Carisma GDI |
Autor |
Wiadomość |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 22-04-2013, 18:42 Carisma GDI
|
|
|
Cześć mam pytanie czy to jest normalna reakcja samochodu...?Jeśli samochód się rozgrzeje dobrze i załączają sie wentylatory chłodnicy obroty spadają tzn normalnie są w granicach 800obr i w czasie załączenia wentylatorów spadają o jakieś 150obr co czuć podczas pracy silnika.Natomiast kiedy się wyłączają na chwile to obroty podbija z powrotem na 800-850.Rozumiem że jest obciążenie ale czy one powinny tak opadać? auto normalnie ma ssanie.Jak załączę klimę obroty spadają na sekundę i później je podbija do normalnych jak wyłączę klimę też podbije na sekundę wyżej niż 800 po czym się stabilizują na tych 800obr. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-04-2013, 19:09
|
|
|
Druga kreska po 0 na obrotomierzu to 500 więc na pewno nie spadają do 150. Na początek wyczyść przepustnicę i po tym naucz wolnych obrotów. Jak to zrobić spokojnie znajdziesz na forum. |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 22-04-2013, 19:28
|
|
|
plecho1, Napisałem że spadają o jakieś 150 obr z tych 800obr. natomiast przepustnica była czyszczona a co do nauki obrotów to jest problem bo moje auto ma jakiś syndrom 4 minut i po tych 4 minutach wskakuje na 2000tys i nie chcą one spaść nawet jak dogazuje. Dopiero normalnie jest po zgaszeniu silnika.Jak odpalę obroty nie falują stoją w miejscu. |
_________________ carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-04-2013, 19:47
|
|
|
radek8622, GDI ma "normalnie" 650 rpm. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-04-2013, 21:12
|
|
|
Sorry za pomyłkę Jeśli chodzi o te podbijanie obrotów do 2000, to może wina krokowca, albo jest brudny albo uszkodzony. Przy zamkniętej przepustnicy to on reguluje obroty. |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 23-04-2013, 15:39
|
|
|
no u mnie jest jakoś w połowie miedzy 0 a 1 tys wiec strzeliłem że to jakieś 800 obr |
_________________ carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 |
|
|
|
 |
adrian.mazur
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Gru 2012 Posty: 47 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 24-04-2013, 14:14
|
|
|
syndrom 4 minut to przejście pomiędzy mieszankami.
U mnie to wygląda tak : przez pierwsze 4 minuty pracuje na 700-750 rpm , po 4 minutach wskakuje na 1400rpm i spada do 650rpm.
Gazowanie tu nie pomoże bo gazowanie znów przełącza samochód w inną mieszankę
Może zrób naukę obrotów ..... |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 24-04-2013, 17:14
|
|
|
adrian.mazur, Widzę że coś kumasz w temacie tylko u mnie nauka obrotów wygląda tak że po tych 4 minutach wskakuję na te ok 2000 tys obrotów i nie chce za nic spaść nawet jak nie dogazuje lub jak dogazuje nie chcą spaść.Tak jak by się zawieszały dopuki nie zgaszę silnika i odpalę od nowa obroty są ok aż do tych 4 minut i tak w kołeczko Wychodzi na to że moja cari nie jest zbyt pilna do nauki:D Nawet odłączałem aku żeby się zrestartował ale nic to nie dało nie wchodzi jej nauka... |
_________________ carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 |
|
|
|
 |
rysiul
Mitsumaniak

Auto: wstyd powiedzieć
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 244 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24-04-2013, 18:10
|
|
|
radek8622 napisał/a: | po tych 4 minutach wskakuję na te ok 2000 tys obrotów i nie chce za nic spaść |
Mam tak samo i od ponad 2 lat szukam przyczyny
Ostatnio krokowca wymieniłem ale to nie to. |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 24-04-2013, 19:02
|
|
|
rysiul, A TPS może ? |
_________________ carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 |
|
|
|
 |
adrian.mazur
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Gru 2012 Posty: 47 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 24-04-2013, 19:57
|
|
|
Nauka obrotów jest prosta - Nagrzewasz silnik do minimum 83stopni -
odłączasz akku na minutę ( mówią że 10 - 15s ale u mnie to było za krótko) - odpalasz auto- wyłączone światła, klima, radio, szyby zamknięte - wszystko to przez 10 minut ( NIE DOTYKAJ PEDAŁU GAZU)
Później wyłączasz silnik - czekasz 15 - 30s - uruchamiasz auto - włączona klima, światła. ogrzewanie szyby tylnej, wentylator na maxa, szyby opuszczone - przez 10 minut - ( NIE DOTYKAJ PEDAŁU GAZU)
Czynność tą powinno się wykonać ZAWSZĘ po czyszczeniu przepustnicy, wymianie czujników, przestawieniu TPSa.
Przepustnicę masz elektroniczną czy na linkę ?
Co do tematu - że się znam, guzik prawda, ciągle się uczę, czytam forum i pytam volve , który chętnie pomaga i uczy |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 24-04-2013, 20:06
|
|
|
Wiem jak przeprowadzić naukę obrotów prawidłowo tylko ten cyrk się dzieje podczas nauki obrotów jak i normalnej jazdy.Jak uczy się obrotów to wskakuje na te 1500 obr po tych 4 min i nie chcę odpuścić do puki nie zgaszę silnika.Podczas jazdy normalnej jest ok do puki nie będę stał prze 4 min bo znowu wskoczy na wyższe i muszę go zgasić... |
_________________ carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 |
|
|
|
 |
rysiul
Mitsumaniak

Auto: wstyd powiedzieć
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 244 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28-04-2013, 16:22
|
|
|
radek8622 napisał/a: | A TPS może ? | Pierwsza rzecz która wymieniłem to był TPS.
Do głowy przyszedł mi pomysł że być może jest to kwestia uszkodzonego kabla bądź połączenia kabli które strują pracą krokowaca. Ale sprawdzenie tej hipotezy może być trudne a przynajmniej nie mam pomysłu jak się za to zabrać. |
|
|
|
 |
adrian.mazur
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Gru 2012 Posty: 47 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 28-04-2013, 16:32
|
|
|
Kabelek i Evoscan. |
|
|
|
 |
Dudi84
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012 Posty: 143 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 28-04-2013, 21:45
|
|
|
[quote="rysiul"] radek8622 napisał/a: | A TPS może ? | Pierwsza rzecz która wymieniłem to był TPS.
/quote]
Też miałem tak, że po 4 minutach wchodził na 2000 i nie chciał zejść po przygazowaniu. Aż któregoś dnia przestawiłem tak na oko TPSa i teraz jest tak, że też wskakuje na 2000, ale tylko lekko dotknę gazu i schodzi do normalnych obrotów. Więc moim zdaniem to nie jest problem w TPSie tylko w jego ustawieniu... |
|
|
|
 |
|