 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Wymiana silnika |
Autor |
Wiadomość |
Czarcik [Usunięty]
|
Wysłany: 03-02-2007, 14:37 Wymiana silnika
|
|
|
Jak poważne zmiany pociągnie za sobą wsadzenie do kombiaka silnika 24v z sedana?
na razie wiem że konieczna będzie wymiana komputera sterującego, chłodnicy i części lub całej instalacji gazowej. a co jeszcze?
chcę wiedzieć jak to wygląda, to będę wiedział jak drogo to wyniesie, bo na razie mam dojście do silnika za 1,5k, komputera za 150, chłodnica za 200, a za mój silnik w rozliczeniu by poszedł za 1,2k, przy czym teraz jego remont wyniesie mnie i tak grubo ponad 1k.
|
|
|
|
 |
Kristo [Usunięty]
|
Wysłany: 03-02-2007, 15:29
|
|
|
@ Czarcik ja miałem ponad rok temu podobny wybór - wymiana silnika czy remont. Wybrałem kapitalny remont, mimo że koszt 2x większy od wymiany (i też mnie korciło, żeby podmienić na 24V). Długo nad tym myślałem i pytałem wielu osób i podjąłem taką decyzję na podstawie kilku przesłanek:
- na używany silnik nie ma żadnej prawdziwej gwarancji (znajomy taryfiarz wymienił bo było taniej niż remont i po 4 mies. zremontował ten wymieniony bo też był padlina )
- na remont silnika dostałem rok pełnej gwarancji
- myślę, że kupić używany silnik w idealnym stanie do auta, którego produkcję wstrzymano 11 lat temu jest tak naprawdę bardzo trudno
- ponieważ musiałem dokupić 1-ną głowicę (moja była pęknięta) i kupowałem ją z takiego silnika co był właśnie na sprzedaż w całości (miał być cały w stanie b. dobrym) to widziałem, w jakim stanie okazał się on po zdjęciu tejże głowicy, gdzie z 2 głowic jedna była zajechana i sama niebawem byłaby źródłem problemów
- no i ostatnia sprawa swap z 12V na 24 wymaga sporo dodatkowych klamotów (nie znam pełnej listy) a 24V w serwisowaniu jest dużo droższy - od rozrządu począwszy (przecież nie zostawisz chyba starego cholera wie ile na nim było jeżdżone) przez aparaturę zapłonową do świec itd.
Rozważ czy remont jak piszesz za ~1k nie będzie w efekcie tańszy i bezpieczniejszy
Pozdrawiam
Krzysiek |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-02-2007, 21:13 Re: Wymiana silnika
|
|
|
Czarcik napisał/a: | mój silnik w rozliczeniu by poszedł za 1,2k, przy czym teraz jego remont wyniesie mnie i tak grubo ponad 1k |
tylko moze byc taki problem, ze ten nowy silnik mogl byc pozyskany w podobny sposob - czyli ktos oddal silnik do remontu, ktory teraz moze trafic do Ciebie...
jesli nie masz pewnego zrodla (czyli silnik jeszcze w aucie po dzwonie bokiem/tylem itp., mozna jeszcze odpalic itd.), to nie pakuj sie w swapa |
|
|
|
 |
|
|