 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[2G, 1995 - USA] 4g63 - nie zawsze odpala, gaśnie po minucie |
Autor |
Wiadomość |
kordiank2
Mitsumaniak MojTytułJestZaDługi
Auto: eclipse 4G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 704 Skąd: Boćki - podlaskie
|
Wysłany: 13-05-2013, 13:25 [2G, 1995 - USA] 4g63 - nie zawsze odpala, gaśnie po minucie
|
|
|
Może ktoś miał podobny problem? Amerykańska wersja eclipse 2G ma humory z odpalaniem. tzn. odpala po rozpięciu akumulatora, ale czasem dodatkowo jeszcze trzeba wypiąć (odkręcić) wtyczkę ecu. komputer auto to ma pod maską, jak już odpali to pochodzi maks. 3-4 minuty i gaśnie, po czym już nie odpala i znowu reset przez odpinanie aku i kompa. w ecu słychać ciche piski. auto ma dwa gniazda diagnostyczne (12 i 16 pin) żaden diagnoskop jednak się nie komunikuje - przewody i bezpieczniki sprawdzone. za szybko gaśnie też kontrolka ładowania (tzn razem z poziomem płynu chłodniczego i z srs, zamiast po odpaleniu razem z kontrolką oleju). Czasem (i nieregularnie) przed rozruchem zapala się też kontrolka check engine i mam wrażenie, że chce coś powiedzieć, bo mruga kodem: 4 razy-przerwa-5razy-przerwa-5razy-przerwa-1raz i gaśnie - potem auto czasami da się odpalić.
Pytam o ten problem, bo gdybym wiedział co mu dolega, to może bym go kupił za grosze.
help, help, help
tak wygląda silnik
a tak sterowniki (z góry aluminiowe radiatory, a boki i przód są czarne):
 |
_________________ taka prawda i lepiej naucz się w zgodzie z nią żyć - zapamiętaj: jest jak jest, nie jak powinno być
DZIEŁA na SZTUKI |
Ostatnio zmieniony przez kordiank2 09-06-2013, 19:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-05-2013, 23:41
|
|
|
Kondensatory w ECU?
[ Dodano: 13-05-2013, 23:42 ]
a i jeszcze jedno - to nie jest 4G63 tylko 420A - silnik Chryslera |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
kordiank2
Mitsumaniak MojTytułJestZaDługi
Auto: eclipse 4G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 704 Skąd: Boćki - podlaskie
|
Wysłany: 14-05-2013, 07:39
|
|
|
sie człowiek całe życie uczy kondzioły ponoć były zmieniane, ale może nieumiejętnie - sprawdzę. czyli jeśli cały sterownik do wymiany, to szukać raczej do chryslera? zanim rozkręcę ecu spróbuję jeszcze skomunikować się oprogramowaniem chrysler/dodge/jeep - może co pokaże. dziś rano kontrolka check mrugała 1-2-5-5. będę informować o postępach, ale skoro to nie 4g63, to go nie wezmę raczej, chociaż klips jest do wyrwania za 3500
[edyt] o, już wiem, może się komuś przyda: 5-5 (55) to w amerykańczyku informacja o zakończeniu podawania informacji o błędzie (taka kropka, a może wykrzyknik na końcu zdania) - interesuje mnie więc 1-2 (12) - tu mam "don't łory", bo to kod słabego akumulatora i sporadycznej utraty łączności z ecu. 12 Battery or computer recently disconnected (will occur on most cars most of the time, it indicates a low / missing battery happened in the last 50 key starts. po odpaleniu silnik faktycznie pracuje równo. |
_________________ taka prawda i lepiej naucz się w zgodzie z nią żyć - zapamiętaj: jest jak jest, nie jak powinno być
DZIEŁA na SZTUKI |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 09-06-2013, 01:12
|
|
|
kordiank2, 420a jest całkiem fajnym silnikiem, niestety dostepnosc czesci w porównaniu do 4g63 jest fatalna. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Nikoś
Mitsumaniak
Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 249 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 09-06-2013, 09:23
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | kordiank2, 420a jest całkiem fajnym silnikiem, niestety dostepnosc czesci w porównaniu do 4g63 jest fatalna. |
Ale z tego co mi wiadomo to chyba silnik chryslera więc problemu z częściami chyba nie będzie. Teraz jest tyle zakładów co dorabiają części, że na pewno wszystko da się zrobić. |
_________________ Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST |
|
|
|
 |
kordiank2
Mitsumaniak MojTytułJestZaDługi
Auto: eclipse 4G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 704 Skąd: Boćki - podlaskie
|
Wysłany: 09-06-2013, 10:59
|
|
|
komp w końcu się skopcił w momencie, gdy zapaliła się kontrolka ładowania i mądry pan chciał sprawdzić czy ładowanie faktycznie jest, no i zdjął klemę a potem ją założył - zaiskrzyło i pierdut! po kompie. dostałem inny chryslerowski z takim samym symbolem (od neona) za 90pln z przesyłką. lecz teraz po odpaleniu od razu zapala się i świeci ciągle kontrolka ładowania oraz "check". auto przejedzie spokojnie max. do 3km potem gaśnie i nie odpala, nie pomaga reset. dodatkowo blinkiem pokazuje kody 37 i 44 czyli "Baro-read solenoid zwarcie lub obwód otwarty" i "Signal to J2 not present at SEMC" (cokolwiek to znaczy brzmi niepokojąco semc to chyba Structural Engineering Mechanics and Computation czyli wnioskuję, że ecu nie ma sygnału na jakimś J2). pompa paliwo podaje, sprawdzałem przy listwie: sika aż miło i dopóki auto nie ruszy z miejsca pracuje równo. prąd ładowania też jest w granicy 14-15V. w momencie gdy samochód zgaśnie zachowuje się jakby immo odcięło mu zapłon, ale immo tu nie ma. rozrusznik kręci, a iskrę gubi. może wymienić resztę głównych przekaźników? zmieniłem tylko jeden i więcej nie mam, a są w sumie 4. może sprawdzić jeszcze moduł zaplonu? a może problem jest gdzieś w stacyjce. auto jeździło kiedys na automacie, a obecny przeszczep na manual woła o pomstę. co dalej? jeśli macie jakieś pomysły, to śmiało. ja też będę informować o postępach. |
_________________ taka prawda i lepiej naucz się w zgodzie z nią żyć - zapamiętaj: jest jak jest, nie jak powinno być
DZIEŁA na SZTUKI |
|
|
|
 |
Nikoś
Mitsumaniak
Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 249 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 09-06-2013, 14:32
|
|
|
Solenoid podaje prąd na rozrusznik.Jeśli był by padnięty to rozrusznik by nie kręcił. A jeśli by się zacinał to prąd pójdzie cały czas na rozrusznik. Mówisz, że gubi iskrę. Aby sprawdzić tanim kosztem (0 zł) gdzie ją gubi lub na jakim kablu musiał byś sprawdzić po ciemku kręcąc rozrusznikiem i patrząc czy niema przebicia. Cewkę sprawdzisz tak. Zdejmij świece z kabla, weź jakieś dobre kombinerki które nie przewodzą prądu, chwyć nimi za kabel 4 -5 cm przed końcem i trzymaj końcówkę 5mm nad pokrywą zaworów a druga osoba niech kręci rozrusznikiem. Przeskok iskry musi mieć te 5mm. Jeśli nie będzie takiego skoku na żadnym kablu to winę ma aparat. Jeśli na 3 będzie dobra a na 1 nie to masz padnięty kabel.. Pamiętaj przy próbie musisz zdjąć wszystkie fajki. Jeśli swieca podczas sprawdzania ma iskrę to nie oznacza,że podczas pracy pod ciśnieniem będzie ją miała nadal |
_________________ Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST |
|
|
|
 |
kordiank2
Mitsumaniak MojTytułJestZaDługi
Auto: eclipse 4G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 704 Skąd: Boćki - podlaskie
|
Wysłany: 09-06-2013, 19:11
|
|
|
przewody i świece są nowe. moduł z cewkami przed zrobieniem trasy 2-3km prąd podaje. potem, gdy auto się "zawiesza" - nie ma prądu na przewodach. co ciekawe, gdy odpalę na luzie to silnik może pracować w nieskończoność, jak tylko wyruszę w plener przejeżdżam krótki odcinek i albo muszę holować, albo (czasem, ale rzadko) pomaga piętnastominutowe "resetowe" zdjęcie klemy. raz pogmerałem w luźnych kablach, które zostały po automacie i od razu odpalił ale mógł to być przypadek, bo auto stygło od dobrych 40 minut. przy wskoczeniu wspomnianych wyżej błędów czasem też nie odzywa się pompa paliwa, więc raz eksperymentowałem podpinając ją "na stałe" pod tylne postojówki - rezultat bez zmian, bo wina leży i tak gdzieś po stronie prądu... po resecie kompa pompka odzywa się jak trzeba po przekręceniu zapłonu. |
_________________ taka prawda i lepiej naucz się w zgodzie z nią żyć - zapamiętaj: jest jak jest, nie jak powinno być
DZIEŁA na SZTUKI |
|
|
|
 |
Nikoś
Mitsumaniak
Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 249 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 09-06-2013, 22:51
|
|
|
Podobny przypadek miałem w fieście. A przyczyną był przetarty kabel od alternatora. |
_________________ Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST |
|
|
|
 |
kordiank2
Mitsumaniak MojTytułJestZaDługi
Auto: eclipse 4G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 704 Skąd: Boćki - podlaskie
|
Wysłany: 10-06-2013, 08:39
|
|
|
dzięki, dzisiaj dokładnie sprawdzę okablowanie. na stronie poświęconej kodom błędów chryslera wyczytałem, że w przypadku kodu 37 przy silnikach wolnossących należy sprawdzić całe okablowanie pod maską, kostki, a zwłaszcza połączenia masy i to nie tylko te, które idą do "baro-solenoidu". jest to częsty błąd przy automatach, a tak w ogóle to przy skrzyniach manualnych błąd ten może pojawiać się bez powodu, bo ecu nie były jakoś specjalnie programowane dla potrzeb różnych skrzyń.
zaraz zabieram się do sprawdzania prądów; mam nawet idioto-odporny kolorowy schemat połączeń
 |
_________________ taka prawda i lepiej naucz się w zgodzie z nią żyć - zapamiętaj: jest jak jest, nie jak powinno być
DZIEŁA na SZTUKI |
|
|
|
 |
|
|