jazdy na biegu, coś jakby klocki się skończyły ale jak wysprzęgle silnik to szorowanie znika.. | 
 
 Yyyy łozysko oporowe?
   |  
				| _________________ <-------------Moja miłość
  ZAPRASZAM!   
 Mieć Galanta, Kochać Galanta, Umrzeć w Galancie!
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-04-2013, 06:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdzić na początku czy dokręcone koła, póżniej wahacze gięte |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Łysy88   Mitsumaniak
 Pasjonata
 
  
 Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 9 razy
 Dołączył: 10 Kwi 2013
 Posty: 592
 Skąd: Otwock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-04-2013, 16:35 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Jaco_ napisał/a: |  	  |  	  | Łysy88 napisał/a: |  	  | Ja mam z kolei szorowanie podczas jazdy na biegu, coś jakby klocki się skończyły ale jak wysprzęgle silnik to szorowanie znika.. | 
 
 Yyyy łozysko oporowe?
   | 
 
 
 Tak myślałem...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | davido1990   Forumowicz
 DAVIDO
 
 Auto: Galant Avance 99 2.5 v6 163KM
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Lut 2012
 Posty: 39
 Skąd: Koszalin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-04-2013, 16:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | co do stuku z tematu jak ruszam półosią na boki ( w strony przegubów) nie jest sztywno tylko luz rzędu na oko 2mm. ten stuk to może być któryś z przegubów uszkodzony? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | deejay   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Rav4 Hybrid
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 155 razy
 Dołączył: 26 Wrz 2006
 Posty: 6104
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-04-2013, 21:12 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | davido1990 napisał/a: |  	  | co do stuku z tematu jak ruszam półosią na boki ( w strony przegubów) nie jest sztywno tylko luz rzędu na oko 2mm. | 
 
 To jest prawidłowy luz roboczy . Luzu nie powinno być w osi skrętnej .
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jaco_   Forumowicz
 
  
 Auto: EA 2.5L V6
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 23 Mar 2013
 Posty: 102
 Skąd: op
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-04-2013, 15:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Moze to nie ma zwiazku z tematem bo byloby to slychac tez przy jezdzie po wiekszych dziurach ale wachacz dolny giety tez jak juz sie wyrabia lubi stukac przy "energicznej" zmiania biegu czy puszczaniu szybko sprzegla. |  
				| _________________ <-------------Moja miłość
  ZAPRASZAM!   
 Mieć Galanta, Kochać Galanta, Umrzeć w Galancie!
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | debluko   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: Mitsubishi Galant 98'
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 23 Wrz 2012
 Posty: 15
 Skąd: Oświęcim
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-04-2013, 19:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | kolego na 99% jest to wahacz o którym tu mowa mam podobnie po wymianie zwrotnicy uszkodził się ten wahacz i po złożeniu wszystkiego zaczęło stukać po wymianie nic nie słychać a objawy miałem podobne   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | davido1990   Forumowicz
 DAVIDO
 
 Auto: Galant Avance 99 2.5 v6 163KM
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Lut 2012
 Posty: 39
 Skąd: Koszalin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-04-2013, 22:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | chciałbym dodać że dziś doszedłem do wniosku po dokładniejszym zbadaniu ze to przy dodawaniu gazu jest stuk. Przy utrzymywaniu prędkości ok i jak energicznie wcisne gaz jest stuk. chciałbym tez dodac ze jak auto postoi i ruszam z miejsca tez jest taki stuk. dodam jeszcze że np przy jakimś mocnym wyboju przy wyższej prędkości jak przód mocno sie uniesie jest takie pożądne walnięcie |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kojec   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 03 Sie 2011
 Posty: 204
 Skąd: Kąty wrocławskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-04-2013, 20:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam ten sam problem ... wahacze wymieniłem i nadal to samo |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | swinks_UK   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Lancer Evo 8 FQ300
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 91 razy
 Dołączył: 19 Lut 2007
 Posty: 4469
 Skąd: Bourne, Lincolnshire
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-04-2013, 21:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie, a poduchy silnika sprawdzone? Tylna na grodzi może nieźle hałasować przy gwałtownym dodawaniu lub puszczaniu gazu. |  
				| _________________ swinks
 
 ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 Historia moich Misiów
 Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | davido1990   Forumowicz
 DAVIDO
 
 Auto: Galant Avance 99 2.5 v6 163KM
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Lut 2012
 Posty: 39
 Skąd: Koszalin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-04-2013, 08:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | właśnie myślałem o poduszkach wcześniej zanim koledzy pisali tu że to wahacze. dwie znalazłem słyszałem że są 4? jedna centralnie z przodu na dole wygląda dobrze, druga z boku u góry na przeciwko rozrządu (jeżeli sie nie myle i to poduszka) tez wygląda dobrze. Nie wiem gdzie sa kolejne dwie żeby zerknąć |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-04-2013, 16:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | davido1990, po przeciwnej stronie tych, które znalazłeś. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | deejay   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Rav4 Hybrid
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 155 razy
 Dołączył: 26 Wrz 2006
 Posty: 6104
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-04-2013, 21:22 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | davido1990 napisał/a: |  	  | Nie wiem gdzie sa kolejne dwie żeby zerknąć | 
 
 http://mitsubishi.ankar.r...&sg=510&vid=240
 
 Poduszka przednia i tylna są najważniejsze jesli chodzi o stuki przy zmianie biegów .
 Jesli one są wybite to silnika zachowuje sie jak kołyska .
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |