Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS GDI] Brzęczenie w silniku po włączeniu zapłonu.
Autor Wiadomość
mastermind 
Nowy Forumowicz

Auto: póki co żadne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 14
Skąd: Koluszki
  Wysłany: 06-05-2013, 20:18   [MSS GDI] Brzęczenie w silniku po włączeniu zapłonu.

Witam.
W moim MSS 1.8GDI po włączeniu zapłonu słychać dziwne brzęczenie - jakby zwarcie. Dżwięk zlokalizowałem bliżej kabiny, mniej więcej po środku. Po przełączeniu kluczyka z powrotem na OFF dzwięk jest jeszcze przez ok. 5 sek. i ustaje.
Auto odpala bez problemu i podczas jazdy też nie zauwazam żadnych nieprawidłowości.
Co to może być. Proszę o pomoc.
 
 
mls 
Forumowicz


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 100
Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 07-05-2013, 09:04   

A problemów z kontrolką silnika nie było ani nic? U mnie takie "efekty dźwiękowe" wydawała przepustnica z kończącym swój żywot czujnikiem położenia. Ale wcześniej normą było zapalanie się kontrolki silnika, praca w trybie awaryjnym i ogólnie masa problemów. Po wymianie - spokój od prawie dwóch lat... ;)
 
 
mastermind 
Nowy Forumowicz

Auto: póki co żadne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 14
Skąd: Koluszki
Wysłany: 07-05-2013, 12:16   

Kontrolka silnika nie zapala się, ale jeżdżę mało, max. 15km "na raz", więc może nie zdąży się zapalić? Mam jeszcze taki problem, że po przejechaniu takiej odległości, po wyłączeniu silnika i przy włączeniu go za chwilę ponownie obroty podchodzą do ok. 2000 i opadają powoli do zera, przy czym samochód gaśnie. Może to ma związek z tym co opisałem wyżej? Miesiąc temu mechanik czyścił przepustnice, może coś się uszkodziło? Mam ten samochód od połowy marca i nie wiem czy tak działo się wcześniej.
A tak w ogóle to gdzie znajduje się przepustnica?
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 07-05-2013, 13:48   

mastermind napisał/a:
Kontrolka silnika nie zapala się, ale jeżdżę mało, max. 15km "na raz", więc może nie zdąży się zapalić?


Według mnie 15km to wystarczający czas by ewentualny błąd sygnalizowany kontrolką check engine się zaświecił.
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 07-05-2013, 15:08   

Cytat:
W moim MSS 1.8GDI po włączeniu zapłonu słychać dziwne brzęczenie - jakby zwarcie. Dżwięk zlokalizowałem bliżej kabiny, mniej więcej po środku. Po przełączeniu kluczyka z powrotem na OFF dzwięk jest jeszcze przez ok. 5 sek. i ustaje


Absolutnie normalne zachowanie elektronicznej przepustnicy. Nie zwiastuje niczego złego, auto opuszczając fabrykę też wydawało ten dźwięk - mógł być minimalnie bardziej chichy - z wiekiem odrywają się maleńkie elementy magnesu (nie mające żadnego wpływu na pracę przepustnicy) i drżą wewnątrz pola magnetycznego wytwarzanego przez siłownik
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
mastermind 
Nowy Forumowicz

Auto: póki co żadne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 14
Skąd: Koluszki
Wysłany: 07-05-2013, 15:27   

To mogę być spokojniejszy w tej kwestii.
A co sądzicie o tym, że auto po chwili gaśnie kiedy odpalam na nagrzanym silniku?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 07-05-2013, 15:47   

Przyczyn może być kilka, jak nie kilkanaście, od brudnej przepustnicy po zapchane filterki w pompie wysokiego ciśnienia
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
mastermind 
Nowy Forumowicz

Auto: póki co żadne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 14
Skąd: Koluszki
Wysłany: 07-05-2013, 15:55   

Przepustnica była czyszczona - przynajmniej mechanik mówił, że czyścił.
A te filterki to pewnie jakaś droższa sprawa?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 07-05-2013, 16:05   

Pytanie co i jak wyczyścił w tej przepustnicy.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
mastermind 
Nowy Forumowicz

Auto: póki co żadne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 14
Skąd: Koluszki
Wysłany: 07-05-2013, 16:11   

Tego niestety nie wiem. Powiedział, że wyczyścił, w szczegóły się nie wdawał.
 
 
mls 
Forumowicz


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 100
Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 09-05-2013, 00:21   

Bartek napisał/a:
Absolutnie normalne zachowanie elektronicznej przepustnicy. Nie zwiastuje niczego złego, auto opuszczając fabrykę też wydawało ten dźwięk - mógł być minimalnie bardziej chichy - z wiekiem odrywają się maleńkie elementy magnesu (nie mające żadnego wpływu na pracę przepustnicy) i drżą wewnątrz pola magnetycznego wytwarzanego przez siłownik


Tu się nie zgodzę - nie wiem czy pamiętasz, moja przepustnica wydawała taki dźwięk głośno i wyraźnie przed wymianą TPS. Po wymianie jest to tylko ciche stukanie po przekręceniu kluczyka... I to jest normalne - brzęczenie moim zdaniem absolutnie nie :)
 
 
mastermind 
Nowy Forumowicz

Auto: póki co żadne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 14
Skąd: Koluszki
Wysłany: 09-05-2013, 18:22   

No to jak to jest Panowie? :wink:
 
 
adrian.mazur 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Gru 2012
Posty: 47
Skąd: Mielec
Wysłany: 11-05-2013, 10:06   

[quote="mls"]
mls napisał/a:

Tu się nie zgodzę - nie wiem czy pamiętasz, moja przepustnica wydawała taki dźwięk głośno i wyraźnie przed wymianą TPS. Po wymianie jest to tylko ciche stukanie po przekręceniu kluczyka... I to jest normalne - brzęczenie moim zdaniem absolutnie nie :)


Ciche stukanie to jest, ale po przekręceniu kluczyka na pozycję ON. - tyk tyk ty tyk tyki tyle.
A po przekręceniu na OFF, jest dźwięk przypominający skrzypienie z brzęczeniem ( można to interpretować jako zwarcie), trwa około 5 sekund po czym ustępuje.

Objaw jak najbardziej prawidłowy.

Ogladałem podczas czyszczenia przepustnicy, co wtedy się dzieje.
Po wyłączeniu na pozycję OFF, wygląda to tak, jakby przepustnica dostawała "głupie" sygnały, i delikatnie pracowała - otwierała się , zamykała delikatnie po czym całkowicie się zamyka i wszystkie piszczenia, skrzypienia, dzwięki ustępują. Ale to trzeba się wsłuchać by zwrócić na to uwagę .....
 
 
mls 
Forumowicz


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 100
Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 11-05-2013, 17:11   

adrian.mazur napisał/a:
Po wyłączeniu na pozycję OFF, wygląda to tak, jakby przepustnica dostawała "głupie" sygnały, i delikatnie pracowała - otwierała się , zamykała delikatnie po czym całkowicie się zamyka i wszystkie piszczenia, skrzypienia, dzwięki ustępują. Ale to trzeba się wsłuchać by zwrócić na to uwagę .....


Dokładnie. Wsłuchać się. Jeśli jednak dźwięk ten jest głośny, wyraźnie słyszalny w środku/na zewnątrz, a w szczególności słyszalny jest przed uruchomieniem silnika, to już coś jest nie tak...
 
 
mastermind 
Nowy Forumowicz

Auto: póki co żadne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 14
Skąd: Koluszki
Wysłany: 11-05-2013, 20:32   

U mnie słychać to cały czas po przekręceniu kluczyka na ON, ale nie słychać tego w środku ani na zewnątrz (stojąc tuż obok samochodu) przy zamkniętej masce. Stojąc przed otwartą maska też nie robi hałasu, trzeba się troszkę skupić żeby usłyszeć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.