[2.0 DID] Padnięta skrzynia ? |
Autor |
Wiadomość |
xenon
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lis 2011 Posty: 6 Skąd: Polska
|
Wysłany: 27-04-2013, 08:42 [2.0 DID] Padnięta skrzynia ?
|
|
|
Witam
Mam problem z outkiem od tygodnia spod maski wydobywa się dzwięk mielenia , tak jakby dzwięk pracy silniczka elektrycznego. Hałas ten pojawia się podczas przyspieszania na 2,3 biegu a także także podczas hamowania silnikiem, z tym że podczas hamowania silnikiem jest głośniejszy. Na dodatek od kilku dni słyszalny jest szum sprzęgła, po naciśnięciu, gdy samochód sie toczy. . Podczas pracy na biegu jałowym nie ma żadnego hałasu . Po wizycie u mechanika mechanik wykluczył dwumas, sprzęgło , jego zdaniem na 99% winna jest skrzynia.
Czy to możliwe żeby po 170 tys. km skrzynia była do wymiany? Czy to może inna przyczyna? Proszę o pomoc. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 27-04-2013, 09:04
|
|
|
xenon napisał/a: | Czy to możliwe żeby po 170 tys. km skrzynia była do wymiany? | możliwe, chociaż wątpliwe. Dotychczas skrzynie manualne były jednym z najbardziej trwałych elementów samochodów wszystkich marek. Ten dźwięk "silniczka el." to może być turbina, ale równie dobrze skrzynia. Niepokoi mnie to "mielenie" - u mnie był padnięty napinacz paska wieloklinowego i wydawał takie dźwięki, ale ciche, bo jeszcze chodził. Niestety brak zamienników - ponad 400zł. Dobrym narzędziem do diagnozy jest stetoskop zakończony metalowym prętem - przykładamy w różne miejsca i słychać o wiele lepiej. Niestety rzadko, który mechanik ma i wtedy jest wróżenie. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
bonito
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 556 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27-04-2013, 11:17 Padnięta skrzynia
|
|
|
Jest to jak najbardziej możliwe! Właśnie jestem po wymianie kompletu (dwumas, skrzynia i sprzęgło) - całość rozleciała się po 220 tys. Ponieważ kupiłem używaną skrzynię na Allegro, koszt nie wyszedł astronomiczny.
Jak słyszę w radiu reklamę Mitsubishi "zainwestuj w jakość" (chyba tak to idzie) to chce mi się śmiać - samochody japońskie dawno wyrównały do średniej światowej (niestety w dół).
Jak słusznie napisał przedmówca - skrzynie były DOTYCHCZAS bardzo trwałymi elementami - teraz już nie...
bonito |
|
|
|
 |
Lucas123w
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 977 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 27-04-2013, 19:24
|
|
|
Japończyk w 100% musi być w 100% w technologi japońskiej, silnik 2.0 TDI raczej takim nie jest i najwidoczniej połączenie tych dwóch technologi się gryzie w pewnym stopniu.
Reklama to marketing powiedzą co lud chce usłyszeć i tak jest w każdej marce. |
_________________  |
|
|
|
 |
xenon
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lis 2011 Posty: 6 Skąd: Polska
|
Wysłany: 27-04-2013, 21:05
|
|
|
Dzięki za odzew W następnym tygodniu odwiedzę innego mechanika , zobaczymy co powie. Ehh prędzej spodziewałem sie problemów z VW silnikiem , niż z japońską skrzynią, ale jak widać to loteria |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 27-04-2013, 21:28
|
|
|
Niemieckie dieslowe Niutonometry przygniotły zarówno skrzynię, jak i sprzęgło z dwumasą. Subaru też nie opanowało diesla wymyślonego przez Niemca - obniżyli moc aby przedłużyć żywotność sprzęgieł Połączenie diesli - nawet japońskich (Subaru) z czterołapami nieszczególnie wychodzi Japończykom. Dobrze, że sprzedałem Outka przy 155kkm z pełni sprawną skrzynią Na naprawę Skody przynajmniej mnie stać |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 27-04-2013, 21:48
|
|
|
rezon napisał/a: | Niemieckie dieslowe Niutonometry przygniotły zarówno skrzynię, jak i sprzęgło z dwumasą. Subaru też nie opanowało diesla wymyślonego przez Niemca - obniżyli moc aby przedłużyć żywotność sprzęgieł Połączenie diesli - nawet japońskich (Subaru) z czterołapami nieszczególnie wychodzi Japończykom. Dobrze, że sprzedałem Outka przy 155kkm z pełni sprawną skrzynią Na naprawę Skody przynajmniej mnie stać | Subaru wypuscilo juz Outbacka i Legacy z automatem w dizlu 2.0. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 27-04-2013, 23:21
|
|
|
czyli dogonili Audi - 20 lat temu |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
bonito
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 556 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 29-04-2013, 08:35
|
|
|
xenon - może nie będzie tak źle (dwumas lub sprzęgło też mogą tak hałasować), ale bez zdjęcia skrzyni się nie obejdzie. Gdyby jednak okazała się niezdrowa, to mój mechanik szczerze poradził mi żeby kupić używkę zamiast naprawiać. Koszt naprawy skrzyni nie jest dużo niższy (niektóre części muszą być oryginalne), a bardzo trudno zrobić to naprawdę dobrze.
bonito |
|
|
|
 |
|