[2.5 TD] Wałki balansowe 2.5TD |
Autor |
Wiadomość |
kedas1
Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 30-04-2013, 14:28 [2.5 TD] Wałki balansowe 2.5TD
|
|
|
Witam,
Panowie nabyłem chwile temu Pajero z 1993roku, zabrałem sie za wymiene rozrządu i ku mojemu zdziwieniu po demontażu górnej osłony zobaczyłem, że nie mam paska zębatego na wałkach balansowych. Wyczytałem, że można jezdzić bez tego pasaka (zresztą od zakupu sam zrobiłem prawie 2kkm i wszystko ok ). Chciałbym jednak go zamontować ale jak sprawdzic czy przypadkiem któys z wałków nie jest przytarty, czy ręką jestem wstanie wyczuć? z jakiegos powodu ktos wczesniej zrezygnował z tego paska. Czy są tam znaki jak prawidłowo ustawić wałki a może ktos z was na fote np z autodaty odnosnie ustawienia. Ostatnie npytanie na podpowiedz jak zdemontowac koło pasowe na wale, sruba się odkręciła ale koło nie chce zejsć z wału.....
Z góry dzięki za odpowiedzi |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 30-04-2013, 21:15
|
|
|
ludzie jeżdzą bez paska wałków balansowych i niby nic się nie dzieje ale ja mam założony
możliwość jest taka ,że komuś rwał paski ale to byś widział pod obudową ,że było grzebane |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 30-04-2013, 21:38
|
|
|
albo jest zatarty |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
kedas1
Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 02-05-2013, 08:15
|
|
|
Rozrzad zlozony bez paska balansowego, nie chcialem ryzykowac. Dzieki wszystkim za pomoc. Teraz mam nowy problem nie gasna mi kontrolki kol przednich w czasie jazdy na 2h po przelozeniu na 4h zapalaja sie na stale. Ktos moze wie od czego zaczac??? |
|
|
|
 |
Robert09
Forumowicz

Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 117 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-05-2013, 08:37
|
|
|
Proponuję zacząć od sprawdzenie szczelności układu podciśnienia które steruje właczaniem napędu, wężyki i elektozawory (na prawym nadkolu wewnątrz komory silnika) Kiedy układ jest nieszczelny, załącza się przód. Aby się wyłączył, niezbędne jest wytworzenie podciśnienia. Bywa n.p. że po dłuższym postoju, po uruchomieniu silnika świecą wszystkie cztery kontrolki, jednak po chwili - gdy przez pracujący silnik zostaje wytworzone podciśnienie, dwie z nich, te od przedniego napędu gasną. Przy przedniej belce, jest też stalowy zbiorniczek (magazyn) podciścienia, ważne by nie był przerdzewiały. Sprawdź też dochodzące do niego wężyki. Nie pozamieniaj ich przy sprawdzaniu. |
_________________ ...że boki zrywać
 |
|
|
|
 |
kedas1
Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 02-05-2013, 08:45
|
|
|
Zaraz ide przejrzec wszystkie polaczenia, dam znac jaki bedzie efekt. A powie mi ktos co znaczy mruganie tych kontrolek? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 02-05-2013, 08:51
|
|
|
kedas1 napisał/a: | Rozrzad zlozony bez paska balansowego, nie chcialem ryzykowac. Dzieki wszystkim za pomoc. Teraz mam nowy problem nie gasna mi kontrolki kol przednich w czasie jazdy na 2h po przelozeniu na 4h zapalaja sie na stale. Ktos moze wie od czego zaczac??? |
Napisz bardziej dokladnie |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
kedas1
Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 02-05-2013, 09:14
|
|
|
W czasie jazdy na 2h mrygaja kontrolki kol przednich ale po przelaczeniu dzwigni w 4h zapala sie na stale . Czyli tu prawidlowo. Zastanawiaja mnie tylko te mrugajace kontrolki kol przednich na 2h |
|
|
|
 |
kedas1
Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 02-05-2013, 12:16
|
|
|
Ok juz zrobione, dzieki chlopaki za pomoc. Odpiete podcisnienie !! |
|
|
|
 |
czortunio
Forumowicz
Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 199 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 06-05-2013, 00:55
|
|
|
Wałków balansowych nie masz ... podciśnienie odpięte. Fajne podejście do naprawy ... |
|
|
|
 |
kedas1
Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 10-05-2013, 20:45
|
|
|
he podcisnienie było odpięte juz działa prawidłowo dla sprostowania. A skoro kolega taki zdziwiony to odpowie na pytanie skoro w pracy silnika nie ma róznicy z wałkami czy bez to po co ryzykowac zerwania paska i uszkodzenia silnika. Po co isc w koszty remontu silnika i sprawdzania czy aby którys w wałków nie zaciera sie na panewce. Przecież to nie Ferrari tylko Misiek w teren to nie lans to styl zycia... nie ma byc pięknie ma być praktycznie, pewnie a przy tym rozsądnie cenowo (koszt rymieny rozrządu bez wałków 110pln taniej niż w golfie III D
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
stefan1989
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 4 Skąd: Radom
|
Wysłany: 07-03-2015, 11:13
|
|
|
Odgrzeje kotleta. Skladam do kupy silnik 2.5 i zastanwiam sie co zrobic z tymi walkami. Stan walkow oceniam 3/5. I zastanawiam sie czy dac nowe panewki i skladac. Czy zlozyc to do kupy bez paska walkow. Jak sie sprawuje ten silnik bez walkow? Moze sie cos uszkodzic? Czy ma ktos moze u siebie te panewki walkow od Pana Zbyszka(te zamienniki po ok 60zl)? I jak wybic domowym sposobem ta panewke walka ktory jest polaczony z pompa oleju? Wszystkie uwagi mile widziane. |
|
|
|
 |
techsm
Forumowicz
Auto: Pajero 3,2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Kwi 2014 Posty: 115 Skąd: Łodź
|
Wysłany: 09-03-2015, 19:20
|
|
|
A jaki sens kupować zamiennik NO-NAME za 60 zł, jeśli w tej cenie można mieć oryginał ? Zarówno STD jak i nadwymiar.
Zamiennik Taiho 30 zł
Nie składaj bez wałków !
Cytat: | I jak wybic domowym sposobem ta panewke walka ktory jest polaczony z pompa oleju? Wszystkie uwagi mile widziane. |
Masz w manualu do silnika jak wygląda "urządzenie". Musisz coś podobnego skombinować. |
|
|
|
 |
|