Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Polecacie auto z mocnym silnikiem do 30 tyś. zł.
Autor Wiadomość
Old JDM 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 1.8 TD GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 151
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 12-05-2013, 23:13   

Ja tylko ze swojej strony chcialbym dodac, ze jesli w gre wchodzilby Focus ST, to radze zapoznac sie blizej - nie z tym czy sie da, tylko z tym czy instalacja LPG bedzie dzialac poprawnie. (ponizej krotkie info z wlasnych doswiadczen).

Wszystkie Fordy praktycznie niezaleznie od silnika, poczawszy od rocznika 2001-2002, nie nadaja sie do gazu. Mowimy przede wszystkim o Focusie Mk1,Mk2 i Mondeo Mk3,Mk3Fl1,Mk3Fl2.

Przykladowo w Mondeo Mk3 o silniku 1.8 Duratec - jest conajmniej 7 wersji silnika (roznia sie jedynie oznaczeniem typu Chba, chbb, chbc itd) - tylko 1 lub 2 jak dobrze pamietam (min. CHBB), nadaja sie do zalozenia instalacji gazowej. W pozostalych wersjach malo kto sie chce podjac zalozenia (chyba ze na ryzyko wlasciciela z powodu klopotow z glowica. A w wersji SCi to juz calkiem mozna zapomniec). W silnikach 2.0 Duratec sytuacja jest dokladnie analogiczna.

To ze sie nadaja - nie oznacza, ze sie dobrze spisuja. Wrecz na odwrot niestety. Dochodzi do calej masy przeroznych awarii, jak nie silnika to osprzetu silnika, zacytuje tylko kilka z nich :

- wypalanie zaworow, nierowna praca na biegu jalowym - utrata mocy i elastycznosci
- utrata kompresji (zdarza sie dosc czesto - rozszczelnienia)
- wiecznie sprawiajacy problemy EGR
- wypadanie zaplonu
- problem "znikajacego oleju"

Mowimy o dobrej instalacji sekwencyjnej - trzymajacej "mape" na idealnych parametrach. Strojonej u bardzo dobrych gazownikow. Po prostu silniki Ford-owskie, jesli chodzi o prace na LPG skonczyly sie na erze Escorta. (podobnie jest chociazby w Mk4 jak i nowych Insigniach).

Powyzsze info podaje na podstawie wlasnych doswiadczen z 2 jednostkami marki Ford :mrgreen: , jako takze wieloletni klubowicz Mondeo Klub Polska i Ford Club Polska.

Nie wiem w jaki sposob bedzie sie sprawowal tez wyzylowany silnik w Fordzie Focusie ST, ale jesli tak jak w przypadkach tanszych egzemplarzy....to naprawde zdecydowanie odradzam. (ewentualnie polecam rezygnacje z LPG co sam - po 2 latach nieustajacych usterek w ostatnim egzemplarzu - swiadomie zrobilem).

Uff.... sorki za elaborat. :|
_________________
02832/KMM
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 19-05-2013, 21:09   

Faktycznie, popytałam się w serwisie Forda. I w praktyce gdy usłyszano w serwisie o montażu LPG to każdy odradzał. Więc sprawę LPG definitywnie odpuszczam w jakimkolwiek kupionym przeze mnie aucie.
Na tą chwilę poruszam się autem z wypożyczalni i poszukuję autka dla siebie.
Zobaczymy co z tego wyjdzie :wink:
_________________
Niebiańska robota
 
 
Old JDM 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 1.8 TD GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 151
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 20-05-2013, 21:27   

Mądra decyzja :p zycze udanych zakupow :mrgreen:
_________________
02832/KMM
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-05-2013, 08:41   

Poszukaj Lancera 2,4 CVT z USA z początkowych roczników (proponowałem na początku wątku, ale po pół roku życia tego wątku cena znowu w dół). Może nie do 30 tys, ale za 30 parę powinny już być (obecnie jeden 2010 - 10 tys km ale cena jakaś z kosmosu - trzeba by obserwować). Nie wiem dokładnie co czego miało być auto ale jeśli na trasę to warto rozważyć właśnie CVT bo przy przelotowych prędkościach będą niskie obroty silnika. A jak będzie dobra instalacja i kontrolowane luzy zaworowe to i gaz da radę.
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 22-09-2013, 17:38   

Odgrzeje kotleta :)

Mam możliwość kupna dwóch różnych z zasady aut. Owe auta to Seat Leon 1.9 TDI i Peugeot 307 2.0.
Leon :
- 150 KM,
- wersja sportowa ta przed FR,
- klimatyzacja automatyczna,
- czarny,
- 5 drzwi,
- przebieg ponad 225 tyś. km.
Jeździ nim znajomy który chce go sprzedać za 18 - 20 tyś. zł. Auto jest seryjnie obniżone, szersze zderzaki, tankuje lepsze paliwa, czyli Ultimate / Verva.

307 :
- czarne kombi,
- klima automatyczna,
- 7 miejsc,
- panoramiczny dach,
- 2.0l, 109 KM,
- fabryczna zmieniarka na 6 płyt,
- fabryczna nawigacja, (wyświetlacz się odkleja więc nie widać wskazań komputera pokładowego),
- garażowany,
- kupiony w 2008 roku z przebiegiem około 86 tysi, obecnie ma ponad 128.
307 dość często jeździłam. Szału nie ma, wiadomo, francuz. Cena zakupu to powiedzmy 12 - 13 tyś. zł.

I tutaj mam zagwozdkę. Czy poczekać do marca / kwietnia aż znajoma znajdzie sobie nowe auto i kupić tańszego 307 czy kupić teraz 10-cio letniego Leona ? A może wybrać opcję trzecią i kupić za około 28 tyś. zł AR 159 od tzw. handlarza :?:
Ciężko mi się zdecydować dlatego chce zasięgnąć języka :wink: Co byście zrobili na moim miejscu :twisted:
_________________
Niebiańska robota
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10746
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 22-09-2013, 20:16   

Czy Peugeot do disel? A FAP jest..?.. to bym nie brał..
No tak se myśle dlaczego za TDI VW tak duzo trzeba dołozyć..
Żadnego z nich zreszta... jak to diesle:P
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 22-09-2013, 20:47   

307 i Leon nie mają filtra cząstek stałych. Seat jest droższy ponieważ to .... Seat w wersji Top Sport, czyli protoplasta wersji FR (lub jakoś tak).
_________________
Niebiańska robota
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.