Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
ponownie - padł silnik
Autor Wiadomość
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 28-04-2013, 15:42   

zbyszek05 napisał/a:
Może gdybym zmienił panewki na nowe ? Tam nie zaglądałem .

Ja rozebrałem silnik w Galu, wprawdzie 6G73 nie 72, ale praktycznie to samo i ma zjechane panewki, zdjęcia są w moim temacie Kaczkowóz. Mój ma na liczniku równe 250 tys (czy był cofany nie wiem) Cylindry mam ok, wałki rozrządu ok, na wale też nie widać śladów choć na razie nie ściągnąłem wszystkich panewek, ale właśnie na panewkach widać ślady zużycia i drobne rysy. Całkiem możliwe że to była przyczyna?!
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 28-04-2013, 16:45   

zbyszek05 napisał/a:
Brawo Bartku - sedno sprawy .
Sigma 12 zaworowa z manualem bez golenia karoseri zbierze sie tak jak napisał Bartek - czas mniejszy niż 9 s. Sigma z automatem w połączeniu z 24 V zbiera sie w 8 s. Zapewne bo dane przewiduja granice 8,3 - 8,5 s. Manual ? Dlaczego skrzynie napędowe nie wytrzymują połączenia z 24 V - bo niewytrzymują Nm Ten silnik ma potencjał i tak jak ciężko dodać mu koni tak łatwiej zwiekszyć moment obrotowy.
Ponadto kiedy wystawiałem auto 4 razy chyba przez 6 lat- nikt nie przyjechał obejrzeć auta ,przejechać sie , nawet z gpsem wiec po co gdybać ?


Wg. moich pomiarów 24v z automatem osiągała 100 kmh w okolicach 9,2. 8.1 wg katalogu ma manual.

Sigmowe skrzynie nie wytrzymują niewłaściwego traktowania , a nie zbyt dużego momentu. Nie wierzę, że ktoś w MMC nie robiłby testów wytrzymałościowych przed wprowadzeniem samochodu na rynek. Oczywiście, każdy może się pomylić itd. Natomiast wiem że w australli gość sparował 3.5 DOHC z manualem. Czy nadal jeździ trzeba by sprawdzić, nie miałem z nim kontaktu bezpośrednio, wiem natomiast że posiadał taki samochód. Zatem znowu Sigmowy manual aż taki "delikatny" nie jest.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 28-04-2013, 20:17   

Być może łukasz tak jest jak piszesz ...jednak lata robią swoje i kilometry . Nie wiem ile jest naganiane na skrzyni jak i na silniku . Traktowanie i kręcenie jej do oporu przyniosło nie oczekiwany rezultat >Jednak ta sławkowa się trzyma . Zauważ też że skrzynie nie są nowe co przekłada się na zmianę biegów - w manualu jest prosciej.

I już znam sprawcę całego zamieszania - pompa oleju panowie .
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 06-05-2013, 15:03   

Co dalej Zbyszku? Jakie plany?
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 08-05-2013, 21:12   

Plany... otóż po rozebraniu silnika okazało się ze wał nie nadaje się do szlifu panewki korbowodowe - po 3 szlifie 0,75 / główne 0,25 - nie wiem kto i kiedy szlifował ten wał - zatem , szlify się robi i robią to polacy. Dodatkowo wydarło dwa korbowody - i zrobiło małe zamieszanie ... Silnik drugi nie wchodzi w grę - chyba ze taki który jest zamontowany w aucie i mogę go posłuchać a autem przejechać się i potem dokonać demontażu . ... ciężka sprawa ogólnie ale ... przeciez mam drugi wał , drugi blok ,korbowody z tłokami i całą reszte zabawek . Silnik jest na wierzchu - rozebrany , wszystko mierzymy / wał pojechał do sprawdzenia z blokiem / składamy i jest szansa na to że w boże ciało zawitam :biggrin: Ale to na razie moje podejscie do tematu bo czekam na odpowiedz odnosnie wału korbowego . Reszta gratów jak głowice i tłoki z pierscieniami są podobno w stanie mało zużytym co wróży tym że samochód moze jeszcze trochę kilometrów nagonić .
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 08-05-2013, 21:28   

No to jest promyk nadziei, czekam na dalsze info Zbyszku. A na zlot możesz przyjechać byle czym :P , ważne byś dotarł :wink: rezerwacja wciąż aktualna.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 08-05-2013, 21:41   

Trzymamy kciuki.
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 09-05-2013, 23:02   

zbyszek05 napisał/a:
Plany... otóż po rozebraniu silnika okazało się ze wał nie nadaje się do szlifu panewki korbowodowe - po 3 szlifie 0,75 / główne 0,25 - nie wiem kto i kiedy szlifował ten wał - zatem , szlify się robi i robią to polacy. Dodatkowo wydarło dwa korbowody - i zrobiło małe zamieszanie ... Silnik drugi nie wchodzi w grę - chyba ze taki który jest zamontowany w aucie i mogę go posłuchać a autem przejechać się i potem dokonać demontażu . ... ciężka sprawa ogólnie ale ... przeciez mam drugi wał , drugi blok ,korbowody z tłokami i całą reszte zabawek . Silnik jest na wierzchu - rozebrany , wszystko mierzymy / wał pojechał do sprawdzenia z blokiem / składamy i jest szansa na to że w boże ciało zawitam :biggrin: Ale to na razie moje podejscie do tematu bo czekam na odpowiedz odnosnie wału korbowego . Reszta gratów jak głowice i tłoki z pierscieniami są podobno w stanie mało zużytym co wróży tym że samochód moze jeszcze trochę kilometrów nagonić .


I co można powiedzieć? Wychodzi szydło z wora...
Natomiast powiem tak - pewien człowiek - swojego czasu piszący na forum - też za namową mechanika profesjonalisty bawił się w Diamante w remont silnika pełną gębą - regenerowany wał z USA itd. Po złożeniu tego do kupy silnik zaczął stukać po jakichś 1000 km. Rozebrali silnik - okazało się że czopy wału na są jajowate - bo ktoś w Ameryce sprzedał mu regenerowany wał i się wytarło. Zatem proponuję brnąć dalej...tylko zadam pytanie - dlaczego Mitsubishi NIE PRZEWIDUJE SZLIFÓW WAŁU ??
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
BartekWu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 106
Skąd: Podwarszawa
Wysłany: 16-05-2013, 10:02   

lukasz12 napisał/a:

I co można powiedzieć? Wychodzi szydło z wora...
Natomiast powiem tak - pewien człowiek - swojego czasu piszący na forum - też za namową mechanika profesjonalisty bawił się w Diamante w remont silnika pełną gębą - regenerowany wał z USA itd. Po złożeniu tego do kupy silnik zaczął stukać po jakichś 1000 km. Rozebrali silnik - okazało się że czopy wału na są jajowate - bo ktoś w Ameryce sprzedał mu regenerowany wał i się wytarło. Zatem proponuję brnąć dalej...tylko zadam pytanie - dlaczego Mitsubishi NIE PRZEWIDUJE SZLIFÓW WAŁU ??


Otóż to ja byłem więc się wypowiem :) Konkretnie to regeneracja wału była dziadowska (amerykanie). On się nie wytarł - on po prostu był źle zregenerowany. I faktycznie po 1000 km zaczęło stukać. Wyjęli raz jeszcze, wał poszedł do szlifu do speca i od tego czasu wszystko jest git. Różnice były jakieś mikronowe ale były. Nowe panewki dobrał mechanik i nie mam zarzutu.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24313
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-05-2013, 11:40   

lukasz12 napisał/a:
dlaczego Mitsubishi NIE PRZEWIDUJE SZLIFÓW WAŁU ?
bo jest utwardzany powierzchniowo - po przetoczeniu utraci całą hartowaną warstwę
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 16-05-2013, 11:47   

po takim szlifie trzeba napylić plazmowo warstwę chromu.. ciekawe kto to robi...
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 16-05-2013, 12:49   

Krzyzak napisał/a:
lukasz12 napisał/a:
dlaczego Mitsubishi NIE PRZEWIDUJE SZLIFÓW WAŁU ?
bo jest utwardzany powierzchniowo - po przetoczeniu utraci całą hartowaną warstwę


No właśnie to było poniekąd pytanie retoryczne :-)
Dobrze że odpowiedziałeś na nie ;)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
olin 
Nowy Forumowicz
olin

Auto: diamante
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 16
Skąd: lodz
Wysłany: 17-05-2013, 06:44   

VirMan napisał/a:
po takim szlifie trzeba napylić plazmowo warstwę chromu.. ciekawe kto to robi...

napylanie próżniowe w Polsce robi z 20 roznych firm,tylko to nie jest utwardzanie a raczej kosmetyka,nazywa się to metalizacja ,to o czym tu piszecie to hartowanie chemiczne,powierzchniowe,20 lat temu jak pracowałem w uniontexie regenerowalismy waly do maszyn i hartowal to kowal,wal się wygrzewa w komorze z jakims proszkiem i potem idzie do szlifu,to nie jest żadna kosmiczna technologia tylko nasza demokracja zniszczyla duże zakłady pracy i nie ma tego teraz gdzie robic,uprzedzajac jakies riposty-jestem z wyksztalcenia metelowcem i robilem takie rzeczy
_________________
olin2548
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 17-05-2013, 07:23   

olin napisał/a:
jestem z wyksztalcenia metelowcem i robilem takie rzeczy

To nie pisz "jakimś proszkiem" :wink:
Sam przymierzam sie do ruszenia dołu silnika i ze wstępnych ustaleń mam szukać "tam gdzie remontowali Stara".
olin, jakbys mógł zerknąc na ten link i go ocenić od strony "praktycznej".
http://zis.wip.pw.edu.pl/...cwiczenie_7.pdf
No i pytanie za sto punktów czym/jaką metodą utwardza Mitsu i czy jesteśmy go z naszym krajowym zapleczem odtworzyć.
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 17-05-2013, 07:45   

nie - no wygrzewane to w fabryce i ulepszane na pewno jest..
Chrom nakłada się grubą warstwą :P nie jako estetyka tylko panie kolego tylko dlatego że chrom jest twardszy niż stal i bardzo odporny na ścieranie :) i jak pa władziu szlif robi to potem zwykle zapomina o warstwie chromu (bo azotowanie wymaga pieca i wtedy oops.
Jak wał dasz do nawęglania czy azotowania to całą jego oryginalną obróbkę cieplną szlag trafia więc nie sądzę, żeby jakiś zakład zrobił to lepiej niż Mitsubishi ;)

A często i gęsto to są ciekawe patenty
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.