ponownie - padł silnik |
Autor |
Wiadomość |
kaczka81s
Forumowicz

Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 651 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 28-04-2013, 15:42
|
|
|
zbyszek05 napisał/a: | Może gdybym zmienił panewki na nowe ? Tam nie zaglądałem . |
Ja rozebrałem silnik w Galu, wprawdzie 6G73 nie 72, ale praktycznie to samo i ma zjechane panewki, zdjęcia są w moim temacie Kaczkowóz. Mój ma na liczniku równe 250 tys (czy był cofany nie wiem) Cylindry mam ok, wałki rozrządu ok, na wale też nie widać śladów choć na razie nie ściągnąłem wszystkich panewek, ale właśnie na panewkach widać ślady zużycia i drobne rysy. Całkiem możliwe że to była przyczyna?! |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 28-04-2013, 16:45
|
|
|
zbyszek05 napisał/a: | Brawo Bartku - sedno sprawy .
Sigma 12 zaworowa z manualem bez golenia karoseri zbierze sie tak jak napisał Bartek - czas mniejszy niż 9 s. Sigma z automatem w połączeniu z 24 V zbiera sie w 8 s. Zapewne bo dane przewiduja granice 8,3 - 8,5 s. Manual ? Dlaczego skrzynie napędowe nie wytrzymują połączenia z 24 V - bo niewytrzymują Nm Ten silnik ma potencjał i tak jak ciężko dodać mu koni tak łatwiej zwiekszyć moment obrotowy.
Ponadto kiedy wystawiałem auto 4 razy chyba przez 6 lat- nikt nie przyjechał obejrzeć auta ,przejechać sie , nawet z gpsem wiec po co gdybać ? |
Wg. moich pomiarów 24v z automatem osiągała 100 kmh w okolicach 9,2. 8.1 wg katalogu ma manual.
Sigmowe skrzynie nie wytrzymują niewłaściwego traktowania , a nie zbyt dużego momentu. Nie wierzę, że ktoś w MMC nie robiłby testów wytrzymałościowych przed wprowadzeniem samochodu na rynek. Oczywiście, każdy może się pomylić itd. Natomiast wiem że w australli gość sparował 3.5 DOHC z manualem. Czy nadal jeździ trzeba by sprawdzić, nie miałem z nim kontaktu bezpośrednio, wiem natomiast że posiadał taki samochód. Zatem znowu Sigmowy manual aż taki "delikatny" nie jest. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 28-04-2013, 20:17
|
|
|
Być może łukasz tak jest jak piszesz ...jednak lata robią swoje i kilometry . Nie wiem ile jest naganiane na skrzyni jak i na silniku . Traktowanie i kręcenie jej do oporu przyniosło nie oczekiwany rezultat >Jednak ta sławkowa się trzyma . Zauważ też że skrzynie nie są nowe co przekłada się na zmianę biegów - w manualu jest prosciej.
I już znam sprawcę całego zamieszania - pompa oleju panowie . |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 06-05-2013, 15:03
|
|
|
Co dalej Zbyszku? Jakie plany? |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 08-05-2013, 21:12
|
|
|
Plany... otóż po rozebraniu silnika okazało się ze wał nie nadaje się do szlifu panewki korbowodowe - po 3 szlifie 0,75 / główne 0,25 - nie wiem kto i kiedy szlifował ten wał - zatem , szlify się robi i robią to polacy. Dodatkowo wydarło dwa korbowody - i zrobiło małe zamieszanie ... Silnik drugi nie wchodzi w grę - chyba ze taki który jest zamontowany w aucie i mogę go posłuchać a autem przejechać się i potem dokonać demontażu . ... ciężka sprawa ogólnie ale ... przeciez mam drugi wał , drugi blok ,korbowody z tłokami i całą reszte zabawek . Silnik jest na wierzchu - rozebrany , wszystko mierzymy / wał pojechał do sprawdzenia z blokiem / składamy i jest szansa na to że w boże ciało zawitam Ale to na razie moje podejscie do tematu bo czekam na odpowiedz odnosnie wału korbowego . Reszta gratów jak głowice i tłoki z pierscieniami są podobno w stanie mało zużytym co wróży tym że samochód moze jeszcze trochę kilometrów nagonić . |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 08-05-2013, 21:28
|
|
|
No to jest promyk nadziei, czekam na dalsze info Zbyszku. A na zlot możesz przyjechać byle czym , ważne byś dotarł rezerwacja wciąż aktualna. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 08-05-2013, 21:41
|
|
|
Trzymamy kciuki. |
_________________ Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 09-05-2013, 23:02
|
|
|
zbyszek05 napisał/a: | Plany... otóż po rozebraniu silnika okazało się ze wał nie nadaje się do szlifu panewki korbowodowe - po 3 szlifie 0,75 / główne 0,25 - nie wiem kto i kiedy szlifował ten wał - zatem , szlify się robi i robią to polacy. Dodatkowo wydarło dwa korbowody - i zrobiło małe zamieszanie ... Silnik drugi nie wchodzi w grę - chyba ze taki który jest zamontowany w aucie i mogę go posłuchać a autem przejechać się i potem dokonać demontażu . ... ciężka sprawa ogólnie ale ... przeciez mam drugi wał , drugi blok ,korbowody z tłokami i całą reszte zabawek . Silnik jest na wierzchu - rozebrany , wszystko mierzymy / wał pojechał do sprawdzenia z blokiem / składamy i jest szansa na to że w boże ciało zawitam Ale to na razie moje podejscie do tematu bo czekam na odpowiedz odnosnie wału korbowego . Reszta gratów jak głowice i tłoki z pierscieniami są podobno w stanie mało zużytym co wróży tym że samochód moze jeszcze trochę kilometrów nagonić . |
I co można powiedzieć? Wychodzi szydło z wora...
Natomiast powiem tak - pewien człowiek - swojego czasu piszący na forum - też za namową mechanika profesjonalisty bawił się w Diamante w remont silnika pełną gębą - regenerowany wał z USA itd. Po złożeniu tego do kupy silnik zaczął stukać po jakichś 1000 km. Rozebrali silnik - okazało się że czopy wału na są jajowate - bo ktoś w Ameryce sprzedał mu regenerowany wał i się wytarło. Zatem proponuję brnąć dalej...tylko zadam pytanie - dlaczego Mitsubishi NIE PRZEWIDUJE SZLIFÓW WAŁU ?? |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
BartekWu
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 106 Skąd: Podwarszawa
|
Wysłany: 16-05-2013, 10:02
|
|
|
lukasz12 napisał/a: |
I co można powiedzieć? Wychodzi szydło z wora...
Natomiast powiem tak - pewien człowiek - swojego czasu piszący na forum - też za namową mechanika profesjonalisty bawił się w Diamante w remont silnika pełną gębą - regenerowany wał z USA itd. Po złożeniu tego do kupy silnik zaczął stukać po jakichś 1000 km. Rozebrali silnik - okazało się że czopy wału na są jajowate - bo ktoś w Ameryce sprzedał mu regenerowany wał i się wytarło. Zatem proponuję brnąć dalej...tylko zadam pytanie - dlaczego Mitsubishi NIE PRZEWIDUJE SZLIFÓW WAŁU ?? |
Otóż to ja byłem więc się wypowiem Konkretnie to regeneracja wału była dziadowska (amerykanie). On się nie wytarł - on po prostu był źle zregenerowany. I faktycznie po 1000 km zaczęło stukać. Wyjęli raz jeszcze, wał poszedł do szlifu do speca i od tego czasu wszystko jest git. Różnice były jakieś mikronowe ale były. Nowe panewki dobrał mechanik i nie mam zarzutu. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24313 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-05-2013, 11:40
|
|
|
lukasz12 napisał/a: | dlaczego Mitsubishi NIE PRZEWIDUJE SZLIFÓW WAŁU ? | bo jest utwardzany powierzchniowo - po przetoczeniu utraci całą hartowaną warstwę |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 16-05-2013, 11:47
|
|
|
po takim szlifie trzeba napylić plazmowo warstwę chromu.. ciekawe kto to robi... |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 16-05-2013, 12:49
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | lukasz12 napisał/a: | dlaczego Mitsubishi NIE PRZEWIDUJE SZLIFÓW WAŁU ? | bo jest utwardzany powierzchniowo - po przetoczeniu utraci całą hartowaną warstwę |
No właśnie to było poniekąd pytanie retoryczne
Dobrze że odpowiedziałeś na nie |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
olin
Nowy Forumowicz olin
Auto: diamante
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 16 Skąd: lodz
|
Wysłany: 17-05-2013, 06:44
|
|
|
VirMan napisał/a: | po takim szlifie trzeba napylić plazmowo warstwę chromu.. ciekawe kto to robi... |
napylanie próżniowe w Polsce robi z 20 roznych firm,tylko to nie jest utwardzanie a raczej kosmetyka,nazywa się to metalizacja ,to o czym tu piszecie to hartowanie chemiczne,powierzchniowe,20 lat temu jak pracowałem w uniontexie regenerowalismy waly do maszyn i hartowal to kowal,wal się wygrzewa w komorze z jakims proszkiem i potem idzie do szlifu,to nie jest żadna kosmiczna technologia tylko nasza demokracja zniszczyla duże zakłady pracy i nie ma tego teraz gdzie robic,uprzedzajac jakies riposty-jestem z wyksztalcenia metelowcem i robilem takie rzeczy |
_________________ olin2548 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 17-05-2013, 07:23
|
|
|
olin napisał/a: | jestem z wyksztalcenia metelowcem i robilem takie rzeczy |
To nie pisz "jakimś proszkiem"
Sam przymierzam sie do ruszenia dołu silnika i ze wstępnych ustaleń mam szukać "tam gdzie remontowali Stara".
olin, jakbys mógł zerknąc na ten link i go ocenić od strony "praktycznej".
http://zis.wip.pw.edu.pl/...cwiczenie_7.pdf
No i pytanie za sto punktów czym/jaką metodą utwardza Mitsu i czy jesteśmy go z naszym krajowym zapleczem odtworzyć. |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 17-05-2013, 07:45
|
|
|
nie - no wygrzewane to w fabryce i ulepszane na pewno jest..
Chrom nakłada się grubą warstwą nie jako estetyka tylko panie kolego tylko dlatego że chrom jest twardszy niż stal i bardzo odporny na ścieranie i jak pa władziu szlif robi to potem zwykle zapomina o warstwie chromu (bo azotowanie wymaga pieca i wtedy oops.
Jak wał dasz do nawęglania czy azotowania to całą jego oryginalną obróbkę cieplną szlag trafia więc nie sądzę, żeby jakiś zakład zrobił to lepiej niż Mitsubishi
A często i gęsto to są ciekawe patenty |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
|