Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.6] Tarcze hamulcowe i klocki
Autor Wiadomość
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 17-04-2013, 14:01   [MSS 1.6] Tarcze hamulcowe i klocki

Witam.
Mam wwa pytania odnośnie tarcz i klocków:

1. Jaka jest grubość nowych tarczy i klocków na przód i tył do MSS?

2. Jaka jest dopuszczalna (bezpieczna/użyteczna) grubość tarcz i klocków?

Najbardziej interesuje mnie kwestia tarcz, bo klocki to widać ile ich jeszcze zostało, a tarcza ma jednak swoją jakaś granicę grubości przy której w miarę hamuje.
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 17-04-2013, 14:46   

Service Manual się kłania ;)
Takie dane znalazłem

Przód tarcze:
Standard value: 24,0 mm
Limit: 22,4 mm

Przód klocki:
Standard value: 10,0 mm
Limit: 2,0 mm

Tył bębny:
Standard value: 203,0 mm
Limit: 205,0 mm

Tył tarcze:
Standard value: 10,0 mm
Limit: 8,4 mm

Tył klocki:
Standard value: 9,0 mm
Limit: 2,0 mm
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 17-04-2013, 21:41   

Dzięki za info.
Widzę, że tolerancja dla tarcz jest stosunkowo niewielka 1,5mm, klocki mam około 5mm, więc chyba przy zakupie tarcz od razu kupię także klocki.
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 05-05-2013, 01:29   

U mnie tak samo zbliżała się wymiana. Pomimo że jeszcze hamowało, miałem wżery na tarczach i klocki już szumiały. Kupiłem komplet, przód tarcze + klocki, tył tarcze + klocki. Komplet firmy ABE za całość 415zł. Wymiana po 50zł za stronę ( trochę dużo) . Nie znam się czy dobre czy nie, to moja pierwsza wymiana. Czy ktoś ma tarcze i klocki tej firmy? Czy może ktoś ocenić?. Na tył tarcze są tańsze gdyż nie są wentylowane. Po wymianie dziwne wrażenie jakby pedał pływał i brał nisko. Ale podobno tak jest po wymianie tarcz i klocków, trzeba trochę przejechać by się dotarło i nie hamować ostro. Niestety po wymianie ręczny bierze na 1 koło a brał na 2. Dam Ci radę, jak mechanik już Ci złoży wszystko zaciągnij ręczny i zakręć kołami póki jest na podnośniku. Żałuje że ja tak od razu nie zrobiłem.

Ps. Na mojej starej tarczy po zewnętrznym obwodzie był już wystający rant. Na nowej widzę że po zewnętrznej jest zrobiona "faza" po toczeniu ok 2mm. Z praktyki wg mnie podczas eksploatacji tarcza się ściera do zniknięcia fazy (1mm?), wtedy chyba możemy mówić o granicy tarczy. Gdy już powstaje rant po zewnętrznym obwodzie to chyba tarcza już tylko do wymiany, bez zabaw w toczenie. To takie moje laikowskie spostrzeżenia.
Tak ogólnie przed wymianą i po wymianie nie czuje by jakoś auto bardziej stawało dęba. Nie wiem jakie tarcze były wcześniej ale chociaż w głowie spokojniej że jeszcze jest czym hamować:)
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 05-05-2013, 11:43   

cakp napisał/a:
Kupiłem komplet, przód tarcze + klocki, tył tarcze + klocki. Komplet firmy ABE za całość 415zł.
4 tarcze + 4 komplety klocków = 415 zł :?: :shock: Jakoś masakrycznie tanio mi się wydaje.... :?
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 05-05-2013, 22:09   

Różne ceny i marże. Ja kupowałem w sklepie stacjonarnym na mieście w Płocku. Na alledrogo podobne ceny, choć mogłem kupić przez net dostałbym zwrot 5% wartości zakupu cashback z banku. Mogłobyć taniej w sklepie ale nie chciałem już taniej , bo pewnie to będzie tańsze china :) Strzelam że to wszystko jest robione w chinach dla róznych producentów. Droższe china i tańsze china, zależy od żeliwa. Przepakowywane w niemczech albo UE. Dla ułatwienia i weryfikacji ceny podaje to co ja kupiłem:

Tarcza hamulcowa tył C4V004ABE
Klocki hamulcowe tył C2N005ABE

Tarcza hamulcowa przód C15036ABE
Kloki hamulcowe przó C2N005ABE

Na opakowaniu napis carisma, volvo v40, space star.

Owszem kolego są i droższe, zaproponowano mi TRW tarcze za 130zł sztuka. Cały komplet wyszedłby na pewno drożej. Nie lubię oszczędzać na hamulcach bo to moje bezpieczeństwo. Z uwagi na fakt że robie mało tras i mało km rocznie szukałem czegoś ze średniej półki.
 
 
wrocek 
Forumowicz

Auto: MSS 1,6 Family 2003-4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 35
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-05-2013, 17:26   

Obecnie jestem po zakupie i przed wymianą tarcz i klocków (przód). Cena za BOSCH komplet 2 tarcze i 2 komplety klocków - 309 zł z przesyłką na Allegro (przesyłka w 3 dni po zapłacie)
Tarcze 0 986 478 531
Klocki 0 986 424 371
Powinny być dobre. Tak wynikało z opisu. Teraz czeka mnie wymiana. Muszę jednak poszukać prostego opisu wymiany wraz z haczykami czekającymi w trakcie :!: .
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 10-05-2013, 18:28   

wrocek, tutaj masz opisane na podstawie cari, powinno być podobnie.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=54118
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
wrocek 
Forumowicz

Auto: MSS 1,6 Family 2003-4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 35
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-05-2013, 20:27   

Bizi78 Stokrotne Dzięki. Właśnie jestem po lekturze serwisówki i ciężko się połapać choć dla serwisantów to pestka. Dla mnie magia. A tutaj opis i zdjecia. Jeszcze raz dziękuję i jutro mam zajecie :D
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 11-05-2013, 12:02   

wrocek napisał/a:
Bizi78 Stokrotne Dzięki. Właśnie jestem po lekturze serwisówki i ciężko się połapać choć dla serwisantów to pestka. Dla mnie magia. A tutaj opis i zdjecia. Jeszcze raz dziękuję i jutro mam zajecie :D


Też zrób fotki itd. to będziemy mieli instrukcję dla MSSa do tematu "Zrób to sam"
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
wrocek 
Forumowicz

Auto: MSS 1,6 Family 2003-4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 35
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11-05-2013, 20:40   

Postaram się. :D Choć nie wiem w który weekend się za to wezmę. Okazało się, że brakuje mi smarowidła miedzianego. Dla jednych to 1,5 godzinki z browarkiem, dla mnie godziny przygotowań i nie wiem na jakie napotkam przeszkody :roll: . Co by nie było zastanawiam się jednak czy nie będą piszczały :x . Takie obawy na zaś :D
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 13-05-2013, 19:55   

wrocek napisał/a:
Postaram się. :D Choć nie wiem w który weekend się za to wezmę. Okazało się, że brakuje mi smarowidła miedzianego. Dla jednych to 1,5 godzinki z browarkiem, dla mnie godziny przygotowań i nie wiem na jakie napotkam przeszkody :roll: . Co by nie było zastanawiam się jednak czy nie będą piszczały :x . Takie obawy na zaś :D


Dawno się nie bawiłem w wymianę tarcz i klocków, ale z tego co pamiętam najważniejsze jest żeby cofnąć tłoczek póki zacisk jest jeszcze zamontowany, inaczej trzeba później kombinować.

Ja także zamówiłem zestaw tarcz i klocków.
Przód klocki TRW, tarcze Zimmerman
Tył klocki i tarcze TRW
575PLN

Czy wymiana tarcz i klocków w aucie z ABSem czymś się różni od wymiany w aucie bez tego systemu?
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.