[Cari 1.8 GDI] klima |
Autor |
Wiadomość |
robert78
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 4g
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 1171 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 04-05-2013, 14:53 [Cari 1.8 GDI] klima
|
|
|
panowie mam pytanie chcialbym uzupelnic klime bo mi nie chlodzi ale ostatnio zauwazylem ze gaz jest w srodku jak wciskam zawor srubokretem to sie wydostaje gaz wiec uklad niby szczelny i gaz jest tylko czemu klima nie chlodzi a dodam ze sprezarka dziala bo po wlaczeniu obroty przysiadaja czy to jest tylko spowodowane mala iloscia plynu czy cos jednak nie tak |
_________________ Eclipse 4g 07r
 |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-05-2013, 14:02
|
|
|
robert78, a ile tam jest tego gazu? |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
Centosz
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 426 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 05-05-2013, 15:48
|
|
|
To jeśli klima się załącza ale nie chłodzi to może być mało czynnika.Kiedy ostatnio była napełniana? |
|
|
|
 |
mitsufree
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma II 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 45 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 05-05-2013, 16:19
|
|
|
mam ten sam problem. cisnienie jest i to dosc duze bo jak mi strzeliło w głowe to sie przestraszyłem i pierdykłem głową w maske. ale ja jade naładować klime bo niewiem kiedy była ładowana, mam cari dopiero od 6 miesiecy |
_________________
 |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-05-2013, 22:52
|
|
|
Zamieńcie na chwilę miejscami przekaźnik A/C CLUTCH na COND FAN Lo. jeżeli klima zadziała znaczy że nieszczęsny przekaźnik Siemensa ma nadpalony styk i trzeba go wymienić. Włącza co prawda klimę, ale zbyt duży opór na stykach drastycznie ogranicza przepływ prądu, sprzęgło od zprężarki (A/C CLUTCH) się ślizga i nie zwiększa ciśnienia płynu chłodzącego.
 |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
Ostatnio zmieniony przez wichura1 06-05-2013, 09:36, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
vivare
Forumowicz
Auto: Carsima 1.8 GDI LNPGL6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 44 Skąd: Festung Breslau
|
Wysłany: 06-05-2013, 08:36
|
|
|
Masz za mało czynnika chłodzącego. Ciśnienie dla czujnika jest odpowiednie i załącza sprzęgło sprężarki, lecz jest go zbyt mało dla samej sprężarki która pompuje go do zaworu rozprężnego. Jednakże ... czynnik w układzie nie ma w zwyczaju się zużywać, więc jego zmniejszona ilość oznacza nić innego jak nieszczelność. |
|
|
|
 |
seba314
Forumowicz
Auto: Pajero IV 3.2DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 270 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 06-05-2013, 08:48
|
|
|
robert78, jak dawno zmieniales osuszacz freonu? jesli sie zatka to caly czynnik zgromadzi sie po stronie HP wysokiego cisnienia ale nie krazy po ukladzie |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-05-2013, 08:55
|
|
|
Odnośnie słabo działającej klimy na forum jest gdzieś ciekawy temat. Przy chłodniczce w kabinie jest czujnik temperatury, czasem jak się uszkodzi to dla sterownika klimy podaje za niską temperaturę niż jest w rzeczywistości przez co sterownik nie pozwala na niższą temperaturę. Niektóry odsunęli ten czujnik od chłodniczki na większą odległość co zwiększyło wydajność klimy. Należy to jednak zrobić z termometrem wetkniętym w nawiew aby nie przesadzić i nie zamrozić chłodniczki. Temperatura w nawiewie nie powinna być chyba niższa jak około 6 stopni ale dokładnej wartości nie pamiętam.
Edit:
Chyba to ten, ale nie chciało mi się całego czytać
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=35365 |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 06-05-2013, 09:30
|
|
|
Sprawdźcie przekaźniki, mój był tak wypalony, że klima zaczynała działać po 10 minutach od włączenia, pomimo, że od razu wyraźnie było czuć obciążenie silnika. Po wymianie przekaźnika, problem natychmiast zniknął, a też myślałem o dobijaniu czynnika i wymianie osuszacza.
Na fotce widać przekaźnik od włączania nadmuchu w klimatroniku, też się wypalił. Z powodu tego garbu zaznaczonego nr 2 na fotce, styk był za głęboko dla drugiego styku i ledwo się dotykały. Przekaźnik nie włączał nadmuchu pomimo, że za przekaźnik przechodziło napięcie, lecz był zbyt mały prąd, żeby uruchomić wentylator. Identycznie miałem z przekaźnikiem sprzęgła sprężarki. Można zastosować zamienniki i z daleka omijać Siemensa. Ja w nadmuchu zastosowałem przekaźnik z Lancera rocznik 1993 (pomimo wieku środku wygląda jak nowy)
edit:
Na fotkach poniżej widać te przekaźniki (sorry za fotki, ale są z telefonu). Pierwszy przekaźnik wypalony styk krótszy o ok 1,5mm. Drugi przekaźnik styki idealne z powodu bardzo niskiego obciążenia prądowego.
 |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
Ostatnio zmieniony przez wichura1 06-05-2013, 12:19, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-05-2013, 09:41
|
|
|
Powodów słabo działającej klimy może być kilka więc warto sprawdzić je wszystkie. U mnie klima też nie domaga mimo właściwej ilości czynnika więc chyba zacznę od tej łatwiejszej z przekaźnikiem.
[ Dodano: 06-05-2013, 15:34 ]
Dziś naprawiłem klimę, przekaźnik był ok, profilaktycznie przeczyściłem styki. Pomógł patent z odsunięciem tego termistora od chłodniczki. Nie chciało mi się dociekać czy to jego wina czy może jakichś połączeń pomiędzy czujnikiem a sterownikiem klimy. Przed naprawą powietrze wydostające się z nawiewów miało około 14 stopni teraz klima schładza powietrze do około 6 - 7 stopni a włącza się kiedy temperatura podniesie się do 10. |
|
|
|
 |
mitsufree
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma II 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 45 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 06-05-2013, 15:55
|
|
|
a ktoś może dokładniej sprecyzować gdzie znajduje sie ta chłodniczka i ten czujnik temperatury ?? jestem jeszcze troche lewy w te sprawy ale sie juz kilku rzeczy nauczyłem |
_________________
 |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
eramus
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2011 Posty: 97 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-05-2013, 22:03
|
|
|
Ja w tamtym roku mialem 2 dziurki w skraplaczu ktore byly spawane, tamto lato sobie ladnie smigalem z klima teraz znowu klima nie chodzi tzn chodzi ale bardzo slabo dziala, podejrzewam ze znowu problem jest ze skraplaczem i czeka mnei wymiana na nowy ale wczesniej sprawdze przekaznik zanim odstawie auto do naprawy |
_________________ Carisma 1.8 GDI 2001r.
Tarpan Honker z silnikiem Pajero 2.5 |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 08-05-2013, 10:55
|
|
|
Znalazłem w telefonie fotkę z pomiaru temperatury przy kratce nawiewu. Pomiar został dokonany po zamianie przekaźników miejscami. Przed zamianą najniższa temperatura wynosiła 10,5 stopni Celsjusza, po zamianie 6,5 stopni Celsjusza. Niestety nie udało mi się tego sfotografować z powodu mułowatości autofocusa w telefonie.
Edit:
Zamówiłem i dostałem w okazyjnej cenie kilka przekaźników MB 953382 1l. Jakby ktoś był zainteresowany, po wymianie i wyrzuceniu moich zostaną mi jeszcze 2 sztuki sprawne (bez ramki na wtyczce). Styki są OK sprawdziłem, zamówiłem więcej w razie gdyby miały wypalone styki. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
mitsufree
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma II 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 45 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 15-05-2013, 22:19
|
|
|
u mnie sprawa wygląda tak. Klima wogóle nie chłodzi, kompresor sie zalącza, klima szczelna (ciśnienie w przewodach wysokie), zamieniłem NA CHWILE miejscami przekaźniki tak jak to radził wichura1 i nic. ,,Bawiłem'' sie tez tym czujnikiem temperatury i nic. W sumie też niewiem kiedy klima była ostatnio ładowana bo samochód mam od grudnia 2012. Jest możliwe że czynnik ,,się wykończył'' a ciśnienie zostało w przewodach ?? A może w obydwu przekaźnikach które zamieniałem miejscami spaliły się styki ??
Jutro jeszcze spróbuje zamienić na chwile te przekaźniki i jednocześnie przestawić ten czujnik temperatury. Zobaczymy. Ale mimo wszystko prosze o odpowiedz pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
|