Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] Wałki balansowe 2.5TD
Autor Wiadomość
kedas1 
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 30-04-2013, 14:28   [2.5 TD] Wałki balansowe 2.5TD

Witam,
Panowie nabyłem chwile temu Pajero z 1993roku, zabrałem sie za wymiene rozrządu i ku mojemu zdziwieniu po demontażu górnej osłony zobaczyłem, że nie mam paska zębatego na wałkach balansowych. Wyczytałem, że można jezdzić bez tego pasaka (zresztą od zakupu sam zrobiłem prawie 2kkm i wszystko ok ). Chciałbym jednak go zamontować ale jak sprawdzic czy przypadkiem któys z wałków nie jest przytarty, czy ręką jestem wstanie wyczuć? z jakiegos powodu ktos wczesniej zrezygnował z tego paska. Czy są tam znaki jak prawidłowo ustawić wałki a może ktos z was na fote np z autodaty odnosnie ustawienia. Ostatnie npytanie na podpowiedz jak zdemontowac koło pasowe na wale, sruba się odkręciła ale koło nie chce zejsć z wału.....

Z góry dzięki za odpowiedzi
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 30-04-2013, 21:15   




ludzie jeżdzą bez paska wałków balansowych i niby nic się nie dzieje ale ja mam założony
możliwość jest taka ,że komuś rwał paski ale to byś widział pod obudową ,że było grzebane
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 30-04-2013, 21:38   

albo jest zatarty
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
kedas1 
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 02-05-2013, 08:15   

Rozrzad zlozony bez paska balansowego, nie chcialem ryzykowac. Dzieki wszystkim za pomoc. Teraz mam nowy problem nie gasna mi kontrolki kol przednich w czasie jazdy na 2h po przelozeniu na 4h zapalaja sie na stale. Ktos moze wie od czego zaczac???
 
 
Robert09 
Forumowicz


Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 117
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-05-2013, 08:37   

Proponuję zacząć od sprawdzenie szczelności układu podciśnienia które steruje właczaniem napędu, wężyki i elektozawory (na prawym nadkolu wewnątrz komory silnika) Kiedy układ jest nieszczelny, załącza się przód. Aby się wyłączył, niezbędne jest wytworzenie podciśnienia. Bywa n.p. że po dłuższym postoju, po uruchomieniu silnika świecą wszystkie cztery kontrolki, jednak po chwili - gdy przez pracujący silnik zostaje wytworzone podciśnienie, dwie z nich, te od przedniego napędu gasną. Przy przedniej belce, jest też stalowy zbiorniczek (magazyn) podciścienia, ważne by nie był przerdzewiały. Sprawdź też dochodzące do niego wężyki. Nie pozamieniaj ich przy sprawdzaniu.
_________________
...że boki zrywać
 
 
kedas1 
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 02-05-2013, 08:45   

Zaraz ide przejrzec wszystkie polaczenia, dam znac jaki bedzie efekt. A powie mi ktos co znaczy mruganie tych kontrolek?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 02-05-2013, 08:51   

kedas1 napisał/a:
Rozrzad zlozony bez paska balansowego, nie chcialem ryzykowac. Dzieki wszystkim za pomoc. Teraz mam nowy problem nie gasna mi kontrolki kol przednich w czasie jazdy na 2h po przelozeniu na 4h zapalaja sie na stale. Ktos moze wie od czego zaczac???

Napisz bardziej dokladnie
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
kedas1 
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 02-05-2013, 09:14   

W czasie jazdy na 2h mrygaja kontrolki kol przednich ale po przelaczeniu dzwigni w 4h zapala sie na stale . Czyli tu prawidlowo. Zastanawiaja mnie tylko te mrugajace kontrolki kol przednich na 2h
 
 
kedas1 
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 02-05-2013, 12:16   

Ok juz zrobione, dzieki chlopaki za pomoc. Odpiete podcisnienie !! ;)
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 06-05-2013, 00:55   

Wałków balansowych nie masz ... podciśnienie odpięte. Fajne podejście do naprawy ...
 
 
kedas1 
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 10-05-2013, 20:45   

he podcisnienie było odpięte juz działa prawidłowo dla sprostowania. A skoro kolega taki zdziwiony to odpowie na pytanie skoro w pracy silnika nie ma róznicy z wałkami czy bez to po co ryzykowac zerwania paska i uszkodzenia silnika. Po co isc w koszty remontu silnika i sprawdzania czy aby którys w wałków nie zaciera sie na panewce. Przecież to nie Ferrari tylko Misiek w teren to nie lans to styl zycia... nie ma byc pięknie ma być praktycznie, pewnie a przy tym rozsądnie cenowo (koszt rymieny rozrządu bez wałków 110pln ;) taniej niż w golfie III :D D
Pozdrawiam
 
 
stefan1989 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 4
Skąd: Radom
Wysłany: 07-03-2015, 11:13   

Odgrzeje kotleta. Skladam do kupy silnik 2.5 i zastanwiam sie co zrobic z tymi walkami. Stan walkow oceniam 3/5. I zastanawiam sie czy dac nowe panewki i skladac. Czy zlozyc to do kupy bez paska walkow. Jak sie sprawuje ten silnik bez walkow? Moze sie cos uszkodzic? Czy ma ktos moze u siebie te panewki walkow od Pana Zbyszka(te zamienniki po ok 60zl)? I jak wybic domowym sposobem ta panewke walka ktory jest polaczony z pompa oleju? Wszystkie uwagi mile widziane.
 
 
techsm 
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 115
Skąd: Łodź
Wysłany: 09-03-2015, 19:20   

A jaki sens kupować zamiennik NO-NAME za 60 zł, jeśli w tej cenie można mieć oryginał :mrgreen: ? Zarówno STD jak i nadwymiar.

Zamiennik Taiho 30 zł

Nie składaj bez wałków !

Cytat:
I jak wybic domowym sposobem ta panewke walka ktory jest polaczony z pompa oleju? Wszystkie uwagi mile widziane.

Masz w manualu do silnika jak wygląda "urządzenie". Musisz coś podobnego skombinować.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.