Przesunięty przez: glina 29-05-2014, 13:10 |
Spodobała mi sie Carisma 1.8 GDI |
Autor |
Wiadomość |
Czarodziej069
Nowy Forumowicz
Auto: Jeszcze żaden.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 4 Skąd: Żdżary, miedzy Tarnowem a Dębicą
|
Wysłany: 30-04-2013, 20:57 Spodobała mi sie Carisma 1.8 GDI
|
|
|
Siema, jestem tu nowy więc pragnę sie uroczyście przywitać przy okazji
Stoję przed trudnym wyborem kupna pierwszego samochodu, przeglądając allegro, nie mogąc trafić na nic ciekawego w okolicach Tarnowa czy Dębicy, natrafiłem na Carisme w wersji Dynamic, która od razu mi sie spodobała. Już kiedyś gdzieś taka widziałem i wpadła mi w oko. Nie jest dość droga w sumie ( 5900zl), dlatego lekko sie obawiam. Auto z super wyposażeniem, dość nie takie stare, wydaje sie zadbane ( tylko jakoś te przednie światla dziwnie wyglądają, i coś tam jest na tylnym zderzaku). Chciałbym sie was - ludzi którzy napewno duzo więcej i lepiej odemnie wiedzą i sie znaja - zapytać co o tym sądzicie? Czy coś jest z tym autem nie tak, co moża zauważyć po zdjęciach? No i na co wziąć uwage przy oględzinach ( auto niedaleko więc sie wybiore, pooglądam). Jak ogólnie z kosztami utrzymania tego auta? Jak z awaryjnością?
Link do aukcji
Ogólnie jestem fanem japońskiej motoryzacji, jednak jakoś Mitsubishi mnie nie pociągało (kto wie może czas na zmiany? ) |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-04-2013, 21:19
|
|
|
Do tego autka nie założysz LPG i jeśli zacznie Ci się sypać silnik, to żaden zwykły mechanik tego nie ogarnie a poza tym fajne autko z przyzwoitymi osiągami i małym spalaniem na trasie.
Z pomocą forum oraz z kabelkiem za około 40 - 50 zł i programem Evoscan sam zdiagnozujesz usterki silnika, najlepiej przy zakupie mieć kogoś z takim kablem i programem.
Lampy w Carismie nie powalają ale jeśli klosze są matowe, to można je spolerować i mamy lampy jak nowe, chodzi o Carismę II. |
|
|
|
 |
Czarodziej069
Nowy Forumowicz
Auto: Jeszcze żaden.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 4 Skąd: Żdżary, miedzy Tarnowem a Dębicą
|
Wysłany: 30-04-2013, 21:33
|
|
|
Co do LPG to nie jestem przekonany do tego "wynalazku", także luzik
To jak z tym silnikiem? Ogólnie jakoś bardzo awaryjny czy nie?
Co do kabelka i tego programu jeszcze popytam wśród znajomych może akurat. |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 30-04-2013, 21:34
|
|
|
Cóż, w tej cenie jakiś czas temu oglądałem Carismę w wersji Elegance z tego rocznika i nie była w najlepszej kondycji...więc ta aukcja wygląda bardzo podejrzanie. Bez kogoś, kto ogarnia GDI nie masz co jechać, bo się natniesz... |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-04-2013, 21:45
|
|
|
Jeśli chodzi o LPG, to widzę,że ludzie dalej boją się tego czego nie znają
Rozrząd w GDI (części + wymiana) kosztuje około 1000zł, spalanie w mieście to jak w każdym aucie z podobną mocą, mi w Lublinie Carisma GDI paliła 12l/100km. Na trasie w zimie na śliskiej nawierzchni przy około 70km/h komputer pokazał 4,2l/100km |
|
|
|
 |
Czarodziej069
Nowy Forumowicz
Auto: Jeszcze żaden.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 4 Skąd: Żdżary, miedzy Tarnowem a Dębicą
|
Wysłany: 30-04-2013, 21:47
|
|
|
A co mógłbym przy aucie sprawdzić sam? Na co zwrócić uwage?
No w mieście to troszke dużo bierze, jednak pocieszam sie tym ze nie będe musiał w mieście dużo jeździć ( mieszkam na wsi ), a Tarnów czy Dębica tez strasznym miastem nie jest. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-04-2013, 22:01
|
|
|
W zaniedbanych autach często cykają zawory, często też pojawia się problem szumiącego łożyska na wałku sprzęgłowym w skrzyni biegów, najlepiej to słychać kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach na luzie. Szum łożyska powinien cichnąć po wciśnięciu sprzęgła.
Czasem występują problemy z ciśnieniem paliwa, może to być wina pompy wysokiego ciśnienia lub tylko regulatora ciśnienia którego wystarczy tylko rozruszać, ale bez kabla i programu raczej tego nie sprawdzisz. |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 30-04-2013, 22:04
|
|
|
Jeśli chodzi o silnik to bez sprzętu możesz sprawdzić:
- potrzymaj auto rozgrzane na postoju tak z 6 minut. Zobacz, czy nie falują obroty, na jakim poziomie się utrzymują i co się dzieje po 4 minutach(powinno podbić na chwilę obroty i zaraz powinny spaść). Jeśli tak nie jest, to mogą być różne powody, bez dokładniejszej analizy nie bierz wtedy auta
- sprawdź, czy są błędy. Do rocznika 2000 włącznie można sprawdzić błędy za pomocą zworki na pinach 1-4. Więcej w temacie: http://forum.mitsumaniaki...?t=1981&start=0
- Przejedź się autem, potrzymaj do odcinki na drugim biegu. Jeśli idzie w miarę równo, to ok, jak coś przerywa, są spadki mocy albo wyskakuje błąd to odpuść.
- jak masz odpowiedni klucz do świec, to wykręć je i zobacz ich stan. Dodatkowo zobacz, czy są prawidłowe: NGK IZFR6B
Poza tym wiadomo, zawieszenie, skrzynia itp. Ale to standard w każdym aucie. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
Czarodziej069
Nowy Forumowicz
Auto: Jeszcze żaden.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 4 Skąd: Żdżary, miedzy Tarnowem a Dębicą
|
Wysłany: 30-04-2013, 22:12
|
|
|
Dobra dzieki za pomoc, postaram sie to jakoś ogarnąc i jak coś ruszy w temacie to dam znać
Jeszcze tylko jak ogólnie z awaryjnością tego silnika? Czy jest to silnik udany? |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 30-04-2013, 23:03
|
|
|
Czarodziej069, ile osób tyle opinii. Mam drugiego GDI'ka i naprawdę nie narzekam. Mogę się na ten temat wypowiadać, a nie powtarzać czyjeś opinie. Silniczek wymaga wiedzy o GDI od właściciela i pilnowania przeglądów, stosowania dobrych części... wtedy odpłaci się bezawaryjnością. Jak to bywa na naszym rynku można się naciąć. Jeżeli auto jest zadbane, właściciel dbał i ma pojęcie to będzie okej. Niestety... przy kombinowanej Carismie z silnikiem GDI może to być kosztowne . Głównie chodzi o to, że ciężko o dobrego specjalistę do tego silnika, dlategoteż większość właścicieli GDI z typowymi bolączkowi staje się ofiarami niewiedzy partaczy, którzy wymieniają i naprawiają wszystko metodą prób i błędów czasami bardzo kosztowną. Dlatego tak jak pisali przedmówcy... jeżeli nie wiesz nic na temat GDI to lepiej weź kogoś "kto ogarnia GDI". Gdyby było bliżej to chętnie bym pomógł |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-05-2013, 07:10
|
|
|
Ja też nie miałem żadnych problemów z poprzednią Carisma GDI bo trafiłem zadbany egzamplarz. Jedynym powodem wymiany był brak możliwości montażu LPG. Obecne auto w mieście spala mi max 12 ale LPG więc różnica jest duża ale GDI jeździło mi się dużo przyjemniej |
|
|
|
 |
bolth
Nowy Forumowicz
Auto: Volvo s40 SE 1.8 GDI '03
Kraj/Country: UK
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 26 Skąd: Wodzisław Śl
|
Wysłany: 01-05-2013, 07:29
|
|
|
Miałem Carisme Mirage 2001r 1.8 Gdi kiedy wjechała do mnie babka Leksusem poszła na złom
Miałem problem co kupić i wybrałem Volvo s40 03r z tym samym silnikiem dlatego że bylem zadowolony z pracy i osiągów GDI.
Do Polski na trasie 3 osoby i full bagażnik 7,5-8litra przy 160km/h a obecne Volvo ma ten sam poziom spalania
Dla mnie moje Volvo to taka wypasiona Carisma,ta sama podłoga i silnik plus lepsze bezpieczeństwo
Polecam,autko fajne |
|
|
|
 |
|