Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] ,,cykanie'' w silniku
Autor Wiadomość
mitsufree 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma II 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 45
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 04-05-2013, 14:20   [Cari 1.8 GDI] ,,cykanie'' w silniku

siemka,
w mojej cari 1.8 gdi po lifcie słychać cykanie w silniku, tak jakby świerszcz tylko barzdziej metalicznie. Słyszałem ze to zawory i ze one same sie regulują. ok, dzwięk po jakimś czasie nagle trocze cichnie ale nadal jest. Powiedziano mi ze to moze byc spowodowane za małą ilością oleju, ale u mnie olej jest ok i mam jeszcze 3000 km do wymiany. W poprzednim aucie (mazda xedos 6 2.0) tez tak mialem od zakupu, ale tam się nie przejmowalem bo to było wiekooowe auto. Czy to normalne w cari ?? czy nalezy coś z tym zrobić aby zawory sie nie pogieły ?? jak tak to co ?? Prosze o pomoc. :) :(
_________________

 
 
robert78 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 4g
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 1171
Skąd: Stargard
Wysłany: 04-05-2013, 14:49   

to w gdi normalnie a jaki olej uzywasz fachowcy twierdza ze powinno sie lac 5w30 a to sykanie to popychacze one maja taka szczelinke ze czym olej gestszy to wlasnie tak klepie trzeba rozgrzac i tez podgazowac troszke aby zrobic wieksze cisnienie :P
_________________
Eclipse 4g 07r
 
 
 
nashkarol 
Forumowicz


Auto: Mitsu Cari 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 122
Skąd: NBR
Wysłany: 05-05-2013, 01:04   

Też to przerabiam, jak odpalę auto to najczęściej tego dźwięku nie ma ... Trochę jest mułowaty na pierwszym i drugim biegu przez kilka minut, ale do tego się przyzwyczaiłem. Cykanie pojawia się jak silnik złapie trochę temperatury ... Faktycznie zauważyłem, że wystarczy go ostrzej przegazować i ustaje, ale za chwile znów cyka ... i tak aż do pełnego nagrzania. Wtedy silnik się wycisza, nic nie szarpie (coś tam może delikatnie cyka jak się ucho przyłoży, ale przy zamkniętej klapie praktycznie nie słychać silnika).

Fakt, że mam już olej do wymiany ... Przelatałem na nim 15 tysięcy, w miedzy czasie dolałem ok litra (żadnych wycieków, czyli trochę przepala). Poprzedni właściciel przez cztery lata co roku zmieniał olej na Castrola 10w40, dlatego chyba nie będę przeskakiwał na full syntetic, po prostu zacznę częściej go zmieniać i powinno być dobrze (wiem, 15 tysięcy od zmiany to i tak za dużo jak dla GDI) :)
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-05-2013, 08:17   

Tutaj macie temat o olejach http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=6554, a co do mulenia, to nashkarol, poczytaj ten temat http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
Castrola jednak, to bym jednak zmienił na inny bo u mnie w poprzedniej Carismie GDI na tym oleju kupionym w Polsce właśnie zaczęło się cykanie. Zresztą poczytasz temat o olejach, to się przekonasz.
 
 
nashkarol 
Forumowicz


Auto: Mitsu Cari 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 122
Skąd: NBR
Wysłany: 05-05-2013, 08:49   

Plecho ja już te wszystkie tematy przerabiałem :) ostatnio miałem mega problemy z ciśnieniem paliwa i przez 3 dni grzebałem się przy aucie, łącznie kręceniem przy regulatorze cisnienia w pompie WC itp http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=30

Co do oleju też się naczytałem i to sporo. Wiem, że fachowcy zalecają syntetyk i w ogole co mówią producenci, ale ja jednak biorę pod uwagę fakt, że auto z fabryki wyjechało 13 lat i 150 tysięcy kilometrów temu i skoro poprzedni właściciel zmienił olej na półsyntetyk i lał go przez 4 lata, to zmiana na pełen może mieć jakieś negatywne skutki, w postaci przecieków, puszczania uszczelek itp. Jeśli chodzi o producenta oleju to jeszcze się zastanowię.
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-05-2013, 09:05   

Z olejem może być wręcz odwrotnie jak napisałeś, po zalaniu lepszego może go mniej ubywać a to, że coś tam się rozszczelni, to tyko często powielane stereotypy. Poprzedni właściciel lał taki olej pewnie dlatego, że taki mu polecili wlać w warsztacie w którym serwisował auto a polecili mu go dlatego, że był dla tego warsztatu najbardziej opłacalny bo najtaniej kosztował w zakupie.
Mi na tym oleju w Astrze 1.6 8V w zimie przy -25 przez około pół minuty świeciła się kontrolka oleju a drug raz po jego zalaniu do GDI po około 1000km po wymianie zaczęły klepać zawory. Carisma miała około 130 tys km, dopiero zalanie syntetyka trochę uspokoiło cykanie. Po tych dwóch przypadkach już nigdy produktów tej firmy kupionych w Polsce nie zaleje do swojego auta.
 
 
bolth 
Nowy Forumowicz

Auto: Volvo s40 SE 1.8 GDI '03
Kraj/Country: UK
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 26
Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 05-05-2013, 10:32   

Mi znowu w UK do Carismy lali castrola ful syntetyk taki jaki komp im pokazał auto mialo 120tys przebiegu a jaki olej wczesniej był to nie wiem bo to było moje pierwsze autko wiec sie nie zagłebiałem spytałem tylko o rozrząd i wio,też cykało na zimnym też przymulił na zimnym ok 2000obr chyba do "trójki"

z Volvo wygląda sprawa inaczej bo mam książke serwisową i tutaj auto ma 160tys i już pól syntetyk jest
jak na kompie sprawdzi to pokaże im znowu pełny syntetyk i tak pewnie zrobią i wleją Castrola z beczki
chyba przywioze im swój olej taki jaki jest niby dedykowany do GDI

też cyka i przymula ok 2000obr jak w Cari
czasmi na wolnych ok 750obr trzęsie autem a czasami chodzi normalnie :x
_________________
Była Carisma jest S40
 
 
nashkarol 
Forumowicz


Auto: Mitsu Cari 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 122
Skąd: NBR
Wysłany: 05-05-2013, 14:52   

Wiem, że większość na tym forum poleca przejście na pełen syntetyk, ale poważnie obawiam się żeby nie narobić sobie większej biedy. Spróbuje z półsyntetykiem, polatam z 5 tysięcy i jak nie będzie poprawy to zaryzykuje pełen syntetyk. Na dobrą sprawę nie wiem w jakiej kondycji jest silnik i jaka będzie reakcja po przejściu na rzadszy olej.
 
 
 
mitsufree 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma II 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 45
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 05-05-2013, 15:19   

ja od wymiany nie dolewałem ani grama oleju i cały czas jest w normie, a mam do wymiany jeszcze 3000 tysiące. mam wlany motul tylko teraz niewiem czy 5W40 czy 10W40. a co polecacie ??
_________________

 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 05-05-2013, 15:19   

Jest zasada że można zawsze przechodzić (w dół) na gorszy olej , ale przejście na lepszy olej jest ryzykowne bo można uszkodzić silnik.
_________________
Ross
 
 
mitsufree 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma II 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 45
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 05-05-2013, 15:40   

juz wiem, mam 10W40 i zbliżam sie do wymiany. czytam forum o olejach które dodał plecho1 i powiem szczerze ze niewiem co myslec bo kazdy ma jakies inne zdanie. mam Carisme z 1999 roku po lifcie z przebiegiem 176000 km. mam nalane motul 10W40 i teraz prosze was abyście polecili mi jaki olej lac przy nastepnej wymianie tak aby wszystko było ok z silnikem. przypominam ze przebieg to 176000 km. Bede wdzięczny :)
_________________

 
 
nashkarol 
Forumowicz


Auto: Mitsu Cari 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 122
Skąd: NBR
Wysłany: 05-05-2013, 15:45   

Zadałem ostatnio identyczne pytanie w innym temacie - Cari GDI 2000r. przebieg ~150tys. co wlać do silnika ?

Większość pisze, żeby przejść z powrotem na pełen syntetyk, ale podkreślam za każdym razem, że auto 4 lata jeździ na półsyntetyku 10w40 (oczywiście ze zmianami średnio co roku).

Mi się wydaje, że silnik się ułożył pod ten olej przez te 4 lata, chociaż nie jestem fachowcem. Dlatego raczej zostanę przy 10w40, tylko może zmienię producenta z Castrola może na Motula albo Valvoline.
 
 
 
mitsufree 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma II 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 45
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 05-05-2013, 16:21   

ja juz mam mały mentlik w głowie :P
_________________

 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-05-2013, 17:41   

Co to znaczy, że silnik się ułożył do 10W40? A może się ma rozszczelnić? Co to za bzdury?
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 05-05-2013, 18:02   

Piwor, Nie oto chodzi lecz oleje gorszej klasy pzostawiają nagar który jest mniej spłukiwany , a olej lepszej klasy w tym syntetyk ma lepsze właściwości zmywające - reasumując to wlany olej pełny syntetyk rozpuści nagary co może być niebezpieczne dla silnika.Pozdrawiam.
_________________
Ross
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.